4846511 copy
Posledice Koštuničine, Tadićeve i Vučićeve politike četiri stuba

Ruska zamka u koju je Srbija dobrovoljno ušetala

Izdanje 86
  1. Nemaš ti pojma. Tebi ne može niko da pomogne, jedino 30 godina na goli otok.

  2. Vrednost uvoza hrane je veca od one uvezenih energenata u Srbiji,po podacima za 2024.Trenutna cena gasa na evropskom trzistu je niza od one koju placamo za ruski gas.Zakljucak:povecaj proizvodnju hrane,pa uvozi naftu i gas od koga god hoces,kojim god putem,dok ne dodjes do ekonomski najprihvatljivijeg resenja.

  3. Djokica je čudo. On svakim svojim člankom prevazidje sebe. On na svaki put pokazuje da nema dna moje se ne može probiti. Rekao bih da mu pontom pitanju i žvalega često pozavidi…

  4. Sjajna dijagnoza! Ako bi Srbija bila osoba , to bi bila jedna poremecena sizofrena budala, neki put dobar i pametan ali retko, uglavnom bahat sa kompleksom vise vrednosti i sa potpunim nerazumevanjem sveta oko sebe.

  5. Uzimaju najgore stvari iz sveta!

    Kome se prikloniti, istoku ili zapadu je sudbinsko pitanje koje stalno muči srpsku državu? Mali smo narod, pa mislimo da stalno moramo imati nekog velikog brata iznad nas da nas zaštiti u teškim vremenima.

    Idealno, ne bi trebali da se priklanjamo nikome ali danas nažalost, imamo nesposobnog i korumpiranog vođu, koji se dodvorava svima samo da bi što duže ostao na vlasti. Daje strancima sve kao da je njegova dedovina a uzima ono najgore od njih, jer nema kapacitet istinskog državnika i dobre namere prema sopstvenim građanima. Pa je tako preuzeo represivni i autokratski način vladanja sa istoka, gde se ne poštuju nikakva građanska prava i ne postoji sloboda mišljanja i medija kao ni slobodni izbori ali zato postoji korupcija i plutokratija (znači, privilegovana grupa ljudi uz vlast se enormno bogati)

    Sa druge strane, preuzeo je američki neoliberalni način vođenja ekonomije, gde je profit uvek na prvom mestu, sindikati slabi a korporacije nedodirljive. Gde je radnik samo potrošna roba koji uvek može lako da se zameni i koji nema skoro nikakva prava osim da radi dok se ne razboli ili pogine na radnom mestu. Pošto ovaj režim ne zna da organizuje privredu na način gde bi domaće kompanije imale normalne uslove i pomoć države da se dobro razvijaju i opstanu, oni samo znaju da dovode inostrane kompanije i daju im ogromne subvencije da bi oni zapošljavali našu jeftinu radnu snagu, a odnosili dobre profite nazad u svoje zemlje. I mnoge od njih odu kada potroše državne subvencije a nemaju nikakv problem da ostave hiljade radnika bez posla. Jer, to im je omogućio Vučić i SNS klika uvođenjem njihovih nakaradnih radnih zakona a to je i inače logika profita.

    Uopšteno gledajući, mi ne trebamo da se priklanjamo nijednom bloku već da uzimamo ono najbolje iz drugih država na svetu i primenimo kod nas. Naravno, sve bi to bilo moguće kada bi živeli u demokratiji i imali poštene izbore, istinsku vladavinu prava kao i slobodu medija. Kada bi imali predstavničku demokratiju gde bi se birale osobe pod njihovim punim imenom i biografijama, koje bi bile isključivo odgovorne prema svojim biračima i radile u njihovu korist, jer bi u suprotnom bili lako smenjivi. Sve dok se to ne desi Srbija će biti zarobljena država u kojoj će stranka na vlasti moći da uzurpira sve institucije za svoje interese a onaj svestan i misleći deo naroda će biti večno nezadovoljan onima koji vode državu i društvom u kojem žive.

    1. Apsolutno se slažem sa vama, mi nikako da prepoznamo svoju ulogu i mesto na toj tzv.geopolitičkoj i inoj sceni.Ja već godinama tvrdim da je model koji bi nama i ekonomski i politički i odgovarao, obzirom na nasleđe iz bivše nam države model skandinavskih zemalja, a video sam ga uživo i uverio se da to što bi nadrealisti fercera.Kako bi to protestanti rekli-ora et labora.Neoliberalni koncept u nas dobija ono što bi hemičari nazvali alotropska modifikacija i dobija čudovišne razmere izrabljivanja, pljačke u onom izvornom smislu.Još kad dobiju tzv.subvencije per kapita, eto nas koji motamo kablove i u pelenama radimo.Što se tiče spoljne politike, odnosno traženja velikog zaštitnika, a skloni smo da se verujemo, najbolje bi bilo da sledeće neko vreme budemo nevidljivi i da se ne bavimo omiljenim srpskim hobijem koji se zove kur…e.

  6. O ruskoj pomoći još je pisao Karađorđe. I ništa se nije promenilo. Mi smo samo njihov pion. Koga žrtvuju, čim im ne treba, ili se okrene Zapadu.

  7. Da nam nisu okupirali deo teritorije, ne bi morali da pravimo nikakav dogovor sa Rusijom. Ali su Rusi krivi što nas oni drže pod okupacijom. Stvarno su bezobrazni. Kako ih nije sramota. Još su nam davali siguran dotok energenata, ali sram ih bilo, eto im SAD i EU uvode sankcije. Kako ne razmišljaju o nama. Da su neki prijatelji povukli bi se iz Ukrajine.

    1. ….vrlo plitko, sa pamćenjem veverice…..na „okupaciju srpske“ teritorije, na kojoj se btw kopa rov dug 25 km uz prisustvo svih bezbednosnih strukture (vidi čuda), Jelcin za tričavih 1,5 mld USD, prstom ne mrda, onaj nesretnik „okreće avion“ jer se jako iznervirao, a umesto „topova šalje nam popove“….da zaista Rusija nije umešana

      1. Ко добио колико, ко умешан, ко није… то су теме за трачање.
        НАТО је извршио АГРЕСИЈУ на тадашњу Југославију и починио је ЗЛОЧИН ПРОТИВ МИРА. Повеља УН о томе је савршено јасна.
        То је ЧИЊЕНИЦА, о томе се не расправља.
        Током и после те АГРЕСИЈЕ НАТО (сваки еуфемизам попут „интервенција“, „бомбардовање“ и слично, јесте подршка тој агресији и покушај релативизовања злочина које су починиле НАТО-снаге и албански терористи), поред осталих ненабројивих злочина, девастирано је преко 160 православних цркава и манастира на Косову и Метохији. Тек кад се узме у обзир да су током фашистичке окупације у WW2 на КиМ разорене и спаљене „свега“ 54 православне богомоље, и када се дода да је, уз све остале бестијалности, око 400 живих људи искоришћено за трговину људским органима — што је један аустријски посланик (јер све је било познато) прокоментарисао речима „Срби су постали народ за резервне делове“ — тек тада се могу разумети карактер НАТО и размере његовог злочина.
        То што ти злочини, далеко тежи него нацистички, нису санкционисани само теже оптерећује те злочинаца и дисквалификује сво судство поменутих земаља и међународне „трибунале“ којима је наводни задатак био праведна суђења и стварања основа за помирење на основу њихових праведних одлука.

    2. Nama energente po ne baš najpovoljnijoj ceni a hrvatima svojevremeno oružje maltene za dž. Blago nama sa takvom braćom.

  8. Штета је што су русофобни коментари, на русофобни текст, потпуно замаглили економску суштину проблема. Доминантно се излажу пароле и фолоскуле, а када и њих почну да понављају, користе лажне податке. А ван тога, могло би се указати на још по неколико битних ствари, око којих постоје дилеме, али, свакако ван овог скупа који се очигледно не може ослободити русофобије.

  9. Pre par dana Cicero.de je objavio intervju sa AV. Uglavnom ponovljeno isto: da nam je clanstvo u EU cilj iznad svega. Da smo moralno uz Ukrajinu, dok izbegavamo bilo sta sto ima veze sa Rusijom, narocito Putina. Uglavnom sve sto je i do sada bilo poznato.

    Ono sto je barem na prvi pogled novo: nudimo da EU uzme svo oruzje koje proizvodimo i radi sa njim sta hoce – sto u sadasnjoj situaciji prakticno znaci da ga dajemo Ukrajini, bez ikakvih uslova (naravno, da nam plate za to).

    Na pitanje “zasto Srbija izaziva nestabilnost u Evropi svojim ne priznavanjem Kosova drzave” odgovara na prilicno ponizan i mlitav nacin, kao “pa nije bas sve tako”.

    Posle ovoga intervjua postaje jos manje jasno zasto Radar toliko insistira na konfrontaciji sa AV. Zar vi u stvarnosti niste na istoj strani? Mozda jedni malkice vise sivi od drugih?

    Ili ste samo nestrpljivi da se neko drugi docepa vlasti i radi u sustini isto sto i sadasnja vlast radi. Samo bi zarada isla u neke druge (za sada nepoznate) dzepove. Dok bi stanicne nastresnice i dalje padale na iste glave.

    1. Zato što predugo vlada i ovi drugi više ne mogu da čekaju na svoj red, a inače su to samo sekte koje se drugačije zovu. Osedeće a neki i otputovati ćekajući na fotelje, a politika i gazde su im iste.

  10. Lopovi iz Srbije su napravili dil sa lopovima iz Rusije i to je to što nam se sada događa.
    Evropska Unija i Sjedinjene Američke Države su najveći neprijatelji lopova i zato je politika srpske mafije što dalje od EU i USA.
    Ako naši i ruski lopovi uspeju da se izoluju od sankcija vrlo je verovatno da će neka krstareća raketa zalutati u Srbiju i pogoditi NIS.

  11. Bože , kako je ružan , siromašan i nesadržajan društveni i politički život uSrbiji

  12. Rusija nema ništa što nama treba. Za priča o jeftinom gasu i energentima je šarena laža. Treba ih tretirati samo kao interesantno veliko tržište. Dakle, uzećemo naftu od njih ali će morati i oni fa uzmu nešto od nas. Neće pod tim uslovima, nema problema, ima ko hoće. Dosta je više ovog ponižavanja, dosta više sa oligarhnim politkomunizmom. Pristajem da se smrzavam jednu zimu ali da me gaziš ne pristajem. Nejasno mi zašto Srbi Rusiju zovu majka, istorija kaže da bi pre trebali da je zovemo maćeha.

    1. Наравно, генијална изјава. Русија је једина земља на свету која има апсолутно све сировине и материјале потребне за привредни развој. Целу Мендељејеву таблицу. Али авај, ништа од тога Србима не треба, тј. њима треба исто то али не од Руса, већ од ЕУ ! Наравно, и доћи ће из ЕУ, само ће цена бити х 3.

  13. Nakon čitanja većine komentara, a ima ih i pro et contra, smatram da bi trenutačno trebali da se deklarativno opredelimo da se graničimo sa Kolumbijom, Venecuelom, Salvadorom, Hondurasom i Gvatemalom.Jer gospodo, po svemu sudeći nismo za bolje, niti u svetlu događaja od juče i danas ne zaslužujemo da budemo van granica Latinske Amerike.Imamo sve preduslove a i znanje i sposobnosti da uzorno nosimo sve ono što se vezuje za taj deo sveta.Imamo kartel, droge hvala Bogu, korupcije koliko nam duša ište, tu je i Pinoče, Salazar ili Norijega zovite ga po želji, imamo paravojsku, kobajagi parlament, kobajagi sudstvo, kobajagi policiju…šta bi nam falilo?Evropa je licemerna, USA nam kopa grob, Rusi su nam braća ali nesrećno,komšije nas mrze, zato bolje da se družimo i volimo sa nama sličnim i karakterom i navikama bližim narodima.Malo se religijski baš ne uklapamo ali tu su Prvoslav, Filaret, Pahomije&Corp., pa se dade popeglati.

    1. Хм, да баш, ви бисте се „тренутачно“ и могли граничити са њима, ипак сте им са те стране ближи, док смо ми ипак тренутно мало даље.

      1. Trenutačno je preporučeni oblik reči, tako da teza koju ste izneli ne stoji, kao šro je i trenutno isti izraz.Daklem „oni“ ne postoje, samo ja, čist Moravac ako vas baš zanimaju krvna zrnca.

      2. Mogao si mu otvoreno reći „Ustašo“. Sejači velikosrbstva se tako argumentovano obračunavaju sa onim ko im u lice kaže istinu, da su kriminalci sa zaštitom diktatora.

    2. @Bagzi Odličan predlog a biće i kafe vrhunskog kvaliteta.

    3. Bravo Bagzi!

      Potpuno se slažem sa vašim pronicljivim komentarom.

