Ocevi i oci 2024 0007
Sterijino pozorje

Pozorište kao agora

Izdanje 13
    1. Izgleda da Dule bolje zna od Medenice, bar se njemu tako čini. Još jedna žrtva Dunning–Kruger efekta…

  1. Moguće je sasvim da predstava u matičnoj kući izgleda ovako kako je u tekstu opisana. Na Pozorju je delovala kao gabaritni amaterizam (sa mnogo entuzijazma), u konceptu koji je skrpljen na nejakim mišićima.

  2. Post-dramski teatar nije za svakoga i to se svakako vidi u ovom našem voluntarističkom pozorišnom sistemu. I još se tu vidi i razlika između teatarskih stručnjaka kao što su A. Tasić, I. Medenica, A. Milosavljević… i priučenih „stručnjaka“ lokalno-konzervativne provinijencije, od kojih neki drugi, sposobniji, ne mogu da dođu do reči – ni u ovakvom žiriju nisu bili svi istog profila i stava, ali za to se malo zna – na nacionalnim frekvencijama govore samo rodoljupci-tradicionalisti…

  3. Žao mi je što nisam videla ništa od ovog što autor teksta govori. Bilo je za neizdrđati, nekako baš tužno i otuđno. Predstava je pravi raspad sistema, niko ne zna šta igra, sve je kao raštimano, baš nekako pogrešno, mislim da glumci nisu razumeli šta igraju ni zašto igraju. A ovaj tekst kao da je samo protiv nečega što je svejedno pogrešno, kao i celo Pozorje. Nije bilo pola dobre predstave. Mi u svemu simulirano da nešto postoji a ne postoji. Srpsko pozorište ne postoji, i ne postoji dobar reditelj kod nas, niti reditelj sezone, mi prosto zajašemo na nekome, jedna kratak period, pa ga onda psutimo niz vodu, Reditelji samo prepisuju jedni druge i ponavljaju se za ogromna pare.

    1. Pogrešno je Pozorje, ne postoji srpsko pozorište, ne valja niko od reditelja… Zašto ste onda gledali predstave, kad ste blagovremeno sve ovo shvatili, a niste iz pozorišnog sveta, sudeći po komentaru o ogromnim parama?

  4. Interesantno je i indikativno gledati ovde sukobljena mišljenja najvećih stručnjaka, sa jedne strane, i anonimnih, ali samouvernih i isključivih, pljuvača sa druge strane. Potpuno isto kao i u političkim kolumnama; još samo da sve stručnjake nazovu izdajnicima i stranim plaćenicima – već se pominju i velike pare 😉

  5. Navod iz teksta: „Zvuči neverovatno, ali je, verujem, istinito: u ovoj su predstavi prvi put zajedno igrali mnogobrojni glumci Drame na srpskom i Drame na mađarskom Narodnog pozorišta/kazališta iz Subotice, tj. Nepsinhaz-a Szabadka!“ je netačan,to se mođe proveriti. I ne samo kod ljubiše ritića igrane su predstave u kojima su igrali svi glumci zajedno – čak i u novije vreme. Jako pozitivna kritika i lepo je da neko iz Beograda gleda i pozorište van njega.U Subotici je mnogo dobrih predstava ali ova nije dobra.