fiat panda
Čekajući promociju prvog električnog automobila, proizvedenog u Kragujevcu

„Balkanskog tigra“ baš briga za „pandu“

Izdanje 17
  1. Solidna argumentacija, porazni podaci.
    (Sigurno sve „laži tajkunskih medija“ 😉 Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujemo.

  2. Zašto bi brinuli o Pandi kad imaju partijsku Škodu i dognam prodam obavlja još gomilu poslova pranja za njih?

  3. U Kragujevcu postoji samo linija za sklapanje vozila, montažna linija.
    U Kragujevcu se ništa ne proizvodi, ne stvara se nova vrednost.
    Ujedno to je strana fabrika na našoj teritoriji, vlasnik naravno profit nosi kući.

      1. Mafijaška sekta je davanjem para kao subvebciju time i platila naše radnike da rade u fabrici, a kada se to potroši, odoše i oni nazad za Italiju sa naravno ogromnim profitom.
        I mi bukvalno nemamo nikakvu zaradu, zem SEKTAŠKA MAFIJA SOPSTVENU PREVARANTSKU REKLAMU !

        1. Srbija je manjinski vlasnik, ima 33% akcija tako da i trećina profita ostaje nama, a te subvencije nisu nikakav poklon Fijatu već naša obaveza kao manjinskog vlasnika.

    1. Netačno ,u Kragujevcu postoji ozbiljan deo proizvodnje i plus montažna traka . Naravno dosta delova stiže ,ali se veliki broj delova proizvodi . Čak se neki delovi prave i za izvoz verovali ili ne .

  4. Tekst je izuzetno navijacki,da ne budem grublji,pisac je ocigledno zaboravio sta je fiat obecao i zajebao nas tako da naravno da ne treba da im se dodvoravamo dok ne pokazu ozbiljnu zainteresovanje za ovu fabriku.Pa oni su za 16 godina proizveli 1!!!!!!!!! automobil,daj ne zajebavaj i ti novinarčiću priučeni

    1. Ljudi u Fijatu su pre 10 godina konstatovali da je kupovna moć u Srbiji jako mala i da uglavnom idu polovnjaci sa zapadnih otpada.
      Ovo što će ovde sklapati namenjeno je za izvoz a za domaće tržište nešto malo.
      Od ove sklapaonice najveću vajdu će imati strani vlasnik, Srbija minimalno osim nešto malo zaposlenih sa platama od 50-100 hiljada.

  5. Naravno, isti bi ovaj novinar da je situacija suprotna pisao kako država sve daje stranom investitoru, pravi mu puteve, železnicu dovodi infrastrukturu o svom trošku, jednom rečju kako se ulaguje strancima.A da investitor kad završi investiciju može da ode kad hoće.
    Propustio je da kaže da smo mi samo u minusu od ove fabrike FIATA već evo 15 godina i da je vreme i da počnemo nešto i da zarađujemo od FIATA.

  6. A vi mislite da se stranck tek tako odlučili da se grande panda sklapa j Lragujevcu? Dobili su subvencije od države koja je suvlasnik fabrike, čini kk se da se radilo o cifri od 22 miliona evra, tako da je država učinila sve da se proizvodnja vrati u Kragujevac.

  7. Opet gomila smradikalskih mentalnih fekalija pod plastom „slobodnih komentara“. Naumili su da na taj nacin zgade ljudima i ovaj portal,pisanjem raznih maloumnih gadosti u odbranu svoje sekte

    1. Drugačije mišljenje ne znači da je neko na nečijoj strani i da je protiv nekoga. Postojimo i mi koji razmišljamo svojom glavom i bez gledanja televizije.

    2. Pusti ih neka pišu, oni se tako leče, a na razumne ljude njihova pisanija nemaju nikakv uticaj.

  8. Postojanje fabrike FIAT u Kragujevcu je za drzavu Srbiju cist gubitak i propast ! Najvise bi se nama gradjanima koji sve to placamo iz svog dzepa ispaltilo da se tim 1-2.000 radnika daje plata a da sede kuci kako su vecinom i radili u poslednjih X godina. Ovako se to knjizi kao „prozvodnja“ da raste lazni BDP !
    Sta reci o novoj Pandi osim isto kao i za stari Fiat 500L ! Promaseni automobil koji niko u svetu i kod kuce jos manje nece da kupi !

