Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković utvrdila je da je Kulturni centar „Svetozar Marković“ u Jagodini, na čelu sa (posle ovoga smenjenom) direktorkom Zoricom Stojinović, prekršio član 6. Zakona o zabrani diskriminacije odbijanjem projekcije filma Pored nas Stevana Filipovića.
Da podsetimo, nakon beogradske premijere krajem decembra prošle godine, treći deo popularne trilogije Stevana Filipovića ušao je u redovnu bioskopsku distribuciju i umesto velike gledanosti koja mu je bila previđana, naleteo je na osporavanje i nedozvoljavanje prikazivanja filma u mnogim centrima u unutrašnjosti Srbije. Pretpostavka je da je lični angažman na društvenom planu i nepristajanje na kompromise po javnim nastupima poznatog reditelja, montažera i povremenog saradnika našeg lista prouzrokovao direktnu cenzuru, kakva skoro nije zapamćena.

Nizali su se bizarni primeri razloga neprikazivanja filma Pored nas, (o čemu je do detalja u svojoj kolumni Cenzura na steroidima pisala i Minja Bogavac, koscenaristkinja filma) a upravo je navedeni centar u Jagodini dostigao vrhunac sa u najmanju ruku čudnom i neprimerenom komunikacijom između autora filma i pomenute direktorke. Naime, na direktno pitanje Stevana Filipovića zašto film nije prikazan u Jagodini, funkcionerka Zorica Stojinović odgovorila je autoru preko Instagram profila (!) da je film toliko „loš“, da „nema nikakve osim gej kvalitete, tako da nećemo to prikazivati“, kako je stajalo u integralnoj poruci.
Na takav odgovor, pritužbu je podneo Hristifor Marković, a tek nakon nekoliko meseci poverenica Brankica Janković ocenila je da je u ovom slučaju došlo do povrede Člana 6 Zakona o diskriminaciji i faktičke zabrane prikazivanja filma.

U saopštenju navodi se da poverenica nalaže Kulturnom centru u Jagodini da omogući projekciju filma Pored nas, kako bi se otklonile posledice diskriminacije; da ubuduće striktno poštuje odredbe o zabrani diskriminacije, uz obavezu da u roku od 30 dana obavesti instituciju o sprovođenju preporuka; i da u suprotnom, može uslediti mera opomene, kao i obaveštavanje javnosti o nesprovođenju odluke.
Iako su u poslednjim decenijama povremeno beleženi pokušaji uskraćivanja prava na prikazivanje pojedinih filmova, slučaj filma Pored nas predstavlja jedan od retkih jasno dokumentovanih primera otvorene zabrane projekcije u savremenoj Srbiji. Iako to priziva razna poređenja s periodom tzv. „Crnog talasa“ u jugoslovenskoj kinematografiji, kada su filmovi sistematski „bunkerisani“ i uklanjani iz distribucije, ovaj slučaj zapravo otvara ozbiljnu raspravu o potpunom gušenju slobode umetničkog izraza i kulturnoj cenzuri u zemlji. A čini se da je to samo početak.