Pantomima je toliko retka, da je tesko o njoj uopste pricati kao o izumrloj ili neizumrloj umetnosti. U Sloveniji smo imali realno samo jednog pravog pantomimicara, Andresa Valdesa, koji je pre x decenija dosao sa Kube. Pantomima je verovatno neki legat nemog filma? I tadasnje glume, koja je u filmu bez zvuka i dialoga, sa specificnom teatralnom glumom na neki nacin dodavala dramaticnost likovima i desavanjima na filmu. Kad sam bio mlad, vodio sam vise puta decu da gledaju Andresa u Ljubljani. Mogu samo da kazem, da su ga deca obozavala. Umetnost ovog gospodina verovatno nije primerena decjem kazalistu, ne bi znao. Ali, ipak bi se kladio, da bi i deca uzivala u predstavi, kao sto su uzivali kad sam ih vodio na malo avantgardnije plesne predstave. Jer to gledaju kroz drugacije oci, bez predrasuda i bez ocekivanja. Jer pantomima je gluma primarne forme filmskog stvaralastva, iz doba kad je telo pricalo, a traka cutala.
Pantomima je toliko retka, da je tesko o njoj uopste pricati kao o izumrloj ili neizumrloj umetnosti. U Sloveniji smo imali realno samo jednog pravog pantomimicara, Andresa Valdesa, koji je pre x decenija dosao sa Kube. Pantomima je verovatno neki legat nemog filma? I tadasnje glume, koja je u filmu bez zvuka i dialoga, sa specificnom teatralnom glumom na neki nacin dodavala dramaticnost likovima i desavanjima na filmu. Kad sam bio mlad, vodio sam vise puta decu da gledaju Andresa u Ljubljani. Mogu samo da kazem, da su ga deca obozavala. Umetnost ovog gospodina verovatno nije primerena decjem kazalistu, ne bi znao. Ali, ipak bi se kladio, da bi i deca uzivala u predstavi, kao sto su uzivali kad sam ih vodio na malo avantgardnije plesne predstave. Jer to gledaju kroz drugacije oci, bez predrasuda i bez ocekivanja. Jer pantomima je gluma primarne forme filmskog stvaralastva, iz doba kad je telo pricalo, a traka cutala.