Jeste li se raspitivali kod nadleznih da li su otklonjeni nedostaci?
Moja je supruga putovala vozom te vrste od Bratislave do Ciriha, mislim oko 6 sati. Neprekidno je brzina bila oko 200 km na sat ili malo više i bila je oduševljena.
Kada je došla u Novi Sad par dana kasnije je putovala Sokolom za Beograd i javila mi je da je na nekoliko mesta u tih 30 minuta bila prestravljena jer se činilo da voz klizi u stranu, čudno su cikale šine i nekako se klatio. Ništa od toga nije osetila za šest i više sati ni jedan jedini put. Rekla je da ona više ne ide tim vozom.
Sin je počeo da radi u BG i išao je Sokolom, priznajem da ipak nisam previše brinuo sve dok se nije srušila nadstrešnica. Šta reći?
A ovaj tekst potvrđuje mišljenje moje žene na nije baš ni sa prugom baš u najboljem redu.
STRAŠNO JE GDE I U KAKVOJ ZEMLJI MI ŽIVIMO!
Razumem da je kabinet Graditelja Srbije u vezi ovog važnog projekta, a prema objavljenoj dokumentaciji, aktivno učestvovao u aktivnostima ubrzavanja radova. Zašto sada, kada postoji popis svih nedostataka, pa i ozbiljnog fušeraja, Graditelj i Branitelj Srbije ne urgira otklanjanje nedostataka, bar onih koji bi mogli da ugroze bezbednost putnika?! Kada se političari bore za vlast mogu svašta da obećavaju, i svemir i nevidjenu modernizaciju, ali kada se dokopaju vlasti i postanu „država“ valjda odgovaraju da radovi na državnim infrastrukturnim projektima budu stručno izvedeni uz dokumentaciju koja garantuje kvalitet i bezbednost izvedenih radova. Ali to je po svemu sudeći moguće samo u normalnoj zemlji, a mi živimo u Ćacilendu.
Neznam ĉemu napadamje novinara,ako je taĉno da je direktor Źeleżnica ukazao na mane,ĉemu to botovanje.A niko ne komentariŝe 900 i kusur moliona evre!?Pa jesu li pravili atomski nosaĉ aviona,ili prugu!?
Pitanje za Vuka!
Ako je Orban prijatelj Vučiću, šta je Predator za Srbiju 1999.god pod premijerisanjem tridesetsestogodisnjaka Madjarskom?
Hvala na ovom prikazu stanja pruge i objekata.
Moram da napomenem da bi trebalo da budu postavljene i zaštitne ograde duž trasa u samim naseljima i u njihovim blizinama.
Pruga je izgrađena, ali propisanih ograda nema.
Hvala za članak, da znam da ne idem tom prugom
Mora da su prugu pravili od gline ko nekada Vasi auti put UbLajkovac
Svakako da treba ozbiljno uzeti u razmatranje sve navedene nedostatke, pruga je u eksploataciji vec par godina i treba da se kadrovi na železnici pripreme za praćenje standarda odrzavanja nove pruge, naravno i drugih pružnih pravaca.
VELIKI PROBLEM predstavlja najezda i uzurpacija radnih mesta od strane ĆACIJA, njih je toliko da su uzurpirali sva radna mesta koja su rukovodeća i od značaja za funkcionisanje železničke infrastrukture.
