shutterstock poludziber 1213066915 copy
Foto: Shutterstock/poludziber
Ukidanje "Kruga dvojke"

Praktični ili politički razlozi?

1

Zbog smanjenja aerozagađenja, ali i gužvi u centru Beograda, predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić predstavio je idejno rešenje nove pešačke zone od Pobednika do Terazijske česme, ukidanjem saobraćaja u Pariskoj ulici. Time i, naizgled, poznatog „kruga dvojke“. Osim što je manjkavo, kažu stručnjaci, idejno rešenje nije ni dobro, a tako razmišljaju i Beograđani.

Da li „dvojka“ vozi svoj poslednji krug oko centra grada, Beograđanima, makar onima koji koriste tramvaj – nije svejedno, piše N1.

„Odlično, to je trebalo mnogo ranije da se uradi“, kaže jedan Beograđanin koji priznaje da ne koristi tramvaj.

„Ja ne bih ukinula tramvaj, on je baš potreban“, kaže jedna Beograđanka.

„Pa, ne može to. To je nemoguće“, kaže jedan sugrađanin.

Ideja o izgradnji pešačke zone na ovom mestu, mestu koje bi spojilo Kalemegdan i Knez Mihailovu ulicu, nije nova. Prva rešenja predlagana su još osamdesetih godina prošlog veka, ali nijedno nije realizovano. Bez nedostataka, nije ni poslednje.

Ukidanjem saobraćaja, pa i čuvene „dvojke“, kroz Parisku ulicu, nova pešačka zona prostirala bi se od Kalemegdanske tvrđave do Terazijske česme. Gradnja tramvajske pruge predviđena je tamo, gde je železnica prethodno ukinuta.

„Smatramo da takvo rešenje ne treba da bude na uštrb javnog gradskog prevoza. U ovom slučaju, izmeštanje trase tramvaja u „donjogradski bulevar“ je nešto što potpuno gubi vezu sa centralnim delom, Knez Mihailovom… Ovo rešenje nije dobro“, kaže Zoran Rubinjoni, saobraćajni inženjer iz Centra za planiranje urbanog razvoja.

Nije dobro ni zbog toga što je, kako kaže naš sagovornik, „krug dvojke“ jedan od simbola glavnog grada.

„Kao vrabac dživdžan i nešto slično. I mislim da bi ukidanje „dvojke“, u ovom delu ovde, sem toga što nije pametno zbog stimulisanja korišćenja javnog prevoza pešaka, predstavljalo još jedan, novi udar na tradiciju Beograda i centra“, objašnjava Rubinjoni.

Ipak, radovi bi, prema Šapićevim rečima, mogli da krenu već u septembru. Međutim, nije jasno šta će biti sa putničkim saobraćajem koji je kroz Parisku ulicu više nego frekventan.

Samo je „dvojka“ neprijateljska

Podelili ste svoj narod. Zašto? Po vama, mi smo šaka jada omeđena trasom prepotentnog tramvaja broj dva. Resto ste proglasili za svoje – uključujući i sve preostale beogradske tramvajske linije i tramvajske šine zajedno s njima. Samo je ova „dvojka“, neprijateljska, jer u svom krugu štiti vaše neprijatelje – šaku obesnih buntovnika, domaćih izdajnika, piše Biljana Willimon u kolumni „Krug dvojke“ za Radar.

Celu kolumnu pročitajte na našem sajtu.

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

1 komentar
Poslednje izdanje
Iva Čukić
| Društvo | 49

Da li smo živi isključivo zahvaljujući pukoj sreći

Dok građani na ulicama traže odgovornost za smrt 15 ljudi stradalih usled obrušavanja nadstrešnice na rekonstruisanoj železničkoj stanici u Novom Sadu, vlast je ujedinjena u odricanju odgovornosti. Pokrajinska premijerka Maja Gojković, koja nas je na svečanom otvaranju stanice uveravala da ćemo putovati bezbedno, sada političku i moralnu odgovornost očekuje na nekim drugim, neimenovanim adresama. Goran […]