      Kao i uvek, pravo u metu!

  14. Poklonili gubitaša sa 800 miliona evra duga za 400 miliona? Rusi uložili 4 i po milijarde, napravili najprofitniju kompaniju, samo lani platili 125 miliona poreza, obezbjedili najjeftiniju naftu i gas…I? Šta bi sad htjeli? Žvaljaviks se očito prekombinirao.

    1. Ko god da je kupio bi uložio i plaćao porez, ali da je bio neko drugi sada ne bi imali ovaj problem. Po vama ispada da eto rusi plaćaju porez zato što su dobri ljudi inače ne moraju, a uložili su u rafineriju samo zato što ih je moja baba zamolila. Strateški užasna odluka tadašnje vlasti.

    2. I jedno desetak milijardi € direktno ili indirektno upumpali u Srbiju od 2008g do danas. Da smo te iste godine EPS privatizovali gde bi nam bio kraj. Ali zavisi ko komentariše i kakva očekivanja ima. Grci su recimo samo za borbu protiv Corona virusa od EU dobili 72,5 milijardi €. Dva puta više nego naš ukupan dug. Ima još ali ne bi stalo ovde.

  15. Ацо политикологу,
    млађани про западни и про Нато јуришниче, просто је невероватно колико сте једнострани, а самим тим и детињасто навијачки острашћени. Морате схватити да тиме себе лишавате прилике за квалитетним промишљањем, јер очигледно је да Вас дави идеолошка острашћеност. Такође Вас саветујем да нађете баланс између једностраности и идеолошке пристрасности са једне стране, и објективног изношења и тумачења чињеница са друге стране. Имаће у том случају много више успеха у својој про Нато и про ЕУ пропаганди. Овако испадате неозбиљни.
    Да сте иоле објективан (а такав би морао да буде сваки онај коме су важније чињенице од идеологије) аналитичар, ево шта бисте морали да поменете као неспорне чињенице, а што сте Ви „заборавили“, било због незнања, било због острашћености (највевероватније због оба):
    1. Пре продаје, НИС је био губиташ. Другим речима, про ЕУропске ДОС-овске снаге (што би Ви рекли у време „златног периода демократскр владавине“, када су иначе распродале све највредније у Србији) нису успеле неколико година да стабилизују фирму као што је НИС, која би сама по себи морала бити профитабилна.
    2. Није продато 100% власништва НИС-а странцима, као што је био случај при продаји свих осталих српских компанија (народна сребрнина) које су по природи ствари профитабилне (биле су то и у социјализму), као што су цементаре, пиваре, фабрике воде, фабрике прехрамбене индустрије и сл. И гле чуда, све те профитабилне фирме (дакле не губиташи) продате су искључиво западним и хрватским и словеначким власницима. И то је за Вас Ацо све нормално.
    3. Дакле, остало је 49% власништва НИС-а у рукама државе и малих акционара, што значи да су они све време делили профит са Русима као већинским власницима, кроз натпросечне дивиденде, за разлику од напред наведених продатих профитабилних фирми где су ( и заувек ће) сав профит узимали западни капиталисти.
    3. Нормално вам је и да је нпр. железара Смедерево после бестидног исцрпљивања капитала од стране УС Стила који ју је купио после доласка ДОС-а, понижавајуће враћена држави Србији продајом за 1 долар.
    4. НИС је једна једина компанија продата Русима. Вама и та једна руска фирма смета. Иначе, оправдана је критика за самопонижавајућу (најнижу у Европи) рудну ренту за експлоатацију домаће нафте, али она је исто толико бестидно мала и за западне (и кинеске) експлоататоре при експлоатацији других природних богатстава. То је заиста несхватљиво недомаћинско понашање од стране свих власти до сада.
    Погледајте се у огледалу, и одговорите да ли је за Вас прихватљиво једино то да све продате српске компаније буду у власништву западних (као и хрватских и словеначких) капиталиста. Ако је одговор да, идите онда у УСАИД (ако нису педалирани од Трампа), Трилатералу у Србији, или неку сличну прозападну лобирајућу организацију.

  16. Bravo,kvalitet napisanog teksta dokazuje i kolicina pene na celjustima rusofilske pascadi, ovde u sekciji komentara. Pravo u centar,psi laju karavani prolaze

    1. Има паса ал има и НАТО џукела, велика разлика…

  17. Glavni problem Balkanskih drzava sto 99 % stanovnistva ne poznaje poruke Svetog pisma, gde se precizno kaze da je Bog NACIJE uveo PRIVREMENO i to se zavrsilo oko 1850. godine. To su uvideli pismeni Evropljani koje su Rimske Pape nazvale PROTESTANTI. Oni osnivaju SAD gde se uvodi Americka nacija kao Nacija svih prethodnih nacija. Danas je Nacija potrebna samo polupismenim vladarima, kojih ima isuvise, da bi lako varali svoje stado sa parcijalnim religijama, koje Bog ne priznaje.

    1. Видели у Америци шта то значи па протерали два милиона илегалних миграната који су мислили да нације и државе више не постоје. У Србији и Бриселу још се не дају јелте а докле ће не зна се.

      1. Ја тек у једном Вашем коментару на сасвим други чланак (господина Јањића) видех да се декларишете као доследни парламентарни монархиста.
        Па што се за Бога милога „кријете“ са опредељењем какво свуда и на сваком месту (па и везано за овакав чланак) треба промовисати као најбољи начин изласка из овдашњег дугодеценијског свеопштег хаоса и безумља?!
        Од сада па на даље Вама ниједно слово противречја без обзира шта писали.
        Једино се надам да надимци нису дуплирани и да нема више „Тја“ на овом одличном порталу.

  18. Србија заиста заслужује да пропадне, и пропашће, с обзиром на оволики број титоиста.
    На челу државе имате поремећеног председника, социопату и лакрдијаша, типа који је од државе направио септичку јаму.
    Браво!!!!

    1. ….e moj druže Stavro, da se ponovo pročita lektira….preskakalo se, nosili se pilići i prasići ….imaš i prečicu, nek ti unuci prepričaju, valja ih poslušati

  19. Daleko im lepa kuca,i jednima i drugima,o rusima necu ni da govorim , evropa satro demokratska,podrzava Vucica dok im ispunjava zahteve,xar nemacka ministarka nije rekla da u nemackoj nema kopanja litijuma dok ne bude sigurno ali cemo kopati u srbiji,ne znam od kojih mi je veca muka,od diktatora ,satro demokrata ili americkog demokratskog diktatora

    1. Dokle ćete vi mrzitelji EU lagati sebe a onda i sve druge da Vučić ispunjava zahteve Evrope? Vučić je ruski obaveštajac njihove službe FSB od 1999.godine. Ispunjava samo zahteve Rusa za koje radi već 26 godina. On je došao ovde na vlast lobiranjem američkog diplomate ruskog porekla Romana Abramoviča, a u Nemačkoj ga je prihvatila Angela Merkel, kasnije i njen naslednik na mestu kancelara Gerhard Šreder, jer su i sami radili u mladosti kao ruski tajni agenti u Nemačkoj. Konkretno, Angela Merkel je i rođena u Istočnoj Nemačkoj, dok je ona bila u vreme hladnog rata u političkoj sferi SSSR – a. Kao mlada radila je i vreme vladavine Erika Honekera za tajnu službu DDR – a pod nazivom Štazi, koja je bila pod kontrolom ruske službe KGB u Moskvi. Putin je 2019.odlikovao Vučića ordenom „Aleksandar Nevski“. To rusko odlikovanje dobijaju samo oni stranci koji dugi niz godina rade za političke interese Rusije širom sveta. Od Srba pre Aleksandra Vučića, kao ruski tajni agent u Srbiji, orden „Nevski“ je dobio Nikola Pašić.

  20. „Iznova se suočavamo sa dilemom kako to da Rusija kontroliše i naftu i gas u Srbiji, ako je Srbija evropska kolonija, nešto tu ipak ne štima.“ Па да се објасни понешто и на овакву констатацију, можда у будућности бар нешто буде јасније ? Елем, Србија је земља сиромашна енергентима. Нафте једва 20% текућих потреба, гаса колико год, али му је калоријска вредност као у свеће и на крају угља, где доминира калоријски најслабији, лигнит. И ево одговора, да ли је онда једини логични смисао да се енергетска судбина такве земље веже за онога ко има нафте у потврђеним количинама, са историјским стопама раста потрошње, за наредних 60 година, гаса на исти начин, за 90 година, а о угљу да се и не говори, јер ето га ускоро и Донбас приде !? Требало би да јесте. Што се Руса и чланства Србије у ЕУ тиче, па они су увек подвлачили да то за њих не представља никакав проблем. Ако Срби хоће и желе тамо где су сви њихови архинепријатељи, Руси ће то само поздравити. Јер нису они убијали овај народ у милионима, трпали га у концентрационе логоре, бацали под лед, просипали по њима радионуклеотиде,… и на крају делимично окупирали ову земљу. Не, то су они где Срби желе, па ако желе, нека им, ал’ немојте после „‘еј Ђука, ‘ди си“ када (поново) почну да бију ? И како се из сваког, редовног појављивања неког из ЕУ види, проблем чланства Србије у ЕУ није у Русима, већ у одсуству напретка у договору са Приштином, „неусклађивању“ некакве спољне политике ЕУ,… исл. Јер, на крају крајева, НИС је једна једина руска инвестиција у Србији, и више пута изабиран за најбољег послодавца. Они нису у оним бројевима 60, 70, 80% европских инвеститора, спољнотрговинског промета са ЕУ и у коначном послодаваца из ЕУ. Не, и то је суштина зашто је ова земља деценијама на дну Европе по сиромаштву, а не Руси, русофилска политика и сличне флоскуле. После овога нема „ако“, ово су чињенице које јасно говоре да је Србија економска колонија ЕУ. Колико се само тог „еуропског“ инвеститорског олоша може набројати, то у памет не може да стане, а само су узели паре, за некакве стимулације и подршку, исфингирали неку производњу и нестали. Да ли је то пљачкање овог народа ? Па наравно да јесте. И шта се догоди онда ? Појави се председник и силно захвалан на „бесповратној“ помоћи ЕУ за који стотинак милиона евра ! „Бесповратне“, ни бесплатне помоћи нема. Још мање од ЕУ. Само су банке у текућој години изнеле 1 милијарду евра профита. И то банке из те ЕУ, а где су остали ? О санкцијама, директној и индиректној ратној штети, коју је нанела та ЕУ, неки други пут. Ах, да, ипак Руси су и за ово криви !

    1. Baljezganje, radost nepismenima. Dok je tebe i takvih nema nama belog kruva, tonućemo i potonućemo dibidus.

  21. Optužbe za srpsku „samoviktimizaciju“ treba da posluže relativizaciji genocida nad Srbima iz Drugog svetskog rata te su direktno ali prikriveno u službi revizionizma snaga poraženih 1945. koje su krenule da se vraćaju nakon pada Zida ruku pod ruku sa sitnim šovinizmima susednih, bivših bratssko-jedinstvenih naroda. Nažalost, društva popiut hrvatskog ili bošnjačkog nikad se neće suočiti s prošlošću i doživeti katarzu dok se ne oslobode revizionizma. Mi treba da im pomognemo u tome a ne da ih podržavamo u poricanju prošlosti lažnom samokritikom kakva je ova.

    1. Opet ko je koga u nekom tamo ratu. Probudi se bre, nafte nema, nema gasa, a zombiji (ćaciji) svuda oko nas!

      1. Ne bih ni govorio o tome da autor tekst o aktuelnoj spoljnoj politici ne počinje „samoviktimizacijom“. Ako ćemo tako, da se onda malo vratimo na tu samoviktimizaciju koja je navodni uzrok aktuelne spoljne politike(!). E pa nije „ko je koga u tamo nekom ratu“ – takav jezik je nepoštovanje žrtava, relativizacija i odbijanje suočavanja s prošlošću. To što neko nema poštovanja prema sopstvenim žrtvama (ako nisi susjedni bot) pitanje je karaktera i vaspitanja što me se ne tiče, ali poricanje genocida, koje je u nekim zemljama ozbiljno krivično delo, tiče se svih nas jer širi toksin u javnom prostoru.

    2. @ sibine
      Mislim da je ovakvima kao tebi najbitnje suočavanje s prošlošću ili katarza. Ali čisto sumnjam da će se nešto od toga ipak desiti. To gledanje s visine i bahato spominjanje “ pomoći“ od pripadnika jednog društva ogrezlog u korupciji, samozavaravanju, fašizmu i despotizmu, nesposobnog da se suoči sa vlastitim , blago je reći, propustima i greškama, u najmanju je ruku apsurdno ako ne i tragično. Ako je nekom potrebna pomoć, to je srpsko društvo. No ako pacijent nije svjestan bolesti, teško da će se oporaviti.