ĆACI nisu samo SNS kadrovi, ma da njih ima najviše, imate i među železničarima koji su do juce bili skretnicari, otpravnici vozova, manevristi, pregledači kola, SS mehaničari, itd. svi oni su zavrsili neku višu/visoku strukovnu školu ili neki šnb privatni fakultet-menadzment, a zajednicko za sve njih je da ne ispunjavaju uslov iz pravilnika o sistematizaciji poslova pa pribegavaju izmeni istog i tako dovodeći nestrucne ljude, bez strucnog ispita za rad na železnici, ugrozavaju bezbednost železnice. Primer: direktor Sektora za gradjevinske poslove je zavrsio Višu školu i nema polozen STRUCAN ISPIT po Pravilniku 646, jer prvo nije dipl.gradj.inž. a morao bi biti…
Tako je po svim sektorima i sluzbama, mnogi imaju diplome nepriznatog Fakulteta za menadzment iz ZAJEČARA-MEGATREND, i jos puno toga, mnogi imaju 6 stepen strucne spreme a postavljeni su na radnim mestima sa 7 sss, puno toga ima, i niko ne brine o bezbednosti i kvalitetu rada na železnici. ĆACI su rak rana železnice, a lako se prihvataju direktorskih i rukovodećih funkcija.
Državo reaguj dok ne bude kasno !!!
Država da reaguje!? Pa ona ih je zato takve i postavila, da potpisuju i da se ne bune, da botuju i ucenjuju da zaposleni glasaju za sopstvenu propast. Sumorna je i neizvesna naša budućnost.
Naprave ljudi čudo i naravno nadju se hejteri…
Ponoviću brza pruga Beograd-Novi Sad je nešto najbolje u saobraćajnom smislu što se napravilo u ovoj zemlji.
Preskupa reklama za račun stranke na vlasti o trošku naroda.
tako je ja se cudim kako je to uopste pusteno da prevozi ljude obzirom na brojne reklamacije
Pronađite moj komentar i videćete da to što pišete nije na žalost istina!
Već od prvog dana uzimanja vlasti 2012. stranka SNS je krenula sa zloupotrebom novca građanja u cilju održavanja na vlasti. Korumpirani su pojedinci, vrh SPS-a, Vulin, absorbovani su članovi G17+, DS, SRS skloni korupciji, Šapić, kriminalci u Beogradu i lokalni đilkoši. Trgovinom uticajem, radnim mestima u javnim upravama i preduzećima, agencijama koje su obećali da će ukinuti, radnim mestima u stranim investicijama, državnim zemljištem, dozvolama za male elektrane, podizvođačkim poslovima, legalizovanjem nelegalnih objekata, korupcijom su premrežili državu… Paraziti.
Ako je ovaj tekst tacan , a vidi se da je napisan od strane strucnog lica , odnosno citati se odnose na strucne izraze , svakom zeleznicaru koji radi u Izvrsnim sluzbama dize se kosa na glavi. Svaki problem sa uklapanjem skretnica ja samo pitanje trenutka kada ce se desiti katastrofa. U tom , nedaj Boze , slucaju nece biti ni mirnih demonstracija , ni studentskih setnji a verovatno ni sudjenja. Posle toga narod ce suditi
Малициозан текст пун оптужби и зле намере. Овим возом за 36 минута стижете. Аако вам се не свиђа преправите пругу у вратите воз који је путовао сат ипо или цела два сата.
У нашем народу се каже да рђавом ….. и длака смета.
Daleko si ti od Sokrata, sendvičaru!
Prvo, moram da izrazim sumnju da će moj komentar uopšte biti objavljen..
E sad, vrlo konkretan tekst, zapravo prenos dokument IŽS uz par, nedopustivih sitnica, koji mogu da izmene smisao i dovedu u zabunu.
Dakle, svi mi koji smo iole vezani za železnički sektor smo očekivali ovakve stvari, mada iskreno ja lično, ne u ovolikoj meri i na na pojedinim JAKO BITNIM ELEMENTIMA, iskreno lomovi na jezicima skretnice su me zgranuli, kao i nefunkcionisanje komunikacione i ostale elektronske opreme.
E sad, pominjanje SRBIJA VOZA nimalo nije korektno u ovom kontekstu,
Prvo nije SRBIJAVOZ ukinuo u navedenim danima saobraćaj, ukinut je po nalogu MUP, a nalog dalje dao generalni direktor, dakle generalni nije SRBIJAVOZ, kao ni što AV nije Srbija,
Pitanja „anketne komisije“ prema SV su GLUPOST, jer to trebaju uputiti IŽS, prevedeno Kao kada bi Lastu pitali za stanje puteva..
