profimedia 0548068409 copy
Foto: JIM WATSON / AFP / Profimedia
Iza ekrana

Političari influenseri – godina TikTok izbora u Americi

Izdanje 22
0

Kamala Haris je svoj lični TikTok nalog pokrenula nakon što je bila predmet nekoliko viralnih kampanja na mrežama, a sa samo četiri objave na platformi prikupila je preko tri miliona pratilaca, dok je Donald Tramp, dva meseca od otvaranja svog naloga, imao više od devet miliona sledbenika

Slušaj

Krajem jula, magazin Forbs objavio je podatke istraživanja vezanog za prisustvo i angažman Kamale Haris i Donalda Trampa na platformi TikTok, pozivajući se na izveštaj kompanije Zelf. Prvi Zelfov politički izveštaj konstatuje, oslanjajući se na analizu ponašanja publike TikTok-a u periodu od 27. juna do 26. jula, da će upravo ova platforma sa svojom ogromnom količinom medijskog političkog sadržaja, odigrati ključnu ulogu na ovogodišnjim američkim izborima.

Zelf u izveštaju navodi da otkako je Bajden 21. jula objavio da se neće kandidovati za drugi mandat i podržao Kamalu Haris, korisnici TikToka su objavili više od 85.200 video-snimaka o aktuelnoj potpredsednici, prikupivši preko 1,8 milijardi pregleda, a preovlađuje interakcija korisnika sa pozitivnim sadržajem. Ovako snažan nastup Kamale Haris na TikToku Zelf poredi sa rezultatima koje je Tramp imao neposredno nakon pokušaja atentata, ali konstatuje i da je „kolektivno pamćenje TikToka kratko“ – te da je popularnost objava i sadržaja vezanih za Donalda Trampa drastično pala nakon sedam dana.

Kamala Haris je svoj lični TikTok nalog pokrenula nakon što je bila predmet nekoliko viralnih kampanja na mrežama, a sa samo četiri objave na platformi prikupila je preko tri miliona pratilaca, dok je Donald Tramp, dva meseca od otvaranja svog naloga, imao više od devet miliona sledbenika. Brojevi se, naravno, menjaju na dnevnom nivou.

Kamala Haris i Tramp će do novembra u pogon staviti sve kapacitete TikToka, ne bi li obezbedili sebi mesto u Beloj kući

Džejms Hagerti, izvršni direktor kompanije za strateške komunikacije PRCG, za magazin Njuzvik je izjavio da će „2024. biti godina TikTok izbora“. Da li to znači da će i kandidati morati da počnu da se ponašaju ne samo kao političari, već i kao influenseri, kako bi bili uspešni na ovoj mreži? Prisustvo na TikToku postalo je neophodan element političkih kampanja u SAD, jer istraživanja pokazuju da je na platformi aktivno preko 150 miliona Amerikanaca, kao i da je broj korisnika koji dobijaju vesti na ovoj mreži skočio na 43 odsto u 2023. godini.

Ako se uzme u obzir da čak 62% mladih od 18 do 29 godina u SAD koristi TikTok, a da trećina navodi da je upravo to mesto gde se informišu, izvesno je da prisustvo i kampanja na platformi može značiti ključnu razliku u pridobijanju glasača iz redova milenijalaca i generacije Z. U 2024. godini mladi iz generacije Z čine više od 40 miliona potencijalnih birača i skoro jednu petinu američkog biračkog tela, podaci su Centra za informacije i istraživanje o građanskom učenju i angažovanju (CIRCLE). Anketa sprovedena jesenas pokazala je da preko polovine mladih od 18 do 34 godina kaže da će „skoro izvesno“ glasati na ovogodišnjim predsedničkim izborima, ali je jedva petina njih upoznata sa sadržajem i politikama kandidata i stranaka.

Zanimljivo je da, pored Donalda Trampa, nijedan od njegovih visoko pozicioniranih republikanskih kolega nije prisutan na TikToku.

Za kraj, podsećanje da je Donald Tramp tokom svog predsedničkog mandata pokušao da zabrani kinesku platformu tzv. izvršnim naređenjem, a da je predsednik Bajden u aprilu ove godine potpisao zakon koji predviđa zabranu TikToka širom zemlje, ako ga matična kompanija sa sedištem u Pekingu, ByteDance, ne proda do januara 2025. godine. Ipak, politički pragmatizam i borba za glasače u ovom trenutku odnose prevagu u odnosu na (bar formalno izraženu) brigu za podatke korisnika i navodne subverzivne ekonomske i kulturne politike TikToka – i Haris i Tramp do novembra će u pogon staviti sve njegove kapacitete, ne bi li obezbedili sebi mesto u Beloj kući.

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

0 komentara
Poslednje izdanje