      1. Sve si pomenuo, ali genocid nisi. Negiranje na delu. Cela društva nisu se suočila s genocidom iz II svetskog rata, zato je danas moguće da 500 000 peva Tomsonu.

  22. Класично перпетуирање квазилибералног мита а у ствари лажи о „поклањању“ НИСа кога је иста данашња власт национал социјалиста уништила пљачком и у који су Руси уложили милијарде направивши модерно предузеће. Да не говоримо о цени гаса испод сваке цене деценијама од чега је цела привреда итекако имала користи и због чега су и долазиле инвестиције са стране.
    То што се данас ратује са Русијом уценама и санкцијама и преко наших леђа не оправдава лажи и подметачине.
    Поготово не оправдава придруживање бриселским модерним „хордама“ у њиховом новом насртају на исток и Русију. То није никада била нити треба да буде наша борба макар не имали нафте и бензина.
    Постоје далеко паметнији начини на која ова ситуација може да се реши – привремена национализација само рафинерије Панчево уз тржишну одштету Русима је свакако могућа да немамо на власти уплашену кукавицу и шибицара. Истовремено треба продати преостали државни удео у НИСу па нек се Руси и запад надгорњавају сами.

    1. gde su uložili milijarde.a nis se pomakao sa mrtve tačke nije! ni dinara nam nisu platili za rudnu rentu,sav gas su povadili iz vojvodine i čega već i to druže moj kođta višestruko nego sto su oni dali i kako ti kažeš uložili u nis !!!nisu ispođtovali ni južni tok a to je bio uslov! i šta ćemo sad* ajd mrš nazad na informer!

      1. Мрширај ти себе у вољену ти ЕУ неваспитанко, наравно кад нема аргумената правило су увреде тако типичне за љубитеље глобалистичког смећа које влада и Србијом само што то полудели либерали који имају исте газде и не примећују.

      2. Ти би радије да су Вучић и његови опљачкали све до коске?
        Турски ток је дефакто „Јужни ток“, вољена ти ЕУ није дала ништа више али и то је досад било довољно да не смрзаваш позадину. За даље се греј на гас јужно од леђа од дотичних.
        Гаса у Војводини би нестало ма ко да је био у НИСу, тако да седи јединица из логике.

    2. Odličan komentar! A uz ovu gnjidu od nečoveka pristaje svaka ružna reč koja vam padne na pamet. Probajte!

      1. Друже „Марко“ о чему ти то?
        Ах да „ОЗНА све дозна“ :)))))

  23. Da to je stvarnost Srbije. A da li ćemo se osvestiti. Neverujem. Suviše čvrsto su postavljeni stubovi koji nas drže u agoniji neistina. Temeljna reorganizacija školstva, ispravljanje ne istinite istorije, koja služi za sluđivanje naroda od strane političara-politikanata. Reforma crkve i vraćanje crkve u srpsko svetosavlje i otklon od ruske crkve i podčinjavanja. Postoji Vaseljenski sabor gde pripadamo.

    1. Либерални верник? То је оксиморон пар екселанс…

  24. Evropa treba zid da podigne oko ve ruZke gubernije. Kada vidim ceo stadio prekriven ruskom zastavom na kosaraskaj utakmici, kada vidim kako SPC služi zlikovcu iz Moskve a narod i dalje voli rusiju jasno minje da smo mi svi, i đaci i ćaci neprijatelji slobodne Evrope. Ukrajina, Poljska, Litvanija, Finska i ostal baltičke zemlje glasaće o prijemu Stbije u EU. Srbija navija za njihovo uništenje. Sta reći više o Srbiji i Evropi?

    1. Дословно исти став о „санитарном кордону према Србији“, имали су лидери „Пречанског фронта“ који су у Загребу 1932. усвојили знамените „Загребачке пунктације“. Поред Миле Будака и других знаменитих бораца за демократију назочни су били и Срби:
      Саво Косановић – потоњи Титов Министар и дипломата. Поп Душан Кецмановић који је, када је тај европски санитарни кордон према Србији постављен 1941 године, најпре стрпан у логор па потом најурен у ту исту Србију која га је ипак примила као свога, а није ни морала ни требала.
      Такође, био је назочан велики антисрбијанац из Панчева Душан Бошковић. Он је такође подржавао комунисте, али није до краја разумео Титову визију, па је мислио да и у Новој Југославији може као адвокат заступати сваког окривљеног. Тако је одмах завршио каријеру под цокулама ћасција, односно скојеваца.
      Из овога се научити даде — хуље лепо зборе, ал нитковски раде.

  25. A baš me zanima, ako ne Rusima i Kinezima, kojoj bi se to sili priklonili čitaoci ove kolumne. Svakog ovde ko još sanja
    o Evropi i nato bih nazvao naivnom budalom. Aglosaksonci nas Slavene vide kao nižu rasu. Da li ka tome stremite? Mazohista je svako od vas ko voli zapad i kune se u zapadne „vrednosti“. Volite da vas šibaju prutićem?

    1. Ја верујем да си свестан да су у ЕУ ушле скоро све земље истока Европе, а неке су чак и словенима. А има и неких других, а чак се и спремају да приме још неке које су такође словени а и неки други. По мом мишљењу, мазохисти су они који мисле да сада могу да буду контра Европе, који мисле да могу да имају корист од Русије ( стварно ми није јасно колико требаш бити луд и оптимиста да мислиш да Русија може да ти помогне). Управо то ми је дефиниција мазохизма, очекујем као помоћ са неке стране за коју сам и сам свестан да нема шансе да дође одатле.

    2. jesi li bio u kini i rusiji??? idi tasmo pa da te vidim kako češ da prodješ tek tamo!

    3. Srbija je stvarala istoriju Evrope i to najdirektije i mesto joj je u Evropi

    4. EU nama treba zbog nas, upravo zato da ne bi raspravljali o nama dok mi ne sedimo za tim istim stolom. Mi bismo u EU bili zaštićeni od svega, baš me briga šta Englezi misle, iako se varate, to naprosto nije tačno. Ne misle to. Možda neki glupaci među njima. I da, članak je upravo o tome, nas će „šibati prutićem“ ako ne budemo u tom društvu. To društvo je nama zaštita, kako to ne razumete? Ne bi bilo bombardovanja da smo bili u EU. Ne bismo imali ovog na vlasti da smo bili u EU. Imali bismo identične proizvode koji se prodaju u EU, a ne neko đubre koje nama uvaljuju. Zakon bi bio isti za sve da smo u EU. Imali bismo slobodu medija da smo u EU. Šta vi uopšte hoćete? Sviđa vam se ovo blato u kom smo?

  26. ti rusi za koje u srbiji postoji iracionalna i totalno neopravdana ljubav upravo su nas ostavili na cedilu. „pravoslavna braca“ nece da nam prodaju nazad NIS iako bi iz te transakcije zaradili i pomogli Srbiji. ruse uopste nije briga za srbiju nego samo za haos i nestabilnost koju kreiraju u nasoj zemlji pa preko nas i u ostatku balkana.
    NIS moramo nacionalizovati i za sva vremena prestati da budemo alatka u ostvarivanju moskovske spoljne politike.
    NACIONALIZACIJA NIS-a SAD

    1. И онда ћеш гас да прикључујеш јужно од леђа?
      Ајде седи ди си ни за ди си ниси.

  27. Jugoslavija je najveće civilizacijsko dostignuće južnih Slovena, da osnovana na pobedama Srbije nad Austrougraskom. Tad je to bio zajednički ponos svih nas. Zato nije u redu da se podruguješ raznim glupim nazivima iste.

    1. Kada budemo u stanju da to priznamo i kada počnemo bar malo da istorijski poštujemo Broza i socijalizam, tada ćemo moći da kažemo da polako dolazimo svesti.

      1. Да поштујемо серијског убицу још од 1914е а после опсењивача краткоумних преосталих Срба?
        Ајде.
        Све док има оваквих мозгова испраних комуњаризмом не треба се чудити пропасти Србије.

    2. @mihailo
      Ali se treba rugati suludim komentarima da je “ srbija pobijedila a-u. Naime nrko ko je 4/5 rata proveo u izbjeglištvu u Grčkoj i prakticki rata nije vidio teško da je pobijedio ikoga. Da se nisu Amerikanci uključili u rat, možda danas ne biste postojali. Nije ds branim onu odvratnu monarhiju…Ne znam kako vas nije sram
      izjavljivati tako nešto. A Jugoslavija je
      nastala doajanjem Države SHS Srbijei ostalij dijelova koji su je činili i
      to na inicijativu Ilirskog pokreta. Sudbinu joj znamo.

      1. Srbija je zemlja pobednica 1.sv.rata, sad, meni je jako zao sto stanovnici okolnih drzava koje su u pubertetu, takoreci jos bubuljicave ne mogu da prevare tu notornu cinjenicu, znate, znamo i vi i ja da nema gore stvari za vas, istorijski inferiorne i inkonsekventne nacije od toga da se Srbiji i Srbima prizna ma kakav pozitivni predznak, na to mnogi od vas dozivljavaju reakciju nalik anafilaktickom soku, no, to je vec zaista vas problem kojima bi trebalo da se bave vase ustanove za mentalno zdravlje.
        Ruzno je medjutim, lagati. Rat je (da uprostimo) trajao od leta 1914 do jeseni 1918, a srpska vojska je prelazila Albaniju krajem 1915., zar ne? Ako mogu da vas lepo zamolim, kada vas prodje ekvivalent gorespomenutog anafilaktickog soka, izracunajte ponovo one vase 4/5 u komentaru.
        Drugo, vrlo je dobro dokumentovano da je Srbija imala 1.25 miliona zrtava u tom ratu, poredjenja radi, Hrvatska je imala u Domovinskom ratu oko 15 hiljada zrtava, na koje je ekstremno osetljiva, i stice se utisak da joj je svaki segment svakodnevnice poskropljen pijetetom spram istih, sto je i razumljivo, to je za vas veliki kohezivni faktor i jedan od temelja vaseg nacionalnog identiteta, uz patolosku crtu barem polovine vase populacije kojoj je etalon patriotizma srbofobija, sve to zajedno valjda mora da nadopuni odzvanjajucu prazninu pod nazivom „Hrvatska kao medjunarodni cinilac tokom citavog jednog milenijuma“…
        Zasto ova digresija? Pa znate, ako mislite da je pijetet prema vasim zrtvama temelj vaseg nacionalnog osecaja, sta mislite, kako mi gledamo na osamdeset puta veci broj nasih zrtava, a kako li tek gledamo na one koji to nipodastavaju, a mogu dobrim delom da zahvale tom milionu I kusur mrtvih Srba postojanje sopstvene drzave, jer znate, da nije bilo njih sva je prilika da bismo ovu komunikaciju morali da imamo na italijanskom jeziku.

        1. Ja bi se zapitao kako je u “ inferiornim“ nacijama znatno bolji stanard i uslovi života nego u “ nebesko superiornoj“, isto tako bi se zapitao kako „superiorni „gube sve moguće bitke i ratove, prenaglašavaju svoje a nispodištavaju tuđe žrtve? Kako desetljećima tako “ sposobni,“nisu u stanju izgraditi funkcionalne institucije? Ima toga još ali nema toliko slova. A i prorade kompleksi, žuč i nekultura u odgovorima. Pa da ne zamaram osjetljive dušice

        2. „Iza repova francuskih konja, riječi su francuskog ministra rata, ne moje. Tako je srbija došla “ do pobjede“. I nikako mi nije jasno kakav ste utjecaj imali na slobodu HR i Sl., bivših krajeva AU monarhije jer je nakon rata stvorena država SHS, koka se tek nakon rata na žalost ujedinila sa srbijom. Za zahvalu “ kralj “ je potpisao predsju Istre, Kvarnera i dijela Dalmacije italiji, pa onda Oktroirani ustav i sav drugi modus operandi srpske politike prema drugim narodima. U 2. S. ratu, opet isto, kapitulacija i bijeg. Dok Hrvat nije preuzeo. Tako fa se talijanski ne govori usprkos vama a ne zbog vas. A što se tiče usporedbe Domovinskog i svjetskih ratova, ne znam šta bi rekao na tu matematiku… Inače dovoljno je pogledati popis stanovništva prije i poslje ratova da se dobije realna slika. Ali kad je istina odgovarala “ superiornim“ lažovima. I ništa se vi ne brinite, razni su htjeli da se na području Hrvatske govore njihovi jezici. I svi su prošli jednako. Gazeći jedni preko drugih. No besmrtnim riječims Bladea:“ some mf- s., never learn.“

    3. Samo su u Jugoslaviji svi Srbi živeli u jednoj državi. Ne zaboravimo tu činjenicu!

      1. Чак су и Руси схватили да то није било идеално решење јер су пустили да се Совјетски Савез распадне, сувише је ту било других рогова у врећи да би радило па није било могуће ни у Југославији што је историја показала.
        И не у данашњем рату са западом у Украјини не ради се о просвајању територија или превлађујућој бризи да „Сви Руси живе у истој држави“ већ о безбедносној бризи за опстанак под дефакто насртајем НАТО савеза.
        Југославија је била заблуда искључиво неких Срба и краља Александра нажалост.
        И дан данас кад нам пречани кроје капу преко удбашко мафијашког режима види се добро зашто.