Pravi pitanje prema SV bi bilo: Da li smislu smetnje na vozilima koje su uzrokovane stanjem pruge, recimo.
Dakle, IŽS je ta koja je merodavna, prevoznici slabo..
E sad, ovakav dokument je verovatno duže vremena pripreman, pitanje šta se čekalo sa njim toliko dugo..
Mislim da nam je odgovor sasvim jasan, zar ne.
Kao što rekoh, samo se čekao trenutak da ovo ispliva, sve o da nije baš toliko strašno na novim objektima NEDOPUSTIVO…
Pozdrav.
Dovoljno je pogledati nadvožnjak u Zmajevu prema Ravnom Selu i zaključiti kakva je pruga. Taj nadvožnjaka mnogo govori o mozgu onih koji su radili na ovom zlodelu. On je u upotrebi ali bi neko morao da proveri zašto je tako projektovan i zašto tako nedovršen. Nesmemo zaboraviti da je momak Crnčević koji je još uvek u kritičnom stanju posle pada nadstrešnice baš iz Zmajeva.
Postoji izreka „U TUĐEGA TATKA POGOLEMA PA.KA“ pa vam sve smeta. Kad je više bilo autoputeva u Srbiji. Idi begaj sve vam smeta. A ZAŠTO …
Postoji izreka da je glupost neizleciva. Za tebe nema leka, jado.
Razmišljanje ti je kao i nik.Šumsko.
Smeta svakom poštenom coveku,kilometar auto puta skuplji tri puta nego u Engleskoj ili Nemackoj ,kvalitet nikakav radili dabi se ugradili , Zbog cega se nepusta u promet deonica od N. SADA do granice s Mađarskom e tu postoje tek problemi
Ti si obicna prostacka patka.
Bolje se ne voziti tim putevima i prugama.Moze biti jos mnogo nastresnica.
Kolko para je u dzepovima lopova!!
Svaki deo pruge posle upotrebe mora da se pregleda i održava. Sve negativne promene mogu i moraju da se otklone od strane firmi koje održavaju te objekte. Ali kakve to veze ima sa političarima vlasti itd…
Železnica (INFRASTRUKTURA) se stara o tome. Ovaj deo pruge je mali deo divne i prelepe mreže u Srbiji i daj bože da svi delovi budu takvi.
Pustite politiku i saobraćaj da se odvojeno razvijaju. Jedva čekam da se završi cela pruga do Budimpešte i da se provozam sa ponosom i tom brzinom. Moj radni staž je 42,5god.na železnici i mislim da Vi novinari nemate osnovna znanja o železnici.Pozdrav za sve Vas koji pročitate ovaj tekst…..
Hmmm mm……. Pa sad, i da i ne…. Železnički sistem NIGDE ali NIGDE u Evropi nije odvojen od politike i SVUGDE pre ili kasnije sve promašene političke odluke vezano sa saobraćajnu politiku, nažalost, dodju na naplatu, a cena je nažalost uvek PREVELIKA..
Jel Zeleznica Srbije zna sta se desilo u N.Sadu ?
Ko je odgovara ran za pad nadstresnice ?
Ko ce u bajbokanu ,sta kazu odgovorni!!
Ne vidim žuškastu prugu pa makar sa manom!!!😂😂😂🍀🍀🍀
Mnogo je desetina godina robije u ovom tekstu.
A za auto put od gline Ub Lajkovac
Ma treba vam vratiti drvene klupe i uzani kolosek nezahvalnici. Ali to smo mi tako da za nigde i nismo.
