Predstava Narodnog pozorišta u Užicu Mesec (dana) na selu, po tekstu Ivana Turgenjeva, u režiji Milana Neškovića, proglašena je za najbolju na upravo završenom Festivalu pobednika festivala (FPF), koji se već 17. put održao u pozorištu u „krugu trojke“, odnosno u Centru za kulturu i obrazovanje Rakovica.
FPF je svojevrstan fenomen. Uprkos tome što je već godinama medijsko „siroče“, sve ulaznice su ove godine bile unapred prodate. Interesovanje publike za ovaj festival po tradiciji je ogromno.
„Ideja o osnivanju ovog festivala takmičarskog karaktera bila je da prikaže predstave koje su osvajale nagrade tokom godine. Međutim, lutao je u konceptu dok uz dobru selekciju nije pronašao svoj put i danas pruža presek kvalitetnih predstava koje se događaju u Srbiji van Beograda i Novog Sada, kao dva elitna centra pozorišne umetnosti“, kaže za Radar dramski pisac Željko Hubač, koji je godinama član stručnog žirija i pomno prati razvoj ovog festivala.
Dodaje da kroz FPF imamo priliku da, uslovno rečeno, kroz provincijske teatre, vidimo generacijsku smenu umetničkih autora, ističući da se reditelji koji su se etablirali svojim radom kao što su Jug Đorđević, Milan Nešković i drugi, rado odazivaju na pozive pozorišta iz cele Srbije.
„Jednostavno, vidi se da postoji kvalitetno pozorište izvan Beograda i Novog Sada i publika u Rakovici je to mogla da pogleda i oseti. Glumcima koji su završili Akademije važniji je pozorišni repertoar od silnih serija koje se snimaju, pa su emigrirali ka manjim teatrima i to se automatski pokazalo kao plodonosno. S druge strane, hiperprodukcija televizijskih serija uslovila je potrebu za novim licima, kvalitetnim glumcima, što se takođe oseća kroz ovaj festival jer su prepoznati“, objašnjava Hubač.
Naš sagovornik napominje da je FPF dokaz da je pravom umetnošću uvek moguće privući publiku:
„Sada smo videli pet predstava koje su izuzetno značajne i prošle su relevantne festivale na kojima su i selektovane i nagrađene. U Kulturnom centru u Rakovici rasprodate su sve karte i vidi se da je došlo mnogo sveta iz nekih drugih opština, kao i naših kolega koji su zainteresovani da sarađuju sa ovim ansamblima. To je decentralizacija, proces kojim pokazujete kvalitet koji se događa u manjim sredinama.“
Pored Narodnog pozorišta u Užicu, proglašeni su i drugi laureati. Stručni žiri 17. Festivala pobednika festivala, koji su činili prvakinja Narodnog pozorišta u Beogradu Nada Blam, pozorišni reditelj Nenad Todorović i dramski pisac Željko Hubač, odlučio je da nagrada za najboljeg glumca/glumicu bude dodeljena Aleksandri Arizanović za ulogu Hane u predstavi Režim ljubavi Kruševačkog pozorišta, prema tekstu Tanje Šljivar, u režiji Snežane Trišić, kao i za ulogu u predstavi Fleke Kraljevačkog pozorišta, rađenoj prema tekstu Tijane Grumić, u režiji Juga Đorđevića.
Specijalna nagrada pripala je ansamblu Narodnog pozorišta Timočke Krajine „Zoran Radmilović“ iz Zaječara za izuzetnu kolektivnu glumačku igru u predstavi Čehovljeva soba prema motivima priča A. P. Čehova, u režiji Nikole Zavišića. Žiri novinara dodelio je specijalnu nagradu predstavi Fleke, dok je, po oceni publike, najbolja predstava Ljubinko i Desanka, autora Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića i produkciji Narodnog pozorišta „Toša Jovanović“ u Zrenjaninu.