  28. Da li će ovaj narod shvatiti koliko je Tito bio u pravu za Goli Otok. Rusovanje nam nikada ništa dobro nije donelo!

    1. Da je Srbija bila pod ruskom čizmom u okviru Varšavskog ugovora drugačije bi razmišljala o Rusiji.

  29. * Napomena za konzumente koji gutaju servirano bez razmisljanja! Ovo je samo stav i misljenje autora teksta i ne znaci da je izreceno istina.

    1. Da li bi Vi više voleli izvrnutu istinu. Da li je agonija bolje stanje?

  30. Znam kako će ljudi okarakterisati moj komentar ali mi ne smeta jer ne mogu da mi smetaju komentari ljudi vaspitanih u Kumrovcu. Članak pokazuje ozbiljan nedostatak kućnog vaspitanja i može se opisati uz pomoć jedne jedine reči – kanalizacija. Za vas koji svršavate od sreće na baljezganje u tekstu imam poruku – sličan se sličnom raduje. Neka bude da podržavam Rusiju i Kinu ali i to je bolje nego da podržavam one što ubijaju devojčice na noši. Kinezi su možda ubili 16 ljudi u padu nadstrešnice. EU je ubila mnogo više ljudi 1999. godine. Vama ne smeta jer ste se bombama radovali.

    1. Zbog takvih kao ti jesmo gde smo , bolje da nismo
      Aj u Cacilend , pokaži šta si napisao , imaćeš VIP tretman , medju svojima .

    2. @Istina vas boli
      Vučiću debilu, ti si?! Opet baš ništa nisi razumeo od navedenog u tekstu.
      Idi konsultuj se sa tvojim ortacima Blerom i Šrederom a možeš i sa Kurtijevom suprugom iz EPS top menadžmenta o čemu govori ovaj članak.

    3. Nema se gde više sa laganjem i bezobrazlukom, pa sad ljudi se radovali bombardovanju. Da li ste svesni šta izgovarate i radi čega to radite.

    4. Tu devojčicu na noši niko nije nišanio, za razliku od stotina sarajevske dece koju su psihopate pobili snajperima ili ‘raspamećivali’ granatama, kako bi to rekao tvoj idol.

      A ako misliš da Rusi i Kinezi nisu ubili nikoga, stvarno ne znam šta da ti kažem o vaspitanju. Uz naciste, istorija nije videla zemlje i režime koje su imale manje poštovanja za ljudski život od te dve, i danas obe nastavljaju u istoj tradiciji. Lepe si heroje odabrao.

      Ako treba da biram između takvih kao što si ti i „vaspitanih u Kumrovcu“, stvarno ništa lakše.

      1. Одвратно је и користити убујање деце у било ком контексту расправе али то љубитељима хорди које су насртале на Русију и нас у исто време (гле чуда) никада није било страно нажалост.

        1. „Neka bude da podržavam Rusiju i Kinu ali i to je bolje nego da podržavam one što ubijaju devojčice na noši.“

          Ovaj komentar o odvratnosti korišćenja ubijanja dece u bilo kojoj raspravi je valjda bio za onoga gore što ga istina boli.

          Ili tebe prava istina boli? Ili je logika sledeća: nemoj mi o toj deci koju su naši ubijali, to je odvratno. Ajmo bolje o deci koju su drugi nama ubili, to je baš cool (kao JUL), još ako time mogu da napravim logičku akrobaciju i da opravdam sopstveni putinizam i mržnju prema evropskoj civilizaciji, šta ćeš bolje od toga?

          Muka mi je od te mantre ‘zlikovci su nas bombardovali, iz čega sledi Putine oče i majko naša’ , a na pomen Sarajeva, hladnjača, Vukovara, Srebrenice- e, to je odvratno, to je autošovinizam, kmekmekme, a šta su oni namaJasenovacKosovojeSrbijaitakodalje. Čestit čovek prvo svoju kuću pospremi.

          Ponavljam, i ponoviću uvek ovu prostu istinu svaki put kad neko koristi taj argument za bilo šta što nije saosećanje sa porodicom- devojčicu na noši niko nije gađao. Psihopate po brdima oko Sarajeva, punjači hladnjača na Kosovu i ratni zločinci u Srebrenici jesu. To je bila namera, to je bila politika, to je bio cilj. Odvratno je upravo potezati argument nesrećne i nevine devojčice, koristiti tu tragediju na tako prljav način kako bi se veličao Putin i putinoidske autoritarne vrednosti.

          Da nećete možda u sledećoj rečenici da kritikujete autokratu Vučića? Tek je to licemerno, jer on se ponaša identično kao vaš bog otac iz Kremlja, pa valjda je to sistem kome težite. Ne može se istovremeno podržavati Putin i biti protiv Vučića, žao mi je. Takvi u najveće spremaju teren za nekog drugog, boljeg putinovca posle Vučića.

          Pa, izgleda da prolazi i to vaše, samo što će biti potrebne decenije da se Srbija izleči i oporavi od posledica vaše bolesne logike i vrati u društvo normalnih.

      2. Ne znam da li bi se narod Tibeta složio s tim da Kinezi nisu nikoga pobili.

    5. Istina boli tebe.
      Opet jedan koji je 90 – proveo u “ izmaglici“.

    6. Jel znaš da je Milošević imao direktnu vezu sa Vesli Klarkom. Ne znaš. I u redu je. Živimo u zemlji u kojoj ništa ne sme da se zna. Tako je bilo i pod Titom, Miloševićem, Tadićem, Koštuicom, sad je i pod Vučićem.

  31. Овај није ништа бољи од Драгана Вучићевића…

  32. Precizna analiza koja jasno opisuje nivo pameti prosečnog stanovnika ove nesrećne zemlje!

  33. Nije Srbija nista poklonila,dala i urusila svesno svoj polozaj,vec samo jedan covek koii sebe zove Srbijom, i u nase ime zakopava narod
    Slusam danas,i park kod skupstine je poslednja odbrana Srbije,i on ga ili njega neda..Kome neda?

  34. Koštunica, Tadić, Borko Stefanović, Đelić i cela ta ekipa koja je ugovorila i dogovorila celu stvar sa Rusima bi morala da bude pozvana na odgovornost kada se rešimo ove radikalske pošasti koja nas trenutno izjeda (a koja je, očekivano, u Skupštini glasala za i svesrdno podržala tu bezumnu prodaju). I jedni i drugi su nažalost pogazili nacionalne interese, ali su ipak za tu situaciju najodgovorniji oni koji su tada bili na vlasti, kao što su za ovu najodgovorniji ovi što su sada na vlasti.

    1. Sve je Dinkić dogovorio. Eno ga sada na Andrićevom vencu sedi kao GLAVNI Vučićev savetnik za sve.
      I niko ga ne spominje

      1. Dinkić je bio protiv te prodaje i tada je bio smenjen u vladi. Istine radi.

  35. Ma kakva ruska zamka? Mi smo okupirani od strane istih ljudi koji su nas bombardovali zbog resursa i na Kosovu i u Srbiji. Broj izdatih dozvola za istražna kopanja oko 200 i broj rudarskih kompanija koje rovare po Srbiji, najbolje govore o čemu se radi. Tadić je imao Izraelca za savetnika, kao i Vučić. Istražite. Istražite iz koje države se finansira ovo zlo na vlasti. Svi savetnici od 2000. su oni. Pa onaj dečko Ognjen, koji je bio na brodu sa humanitarnom pomoći zna više od vas. Sve vam je dete od 20 godina objasnilo. Nema ko da sluša.

    1. @Jeweler
      Nemojte se snebivatii da napišete ime te države: Izrael.
      To su „najveće od svih žrtava u celokupnoj istoriji ove planete“,“siroti mali hrčki“ u koje se ne sme dirati ali obrnuto ne važi.
      Grupacije mešetara iz te zemlje prednjače u rovarenju na sve četiri strane sveta gde god i kako god stignu, naravno samo i isključivo u svojstvu nagomilavanja megaprofita, „ništa lično“.
      Da, i ovde dejstvuje godinama unazad zlokobni,tzv Vučićev marketinški tim, doduše potpomognut domaćim gadnim „primesama“.
      Što o tome ovdašnji -kako se deklarišu-slobodni mediji ne pišu detaljnije-to znaju samo oni koji kreiraju njihovu uređivačku politiku.
      Možda je samo jedan od razloga bojazan od etiketiranja antisemitizmom ali svakako ne i najbitniji.

  36. ..Drugarice i Drugovi ..vladavina jednog coveka i vladavina naroda nije isto..nije i niti ce biti..Mi u srecna vremena socijalistickog samoupravljanja gde su vredni radnici ispunjavali zacrtane planove nase jedne jedine partije jer drugih poput partija Milice prevrtljivice nije bilo da ometaju napore u postizanju opsteg napretka i boljitka za sviju nas..A moglo se jer se puno radilo i gradilo..Tito je bio tu …bio i nije smeto i navodio na pogresan put kao sto Srbija danas ide u bespuce svih mogucih neizvesnosti pogotove za mlade narastaje..Komunisti se zalazu za izbore i za pravednije socijalne odnose bez siromasnog naroda koji je u ogromnom broju nezadovoljan i nemaju snage da izadju u proteste, jer im se uskracuje saobracajne veze,i svakodnevno bombarduju medijskom propagandom jednog jedinog..Srbija treba da ukine mesto Predsednika .jer je postalo opasno po Drzavu i po narod..Na Andricevom vencu tu zgradu treba pretvoriti u neku socijalnu ustanovu recimo deciji vtric.Umesto predsednika treba imati nekog ADMINISTRATORA koji ce obljavati osnovne protokole i akreditacije bez prava ikakvog odlucivinja cak i slikanja po televizijama ..u Srbiji je teska ekonomska situacija selo je podbacilo na svi poljima ,investitori i banke stranih marki odnose ogromne profite,zemlja prezaduzana ,gradjani preduzeca jos vise a zbog pogresnih politike AV da necemo imati nafte i gasa je sve izvesnije..poslednjih trinest godina neradnici i neznalice nisu prepoznali sta je Rusija a sta EU..i eto ..nisu prepoznali pad nadstrenice dali je korupcija ili nije, dali su neduzne zrtve zasluzuju pravdu ili nepravdu ..a sve nevide jer su bahati i korumpirani jer nesme u njihov pokraden dinar da se dirne.a vlastodrztvo im to omogucuje..Hoce vlas hoce slast zato na izbor im se neide a morace kad tad…tad ce pasti ova vlast..zivela socijalna Drzava Srbija bez siromaha i obespravljenih..

  37. Чланак је права и потпуна анализа и објашњење стања у Србији.
    Честитке аутору.

  38. Na završnoj sednici Etnografske izložbe Slovena u Moskvi (1867) vođi Rusa slovenofila, panslavisti, predložili su predstavnicima drugih slovenskih naroda, odluku o prihvatanju ruskog kao književnog jezika svih Slovena. Česi su dali neodređeni odgovor, Bugari su se u potpunosti saglasili, a Srbi su bili jedini Sloveni koji su jasno i decidirano odbili da se saglase s tim predlogom.

    Ova sednica (1867) je bila prelomna tačka, od tada slovenofilska stranka u Rusiji, koja je iz godine u godinu dobijala na značaju, počela je da zanemaruje srpske interese, a da prihvata bugarske. Srbi su tada imali hrabrosti da pokažu karakter, ali ubrzo su u srpsku politiku 1880-ih stupili radikali, u Crkvi su dominirali ruski ljudi poput mitropolita Mihaila, kasnije je to bio, početkom 20.veka mitropolit Inokentije koji je ubistvo Obrenovića (1903) ocenio kao „hristoljubivo vojinstvo“ i zagiralo je ludo kolo koje se samo povremeno prekidalo, a od dolaska Miloševića krajem 1980-ih smo se vratili na politiku buke, besa i mesečarstva, koju nastavljamo posle 2012. a pogotovo je ludilo uznapredovalo od 2022. i ruske agresije na Ukrajinu.

    Kod nas se izrazito potcenjuje katastrofalan uticaj na srpsko javno mnjenje koji imaju ogavni režimski i proruski demagozi, plaćenici, lunatici i fanatici koji ordiniraju 24/7 na (para)državnim medijima.