  9. Samo da ovim, tzv pametnjakovićima, koji sebe nazivaju,verovatno opozicijom, kažem ovo; sve države subvencionišu ulaganja investitora, koji će zaposliti novu radnu snagu i doprineti punjenju bužeta i to sa mnogo više sredstava nego što to mi činimo. Mogu da vam navedem mnogo primera, ali probajte da sami čitate i nešto što nije pljuvanje suprotne strane.
    Članak je delimično dobar, jer razmišlja u mnogo pravaca i sa gledava stvari sa realne strane, ali nedostaje mnogo toga. Sve se zasniva na pitanjima i ličnom razmišljanju, ali nijedno od tih pitanja nije postavljeno nikome, sa željom da se dobije neko obrazloženje ili sagleda stvar sa druge tačke gledišta.
    Najlakše je kritikovati i pljuvati, ali je malo onih koji nešto mogu da stvore.

    1. Da, mnoge države subvencionišu ulaganja investitora ali transparentno, gde je ulaganje zapravo procenat udeo u kapitalu i vlasništvu.
      Kod nas je subvencija zapravo poklon stranom investitoru bez da je udeo u kapitalu i uvek je posledica dogovora AV i investitora a ne javnog konkursa za investiciju.
      A da ne govorim kako se stranim investitorima poklanja zemljište infra struktura, objekti itd.

      1. Da li bi i o subvencionisanju, kome i koliko,trebalo da raspisujemo referendum? Zar nisu izbori odobravanje, ili protivljenje onome što neka vlast dobro, ili loše radi? Kada se formira neka vlada, ona ima neki svoj pravac i stručnjake ( bar se nadam),koji nekoga o nečemu savetuju i daju smernice za buduću ekonomsku politiku. Posle svakih izbora, koliko god da ih je bilo, opozicija je tražila već posle nekoliko dana nove izbore i svaki put je izgubila. Iz toga se može izvući i neki zaključak valjda. Kad vas glasači neće, onda tu nema pomoći (tako je dugo bilo i sa radikalima, negodovali su posle svakih izbora i pričali o krađi).
        Elem, da ne širim. Kada neka druga stranka dođe na vlast, neka radi kako misli da je najbolje i formira neki drugi pravac razvoja,a o poštenju i transparentnosti u Srbiji je besmisleno trošiti reči, ne samo u sadašnje vreme, već 200 godina unazad.
        Kada pročitaš Domanovića i Nušića, videćeš da se ništa nije menjalo osim tehnike.

        1. Dakle dodješ na vlast nekakvim izborima i možeš mimo zakona da radiš šta hoćeš?
          A to dali glasači nekoga hoće ili neće je u Srbiji veoma upitno. Srbija ima izbore kakvih nema nigde u Evropi.

          1. Srbija ima narod kakvog malo gde u svetu ima! Svi sve znaju i svi bi radili bolje I drugačije dok ne uskoče u sedlo, a posle sve po starom, u zavisnosti ko nudi više.
            Ne misliš valjda da se u ovim tzv. demokratskim zemljama narod ne indroktinira?! Samo je pitanje koji pravac će da se zauzme, a onda se putem medija spinuju i pripremaju za ono, već odavno zamišljeno.
            Zamisli kakav je to narod kada uspeš da ih ubediš da idu svoju zemlju da brane hiljadama km daleko,a da oni to sa oduševljenjem prihvataju.
            Nemoj da gajiš iluziju da je narod bilo gde pametniji, samo su drugačiji od nas i manje lukavi.

  10. Da se ne lazemo, u toj fabrici oni vide testament da je i prethodna vlast radila nesto, a to im smeta. Oni sve vreme pokusavaju da ubede narod da oni redovi za hleb iz 1993. nisu bili tada nego u vreme ds-a, valjda 2007., tako da im se ne uklapa u narativ. Da mogu, siguran sam, radije bi unistili tu fabriku, ostavili par hiljada ljudi bez posla, samo da ispune sujetu svojh.

    1. Tako je živa istina da mogu oni bi je pre zatvorili nego da počne da radi jer je to uspeh prethodne vlasti a to ih mnogo boli

  11. Ako nakupim dovoljno para od Rio Tinta za litijum,kupi kod prijatelja u Abu Dabiu nekretninu,otvorim tu i firmu.
    Kupim od Krušika municiju pa preko Saudijaca,Bangladaša ili Mijenmara prodam,koji ćemi Panda.
    Jedini srpski interes je svoj džep

  12. Realni nisu lose cene, pitanje je samo odakle su baterije, panasonik ili kinez?!
    Automobili su generalno slabo isplativi kao biznis, a tek nece biti sa dolaskom kineza.
    Jedinq prednost koju Fijat/Pezo dobija je mala cena radnika.
    Realno isplqtivije je bilo da se ozbiljno ulozilo u rudnik u Boru i zadrzalo vlasnistvo (kinezi izvlace sumanute pare odatle) i poljoprivrednu svezih namernica, i industriju stocne hrane.
    I da se uradilo nesto sa IT ozbiljnije, tipa neki veliki univerzitet sa istrazivackim centrima po gradovima koji bi radio na engleskom.

