Screenshot 6
Strip

Kad se vreme pretvori u otrov

Izdanje 26
0

Od drame preživljavanja, „Ispovest“ u drugom delu prerasta u akcioni triler o poteri, a tek treći čin donosi iznenađujući preokret u kome čitaoci vide koliko sve vreme ništa nisu znali

Asai i Išikura su prijatelji koji se poznaju još sa koledža. Svake dve godine odlaze na planinarenje i osvajanje 3.200 visokog vrha planine Ovari. Ovaj put ih Marfijev zakon nije štedeo. Prvo su svi ostali planinari otkazali dolazak, zatim se Išikura gadno povredio tokom uspona, da bi, na koncu, počela i snažna snežna oluja koja ih je „zarobila“ na otvorenom.

Siguran u svoju blisku smrt, Išikura ispoveda svom prijatelju jezivu priču o zločinu koji je počinio pet godina ranije. Mislio je da će ovim poslednjim rečima konačno pronaći mir i spokoj, ali nije računao da će se oblaci za trenutak razići i da će se pred njima pojaviti planinarska koliba.

„On je kriv… jer je čuo“, ovim rečima započinje manga Ispovest, koju je u prevodu Doroteje Đekić objavila Čarobna knjiga, dajući ključ narativa priče koja započinje kao borba ljudi s prirodom da bi se ubrzo pretočila u borbu čoveka protiv čoveka.

Duboke psihološke analize i teške moralne dileme

Scenarista Nobujuki Fukumoto, poznat po jedinstvenom umetničkom stilu koji uključuje duboke psihološke analize likova, i ilustrator Kaiđi Kavagući, čije priče ispituju moralne izbore koje ljudi donose u ekstremnim situacijama, čine savršen tandem za kreiranje ove priče.

I sam kockar još od srednjoškolskih dana, Fukumoto je vodeći autor mangi o igrama na sreću koji u većini priča prikazuje ljude u napetim takmičenjima koja mogu biti modifikacija postojećih ili sasvim originalna. Na tom tragu se nalazi i Ispovest. Dva čoveka zarobljena u kolibi dok čekaju da spasilačke službe stignu započinju svaki svoju igru.

Prvih stotinu stranica prikazuju kako Asai polako klizi u paranoju. Autori, kao iskusni veterani seinen mange (stripova čija su ciljna grupa muškarci između osamnaest i četrdeset godina), u ovom segmentu koristili različite tehnike crteža i dijaloga kako bi formirali napetu atmosferu s namerom da uvuku čitaoce u Asaijev um i da se, zajedno sa njim, zapitaju o čemu Išikura razmišlja. Asaijeve nervozne reakcije na Išikurine sumnjive pokrete, Išikurini zagonetni izrazi lica, čak i krupni planovi kazaljki na satu, pojačavaju svest o neizbežnoj „oluji“.

Atmosfera ove mange neprekidno asocira na Svetionik Roberta Egersa, te možda i ne čudi što je na osnovu nje snimljen film koji je premijeru imao ove godine

Fukumoto nije bio dovoljno vešt u crtanju mangi u studiju u kome se zaposlio kao asistent kako bi stekao iskustvo. Zato su mu uglavnom dodeljivali poslove u kuhinji. Kada mu je majstor rekao da mu je crtež suviše grub i da bi možda bilo bolje da radi kao vozač kamiona, Fukumoto odlazi i, kako bi preživeo, pronalazi posao u restoranu. Svoja kuhinjska i ugostiteljska iskustva sada vešto inkorporira u Ispovest kroz suptilnu „borbu“ junaka za kuhinjske predmete, naročito noževe, koji bi im u potencijalnom sukobu poslužili ka oružje.

„U većini slučajeva vreme je lek“, saopštava narator. „Međutim, kada je upliv nekih događaja toliko snažan, duša bude sputana prošlošću u kojoj se vreme zaustavilo. Ono prestaje da teče unutar duše. Tada se vreme pretvara u otrov. Osećanja se talože, trule, raspadaju i mutiraju. Otrovna tečnost protiče kroz dušu. Ona ispovest obojici je zaustavila vreme.“

1722583641 Ispovest

Upravo se ovo dešava u drugom delu priče kada paranoja prerasta u otvoren sukob. Sada narativ menja brzinu i postaje akcioni triler o poteri. Fukumoto je diplomirao arhitekturu, a posao u građevinskoj firmi napustio jer mu je bio dosadan i jer je želeo da se okušao kao manga umetnik. Znanja stečena na fakultetu i preduzeću upotrebljava kako bi kroz arhitekturu ambijenta kolibe dočarao igru mačke i miša.

Treći čin donosi iznenađujući, ali sasvim logičan, preokret u kome čitaoci vide koliko sve vreme ništa nisu znali.

Ispovest je školski primer ubedljive napete radnje i vešte konstrukcije likova u kome su svaki panel, reč i misao junaka vešto osmišljeni da bi uspešno gradili tenziju i da bi manipulisali percepcijom čitaoca od početka do kraja priče. U pitanju je manga namenjena ljubiteljima psiholoških trilera, sa intrigantnim i nepredvidivim zapletom.

Atmosfera ove mange neprekidno asocira na Svetionik Roberta Egersa, te možda i ne čudi što je na osnovu nje snimljen film koji je premijeru imao ove godine.

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

0 komentara
Poslednje izdanje