Stanislav Jovanovic foto Vesna Lalic Radar 39 copy
Stanislav Jovanović, profesor FTN, ekspert za železnice

Srbija nije dorasla za brze pruge

Izdanje 66
  1. Profa je u pravu. Ne možete raditi za srpski minimalac, pa uzeti kredit i zadužiti se do guše na 40 godina da biste kupili Ferari, a onda nemati pare da ga održavate, menjate filtere za ulje i vazduh, i motor vam „crkne“, ili vam neko kvrcne retrovizor i vi shvatite da treba da date godišnju platu da ga popravite; ili odvalite točak na nekoj udarnoj rupi, pa nemate para da kupite ferarijev točak, nego stavite točak od Juga; u stvari, čak i to može – on će i dalje ličiti na Ferari (ako vam je to bitno), ali ono što sigurno ne može je da ga i dalje vozite 200 na sat. E, to ne može. To sve samo znači da Ferari nije za vas i da nije ni trebalo da ga kupujete. Treba da vozite Jugo, ili nešto slično, što možete sebi da priuštite i održavate kako treba, jeftinim delovima koje možete da kupite u svakoj trafici, a i ako ga čak i ne održavate, i on „crkne“, nije velika šteta – možete i da ga bacite i smognete snage da u dogledno vreme kupite drugi. S Ferarijem to, i tako, ne može.

  2. Udjem juce u beovoz iz Lazarevca do Zemuna. U Lazarevcu kompozicija čeka polazak. Masinovodja mlad dečko u beloj majci i šortcu. Kompozicija ona iz SSSRa nekada plava, sada potpuno prefarbana grafitima i slojem prašine tako da se osnovna boja više i nevidi. Udjem unutra, ljubazno pozdravoim devojku koja je kondukter, pitam gde mogu da kupim kartu jer je peron zabarakadiran, ona odgovori da se karte ne kupuju i da je vožnja džaba. Ok, sedam u voz, sve smrdi na prašinu. Kroz prozor se skoro ništa nevidi jer je musav, klime nema al su zato otvoreni svi prozori. Voz kreće na vreme u 18.52 tačno. Lep osećaj dugo se nisam vozio vozom. Lep dan. Voz ide dobro, kad odjednom staje, trubi, pa kreće i tako na svakom ukrštanju sa putevima na kojima postoji siglalizacija. Više nema prvenstva prolaza, valjda za svaki slučaj bolje je da stane svirne pa krene. Stižem u Zemun stanicu tačno na vreme. Stanica kroz podzene prolaze deluje kao manijačka zaseseda. Nema osvetljenja, a i urin se ne oseća baš puno oštro. Kad sam ušao u stan supruga me je naterala da se okupam jer sam bio prljavig ruku do lakata od prašine i smrdeo sam. Al lepo sam se proveo.

  3. Srbija jeste dorasla, nego ljudi koji žive u Srbiji nisu. Šta sve nije pokušano da se pruga uništi.
    Nama mnogim Srbima je najveće zadovoljstvo uništiti državno dobro.
    Nama su zavist , egoizam i laž postali zvezde vodilja našeg života.

  4. Svako ko se iole ozbiljno bavio zeleznicom stace iza svake reci profesora. Zna se glavni motiv zasto je brza pruga pravljena ali umesto da se prizna samom sebi da je,u ovom momentu ona bila greska,ista ta politika srlja dalje najavljujuci projekte izgradnje tih saobracajnica ka Sidu i Nisu.
    Struka je lepo rekla da ,obzirom na trenuto stanje,je dovoljno podici brzine na maksimalne za koje su pruge projektovane,politicari su spremni da,neuvazivsi promasaj sa prvenca,nastave dalju izgradnju pruga za 200km/h.

  5. “Nova infrastruktura mora najviše da se održava, jer je najveća i vrednost koja može da se izgubi.”
    Posle ove recenice prestao sam da citam.

  6. 20001sam licno ja i oko 100 ljudi,dece,staraca,radnika uslo u postanski ili stocni,1 vagon i putovalo na relaciji NS-Stara Pazova.Zimsko doba 23 i 30 h,bio minus napolju i sat i po kasnio i kao da smo krenuli u konc.logor.To necu nikad zaboraviti.Voleo bih da se studenti a posebno oni na biciklima koji su isli onamo,ovamo,provozaju sa takvim vozom a da su pre toga radili tesko za 10 D maraka.