Kad kadrove vladajuće partije vratimo u zatvore na drvene klupe biće nam bolje…do tada krugovi pakla u Srbiji
Šta je tvoj predlog,da se ćuti o nepravilnosti do sledeće nesreće
Sve to zna vlast,to jest, To zna Vrhovni Hulja,druge Poluhulje i ostale Podhulje.Njima je vazno da ova pruga izdrzi do EKSPO-a.Posle toga ce biti apsolutno nenadlezni.Citajte -pobecice pacovskim kanalima.Neki ce pobeci ka kamiljem pecenju,neki ka kineskoj svili,treci ka zenevskom satu a ovi zadnji ka Kurtiju i magarecem pecenju……..P.S.Moj deda(bacvar) je pevao na gozbama,kod domacina,prilikom obavljana posla,omiljenu pesmu-„Oj sevaru,belo lisce,drzi vodu dok majstori odu……“
S e sam vise ubedjen da su ovaj cvijic i slicni minirali nadstresnicu,a i ribnikar nije daleko
Druže, šta da ti kaže sem da imaš veliki problem. Potraži medicinsku pomoć. Iskreno sam zabrinut za tebe.
Ma ne to su bile Ustaše lol
Jesi ubeđen da i da je Vučić ubio Cvijana i Ivanovića…
Jesi ubeđen u Jovanjicu i mafijašku vlast?
Ok.Komentar!!
Svaka cast za ovaj projekat. Ja nisam putovao ali moj sin jeste i to mu olaksava dolazak kuci. Iako i on ne podrzava vlast zbog trenda, solidarise se sa studentima. Ali ma platu, zivot, prevoz se ne zali. Uziva u zivotu.
Sin vidi kolika nesreća je na pomulu zbog ove vlasti. Ko seje mržnji i bedu, žanje gnev… a precednik ii njegova kriminalna klika upravo to rade.
Pa kod vas kada ste bili na vlasti nema sta da se srusi sem Dzikijevog mosta koji vec popusta nemoze se srusiti jer nista nije ni izgradzeno cesto putujem autoputem Milos Veliki put je milina a vi stazicu ne napraviste
Posle 5. oktobra moralo je dosta toga da se popravi jer je sve bilo u raspadu. Putevi su bili puni rupa, mostovi nesigurni i dotrajali. Penzionerima su se dugovale penzije, elektroenergetski sistem pred kolapsom. Da li misliš da je moguće u takvoj situaciji graditi autoputeve, a prete ti restrikcije struje?
Sve što ste ošljarili i što ste nakrali kroz stranku sve ćete da popravljate kroz prinudni rad …sve!
Ako se ne uzima redovno,terapija ne deluje.Ne preskači!
Nauči pravopis Ćaci.
Dali vidiš dasu ga poceli krpiti posle šest meseci od puštanja u promet, prešao sam celu Evropu auto putevima ,ali nisam nešto zapazio takvo krivudanje ko po Milošu velikom.
Svi imaju mana ali kao sto ih ima opozicija retko ko ih ima
Svaka vlast ima mana i problema, ali naša je šampion afera, krađa, ubistava i pretnji… jer uz sns dno je pomično.
Nemaju oni mana kad nista nisu uradili zasto da im covjek nadje manu treba prvo nesto da se odradi pa onda da se komentarise
Nista nije postojalo pre Vucica? Nije bilo skola, bolnica, puteva? Pogledaj samo kako ste sredili EPS, Telekom, Krusik.
Imaju li Belivuke, salju huligane na narod, izbacuju decu iz obdanista, palili kuce novinarima, koristili su zvucne topove? Imali su Cvijana i Olivera Ivanivica? Cutite i pokrijte se. Ti si neki Ćaci, vezbas ovde?
A voz ods liniju Subotica Novi sad vise niko ni ne spominje, muk u medijima niko ne sme ni da postavi to pitanje…
Ovakve navode o nebezbednosti pruge od Beograda do Novog Sada svakako treba detaljno istražiti a ako se ispostavi da su glasine lažne odgovorne treba uhapsiti i procesuirati u skladu sa zakonom.
