Osmeh iz drugog ugla
Dve izložbe povodom dve velike godišnjice, podsećaju na veličinu glumačkih imena kakvi su bili Miodrag Petrović Čkalja i Velimir Bata Živojinović
Dve izložbe povodom dve velike godišnjice, podsećaju na veličinu glumačkih imena kakvi su bili Miodrag Petrović Čkalja i Velimir Bata Živojinović
Barbi Marković, književnica za Radar
Filmski svet se danas oprašta od prvog umetnika koji je proslavio jugoslovensku kinematografiju. Svi drugi su došli posle njega
Odluka o privremenom finansiranju Grada Beograda odrazila se na repertoar Bitef teatra, i to baš u godini jubileja, 35 godina od osnivanja. Tako će ovo avangardno pozorište, smešteno na Dorćolu, publici ponuditi tri premijere, umesto četiri, kako je bilo uobičajeno u redovnim budžetskim uslovima. Prvi će svetlost pozornice ugledati komad Misterija Dušan Vasiljev rađen po […]
Kolekcionarstvo umetničkih dela u Srbiji
Proučavanje komparativne književnosti i filozofije tokom studija u Zagrebu i kreativna angažovanost u Grupi šestorice autora, definisali su umetnička usmerenja Vlade Marteka u pogledu izbora umetničkog jezika, vizuelnih sredstava i izražajnih formi u kojima se, i iz reči, i iz slika, ekstrakuje i umrežava suština. Upravo akcente takve višedecenijske Martekove prakse u prilici smo da […]
Najpre da znate: oduvek sam želela da napišem roman. Trebalo je da napunim šezdeset pa da se odlučim. Imala sam osećaj kao da ne mogu da pronađem dovoljno materijala o životu junakinje, svoje čukunbabe. Htela sam priču o ženama sličnim njoj – kaže Dido Mihilsen, spisateljica knjige Svetlije od mene, predstavljene u izdavačkoj kući Klio, […]
Film Uspavani psi reditelja Adama Kupera mali je dragulj tekućeg bioskopskog repertoara. Prikazan na 52. Festu, film je rasni izdanak neonoar žanra, neobičan, inteligentan, inventivan i virtuozno režiran. Od bivšeg detektiva za ubistva Roja Frimana (izvrsni Rasel Krou), inače obolelog od Alchajmerove bolesti, traži se da preispita brutalno ubistvo univerzitetskog profesora. Za to je okrivljen […]
Milenko Štrbac kameru zove „radoznalom mašinom“ i svojom poetikom utire put autorima crnog talasa koji će jugoslovensku kinematografiju za samo par godina učiniti jednom od najvažnijih na svetu
U našem pozorištu nije običaj da se na poklonu posle premijere pojavi i autorska ekipa. Ona se, međutim, pojavila po završetku nove postavke Sirana de Beržeraka Edmona Rostana u Jugoslovenskom dramskom pozorištu i to bi bio samo vrlo lep presedan, da reditelj Gorčin Stojanović nije napravio čudan gest. Njegovo mahanje bilo je usmereno nekuda isuviše […]