    1. Ајде. Шта рећи на прогерманске фанатике у Београдској специјалној полицији онда који су 1941е убијали и Србе и Јевреје и Цигане само да би се умилили Намцима? Имате неког рођака међу њима? Или су вам само идеолошки блиски као и данашњим ЕУљупцима?
      ПС
      Класика аутодеструкције.

  39. “Резултат Коштуничине,Тадићеве и Вучићеве политике четри стуба,није ставио косовске Албанце поново под власт Београда,али јесте ставио Москву у позицију да одлучује о будућности Србије,нешто што Србија ,или њени проширени шињен назван Југославија,ни у 19. ни у 20. веку не би себи дозволила.“……Типичан пример како нас погрешна претпоставка води у ћорсокак.Посебно тврња да је Југославија била проширени српски шињел.Ова конклузија као да је преписана са неког усташког портала.Наиме,Југославија је била проширени шињел Броза и Кардеља а најмање Србије.Само је Србија имала две аутономне покрајине.Подсећам аудиторијум да је Броз 1962.године увео закон о забрани српских избеглица да се врате кући на Космет.Уједно је примио велики број придошлица из Албаније да докаже Американцима да је он хуман човек и демократа у односу на Енвер Хожу.Све преко леђа Срба.Дао им је АП а српски комунисти су још придодали Север и Лепосавић да им не буде “мало“.Српски Језик је 1954.постао двојезични-српскохрватски.Дефинитивно је Југославија разбијена Уставом из 1972.године,ресто знамо……Не мошемо у исти кош стављати и Путина и Вучића и Костуницу и Тадића.Ако тако наставимо у овај скуп ће ући и Трамп.Баш овај задњи је увео санкције Нису а не као што аутор текста мисли да све недаће долазе од Путина.Неко лепо рече овде-Зашто су сви тако важни уговори обавезујући само за Србију док друга страна не сноси никакве косеквенце.Одговор је јасан,због-к о р у п ц и ј е….P.S.Иначе за настало стање је крив Вучић.Прво је покушао да уцени Трампа подметајући му генералштаб јер је умислио да је са Трампом на равној нози.Друго побркао је рат у Украјини са ратом на Космету.Док је то у Украјини једнако са оним у Српској Крајини(Енклави под УН-ма).Па је неуводећи санкције Русији сам упао у свој стомак.Требао је онда рећи да је Србија мала земља и да неће се одређивати са овим ратом у Украјини.Но,он хоће јаре и паре.Хоће и европске новце а да се зајми од Кине.Хоће у ЕУ а хоће и јефтин руски гас.Не заборавимо-Русија није окупирала српски Космет него је то учинио НАТО.Само то.

  40. Какав памфлет од текста. Срамно

    1. Класика антируске и антисрпске пропаганде што му дође на исто а на коју еврољупцима цуре слине.

  41. Sic! Gadno izgleda kada se napiše, ali je tako. BTW, malkice mi je muka kada vidim one krstače i ikone kod studenata. Ali, to smo mi…

    1. Теутонски крст нарочито истетовиран је „кул“ а?

  42. Rusija nije bila saveznik Miloševiću već Hrvatskoj, kao što to nije ni sada Srbiji(Vučiću) a onu epizodu iz 1999. je iskoristila da bi u svetu sebe prikazala kao neki faktor koji se za nešto pita bez obzira što u tom trenutku ona to nije bila. Njihova podrška Srbiji u vezi Kosova(i Metohije) nema veze sa NIS-om(samo su tu situaciju iskoristili da ugrabe nešto za male pare) već sa istom tom igrom koju oni igraju još od dolaska Staljina na vlast. A priča o večitoj žrtvi je u Srbiju stigla sa migrantima iz bivših nam kolonija i ona svakako nije neka bajka pogotovo što znamo šta se dešavalo po logorima u NDH tokom rata. Na to se kasnije nadovezala i žrtva iz rata koji prethodi pomenutom kao i stradanje od komunista i priča je bila kompletna. A suština je da je nama sav taj haos iz XX veka kao i sve ovo danas došlo sa Karađorđevićima čija je ekstremno nerealna ambicija kopiranja Franje Josifa(i Broz je bio u tom tripu) na prostorima koje obahvata bivša Jugoslavija koštala života nekih 3 miliona ljudi ukupno od čega više od polovine Srba. Ko tera tu priču ovde da izgubi vlast ne može, osim Miloševića ali on je svoje odsvirao predajom 1999. a ne promenom stava lokalnog birača.

    1. Da nije bilo te 1999. on bi vladao do svoje smrti, a kako bi ovde svakako imao bolju zdravstvenu negu nego u pritvoru to bi moglo još poprilično da traje. Znate ona rulja 5. oktobra nisu bili liberali i demokrate već desničari. Kapitulacija mu je došla glave. Zato su i Karađorđevići bežali preko Albanije. Doduše neki u limuzini a neki kao predstava za narod na nosiljci. Prosto su znali da im nema povratka ako kapituliraju, a za žrtve njihove mudre politike im se baš ..balo.

    2. Šta 3, daj 10. Takvima poput tebe koji se besramno igraju brojkama kažem samo da pogledaju popise stanovništva i da prestanu TOI TOI.

      1. Ako uzmemo 2 svetska rata plus komunističko divljanje plus devedesete dođemo na barem 3 miliona mrtvih sa svih strana. na prostru bivše Jugoslavijeod 1914. do 1999.

  43. Тест,тест,тест……1,2,3,………!

  44. Па не може.
    У горњем тексту дословно свака реченица тражи преиспитивање.
    Од кад је нама НАТО савезник?
    Колико пута су нас бомбардовали Руси а колико савезници са Запада? Американци, Немци…
    Ево, најближе — Београд?
    НАТО, земље Запада не роваре по Србији?
    Ко је победио Милошевића у директном изборном дуелу 2000-те?
    Ко је спровео паљчкашку приватизацију 2000-2003, Коштуница или Ђинђић?
    Ако сте ви добро прошли у тој бруталној муљавини, нису ваше комшије. Ђе емпатија?
    Ко је спасао Пинк-ТВ да не буде угашен? Зашто?
    Чији су сарадници били Динкић, Влаховић етц?
    Да ли је по степену демократичности у време Коштунице Србија на Балкану била одмах после Словеније, а изнад Хрватске? Јесте или Није?
    Шта је Србији добро донело што је 2000-2003. уништила свој банкарски систем, и што су западне банке преузеле финансијско тржиште?
    Да ли је Србија по дуговањима за време Коштунице била на историјском минимуму? Јесте или није?
    Зашто би Западној Европи шкодило отварање „Јужног тока“, и како се спречавање изградње тог гасовода уклапа у „слободан промет људи, роба и услуга“ што је елементарна „европска вредност“ у коју сте заклети?
    Да ли је спреман ико од вас да своје дете да за НАТО да иде да гине по свету? Или за тај задатак рачунате на сиротињу и гегуле?
    ИТД.

    1. @Đorđe Ivković

      Da smo bili geografski bliže Rusima možda bi nas i oni bombardovali, a znamo koliko je naših vojnika stradalo od Rusa na granicama Jugoslavije u vreme Informbiroa (1948). Možda nikada ne bismo ušli u I sv.rat da nas Rusi nisu podsticali u tom pravcu, a Rusi su uvek bili glavni sponzori svih radikala u Srbiji, od Pašića do Šešelja – a šteta od toga je bila znatno veća nego od bombardovanja.

      Slična priča je bila povodom nedavne rusko-indijske vojne vežbe, kada je istaknuto da Rusija nikada nije ratovala sa Indijom, a nije ratovala zato što se sa Indijom nije ni graničila. Rusija je ratovala sa Turskom, Iranom (Persijom), Japanom, Kinom, Avganistanom, Poljskom, Švedskom…sa svima s kojima se graničila.

      Vi ste slepi branilac Koštunice, a naročito ističete da je dotični u Vikiliksu od strane Amerikanaca ocenjen kao, beše, „jedina prepreka u sprovođenju američke politike“ i to Vam je krunski dokaz Koštuničine veličine. To je problem Vas i ogromne većine Srba koji smatraju da se u politici s velikim silama stalno mora biti u sukobu, „prst u oko i kamičak u cipeli“, vazda na nekom braniku, te sprečavamo Turke da prodru dalje u Evropu, te ne damo Nemcima da izađu na topla mora, ne damo Germanima da prodru na Istok – pruga Berlin-Bagdad, ne damo Amerikancima prodor u Srednju Aziju, kupujemo vreme Rusima i Kinezima ratujući 1990-ih, pa je Koštunica bio jedina prepreka Amerikancima, stalno neka megalomanija i mitomanija, umesto da se sredimo, smirimo i počnemo da vodimo razboritu poltiku. Čak i Nemanja npr. kad je Barbarosa išao u Krstaški rat, nije mu bio „jedina prepreka“ na tom putu, već je sarađivao s Barbarosom, čak se nudio za vazala. To je samo jedan primer – problem je u Vašem mentalnom sklopu-oklopu i tu nema pomoći.

    2. @Đorđe Ivković
      Ostavite se svih pitanja vezanih za NATO, da ste hteli ili bili zainteresovani da pročitate moj komentar videli bi ste da je taj „zadnji voz“ u vezi priključenja NATO za Srbiju „protutnjao“ na samom početku 90-ih (kao i prilika da uz srpsku vojsku i NATO bude garant smirivanja albanskih separatista u pokušajima da južnu srpsku pokrajinu transformišu u samostalnu državu).

      Ako Vas već nešto muči u vezi Srbije i NATO postavljajte ta pitanja onima što krčme generalštab i održavaju „združene vojne vežbe“ sa Ohajo „divizijom“ a to nisu ni Koštunica ni Đinđić jer jedan odavno „ne postoji“ na tzv političkoj sceni Srbije a drugi više nije među živima.
      Pitajte o tome npr Šutanovca i Milićku (dojušerašnju ambasadorku Srbije u Hrvatskoj).
      Gde su Dinkić, Mali, Mihajlovićka i ostali iz ekonomski po Srbije razorne štetočinske „sekte“ G17+ ,opet pitajte onoga što je „hteo da ih hapsi“.
      Stepen demokratičnosti?! Ah, kakva besmislena, isprazna floskula.
      Sve u svemu – vidite da može ako pitanja postavljate na prave adrese.

      1. Г. Шарло акробато,
        Ја сам, и то у најкраћим цртама, дискутовао ауторов памфлет, не ваш коментар.
        “Оставите се свих питања везаних за НАТО” – Нећу да се манем.
        ”прилика да уз српску војску и НАТО буде гарант смиривања албанских сепаратиста .. (и даље)” – Могуће. На том становишту сам и ја приближно био негде `85, само не баш тако са наивном увереношћу. Пуна истина: Једини период без прогона Срба на КиМ био је међуратни период. Па закључак извуците сами.
        ”Ако Вас већ нешто мучи у вези Србије и НАТО… (и даље…)” – потпуно се слажемо. Не само то. Потписивањем IPAP и SOFA споразума од стране Вучића, Србија је доведена у стање окупације.
        ”Шутановац, Милићка, Динкић, Михајловићка…(и остало)” – Потпуно се слажемо.Само, то чији су сада не амнестира ни њих, а поготово не њихове бивше лидере за оно што су у време када је Србија имала најреалнију шансу да се дигне.
        ”Степен демократичности?! Ах, каква бесмислена, испразна флоскула.” – Апсолутно нетачно. Можете ли да замислите да се Коштуница понаша као Вучић? О “демократичности” у Хрватској нећу ни да дискутујем. Шта је то У Хрватској — види се. Што наши “антифашисти” то не виде — па, то слепило их држи од 1924.г., са неким краћим прогледавањима.
        Или, стање демократије на “Косови”? Немојте.
        Но, да ја Вас питам — како, у етичком смислу, цените ватрено залагање “грађаниста” за улазак у НАТО, али без њихове деце у униформи?

        1. @Ђорђе Ивковић
          Да Вам одмах одговорим на Ваше питање везано за „грађанисте“ и њихова илузиона стремљења ка НАТО – од те приче нема ношта. Давно „прошао воз кроз кукуруз“ да не напишем ону изреку у вези паса, па то питање Србија у НАТО дефинитивно без дилеме и забринутости можете „скинути са дневног реда“.
          Међутим свакако не и питање одговорнодти за разноразне потписане штетне уговоре и договоре од 1999.год на овамо.
          Ово са Генералштабом је тек „пијачна трговина“, наравно са туђом имовином али онај тамо неки „вечити трговац“ Ујка Сем одговара „мало је куме, мало…“
          Са њима (САД дипломатијом иде то тако, па да не претерујемо, још од доба Труманових јаја).
          О појму „демократичности“ сам се могуће грубље изразио али ко све тај појам и појам „људска права“ не погани и не проституише, постало је већ мучно полемисати на ту тему.
          У осталом се суштински слажемо без обзира на форме приступа проблематици.

      1. Тежи случај.
        Али, сигурно — ја о баш о њему пишем.