Koliko je naopak ovaj režimski nazovi sistem vrednosti (a u suštini sistem anti – vrednosti), pokazuje i to što uglednim novinarima sada otvoreno prete čak i njihovi nesrećni botovi. Znači, čak i ta njihova prezrena pešadija, njihovo pomoćno osoblje, njihovi pripravnici, njihovi najniži ešaloni misle da su dovoljno moćni i silni, te da mogu i imaju pravo da vitlaju batinom i prete nam.
Ah, kako bih voleo da se Sutra javno obelodane svi spiskovi svih ovih stvorenja koju su se tako olako prodali, i to za mizernu siću. Svi treba da znamo ko je (od nas) prodao veru za večeru, ko je lakomisleno menjao svoje dragoceno ljudsko dostojanstvo za hrpu bednih ostataka sa nečije bogate trpeze.
Isto tako i ukoliko se pokaze da su navodi tacni
A ako se ispostavi da su navodi tačni, kompletnu vlast u zatvor na višegodišnje robije uz teške fizičke poslove da isprave ovaj javašluk su napravili i pokrali narod i državu…
Vita
Debilu ovo nisu glasine nego stručni nalazi.
Ovo nisu glasine već izvod iz dopisa ,,Infrastruktura železnice“ o uičenim nedostacima.
Radite po sistemu kradi i hapsi ko se pobuni?
Cemu ljubomora?
Čemu zloba i tupost?
Nikako nije dobro da ekonomista bude direktor Infrastrukture železnice.
Zašto? Ako se čovek bavi upravljanjem preduzećem, a tehničke stvari prepusti ljudima koji su iz te oblasti ne vidim problem. Suština je da svako treba da se bavi onim za šta je kvalifikovan.
Odličan tekst,sve dobro sagledano i objašnjeno.
Koristim samo objekte i infrastrukturu izgradjenu pre ’90ih
Poštovani autori ovog i mnogih drugih sličnih tekstova:
Ovo već postaje mučno. Kad normalan i pristojan čovek pročita sve to i “živi” sve to već 13 godina, a najveći deo obmanutog naroda koji ga i drži na vlasti dok u poluagoniji preživljava sa mizernim penzijama, i dalje mu kliče, ne zapitate li se da ovo što pišete, ne dopire do onih koji mogu nešto da promene?
Čemu onda sve to? Došli smo do dna. Nikad goreg nismo imali na vlasti a nikad teže neće ni sići sa nje. Opozicija ako logično porazmislimo, da posle istorijskog okupljanja 15 marta, kao da namerno ne nalazi niti pokušava da izbaci nekog koga bi ovaj zaostali narod mogao prihvatiti kao alternativu.
Kao da su plaćeni da se maltene ne čuju kao da i ne postoje.
Ova agonija nema kraja.
Konačno da neko detaljno iznese u javnost sve mane i znakove korupcije na železnici. Najgore od svega je to što je IŽS tek pre 9 dana poslao spisak svi nedostataka na novoizgrađenoj pruzi. Znači mora neko da pogine kako bi se oni probudili i krenuli u kontrolu radova.
Pored nas je prošla brza pruga i sa.o nam je nanela veliku štetu uništila nam i tako stare stanove koje smo mi održavali ali sada to nemojte.o jer si stanovi popucali krovovi su pomereni sve je uništeno a mi novca nemamo za popravku a niko se za nas ne interesuje nema kome nismo. Pisali i žalili sa ali to nikoga ne dotiče xak ni lokalnu samoupravu jednom reči živimo na deponiji
Ja sam se nekoliko puta vozio tom prugom. I ne mogu se otarasiti straha. Ljudi misle, da bar na tim projektima nisu krali. JEr kao, pa ne bi tu, zivoti ljudi su u pitanju, ako lose naprave. Tokom gradnje je niklo mnogo privat kuca od materijala za prugu, kao i kad je niklo desetine novih kuca po Beskoj i Indjiji, kad se gradio most kod Beske na autoputu. Meni kod vas prosto nista ne mirise na dobro, jer je privat interes jaci od svakog zajednickog. I upleteni bi uradili sve, da ga sprovedu. NAdam se, da nisam u pravu, naravno. Ovaj tunel Fruska gora, on mi je isto strasljiv. Mnogo toga je nestalo sa gradilista, pricaju ljudi. Hvale se u kafanama , u biti. Kako plate ovo i ono po pola cene. Gde prvosrbijanska lopovska noga kroci, tamo ostaje samo pustos, unesreceni ljudi i naravno smece.