  7. Pruge STOJE, one nisu brze. Brzi su vozovi na prugama projektovanim za velike brzine. Bravo za navodnog stručnjaka. Gde su mu radovi iz oblasti železnica? Ko je Svetislav?

  8. Brze pruge nisu jos dorsale za Srbiju. Kada budu pouzdanije I isplativije biće uvedene.

  9. Srbija je u debeloj drustvenoj krizi kojoj nije kumovala samo kamarila na vlasti vec kolektivna svest o nepostojanju limita i sveopsti javasluk na svim nivoima: u saobracaju, u ophodjenju, medju mladima, medju starima, medju seljacima i gradjanima, na malim ekranima…. demonstriramo ono sto historijski najbolje znamo da radimo – svadjamo se i trpimo. Al nekako mora neko da bude kriv a to je sada trenutni politicki lideraj.
    Dakle ne moze da se gradi na obalama reka u priobalju u plavnoj zoni, ko kaze?
    Ne smeju da se zapusavaju protivpozarni izlazi na zgradama, ma sakupi potpise idemo dalje,,,
    Ne sme se graditi u zoni preleta u blizini aerodroma, ko kaze, cepaj Misko!
    MA milijardu primera gde mi sami sebi ne mozemo, ne umemo, ne znamo da postavimo granicu! Zato i studenti pisu pravila, jer ona koja postoje se dokazano ne postuju: na svim nivoima.
    I to moj profesore ima itekako veze sa nadstresnicom, Sve sto nam se desava, desava se sa debelim razlogom koji u biti ima veze sa kolektivnom svescu i osvescenoscu.

  10. Srbija bi trebalo da ima, pre svega sigurne pruge. Vec vise godina u nazad, iz Srbije se vozim ne moze putovati u inostranstvo. S obzirom ko je gradio tu novu prugu i kako se ona ne odrzava, ne ocekujem da ce njome, saobracati strane kompozicije. EU je tu podigla standarde bezbednosti, ali vlastima u Srbiji to nije prioritet, da bi ispunili. Radije bi skakali sa projekta na projekat, uzimali nove kredite i tako strpali sebi nove milione. Kada nesto urade, okrenu mu ledja i to posmatraju, kao da je trosak. Sve sto su izgradili zadnjih godina i sto ce izgraditi narednih godina, nece trajati koliko takvi objekti bi trebalo da traju. Platimo skupo, ne uradi se valjano, ne odrzava se i onda se urusi. To je put u totalnu propast.

  11. Nemojte da brinete. Prugu Beograd – Budimpešta će održavati Kinezi. Ta pruga je samo mali ( ali važan) deo projekta „Pojas i put“.

  12. Od toliko slepe mržnje prema pred. Vučiću, niste u stanju da mu oprostite takav uspeh kao što je brza pruga , projekat kome se divi svet.???? Ovakav ,,ekspert“ i njemu slični očito nisu dorasli za ovakve kvantne tehnološke skokove. Moj im je savet da odu u Afriku i tamo se ostvare kao ,,eksperti“

    1. Svet (!) mu se divi zbog te pruge ? 😂😂😂🤦

    2. Gdje se dešavalo to svetsko divljenje srbskom projektu?Prosvetlite i nas,duhom nišče da i mi uživamo dok gledamo snimak divljenja.Podelite to sa nama,možda se i vratimo na pravi put.

    3. Zeleznica u Maroku(Afrika) vec ima prugu za 250km/h kao i S. Arabija(Azija) takodje,pa stoga coveka ne morate da saljete u Afriku. Profesor je samo izneo cinjenicu od koje sve zavisi a to je da nemamo dovoljno velike tokove ni putnika ni robe da bi jedna brza pruga bila opravdana,i najvaznije,isplativa.

  13. Ozbiljan inzenjer, sve je lepo objasnio, samo moj kolega nama u Srbiji je sudjeno da se desi takva nesreca, izgleda da nastresica i 16 ubijenih u Novom Sadu ovom narodu nije bilo dovoljno da se ocisti od kriminalaca na vlasti i u institucijama. Srbija ide u provaliju, a broj poginulih niko nece moci da izbroji

  14. Izgleda da mi Srbi po pojedinim ljudima nismo dorasli ni za šta a čudno bi izgleda bilo da smo nečem dorasli

    1. Neki Srbi nisu dorasli ni do upotrebe znakova interpunkcije ( , . ? „“ ! … ), tako da …

    2. Dorasli smo po nekim ljudima da pišemo komentare na tekstove koje niti razumemo a verovatno ih nismo ni pročitali,nego nam naredili iz centrale da branimo vođu,lik i delo,da slučajno koja pametna ne zaluta u stado vaše.