  45. Mislim isto. Zbog toga sam se u 47 godini spakovao i sa porodicom krenuo put Norveške. Kažu mi da je to hrabar potez, a ja mislim da su hrabriji oni koji ostaju u Srbiji.

  46. … a popovi?? Ništa? isto smeće i sa jedne i sa druge strane.

  47. Da na ovaj odlični tekst „nakačimo“ i najavu novih – istovetno pogubnih sankcija od strane SAD prema finansijskim institucijama (čitaj prema NBS) zbog apsolutnog prekida poslovanja svih ruskih firmi lokalizovanih na ovom našem nesrećnom prostoru.
    Ako se to i realizuje (dotični sa fotografije je pre samo neki dan molio za pomeranje, ne i otkazivanje takvih sankcija) to znači logično (a ne „mračenjem“ i „prizivanjem zla“) definitivni finansijski, ekonomski i socijalni slom ostataka od Srbije.

    A sada, ma koliko njih to nazvalo „naknadna pamet“, „zaludno pametovanje“ i sl. da se vrartimo u ne tako daleki početak 90-ih prošlog veka nije naodmet ovde i sada.
    Tada smo imali ne poslednju nego zadnju šansu da Kosovo spasimo tj da ostane u sastavu teritorije Srbije bez ispaljenog metka.
    Sve po „receptu“ komšija iz Severne Makedonije 2018-2020. god kada su totalnu dezintegraciju države pod oružanim ustankom svojih albanskih sunarodnika, sprečili hitnom molbom ulaska u NATO.
    U našem slučaju moglo se ići i na pridruživanje (podsetimo se negde,čini mi se u to vreme je i sama Rusija bila članica „Partnerstva za mir“) i ugovaranje instalacije sadašnje NATO baze (kakva je ionako instalirana nakon zla i naopakog po nas 1999 godine) u zamenu za čvrste garancije pomoći pri svakom eventualnom pokušaju narušavanja teritorijalnog integriteta Republike Srbije.
    Ali avaj zbog okrenutosti ka-pogodite kojoj strani sveta i „braći“, mi smo samo nastavili stranputicama i ćorsokacima započetim još od vremena stvaranja tvorevine Kraljevine SHS pa sve do današnjih – nažalost čini se konačnih dana po opstanak ove nacije.
    A svakako je tu i razlog – ko bi inače decenijama trgovao Kosovom i „prodavao maglu“ na lokalu da se krenulo putem kojim se češće ide?!
    Suma sumaru, s obzirom na to da se 01.11.2025. u Novom Sadu odala pošta tragično preminulim zbog kriminogeno-koruptivno-mediokritetskog antisistema vrednosti, svesno ili nesvesno (ubrzo će se i to shvatiti) održali smo i opelo Srbiji i sahranili iluzije o postojanju i objavi (programa) nekakve studentske list te taj dan mirne savesti i pri zdravom razumu, kako neko napisa u glasilu „Danas“, možemo proglasiti Danom nacionalne tuge.
    Lamentom nad sopstvenim katastrofalnim iluzijama i zabludama decenijama unazad da ne „putujemo kroz vekove“.

    1. Не лупетај маме ти. Треба нам НАТО сада када насрћу на Русију као чир на позадини јелте.
      Једино што је могло да се уради паметније је не по рецепту паприкара без мозга него по рецепту УНПРОФОРа у Босни.
      Милошевић није био паметан да као Срби у РС пристане на страни контигент трупа КФОРа пре бомбардовања 1999е, који као и у Базнији не би могао да промени дефакто стање на терену али би спречио рат и бомбардовање, али су се комуњаре држале превазиђених рецепата „суверенитета“ кога је под ДОСманлијама и Вучићем и Дачићем практично нестало ионако.

      1. @Tja
        Još kada bi imao živaca da pročitaš komentar na kakav „repliciraš“ gde bi ti bio kraj?!
        Ali razumljivo, treba na desetine komentara stići replicirati da li po „domaćem zadatku“ da li volonterski, u krajnjem slučaju nije ni bitno.
        Da si razumeo šta u komentaru napisah, ta priča o NATO i Srbiji u istom je kao što rekoh davno „prohujala sa vihorom“ jer ne traju vekovima prelomni istorijski momenti pgodni za „dilovanje“ ali da, moglo se pokušati i po „receptu“ kakav si pomenuo u svom komentaru, no i to je sada „davna pogreška“.
        Što se tiče „paprikara bez mozga“ pa ne izgubiše i ne okupira im se ni 1% teritorije a i ne vidim da se nešto bogzna šta „trzaju“ što se NATO „koška“ sa Rusijom jer ako daleko bilo dođe do „vatrenog pesničenja“ između njih, da li neko pri trunu zdravog razuma zaista misli da će ova teritorija od Srbije u tom sukobu biti pod zaštitom UNESKO zato što nije u NATO???
        E to ne bi bila lupetanja nego halucinacije na max.!

        1. Џаба се трзаш а аргумената немаш или су ти паприкари које једу полако Шиптари док су јелте у „спасоносном НАТО пакту из ината „аргумент“….

          1. @Tja
            S obzirom na to da ti ne razumeš da je moj akcenat na priči o 90-im prošlog veka bio na ostanku Kosmeta u sastavu Republike Srbije a bez ispaljenog metka a ne „intimni odnosi“ sa NATO (ili se praviš da ne razumeš) onda je besmislena i tvoja prozivka i „potražnja“ za mojim argumentima.
            Još ako veruješ -da ponovim- da bi daleko bilo, u slučaju 3.svetskog rata Srbija (naravno van NATO snaga u „blagom flertu“ sa Rusijom) ostala „oaza mira i spokoja“ onda si zaista „druga dimenzija“ do kakve glasovi razuma i logike nikada neće dopreti.

  48. Nije to nikakva zamka već naš očaj. Prosto nije bilo nikoga drugog da se za njega uhvatimo. Zato nas jednog dana čeka veoma neprijatan razlaz sa Rusijom, njihovo priznavanje naše južne pokrajine, potpuno savijanje pred zapadom i kraj vladavine onog koji se u tom trenutku nađe na vlasti.

  49. Snishodljivo ulizivanje dẓ̌elatima Srbije sa zapada, koji su koristili svaku priliku da Srbiji nanesu zlo.Zadnji put je to bilo 1999 god.Samo oni sa malim mozgom mogu to da zaborave.Uostalom pa zar nam oni nisu uveli sankcije.

    1. Заборавићеш, бато, чим озебе задњица зимус.

      1. А тек кад озебе задњица еврољупцима којима је доказано осетљивија а батице.

    2. A mi naivne i nevine sobarice… Nista nismo uradili da izazovemo NATO. Samo da znas, tih dzelata koje pominjes ima i u tvom narodu, onoliko. Eno ih jos uvek setaju slobodno.

      1. Ne da su glasali već su ih uveli pre Amerike, a tokom ratova prodavali oružje Hrvatskoj.

  50. apsolutno sjajan tekst.
    ne mora dalje da se ode – već u komentarima se mogu pročitati razni nacionalni fantazmi o kojima je u tekstu reč.
    osnosno razlozi zašto smo tu gde smo kao nacija i država.

    1. Аха, как да не, да оформимо корпус спреман да насрће на Русију заједно са вама било би так „сјајно“?

  51. Zasto posledice Vucicceve politike, pa Nis su prodali Tadic i Kostunica… ne moze se sve gledati kroz prizmu mrznje i nekog licnog animoziteta, nisko je to i previse.

      1. Mogao je on tada da glasa za šta god ‘oće ali se zna dobro ko je o tome odlučivao. On je tada bio tek neka 4-5 frula u radikalima.

      2. Gospodine ne govorite istinu, da ne kazem nesto nepristojnije.

  52. Klasično novinarsko propagandističko buncanje.
    Za sve krivo rusko većinsko vlasništvo NISa a u tekstu nema ni trunke krivice za bahate američke ucene.
    Tekst kao da je pisao portparol američke ambasade u Beogradu.

    1. A ti si , očigledno , priuceni ruski analiticar i pravi Vučićev lojalni caci .
      Ako ti je ovo “ novinarsko buncanje , pravac Informer .
      Tamo su “ novinari “ tvog kalibra .

      1. Zemljače mnogo si ti zbunjen.
        Zar nisi primetio američke ucene sve zarad njihovog profita. Te njihove arogantne ucene nisu samo usmerene na Srbiju nego na pola Evrope.
        Povika na Ruse a amerikanci kolo vode.

    2. Jadni Milorade. To što su Amerikanci zli znači da su Rusi dobri?
      Misliš na bahato američko ucenjivanje kao što je gradnja Diznilenda na lokaciji generalštaba koju mu bivši predsednik sve sa svojom slabomislećom svitom nudi uz ponizni naklon i poljubac u prsten sve dok nakaze sa informera štrcaju pljuvačku u kamere o zlom zapadu koji nas mrzi.

    3. samo bez lupetanja. pravo i jedino pitanje je zasto nam sada kad smo u skripcu ne pomognu ta pravoslavna „braca“ zbog cije smo agresije i dobili sankcije. rusi bi mogli da nam pomognu i da pri tom i zarade . ali na pamet im ne pada jer hoce da sacuvaju svoj uticaj na ovim prostorima.

  53. Ja cesto ponavljam: Posle Tita – Tito! Posle Milosevica – Milosevic! Posle Seselja – Seselj! Citiram deo Trece poruke, koju sam jos 17. juna i kasnije poslao na preko 200 E-mail adresa: medija, Stranaka, Pokreta, Fondacija, sportista, umetnika, novinara, kolumnista, intelektualaca, advokata, dijaspore i svih Eparhija u dijaspori. Takodje, i u 10 najvaznijih zapadnih Ambasada, da i oni vide kakvu „opoziciju“ imamo i zasto je nasa „opozicija“ lose prosla na Lokalnim izborima u Zajecaru:
    „Budimo realni, nisu samo preds. Vucic i njegovi ministri krivi zbog raspisivanja poslednjeg Tendera, na kome su pobedili Kinezi. Svi prethodni ministri i direktori RTB-a i borskog Instituta doveli su NAMERNO sam RTB u bezizlaznu situaciju. Citiram moju Poruku Agenciji BIA, u ono vreme kada je DOS zvanicno bio na vlasti u Srbiji. Preds. Srbije bio je Boris Tadic, a preds. Vlade dr Kostunica.

    POSTOVANI IZ KANCELARIJE DIREKTORA BIA ; 18. 11. 2006. godine
    Ovu E-mail poruku saljem u duplikatu, da bih bio siguran da ce te je primiti. Do sada sam objavio preko 150 komentara na B92, Slobodnoj Evropi i Megafoniji o Organizovanom kriminalu, koji su uglavnom bili posveceni borskom RTB-u. Ostalo je jos tri dana do prodaje RTB-a preko Tendera. Imovina baznog dela RTB-a i rudno bogatstvo, vredno preko 80 MILIJARDI DOLARA (zvanicne verifikovane rezerve), nudi se po smesnoj pocetnoj ceni od 267 miliona eura. Zbog toga sam vec tri puta pomocu E-maila obavestio 14 ambasada NATO-pakta.
    Pretpostavljam da ste vec culi za mene, zato sto se ja uvek potpisujem punim imenom. Takodje i da imate deo mojih brojnih dopisa, komentara, radio i TV-intervjua. Verovatno ste culi i da sam clan STINS-a (Strucni Tim za Izradu Nove Strategije). Zato cu biti veoma konkretan:
    Tender je raspisan na osnovu Strategije savetnika, pri cemu je rudno bogatstvo “Borske reke” prepolovljeno, da bi opravdali nisku pocetnu cenu. “Zaturili” su preko 40 MILIJARDI DOLARA, a to vec spada u VELEIZDAJU drzave, pa je nasa BIA DUZNA da odmah reaguje. Niko iz Ministarstva privrede, Ministarstva energetike, Upravnog i poslovodnog RTB-a nije reagovao tim povodom, odakle se vidi da je Organizovani kriminal po pitanju RTB-a stigao do samog vrha drzave.
    U najuzi krug kupaca RTB-a usle su mafijaske firme iz celog sveta (Deripaska, Marc Rich, Zoran Drakulic, West Alpina, Ekstrata). Bar nekoliko njih je medjusobno povezano. Zato postoji realna opasnost da daju malu cenu na Tenderu i da otkupe RTB 3-4 puta jeftinije od Mobtela, iako realno vredi nekoliko puta vise. Takodje postoji realna opasnost da preko njih Mira Markovic “opere pare” sa Kipra.
    Borski SPS-ovci i radikali su odlicno upoznati sa problematikom RTB-a. Prikupili su obimnu dokumentaciju, koju ce koristiti na zasedanjima Skupstine Srbije i tako bitno povecati svoje izglede na buducim Izborima. Ako Vlada odustane od rasprodaje RTB-a, izbicemo im glavni adut iz ruku.
    Preko rasprodaje RTB-a odredjuje se i dugorocna sudbina Srbije (istok ili zapad). CIA i KGB vec godinama ratuju zbog prirodnog bogatstva RTB-a. Skupo ce nas kostati, ako naljutimo Amerikance. Vlasi (vecinski narod u Borskom okrugu) cute i pustaju srpsku Vladu da se bruka, a ovo je pravo “bure baruta”, koje moze eksplodirati svakog casa.
    Namerno sam skratio ovaj dopis da bi ga garantovano procitali. Ako me pozovete, pruzicu vam svu pomoc u razbijanju Organizovanog kriminala u Srbiji. Medjutim, ako me ne pozovete, bice mi jasno da sam se obratio na pogresnu adresu, a onda Srbiji nema spasa, postace kolonija sa najbogatijim pojedincima i najsiromasnijim narodom Evrope.
    S postovanjem.
    Boza Bogdanovic, dipl. ing. iz Bora“ (zavrseno citiranje Poruke Agenciji BIA)

    1. Poštovani gospodine Bogdanoviću, Vi ste ne greškom već namerom jednog te istog ino – lokalnog „faktora“ ( u raznovrsnim pojavnim oblicima) koji „žari i pali“ ovim prostorima još od 1988 godine, svrstani u „folder“ pod nazivom „mirna luda“.
      Lepo ste napisali u završnici svog komentara ako i dalje ostanete u istom „folderu“ umesto da budete jedan od zdravih i pravih glasova razuma, od Srbije uskoro neće ostati ni kamen na kamenu.
      Tačnije, pretvoriće je metaforički (udružene eksterne i interne mafijaške interesno čvrsto uvezane „grupacije“) u onu „ravnu ploču“ kakvu su najavljivali još za vreme NATO bombardovanja 1999 godine.