Ma svi bre kradu, cak i da je sve uradjeno po propisu, opet imas ove sto uz prugu kradu kablove pa svaki cas ti kablovi moraju da se nadomestaju…
Bez komentara !!!
Na novoj pruzi ne postoje stanice Čortanovci i Karlovački vinogradi
Dovoljno ste rekli.
Kao ljubitelj i zaposlen na železnici, još uvek se nisam vozio vozom na ovoj pruzi do Novog Sada, jednostavno nemam poverenja da je pruga bezbedna. Možda je do mene, ali s obzirom na to da znam ko je učestvovao u izgradnji i nadzoru…
Pruga koja je koštala milijardu dolara se već raspada?! Slika i prilika našeg raspadnutog društva odnosno sistema koji je pojeo sam sebe i školski primer sistemske (kapitalne) korupcije.
Nadam se da je ovo dovoljna pouka svima zaposlenima u javnim preduzećima, da nikako i ni pod kojim uslovima ne potpisuju nešto pod pritiskom, jer smo videli kako se posle problema političari sklanjaju od odgovornosti i poturaju nesrećnu, degradiranu, poniženu „struku“. Neka potpisuju oni koji su uzeli masne provizije i od istih pazarili svakim raskošom opremljene kuće u Trstu (Trst je naš:)!).
Pobiće nas ova vlast ko miševe..
Pa naravno, kazu da bi se zel. stanica srusila u Vrbasu od jacine vibracija pruge!
Pljacka veka, sa tragicnim posledicama. Samo da ne bude jos zrtava….
dokle ide opozicionarska masta u izmisljanju
Vi ste za lecenje, kada mozete da pisete ovakve gluposti.
Pa tako je to kad kriminalna organizacija na vlasti pravi prugu. Aleksandra Vučića pod hitno treba sprečiti da vrši vlast i pljačka državni budžet. Šta misli o žrtvama u Novom Sadu, Aleksandar Vučić je pokazao 15. marta. Na vlasti je zli psihopata.
NaprDNO, nema sta. Tuzilastvo obavezno da ukljuci i politicare i izvodjace radova, a prevoz obustaviti. Naloziti izvodjacima radova da u roku od 60 dana sve nedostatke isprave. Ukoliko nisu u stanju KONFISKOVATI im svu pokretnu i nepokretnu imovinu, kako firmama tako i odgovornim licima u tim firmama. Pa od tog novca platiti strucnjake koji ce zavrsiti posao. A ove nase politicare u rudnike i to sa lancem i kuglom od 20 kg vezanim za nogu!