  15. Obavezno procitam Culibrka jer uvek ima zanimljive? sagovornike. Prosto ne mogu da se otmem utisku da profa degradira i eksplicitno objasnjava gradnju i odrzavanje pruga u “Pristojnim“ zemljama. Mi smo kao “Balkanci“, malo retro, sa slabim inz.kadrom, bez potrebnih pomagala itd. itd. Pa dobro profesore, da se mi vratimo jedno 100/njak godina u nazad i da nam konji, magarci i parna zel. povezuju putne pravce u zemlji. Pa valjda moramo i mi nesto da napravimo u skladu sa tom progresivnom Evropom, kupujemo neko znanje od njih, a tu su i kinezi kod kojih 2/3 putnicke zeleznice vec juri preko 300 km/h. Dakle, nemojmo siriti strah kod ljudi vec profesore gurajte ideje koje su prihvacene u celom svetu, koje su vec odavno dokazane kao jedino ispravne. Svi prelaze na brze pruge, a one su neizostavne u savremenom zivotu. Boli me bas “gu/ca“ za Vucka i njegove poslusnike, ali taj pravac (gradnja savremenih komunikacija/brzih pruga) potpuno podrzavam. Neki novi klinci posle tog debilkovica ce sigurno nastaviti gradnju takvih pruga jer je to buducnost savremenog zivota. Zato profesore, nemojte samo ono najgore vec ohrabrujte ove projekte jer za to ste i skolovani. Pustite price, buduce tragedije, omalovazavenje struke (vi ste srecni jer niste radili na projektu) i sl. budalastine. Ohrabrujte mlade ljude (vase studente, sadasnje inzinjere)) da se sto vise ukljuce u razvoj “Brzih“ pruga jer je to jedina buducnost zel. prevoza!

    1. @MN,vi ste procitali samo naslov.Zbog toga ste promasili temu.

  16. Ja mislim da profesor treba da uradi studiju povratka kružnog voza. Ćira već odavno radi…

  17. Nisu važni tehnički standardi projektovanja , izgradnje , ekploatacije i održavanja tih pruga , važno je da je bratija uzela lovu za svoje Meklarene , Lamborđinije , Majbahe i ostalo .

  18. Spominju soko
    Ja sa njim putovao do novog sada jer nisam ima dalje
    A u novom sadu ona neka ranzirna stanica na koju nisam ni stigao je stvarno nisam mogao a nisam ni smeo da cekam 5 sati
    I o kakvim brzim prugama pricamo
    Pa verovatno sluze za ono malo pametnih koji zele da odu da im se pomogne
    I onda sa onima koji su ostali vladaj a ne treba im ni parizer

  19. Profesor je sve u pravu.
    Pruga koja će na kraju, nakon svih naknadnih dodataka i prepravki, izaći na 2,6 mlrd dolara od Bg do mađarske granice je:
    1. Dugoročno neisplativa zbog skupog održavanja, pri brzinama od 200 km/h na sat
    2. 200 km/h je besmisleno jer su projektovane brzine pruga u svim zemljama oko nas na koje se ta pruga nastavlja 120-160 km/h
    3. Cena po kilometru pruge kroz ravnicu je kao cena pruge u Slovačkoj i Češkoj, kroz planinski region Tatri, što znači da su stotine miliona evra „nestale“ na relaciji država – investitor – podizvođači
    4. Bezbednost ljudi je ugrožena, jer je direktor Infrastrukture na čak 165 stranica dokumentovao sve propuste i nedostatke. U svakoj normalnoj evropskoj zemlji posle takvog izveštaja saobraćaj bi na pruzi bio zaustavljen i krenulo bi se u masovne popravke. Samo u Srbiji vozovi i dalje saobraćaju. Ko god koristi te vozove rizikuje svoj život, jer je samo pitanje trenutka kada će se nešto desiti, kao i pad Nadstrešnice

  20. Broj botova u komentarima jasno govori da je tekst pogodio u metu. Najvise ih boli kad se krene na kult graditelja naseg velikog vodje.
    Sto se mene licno tice, ja se brzim prugama Ace Srbina sigurno necu voziti. Zivot mi je drazi.

  21. Ajmo mi da iznajmio ergelu konja pa će sve biti superi biće najmanje ulaganje jer dok svet ideji do 500km. nama je i 200previše.