    2. Prinicipijelan covek sa integritetom. Ko je iy sadasnje mid elite bio u nekim uprevljacnim strukturama RTB , javlja mi se proiyvidjac rakije Senic……

  54. Neverovatno, gotovo zastrašujuće deluje kada pročitam tekst koji izgleda kao da sam ga sam napisao. Sa toliko poklapanja i u viđenju situacije i u korišćenim rečima da mi je glupo da hvalim autora jer izlgeda kao da hvalim sebe. A autor svakako zaslužuje pohvale.
    Dok god se ne pogledamo u ogledalo, suočimo sa realnošću baš ovakvom kakva jeste (teška, groteskna i uznemirujuća) nećemo se mrdnuti ni pedalj. Samo ćemo nastaviti da kukamo kako su svi drugi krivi za propast u koju svojevoljno srljamo.

  55. Браво за текст. Поред информисаности, Радар нуди текстове из којих се доста може научити из политичке теорије и геополитике.

    Мене лично занима које методе су Енглези користили да пронађу овакву Хуљу и да га доведу на власт у Србији. Циљано су тражили најгорег од најгорих могућих које су проучавали. Поред тога, они су га припремали још од деведесетих година. Српска радикална странка им је очито била најбољи регрутни центар.

    1. Мало је шизофрено хвалити антируски текст а питати се о Енглезима који и данас јелте преко Вучића владају Србијом не чини ли вам се?
      Треба да их хвалите због тога зар не – и Енглезе и Вучића јер му то дефакто дође на исто.

      1. Чини Вам се да је шизофрено. Себи псотављам иста и слична питања питања када преиспитујем своје закључке. Текст није анти руски. Текст је српски, погађа у центар српских виталних и националних интереса. Аутор дискутује и описује како је дошло до тога да какве такве институције Републике Србије изгубе контролу (и велике приходе) од нафте и гаса, а стратешки важан ресурс какав је НИС препусте у руке другој држави. Затим доведу Републику Србију у завистан положај од геополитичких интереса стране земље, у овом случају Русије.

        @Тја „Треба да их хвалите због тога зар не – и Енглезе и Вучића јер му то дефакто дође на исто.“

        Изазивањем оваквих криза Русија заправо врађа мило за дргао Енглеској ангентури у Србији због Оскарове подршке Украјини, а ми грађани плаћамо цену тог рата. За Русију НИС је мање од један проценат прихода које они остварују у трговини гасом и нафтом. Дакле, готово никаква штета за њих, али за нас као народ је велики ударац који нас пуно кошта.

        Чини се као да Русима одговара што су уведене санкције НИС.

        Нису лако објашњиви руски и Британски геополитички интереси у Србији и на Хелму на краћи и дужи рок. Понекад се сукобљавају, а понекад имају исте интересе као на пример 1944 година када су довели комунисте на власт у Београду.

        Аутор текста се баш потрудио да ту мутну воду разбистри и објасни на примеру НИС.

        1. Текст је прежвакавање празне либералне мантре о „Русима који нас не воле“ и „Западу који нас воли“ толико да нас мало мало па бомбардује да нам ту љубав утуви у главу јелте по принципу Ђура ће ти опростити што те је тукао.
          На страну језичке финесе ми морамо да живимо и са једним и са другим али са свешћу да овима другим не требамо низашта друго сем као колонија и топовско месо и онда ће нас јелте „штитити“. Далеко им лепа кућа и њема и њиховим ратовима и у прошлости и овом данашњем са Русијом.
          Овај рат треба да одседимо макар се грејали на дрва и отпад.

          1. Тја 4. 11. 2025. u 15.36: Овај рат треба да одседимо макар се грејали на дрва и отпад.

            Слажем се, али то није могуће. Геополитика функционише по закону спојених судова у физици. Највишу цену плати онај ко није нигде (глуми неутралност) а да то не може да плати (Швајцарска има чиме да плати своју неутралност), тј седи го и бос у међупростору геополитичких дешавања. Још већу цену плати онај који не зна ни где је лево ни где је десно (пс. где је лево, десно, горе и доле се учи се у првом разреду основне школе). Тако се, на жалост, понаша српско друштво од Осме седнице ЦК КПС.

            Изабери један пут у наредних 100 година, па нека је и погрешан, буди доследан на том геополитичком путу па ће се и други знати одредити према теби. Мој предлог је пут којим је пошао Михаило Обреновић (сахранио га Аустријски цар у манастиру Крушедол). Садашњим речником речено то је искрен пут у НАТО преко Немачке.

            Русија, иако братска земља и народ, се геополитички окренула Евроазији. Са простора Хелма користи шта може (понајвише емоције Срба) ради геополитичког поткусуривања са Енглезима.

    2. Ne razumem vas. Dopada vam se tekst a opet ponavljate narativ po kome je uvek neko drugi kriv za naše nedaće pošto svi rade protiv nas. Eto „engleska agentura“. Pripremila i dovela Vučića, kao i komuniste. Nisam baš toliko naivan da ne razumem da razne strane službe dejstvuju u svakoj državi čim im se ukaže prilika. To ne sme da bude opravdanje kako smo „jadne žrtve“ već treba da se pitamo zašto nam je društvo toliko slabo da to ne može da spreči ili iskoristi na dobrobit građana.

  56. Da , mesecar ispruži ruke i “ hoda u svom svetu “.
    Ne , nismo mi mesecari , ali hodamo u sopstvenom svetu zabluda , verovanja , postupanja , ideološke indoktrinacije , populističke režimske propagande .
    Nalazimo se u poziciji brodolomnika koji znaju da ce ih struja odneti na hridi , nasukavanje je neizbežno , samo ne znamo na koje i kada .
    Na unutrasnjem planu desava se “ Pobuna na brodu Baunti “, ne kao oruzana već MOZGOVNA .
    Prodaja ……za bubrege o svesrpskom svetu , o Pokretu za narod i državu , o sedenju na 3 stolice i jednoj samlici , o “ spoljašnjim i unutrašnjim neprijateljima i stalnoj borbi protiv njih “, od strane “ postenih , nenasilnih , naprednih ( koji vole lovu , pogotovu narodnu ), Srba “, jedinih legitimnih predstavnika “ prvo i pravo Srba “, na celu sa , naravno “ Acom Srbinom “ i njegovom klikom ogolila se i narod sve više vidi da su “bubrezi“ lažni i da mu pripada ostatak ……
    Propagandni trzaji rezima se ogoljavaju na dnevnoj bazi i u zemlji i u inostranstvu i sve je jasnije ko su i kakvi .
    Ne zavaravajmo se “ Vuk dlaku menja , ćud ne “.
    Niti ce biti jednostavno niti lako da narod i svet shvate ko i kakvi su oni “napredni “ , koliko su nam Rusi stvarni prijatelji .i dokle nas je režim doveo .
    No , istina o vlasti i vladaocima , sa sve pratecom svitom , svakim danom sve više biva PRAVOM , a ne njihovom fabrikovanom .

  57. Dugo nisam procitala bolji clanak. Istina ravno u lice, bez sminke.

    1. Очигледно ниси дуго ништа читала нажалост.

  58. Nekako je iz ovog narativa izbledela činjenica da je Angela Merkel u to vreme održavala nikad bolje odnose EU i Rusije sa ciljem jačanja energetske stabilnosti EU i obezbeđivanje potrošnje jeftinog ruskog gasa. Pa se zaboravilo da je javno i direktno odbijeno priznanje kosova posle čeka je usledila otvorena podrška Vučiću i SNS-u. Ono što jeste pitanje svih pitanja kako to da ugovorne obaveze sklapane na tim visokim nivoima uvek obavezuju samo nas i da ne postoje nikakave klauzule ukoliko dođe do povrede ugovornih obaveza sa druge strane? A nakraju cele balade je podjednako jasna činjenica da se ni je dan od birača koje ste opisali i one koje niste opisali ne pitaju ništa. Odavno je u ovoj jadnoj zemlji volja građana poslednja rupa na svirali.

    1. Postovani, u vasem briljantnom komentaru ste zaista istakli sustinsko – pitanje svih pitanja kako to da ugovorne obaveze sklapane na tim visokim nivoima uvek obavezuju samo nas i da ne postoje nikakave klauzule ukoliko dođe do povrede ugovornih obaveza sa druge strane? Mislim da je odgovor -KORUPCIJA zvanicnika drzave koji takve ugovore sklapaju.

  59. Slažem se da je razumno da se opredelimo za Evropu jer je oslanjanje na Rusiju i Kinu kontraproduktivno. Ali to ne znači da EU zaslužuje da je idealizujemo i glorifikujemo. Takođe, treba se manuti osuđivanja ponašanja Rusije u vezi sa Gruzijom i Ukrajinom, jer su SAD i EU izvršile pet puta više agresija, između ostalog i bombardovale našu zemlju. Bilo kakvo moralizovanje i mešanje u svetske tem u politici ovako male zemlje je nepotrebno. Za mene su EU, Rusija i Kina kononizatori. EU je podržavala i danas podržava nepomenika što autor prenebregava. Pred svake izbore u ovih 13 godina je išao kod političkog tate u Kremlj, ali i kod mame Angele u Berlin. Sada su počeli da dižu ruke od njega, kada su videli da je ispušena lula. Ako treba da izaberemo između dva zla, logično i rezumno je da izaberemo EU i Ameriku. Rusiji i Kini daleko lepa kuća. Za prodaju NISa trebalo bi krivično da odgovaraju Tadić, Koštunica, Dinkić, Nikolić, Oskar, Ilić i kompanija. Za prodaju Bora i pokušaj prodaje Jadra Oskar.

    1. sve lepo rečeno, samo zaboravljeno da su ti iz kremlja zlikovci 1944 sa manjinom izdajnika i komunističkih zlikovaca pobili oko 200 000 hiljada ljudi u srbiji i 60000 hiljada silovanja sa 27000 hiljada sa smrtnim ishodom većina su bili srbkinje i srbi

      1. Нису то радили Руси не прави се луд, него преци наши данашњих прекодринских „усрећитеља“.
        Узгред према еврољупцима Београд су ослободили и силовања спроводили Украјинци па се обрати Зеленском за одштету.

    2. Zašto je Srbija bombardovana? Taj “ mali zašto“ je jako bitan. Možda su vam 90 e u magli?

      1. Nisu mi 90te u magli, ali ne može sve stati u jedan komentar.

    3. Цениш да је 1941 требало остати уз Хитлера?
      То је ефективно избор веома сличан данашњем само што наивни и неинформисани подједнако то не схватају.

  60. Odavno nije neko bolje opisao nase stanje i rusku nekrofiliju…

    1. Остави своје и англосаксонске перверзије за своју спаваћу собу, простојан свет то не интересује.

      1. Ти му баш желиш добро само си сувише ограничен да то схватиш…

    1. “ Učiti , učiti i samo učiti “, posebno ti , mada ne verujem da ce ti pomoći .

  61. Ovo je stvarno bilo jako. Nemilosrdno razotkrivanje političke elite ovih prostora koji nas svađaju i dele preko 30 godina.

