1. U pravnim a ne u mafijaškikmdržavama kao Srbija, npr. u Nemačkoj (Štutgart) , je u nekim gimnazijama odavno zabranjena upotreba mobilnih telefona i u učionicama kao i školskom dvorištu čak i za vreme odmora. I- evo nemački učenici preživeše tu zabranu zašto ne bi bez mobilnih preživeli i srpski đaci? Ali treba neko da sa vrha države naredi- a to vlasnika Srbije Aleksandra Vučića ne zanima. Ima on važnija posla -muvačine npr. sada oko litijuma, nabavke kredita za njegove budalaste projekte (expo27, rušenje BG sajma, rušenje „švabskog mosta“ u BG itd.) A obrazovanje, a učenici? Pa i oni će jednog dana odbeći na zapad i redovno, kao i današnji gastarbajteri, godišnje dostavljati bar 4 do 5 milijardi dolara svojima- koje će „Kosovka babadevojka“ Jorgovanka T. rado menjati u malo vrednu hartiju zvanu dinar i puniti trezore devitama. Biće ih više nego godišnje investicije stranaca! I zato- kakvi su učenici- takvi su, važno je da kada odrastu pobegnu od AV i njegovih negde na zapad! Važne su pare a ne uspeh učenja i vaspitanje!

  2. Diskusija je toliko višeslojna i svako plitkoumno sagledavanje problema samo stvara novi sloj problema. A 99% diskusija je upravo plitkoumno, bez da vređam ikoga.
    Prvi i glavni problem je sistem vrednosti. Stasale su generacije roditelja koje su odrasle na pljuvačini prethodnog socijalističkog sistema. Kakav god da je bio, a sa svim manama je opet bio humaniji i kvalitetniji od kapitalističkog, stvarao je sposobne i radne ljude. Današnja deca niti su sposobna, niti su radna… jesi naši anđeli i blago, al su jako nesposobni da urade i reše bilo šta, a da to nije pozovi telefonom i plati majstora za najtrivijalnije stvari.
    Uz to smo imali i godine štajkova kad je opet bila pljuvačina po prosvetnim radnicima i diskusije kako svako može da bude…. I malo po malo došlo to vreme, u prosvetu ušlo sve i svašta, stasali klinci koje su roditelji učili da su nastavnici zahtevni, da gradivo koje ih teraju da uče ničemu ne služi. Jbg, tražili smo sistem u kome će se svako za svoje mesto boriti svojim spoobnostima. To što je sposobnost i uspinjati se na lestivici i neznanjem i raznim drugim marifetlucima koji su nekad bili na stubu srama… opet jbg.
    Priče o zastarelosti gradiva, o nastavnicima koji su nesposobni da zainteresuju decu, ostavite za bajke i naivce. Mene je matematika naučila da budem uporan, da bezbroj puta pokušam da rešim, a nije da nisam „brojao“ i psovao sebi u bradu i gunđao sa drugovima. Tek danas vidim šta je od mene napravila matematika. I takav nisam samo ja u kasnim 40tim, takva je većina mojih prijatelja koja se školovala tada.
    A ove zapadne priče, koje su ustvari najbanalniji problemi sa kojim se oni trenutno suoče, nisu za naše uši, jer vrlo slične stvari se ovde dešavaju. Daleko opasnije je ono što sledi sa rodovima, polovima, ljudskim identitetom. Zato predlog novinarki da se pozabavi malo tim temama… pa nije valjda taj Ilon toliko glup, da napravi milione na znanje, a da on javno pljuje i napušta Kaliforniju zbog nekih zakona o školama.

  3. A šta da radimo mi koji smo završili državne fakultete i zaista radimo sa decom?
    Dakle mi koji nismo došli preko stranke u prosvetu i koji znamo da napišemo složenu rečenicu bez gramatičkih grešaka.
    Da li smo i mi krivi što deca snimaju nastavnike i izvrgavaju ih ruglu nekažnjeno ili prolaze sa vrlo blagim kaznama?

  4. U Americi muku muce sa nastavmim kadrom u drzavnim skolama ,gde predavaci mogu biti lica sa zavrsenom srednjom skolom i dvonedeljnim kursom.
    I kod nas je slicno.

    1. Bogami, kod mene u skoli nema nastavnika sa srednjom skolom i dvonedeljnim kursom. Kadar cine ljudi sa fakultetima i sa polozenim strucnim ispitom.

      1. Bas svi sa fakultetom i polozenim strucnim ispitom?Svaka cast?Kod nas 70% radi bez licence ,bacelori,ima ih sa privatnih famulteta,svi stranaki kadar,ostali su stariji zaposleni pre 2000?!

  5. Za ovakvo ponasanje bi trebalo da ucenici krivicno odgovaraju. Brzo bi se prestalo sa takvim ponasanjem kada bi posledice bile ozbiljnije.

  6. Mora postojati saglasnost roditelja preko odredjenih udruženja roditelja i mora uključivati javnu raspravu. Ali upotreba telefona nije tolika bitna, koliko je bitna to da je celokupna prosveta doživela ogroman sunavrat i nalazi se u beznađu. Krivi su roditelji, slažem se, zato što su dopustili svojoj deci da se ponašaju kao mafijaši i starlete u obdaništu, ali i prosveta je kriva. Ne može prosvetari da ništa ne rade sa decom, moraju raditi sa njima, nije sve u znaju iz fizike, hemije ili bilo kog drugog predmeta, već moraju prosvetari raditi sa decom, preporučiti deci neki film, knjigu, organizovati obilazak mesta u kojem se nalazi škola i sve takve vrste preporuka provući kroz „laž“ npr. obavezno je da pročitate da biste ovo i ovo shvatili, moraju pokazati svoju pedagošku veštinu, ali je nemaju. Tako da deca nisu kriva, zato što danas svako može biti roditelj, i zato što svako preko stranke, kuma, pobratima i brata može postati prosvetni radnik i vaspitati i obrazovati mladje generacije. Zakon definiše osnovnu i srednju školu kao vaspitno – obrazovnu ustanovu. Nije samo obrazovna, a i u tom slučaju obrazovanje ne bi bilo ispisati stvari u tezama iz knjige na tabli i smatrati da je nešto naučeno. Bruka u negativnom smislu, naravno!