    1. Zanimljivo kako ti sad bolje znaš od nekoga ko je profesor na univerzitetu i razume se u to jer mu je to struka, to predaje studentima čak i sve je lepo objasnio i obrazložio, ali džaba. Vi koji botujete za Vučića uvek sve znate bolje od svih drugih, pa makar oni i vrhunski eksperti bili, baš kao i vaš predsednik.

    2. Zanimljivo kako ti sad bolje znaš od nekoga ko je profesor na univerzitetu i razume se u to jer mu je to struka, to predaje studentima čak i sve je lepo objasnio i obrazložio, ali džaba. Vi koji botujete za Vučića uvek sve znate bolje od svih drugih, pa makar oni i vrhunski eksperti bili, baš kao i vaš predsednik.

    3. I nama je previše nepismenih sektinih botova,pa opet isplivaju.

  22. Već 40 godina sam direktno vezan za gradnju železničkih pruga a za uvaženog profesora nisam baš mnogo čuo /uopšte/…toliko o konstataciji nivinara „ekspert za železnice“.
    A kad pažljivo pročitate sugestivna pitanja i odgovore protkane frazama, uopštenim konstatacijama i lišena svakog tehničkog poimanja / a profesor je sa tehničkog fakulteta/ vraćamo se ponovo na „eksperta“.
    Predlažem redakciji da ponovi intervju sa uvaženim profesorom ali uz prisustvo nekog manje značajnog eksperta /ili više njih/ sa pomenutog projekta koji bi svojim podpitanjima uvaženom profesoru a i redakciji pomogli da se dobije realnija slika brzih pruga Srbije jer građani Srbije to svakako zaslužuju.

    1. Umjesto da napadate profesora, recite konkretno u čemu se ne slažete i dajte vaše objašnjenje, pa ćete tek tada postati vjerodostojni. Ovako ste izgleda prazno piskaralo.

    2. Samo mi nije jasno u koju ste to gradnju pruga ukljuceni poslednjih 40 godina, kad je poslednja pruga do dvadesetih godina ovog veka izgradjena sredinom sedamdesetih proslog veka (Beograd-Bar)? Bice da ste se nesto preracunali.

  23. „Na stranu što vlast iz upravljačkih struktura Železnica Srbije sistematski potiskuje najbolje i najiskusnije inženjere i na njihovo mesto dovodi sebi lojalne ljude“…
    Ne samo u Železnicama Srbije, već svuda u državnim firmama. Kao rezultat, neki novi mladi lekari, pravnici, inženjeri itd, kada dođu u takvu firmu da rade/volontiraju ne mogu ništa da nauče, jer nema od koga…

    1. Bilo bi korisnije da ste ukazali na samo nekoliko, po Vama, problematičih konstatacija ovog profesora. Ovako ispade jedan ad hominem komentar.

  24. ono kada namenjeni novinar intervijuise namenjenog eksperta a obojica nesposobni za bilo sta i nezadovoljan sami sobom,kriv je ,zna se,samo on

  25. Питање Радара уваженом професору је-Имате ли утисак да се власт понаша као да се са завршетком градње завршавају и све обавезе надлежних органа? Наравно,јер власт гради да се угради а не да одржава изграђено.После пада настрешице у Новом саду то знају сви студенти и ђаци.Но,после прве несреће на овој “брзој“ прузи то ће знати и сви врапци.

  26. Vi verovatno a kao ekspert za zeleznicu nisteu poslove brze pruge bili ukljuceni pa je vas bes potpuno razumljiv. A da ste bili…

    1. Dobro rečeno. Koliko godina je prof. bio otpravnik vozova ili TK dispečer ili je svo vreme posle faksa proveo u fotelji. Bez uvrede molim.
      Bio sam 10g otpravnik vozova u Nišu kad je bilo 100 voza za 12h. Bio sam TK dispečer u Nišu 28.5g. i otišao u punu penziju. Mislim da profesor nema iskustva na železnici i mnoge stvari mu verovatno nisu jasne pa nek obiđe TK centre iako je sada 10% tog saobraćaja nego što je bilo. Pozdrav za profesora bez uvrede.

    2. Da si procitao clanak onda bi video da je pozvan u komisiju i rekao svoje misljenje,zato ga nisu ubacili u radikalsko-naprednjacki klan!!!