  13. Ja mislim da bi trebalo Vučić u Torino na sajmu da „svečano prikaže“ovaj model Fijata,jer bez njega to je sve „nula“.E pa Vučko „picolo domani“

    1. Napisan perom šablonskog novinara.
      A gde su pitanja upućena bilo kome na tu temu, gde je traženje i pronalaženje odgovara? Gde je ono, što se zove, „istraživačko novinarstvo „?
      Iamamo mi ovakvih tekstova koliko hoćeš, ali je malo onih koji ulaze u suštinu i istražuju detalje.

  14. Ne zaboravite sa jr Fiat dobio subvencije drzave za radnike i skoro dzabe svu infrastrukturu! Sto sada pominjete drzavu kada im je dala 48.mil.rvra i fabriku. Sta ocekujete da im vise dajemo?! Nisu Italijani dosli ovde sto nas vole nego sto imaju koristi. Dobili su vise nego sto su trebali.

    1. Nije Srbija „dala fabriku“, jer Srbija takvu modernu fabriku nije ni imala.

  15. Pa kako je drzava „idolentna“ ako subvencionise svaki elektricni automobil proizveden od te fabrike i prodat u zemlji sa 5,000 evra (1/5 vrednosti)?

    Drugo, koji je problem ako su vozovi koji voze kola i sirovine iz i do fabrike spori (17 km/h)? Znaci da ce 500 automobila utovareno na voz stici par sati kasnije do luke u Beogradu? Kakav je to problem?

    1. Ta cifra ne znači ništa jer je šarena laža za javnost.
      Totalno je beka druga priča u igri, mafijaška naravno iza leđa narodu !
      Kao i do sada , samo bapredno !

    1. Da li zato moraju da šteluju rezultate svom silom aparata i fantomskih „opozicionih“ stranki ?
      A ni tako nisu svuda „pobedili“….

  16. Mi smo tih toliko i toliko radnika od čije.možda i prosečne ali biće više minimalne zarade poslodavac uplaćuje u budžet doprinose i poreze a ovi uzgred budi rečeno i predstavljaju glavnu snagu ekonomskog tigra. Ostale razne utroške, energenata i dr. strani poslodavac uredno plati dobavljačima , dakle nama ništa a profit ponese kući. Dakle Mi gore navedeni donesemo tu minemalnu zaradu kojom ne pokrivamo minimalnu potrošačku korpu a kamo li ostale potrebe proste životne i materjalne reprodukcije. O proširenoj već decenijama nema ni govora. I tako je u , ajde da ne budem radikalan, 80 % privrednih preduzeća. Zato nam i mladi intelektualno i fizički spremni a i oni manje spremni odlaze, tražeći humaniji kapitalizam od ovoga , koji već trećinu veka bezuspešno pokušavaju ovde da nam instaliraju.

  17. Cekaj, bre, sta je ovde zakljucak? Iako drzava nije prstom mrdnula, mi ipak dobjiamo proizvodnju 2-3 nova modela? U Vlada Italije se ubila da spreci odliv proizvodnih pogona, a ovi ovde ,,ignorisu“ Stelantis koji nastavlja u Kragujevcu? U cemu je problem?

  18. Autor Je “Briljantan” U Svojim Analizama – Tako Da Ja Na Kraju
    Samo Nisam Mogao Shvatiti Kako Je Onda Novi Model “Pao” u Kragujevac- Kad Niko Nje Dolazio u Kragujevac.
    Srećom Po Sve – Neko [ Za Razliku Od Autora Texta ] – Seo Na Pogrešan Avion – I Pukim Slučajem Sleteo
    U Torino.

  19. Ovde ima svega napisanog,a dve stvari su najvažnije:Ko je većinski vlasnik,Fiat ili Država? Ako je Fiat on će doneti odluku o modelu i kad će početi proizvodnju istog.Nikad Srbija ne može dati subvencije u visini koje Italija može dati da se počne proizvodnja u Italiji,pa posle van.Ne slažem se,jedino se slažem hvala Bogu da je kod nas počela proizvodnja