1712325832 HAM 8719a copy
Tomislav Momirović Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs
Posle akcije hapšenja Tužilaštva za organizovani kriminal u slučaju nadstrešnica

11 uhapšenih, hajka na tužilaštvo, panika vlasti i mnogo otvorenih pitanja

88

Još pre nego što se JTOK oglasilo, u režimskim medijima započela je nezapamćena hajka na ovo tužilaštvo i glavnog tužioca Nenadića, a sama akcija je nazvana državnim udarom iza koga stoje zapadne sile. Sa time u vezi postavlja se osnovno pitanje: Da li velika buka koja se podigla, služi da se zamagle važna pitanja koja ostaju otvorena?

Akcijom policijskih službenika i udarne grupe Javnog tužilaštva za organizovani kriminal (JTOK), koja je istraživala tokove novca na projektu modernizacije i rekonstrukcije železničke pruge Novi Sad-Subotica – državna granica, jutros je uhapšeno šest osoba zbog sumnje na koruptivna dela u slučaju rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, saopštilo je danas to tužilaštvo.

Uhapšeni su Tomislav Momirović, bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Anita Dimoski, bivši vršilac dužnosti pomoćnika ministra, koja je bila odgovorno lice za praćenje i realizaciju svih aktivnosti na projektu modernizacije pruge, kao i Nebojša Šurlan, bivši vršilac dužnosti generalnog direktora Infrastruktura Železnica Srbije, sve troje zbog osnova sumnje da su izvršili krivično delo zloupotreba službenog položaja.

Nebojsa Surlan Foto uic org Serbian Railways Infrastructure
Nebojša Šurlan Foto:uic.org © Serbian Railways Infrastructure

Među uhapšenima je i Nikola Trivić, direktor u kompaniji Starting, zbog istog krivičnog dela, ali i Siniša Jokić, nekadašnji direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, kao i Veljko Novaković službenik tog zavoda.

Tužilaštvo za organizovani kriminal je potvrdilo da je istim postupkom obuhvaćen Goran Vesić, bivši ministar građevinarstva koji je primljen na bolničko lečenje, kao i Goran Rosić, odgovorno lice u kompaniji TECO. Kako se kaže u saopštenju, u toku su pretresi i privođenja još pet osoba, a da će ova akcija biti nastavljena u narednim danima.

Kasnije tokom današnjeg dana uhapšeno je još pet osoba – Nenad Ignjatović, odgovorno lice i vlasnik privrednog društva „Deko tim“ doo iz Beške, Slobodanka Katanić, koja je bila menadžer za investicije privrednog društva „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd i menadžer Projekta modernizacije i rekonstrukcije mađarsko-srpske železničke veze Beograd – Budimpešta, Aleksandar Cvjetković, direktor i odgovorno lice Omladinske zadruge „Menadžer“, kao i Dragan Popović i Zoran Mijajlović, odgovorna lica u više privrednih subjekata.

HAM 0296
Goran Vesić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Pre nego što se tužilaštvo oglasilo, u režimskim medijima započela je hajka na ovo tužilaštvo i glavnog tužioca Mladena Nenadića, a sama akcija je nazvana „tužilačkim državnim udarom“ iza koga stoje zapadne sile. Postavlja se osnovno pitanje: Da li velika buka koja se podigla služi da se zamagle važna pitanja koja ostaju otvorena?

Da li je moguće da policija koja je pod direktnom kontrolom izvršne vlasti, privede osumnjičene, bez političke saglasnosti i amina Aleksandra Vučića?

Ako je Vučić znao za akciju, zašto je promptno zakazana sednica Saveta za nacionalnu bezbednost?

Da li medijska histerija koja se podigla treba da prikrije tu činjenicu i služi da umiri druge predstavnike vlasti za koje bi tužilaštvo takođe moglo biti zainteresovano, kao poruka da neće biti pušteni niz vodu?

Da li je vrh vlasti kalkulisao da su mu ova privođenja jeftinija nego da džemper počne da se para dalje?

Da li su možda neki dokazi protiv drugih iz vlasti toliko jaki da se ova medijska histerija može karakterisati kao priprema terena za dalje napade, diskvalifikovanje tužilaštva, ali i eliminisanje neposlušnih tužilaca svim sredstvima?

Mogu li ova buka i bes da izvrše toliki pritisak na tužilaštvo da se zaustave nova hapšenja?

Ako je policija privodila osumnjičene bez znanja vrha vlasti, da li je to kraj koalicije sa SPS-om?

Tužilaštvo za organizovani kriminal je ukratko saopštilo i zašta tereti osumnjičene. Naveli su: „Zaključivanjem Aneksa 1 Komercijalnog ugovora, Sporazuma 1, te Aneksa 2,3, i 4 Komercijalnog ugovora osumnjičeni Momirović, Vesić, Dimoski, Šurlan i Katanić su omogućili da izvođač CRIC – CCCC prema finansijeru i investitoru do sada ukupno fakturiše vrednost izvedenih radova na projektu u iznosu od oko 1,2 milijarde američkih dolara, kao i da izvede dodatne radove za koje je preuzeta obaveza naknadnog plaćanja po fakturisanju u vrednosti od 64,2 miliona dolara, čime su izvođaču CRIC – CCCC pribavili imovinsku korist, u do sada utvrđenoj vrednosti od najmanje 18,7 miliona dolara, a budžetu Republike Srbije naneli štetu u iznosu od 115,5 miliona američkih dolara, koji predstavlja razliku između preuzetih finansijskih obaveza za budžet Republike Srbije i ugovorne cene iz Komercijalnog ugovora“.

profimedia 0935923311
Foto: DRAGAN GOJIC/BETAPHOTO / Sipa Press / Profimedia

Povodom cele akcije, Tužilaštvo za orgnizovani kriminal je sopštilo da je sve radila „Udarna grupa za istraživanje finansijskih tokova novca koji se odnose na projekat Modernizacija i rekonstrukcija mađarsko-srpske železničke pruge na relaciji Novi Sad-Subotica – državna granica (Kelebija)“. Udarnu grupu čine policajci iz Službe za borbu protiv organizovanog kriminala – Odeljenje za suzbijanje finansijskog organizovanog kriminala i Odsek za sprečavanje pranja novca, Odeljenja za borbu protiv korupcije, inspektori Poreske policije, pripadnici Jedinice za finansijske istrage, zaposleni u Upravi za sprečavanje pranja novca i Agenciji za privredne registre i tim Tužilaštva za organizovani kriminal u kome su četiri javna tužioca, tri finansijska forenzičara i dva tužilačka saradnika.

Na kraju saopštenja Tužilaštvo za organizovani kriminalje poručilo je da se istraga nastavlja. „Udarna grupa, nastavlja u narednom periodu započeti rad na istraživanju finansijskih tokova koji se tiču ostalih aspekata projekta“, precizira se u saopštenju.

Podsetimo, Radar je u seriji tekstova obelodanjivao dokaze kako predsednik Srbije Aleksandar Vučić insitira da se otvori pruga Novi Sad-Subotica i pored protivljenja stručnjaka koji su dokumentovali brojne nedostatke.

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

88 komentara
Poslednje izdanje