  27. Po logici ovog uvaženi profesora projektovane pruge trebalo je na 120 km na sat pa one su bile projektovane na toliko pa imamo brzinu od 40 km na sat. Sigurno je da kad se uradi kompletan koridor kroz Srbiju da će isplativo sto ite kako biti. Poznato je da je za železnicu naj isplativij trazit.

    1. Ti si polupismen,a nesto se razumes u tranzit i isplativost brzih pruga???

  28. Ja mnogo volem da se vozim vozom.Nisam stig’o da se vozim transsibirskom željeznicom i kineskim maglevom a vozio sam se i TGV, i brzim vozićem Paris Milano. Osnovna fora je u tome da infrastrukture željeznice, kao samostalni pravni subjekt, treba da radi svoj posao uz što manje uplitanja države odnosno, da država subvencioniše infrastrukturu u nekom periodu tranzicije. A SNCF meri oscilacije u svakom pragu pruge…….Zato prevashodni problem vidim u inženjerima koji imaju naopaki mindset te se uvlače u bulju političarima umesto da rade svoj po’so……

  29. Komentar nepotreban,pametni znaju sve.Tesko nama sa ovakvom vlasti.

  30. Odavno nisam pročitao bolji stručni intervju, bravo! Ovo je skoro pa Manifest, šta mi to radimo

    1. Odavno čitamo samo ovakve tekstove…pljuvanje po svemu što radi SNS I Vucic…širenje mrznje I podele. Sto profesor ne iznese sta to Srbija treba da radi . Sto nam ne objasni zašto je jedan deo sredstava dobijen od EU kao nepovratno sredstva i zašto je Svetska banka smanjila kamate Srbiji na kredite ? Zasto Srbija već godinama ima priliv stranih investicija koliko sve druge države na zapadnom Balkanu zajedno? Kako to da BDP Srbije konstantno najvise raste u Evropi?

      1. Ne bih rekao da si ovaj tekst detaljno procitao I razumeo, jer da jesi ne bi ti to „pljuvanje na SNS I gazdu A V“ palo na pamet,zato me to dovodi do samo jednog zakljucka ti si BOT

      2. Mnogo gledis ruzicastu tv kanalizaciju i svinjoformer!Sve sto si napisao je obicna glupost,covek je objasnio sve,struka se ne pita nista nego takvi bilmezi kao ti,koji za sendvic i crvenu hvale zvalavog lopova i manipulatora!

      3. Pa mi živimo u naboljoj od svih država sa najboljima na njenom čelu.
        Blago nama 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
        Sada, kada smo to rešili, pređimo na SMS za lečenje dece …

      4. Nije dobro da se preteruje sa raznoraznim stimulatorima lepog raspoloženja,dizačima optimizma,jerbo se sve smuti u glavi i počneš da veruješ u najveći BDP,strane investicije,nezabeležen rast u istoriji…posle drugi krivi,a sutradan glava boli.

  31. Mozda je expert za saobracaj ali i clan opozicije. Sve sto je napredno i prosperitetno opovrgava . To je stav opozicionara.

    1. Sacuvaj nas Boze takvih gradjevinaca kao sto si ti ,da ste malo vise slusali opoziciju I strucnjake (ne cacije) ubistvo 16 nevinih osoba bi bilo spreceno. Tvoj komentar je botovsko zlo

    2. Možda si i ti građevinac ali si i član sekte.Tako da tvoje članstvo a priori isključuje razmišljanje i donošenje ispravnih zaključaka.

  32. Pa onda da ograniče brzinu na svim prugama na 20 km/h,i mirna Bačka.

  33. Sve, od reči do reči je tačno. Ta „pruga za velike brzine“ je, sa stanovišta struke i ekonomske opravdanosti, je najpogrešniji izbor ikad. Zašto li Mađari ne grade pruge za ovakve brzine. Ako su odlučivali a struku nisu pitali, mogli su makar da se zapitaju, šta „nije u redu“ sa Mađarima?

    1. Neznam šta ovi stručnjaci pokušavaju da objasne! Kako ja kontam stvari vozovi u evropi voze velikim brzinama i netreba im više od par sati da projure preko neke države mnogo veće od Srbije. Samo kada bi došli do naše Srbije, kako bi neki želeli, valjalo bi da voz putuje bar sedam dana da bi prešao preko te goleme države. Ja mislim da je odlično da mi gradimo brze pruge i da nebudemo kamičak u cipeli za sve one koji žele da idu napred.

      1. I ja mislim da Srbija treba da uđe u NATO, EU i belu šengen zonu da više ne budemo crna rupa Evrope. Šta kažete na to?