      1. Ovakvi inadžijski komentari pristaju detetu od pet godina. Vrlo jadno.

  62. Пре свега, од једног би се политиколога очекивало бар мало више аналитике од: фраза, мантри и флоскула. „Удварање“ просечном бирачу је политички манир у свим изборима на свету, на којима кандидати покушавају да се додворе просечном бирачу. Зашто ? Па зато јер је број таквих бирача доминантан, а избори се не могу добити „удварањем“ само елити. Такђе би се од политиколога очекивало да објасни неке своје тврдње, пре свега о „поклону“ у виду рафинерије ! Цена која је за њу плаћена је око 800 милиона евра, и плаћени су њени дугови око 400 милиона евра, плус на све то, купац се обавезао да крак будућег гасовода прође кроз територију Србије, која сада тим транзитом и рекордним количинама гаса кроз њега и приходује озбиљан новац. У међувремену, на основу цена нафте и гаса, током ових година, остварени су велики позитивни финансијски ефекти буџета Републике Србије. И није се једном председник републике јавно хвалио најповољнимим ценама енергената. Наравно, шта су те цене значиле је то да су могле бити оптерећене са 110% пореза, акциза, такси,… итд., и да као најскупље цене за деривате ипак омогућавају значајан приход буџета. Пробајте то да учините са ценом нафте „ујка Сема“ и добићете дупло веће цене, које би довеле до галопирајуће инфлације, па све до деиндустријализације. Па онда констатација, „једину“ рафинерију ? Можда је за овог политиколога уобичајено да земља величине Србије има више рафинерија, али нека, за сада прихвати да то није случај. Ех, онда, како су се ти „зли“ Руси пуштени да „роваре“ по, рецимо, Бугарској, и гле чута, ето и Бугара у истој „клопци“ (са „једином“ рафинеријом), на путу обнове „стаљинистичко-царистичке империје“. Како то Словаци и Мађари би да се то све настави и код њих, и да то бране у сред ЕУ,,… итд. итд., Али, да даље не би губио време са једним, очигледно русофобним текстом, без основних елемената анализе, препоручио бих аутору да се позабави, прво „продајом“ САРТИДА за 1 долар, са свим чиме је Железара располагала, тј. до фудбалског клуба, и потоњеом продајом држави за 1 долар, али без свега што јој је припадало. И, да се озбиљније позабави „антизападним сентиментом“, узроцима настанка, његовим трајањем у овом друштуву и перспективама његовог превазилажења. Верујем да ће тада схватити сву бесмисленост свог текста.

    1. Ako bi čovek hteo biti analitički objektivnim ( a vi jeste analitički argumentovali , no niste objektivni ), istina je na sredini
      Niti su Rusofili , niti “ Zapadofili “, sa svojim shvatanjima i “ analitikama “ potpuno u pravu
      Oni koji jesu nisu “ vrsni analitičari “ , već obicni ljudi koji vide i osecaju “Kud plovi ovaj (napredni ) brod “.

      1. Dragi komentatori „analiticari“,ne mozete vi na jednom izolovanom primeru dati realnu analizu politickog i ekonomskom stanju u Srbiji,a da pri tom zabidjete glavne krivce za to.A krivci se dobro znaju.Za ekonomiju i kriminanu privatizaciju kriv je Dinkic, Labus i eksperti iz G 17 plus.Za polliticku propst kriv je Tadic i Dacic jer nisu znali ni hteli da odrede novi pravac politike prema svetu.Dacic je ustrajao na kontiniutetu Miloseviceve politike do danasnjih dana.Tadic je kriv za sadasnju radikalsku politiku,jer je Tomu i Vucica uveo u polticki i parlamentarni sistem,priznavsi im poslanicke mandate,a da novoformirana SNS nije ucestvovala na izborima.Naivni Kostunica kao naucnk zalagao se pravnu drzavu i institucije.I kad je video da od toga nema nista digo ruke i povukao se.Sta je posle usledilo i sta se danas desava dobro vidimo i osecamo.

    2. 1. NIS nije prodat za 800 miliona. Prodat je za 400 miliona. Dodatnih 400 miliona je bila obaveza Gasproma da investira, sto je izigrano tako sto je NIS uzeo kredit od Gasproma. Tako da su te „investicije“ vracene uz kamatu.

      2. Sporazumom je bilo predvidjeno da Rusija izgradi gasovod Juzni Tok koji bi prolazio kroz Srbiju do Madjarske. Od tog projekta se odustalo i nikad nije izgradjen. Umesto toga izgradjen je jedan krak gasovoda Turski tok, koji se zavrsava u Srbiji. Srbija nikada nije prihodovala nista od ikakvog tranzita.

      3. Srbija nikada nije placala gas znacajno povoljnije od ostatka Evrope. Cak i sada, kada je EU odbacila ruski gas i podigla cene, Srbija je u rangu sa mnogim zemljama u okruzenju. Pri tome, te zemlje niko ne ucenjuje i one znaju da ce imati gas, za razliku od Srbije.

      4. Bugarska nije „u istoj klopci“ kao Srbija. Kada je Srbija prodavala 51% NIS-a, Bugarska je Gaspromu prodala 49% svoje naftne industrije. Sto joj je omogucilo, za razliku od Srbije, da otkupi Gaspromov udeo umesto da bude ucenjivana. Srbija je jedina zemlja u Evropi koja je vecinski deo svoje naftne kompanije prodala Rusima.

      5. Ako vec pokusavas da napravis paralele, US Steel je privatizovao Sartid kao politicku podrsku americke administracije tadasnjoj Srbiji. Oni su preuzeli za 1 USD ugasenu firmu, u potpunosti je modernizovali o svom trosku, ugradivsi tada namoderniju tehnologiju za zastitu okoline, i ponovo pokrenuli peci. Kada je doslo vreme za rastanak, oni su Sartid vratili Srbiji po istoj ceni po kojoj su je kupili (1 USD), ostavljajuci sva postrojenja i tehnologiju koju su u nju investirali, i nisu ucenjivali ili terali firmu u stecaj i propast. Za razliku od Gasproma.

      5. Ozbiljnije bavljenje „antizapadnim sentimentom“ nije u domenu politikologa, vec psihijatra.

      1. 1. Колики део дугова НИС-а је покрио Газпром приликом куповине ? Тако ће се добити укупна цена, а каква год да била, поклон сигурно није.
        2. „Јужни ток“, „Балкански ток“, „Турски ток“ је оно чиме руски гас стиже у Србију, потом у Мађарску, Словачку, Аустрију,… итд. И Руси су тиме испунили своју обавезу. Мађарска се снабдева преко Србије гасом и при томе пуни део својих складишта за рачун Србије. Рећи да Србија овиме не приходује транзитне таксе за преност гаса на својој територији, да се гасовод завршава на њеној тероторрији је бесмислено
        3.Србија је одувек имала једне од наповољнијих цена гаса, што значи да за 1.000 м3 данас плаћа 290 евра, тј. 330 долара , док је цена на берзи ТТФ у Холандији 435 долара за 1.000 м3.
        4. На жалост још једна лаж. „Лукоил“ је контролисао 9#% рафинеријуе и комплетног завода у Бургасу: През 2005 г. „Лукойл“ изкупува дялове на миноритарни акционери и към април контролира 93 % от дружеството чрез дъщерната си компания „Лукойл Юръп Холдингс“.[6] Дружеството се контролира от „Лукойл България“ (София).
        5. УС Стил је покрао САРТИД, и доста еуфемизама о некаквим „политичким подршкама“. „Американци су уведени у причу 8. марта 2002. године, потписивањем писма о намерама о стратешком партнерству које су потписали тадашњи директор „Сартида” Живомир Новаковић, председник „Ју-Ес стила Кошице” Џон Гудиш и министар Влаховић. Потписаним писмом, словачка компанија је стекла ексклузивно право да пет година управља производњом „Сартида” и убира добит, а да при том не сноси никакву одговорност за евентуално лоше пословање. Такође, ова компанија добила је право и да, у случају продаје „Сартида” неком другом, још седам година управља железаром.“-НСП, а шта све о тој „подршџи“ још има да се дода, својевремено је писао Савет за борбу против корупције.
        6. Аутор је дужан да сваки термин који користи, озбиљно зна из ког разлога је он употребљен, која му је природа и шта на крају значи.

      2. Nije prodat kompletan NIS za 400 milona dolara, već 51%, što znači da sve ovo vreme država prihoduje kao manjinski vlasnik (49%). Da li možete da navedete vrednost socijalnog programa na koji se kupac obavezao jer u tom trenutku NIS je imao oko 5000 zaposlenih, jer zbog sankcija nije bilo dozvoljeno otpuštanje a smatra se da je bio jedan od najvećih u procesu privatizacije (negde je bio podatak 800 dolara po godini staža i nekoliko plata). Da li ste upoznati sa preuzetom obaveze inveticija u NIS-u kako bi se podigli standardi proizvodnje? Red veličina, da pomognem je, najavljen 550 miliona dolara, a procena je da se taj iznos daleko premašen.

        Pisac teksta ili komentatori neka pojasne ili saznaju ko je sve bio zainteresovan za kupovinu NIS-a pored Rusa i zašto samo OMV, koji je pre toga već kupio rumunski Petrom i time jednu od najveći rafinerija na Balkanu Petrobazi u Ploeštiju, što je na samo 500 km od Srbije odakle postoje železnička infrastruktura za transport prerađenog goriva.

        Da li je u pismu o namerama ponudio dve milijarde dolara za 100% udela, uz izražavanje zainteresovanosti za preuzimanje tržišta tj. mreže NIS-a ne i obaveze ostavljanja u punom kapacitetu rafinerije u Pančevu (čitaj gašenje, zbog dupliranja kapaciteta i troškova)a u koju bi morao i da investira što zbog zastarele tehnolgije, što zbog štete tokom bomardovanja 1999. godine. Ko je bio najveći promoter interesa OMV i Austrijanaca, da pogađamo? Čuveni ministar MD i njegova GG, koja je preko medija u kojima je imala uticaj (B92, Blic…) gurala priču oko poklanjanja NIS- a i kao zbog toga su bili protiv. SIC! Ne ulazeći dalje oko dela dogovora oko Južnog toka, koji nije realizovan posle x godina i pokušaja zbog američkog pritiska na Bugarsku, ali no. Nije bilo nikakvog Shella, Texaca, niti bilo koga od krupnijih imena iz te branše. Manite se mitova i legendi.

        Poruka autoru i komentatorima, ne možete tumačiti van konteksta događaje ili određene poteze posebno ne kroz prizmu sadašnjih odnosa i dešavanja. U tom treuntku počinje izgradnja Severnog toka 2 i odnosi su se kretali u sasvim drugom smeru. Svaki general je posle bitke pametan, mada u ovom slučaju nisam siguran.

    3. Što bi rekla moja učiteljica, sedi jedan!
      Promašio temu…a najgore od svega što je promašeni sve lepo upakova u „intelektualizam“ .
      Boagmi si dobro naučio sve tehnike izvrtanja, maipulacije i spinovanja….
      Al eto provaljen si!

  63. Sada se vidi da nam Rusi nisu nikakva braća u pitanju je čist interes i zato nacionalizacija NISa i sankcije Rusiji.

    1. Da,nama Rusi nisu nikakva braca a mi kao njima pa jesmo.Odkako je zvalonja na vlasti glasali smo u UN za svaku rezoluciju koja je bila protiv Rusa.Bolje se ne oglasavajte

  64. Karađorđe je pre više od 200 god. Ukapirao i kazao : Proklet bio ko Rusima verovao ???

    1. Ајде и онда се вратио у Аустроугарску или је побегао у Русију..
      Седи, кец из историје.

  65. Briljantan tekst. Savršena analiza. Nažalost, sve tačno.

    1. У ком то паралелном универзуму?
      Ах да глобалистичком.

  66. Свети Георгие (Русија) убива аждаху (западна дружине глобалних разбојника и лопурда, робовласника, колонизатора, расиста, нациста…)

    1. Malo si im “ epiteta “ napisao
      Ajde , potrudi se , možeš ti još …
      E sada sto tvoje reci pokazuju ko si i kakav , tvoj problem

  67. О чеми ви то ?! Русија је мало „старија“ и од Милошевића,Ђинђића,Тадића и Вучића…а и од Србије…дакле…ако су ово писаније наручили Урсула,Шолц и Макрон…а они вас изгледа и плаћу…онда – пардон пријо !

    1. Русија није старија од Србије. У руским школама уче да се бели човек у Русију доселило са Подунавља.

    2. Ne znam ko koga “ placu “
      Znam da plakati od muke posle tvog komentara nije teško .

  68. Ma samo nek je EU i SAD super ekipa, a Putin đavo iz poslovice koju ste naveli…