      2. Nemoj da previše kontaš.Naši napredno radikalski stručnjaci su više puta dokazali da su sposobni da pokvare i kamen,tako da se ja ne bih igrao sa brzim vozovima.Jedino što oni brzo rade je pljačka i prevara.

  34. Ne sećam se da sam u poslednje vreme pročitao intervju sa stručnjakom sa kojim se više slažem. Nažalost, često se intervjuišu ljudi koji važe za stručnjake samo iz razloga da bi se čulo potpuno oprečno mišljenje od onog koje zastupaju vladajuće strukture. I to mišljenje takodje često nema veze sa realnošću i istinom. Kao neko ko je iz struke, ne železnica doduše, u velikoj meri se slažem sa iznetom stavovima.

  35. Тачно је професоре све што казасте.

    Међутим, циљ треба да буде да се земља индустријализује тако да потреба за брзим пругама дође природно на сто да се о томе расправља, уложи новац и изграде брзе пруге које ће се правилно одржавати и доносити велике приходе. Када би то могло да се деси? По мојој процени условно и реално тек за 20 година, АКО се ове или следеће године крене са хапшењем и судским гоњењем мафије која је заробила државу. Зна се на кога мислим. Затим да се по смени мафије са власти почне са увођењем реда и спровођењем закона у свим сверама друштва, крене са озбриљним радом на идустријализацији земље, реформи образовног система, онда размишљање о брзим пругама може да почне за двадесет (20) година јер тек тада можемо очекивати да промет роба и услуга, кретање становништва укаже потребну да се такве пруге праве. Идеално, у таквим оклностима могло би се живети у неком селу у околини Чачка а радити у Београду.

    Текст је одличан.

  36. Gdje samo
    Nađete ove likove, važno je samo
    Što više pljunuti po Srbiji, da bi se dokazali pred svojim gazdama!

    1. Ajde da od Subotice do Beograda ide voz brzinom i 400 km/h, I šta kada stigne u Beograd? Kojom brzinom da ide od Beograda na bilo koju drugu stranu?

      Utrošiti ovoliki novac samo da od Beograda može da se izađe u Mađarsku je stvarno besmisleno.

      I broj putnika na relaciji Beograd – Novi Sad je smanjen jer je smanjen broj zaustavljanja usput. Zato mnogi moraju da koriste autobuski prevoz.

    2. Fadile,pljuni u šake pa zalegni na pravopis,za početak.

  37. Pa kada bi se pitala opozicija u Srbiji bi i danas vozovi išli po uskim kolosecima, a brze pruge bi bile samo san.

    1. Kad bi se Velibor pitao,Simo Spasić bi bio premijer a Zmaj od Šipova ministar.

  38. Delim mišljenje uvaženog profesora da Srbija (još) nije dorasla za brze pruge. Uostalom, upoređujući ih sa drugim „brzim prugama“ u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji itd. brzina do 200 km/sat u odnosu na pomenute zemlje gde je moguća brzina u eksploataciji i do 260 i više km/sat naša „brzina“ i nije prebrza. Srbija još nije otišla tako daleko sa brzim prugama -niti će otići- dok su ovi mafijaši i luperde na vlasti. Da nije „ugrađivanja“ u cene, da nema masovne pljačke i zahtevanja i uzimanja reketa od izvođača radova, i kada bi se uposljavali dokazani stručnjaci a ne partiijski kadar sa često smuvanim diplomama -sve bi bilo jednostavnije. Ovako, da nam ljudi ne ginu, državni budžet uzalud ne pljačka, izgleda da je zaista bolje da kod nas ostane sve po starom. Da vozovi taljigaju sa 40 do 50 km/sat, staju kod svake bandere, budu išarani i prljavi itd. -sve dok narod otera mafiju sa vlasti. Plašim se da to u Srbiji nikada više neće biti moguće. Strašno su se dobro „usidrili“. Čak ni moćne Sjedinjene države Amerike ne mogu da unište svoju mafiju koja traje duže od 100 godina. Kako onda da se stanovnici slabašne Srbije reše svoje mafije koja se u ovoj meri proširila i funkcioniše svuda, tek od kada je Vučić uzjahao Srbiju? Verovatno -nikako i nažalost nikada!

  39. Sjajan intervju. Koliko nam trebaju stručnjaci za sve oblasti. Hvala profesoru što je javno istupio, bilo bi dobro i korisno da to češće čini.