Nikakvo čudo u zemlji Srbiji. Narod od vajkada govori „ne može i jare i pare“ -Znači ne može da se pokradu milioni evra korupcojim i plaćanjem da bi se sakrio tok korupcionog novca gomile nekvalifikovanih podizvođača radova u dugom lancu, a da se posao odradi kvalitetno! Da bi i Kinezi i Rusi dobro zaradili, muvali su na svim nivoima. A to je morao da zna i vrh države koji je i „uglavio“ poslove sa pomenutim firmama, aminovao i nadzorne organe kao i prijem radova koji su, kako RADAR otkriva, običan fušeraj. Da imamo pravnu državu koju nemamo, tužilaštva i istražni organi su trebali da narede hapšenje svihodgovornih koji su planirali, ugovarali poslove i insistirali da se baš pomenuti izvođači radova i svi njihovi pod-pod-pod izvođaći pohapse. Naravno od Vučića -jer je to njegov „bratski“ projekat sa Kinezima pa do poslednjeg nadzornika radova. Ali- od toga nema ništa, kao što će i obrušavanje nadstrešnice u Novom Sadu okarakterisati kao „prirodnu nepogodu“ za koju su krivi svi poginuli jer su, gle čuda, stajali ispod nadstrešnice! Kako ono beše- u pogrešno vreme na pogrešnom mestu. A loša pruga, loše skretnice, kilavo urađeni mostovi, elektronsko-tehnička zaštita itd. ? Pa šta, rećiće možda AV -Srbija i sve novoizgrađene autoputeve (i druge objekte!) mora samo mesecima posle svečanih palamuđenja AV kod proslave puštanja u saobraćaj da popravlja, krpi i dograđuje. Naravno na trošak naroda -kao npr. odrone u Grdeličkoj klisuri i asfalta skoro na svim autoputevima! Ali je zato deviznih milionera, tu je čak i nekolicina deviznih milijardera, svakim danom Vučićeve vlasti SVE VIŠE. Ne od poštenim radom zarađenog novca nego PLJAČKAMA BUDŽETA! A to je, ako nije i sam umešan u te pljačke, morao da spreči baš Alekandar Vučić. A on- ćuti i štiti mafijaše.
Isto važi i za Dunavsku magistralu,svi ukljucno iskljucni putevi su katastrofalno projektovani,previše i bez potrebe izuvijani….i mnoga naselja su potpuno odsečena za bicikliste i pešake pa i traktore…neadekvatna saobracajna signalizacija
Од сад ако идем до Новог Сада, имам варијанте : аутом, аутобусом, бициклом и пешке.
Да ми је жива ташта, па њој да рекламирам воз.
VI NISTE NORMALNI!
Ovi će nas definitivno sve pobiti. Da li ima jedan normalan čovek i vladajućim strukturama? Šta se ovo radi? Jesmo li mi ovce spremne za klanje? Koga oni više varaju? Ljudi, da li možemo da se dozovemo pameti, skinemo ove sa vlasti i uspostavimo normalnu Srbiju. Ovi svaki dan nas bukvalno ubijaju i siluju. Dokle?
Jeste li se raspitivali kod nadleznih da li su otklonjeni nedostaci?
Moja je supruga putovala vozom te vrste od Bratislave do Ciriha, mislim oko 6 sati. Neprekidno je brzina bila oko 200 km na sat ili malo više i bila je oduševljena.
Kada je došla u Novi Sad par dana kasnije je putovala Sokolom za Beograd i javila mi je da je na nekoliko mesta u tih 30 minuta bila prestravljena jer se činilo da voz klizi u stranu, čudno su cikale šine i nekako se klatio. Ništa od toga nije osetila za šest i više sati ni jedan jedini put. Rekla je da ona više ne ide tim vozom.
Sin je počeo da radi u BG i išao je Sokolom, priznajem da ipak nisam previše brinuo sve dok se nije srušila nadstrešnica. Šta reći?
A ovaj tekst potvrđuje mišljenje moje žene na nije baš ni sa prugom baš u najboljem redu.
STRAŠNO JE GDE I U KAKVOJ ZEMLJI MI ŽIVIMO!
Razumem da je kabinet Graditelja Srbije u vezi ovog važnog projekta, a prema objavljenoj dokumentaciji, aktivno učestvovao u aktivnostima ubrzavanja radova. Zašto sada, kada postoji popis svih nedostataka, pa i ozbiljnog fušeraja, Graditelj i Branitelj Srbije ne urgira otklanjanje nedostataka, bar onih koji bi mogli da ugroze bezbednost putnika?! Kada se političari bore za vlast mogu svašta da obećavaju, i svemir i nevidjenu modernizaciju, ali kada se dokopaju vlasti i postanu „država“ valjda odgovaraju da radovi na državnim infrastrukturnim projektima budu stručno izvedeni uz dokumentaciju koja garantuje kvalitet i bezbednost izvedenih radova. Ali to je po svemu sudeći moguće samo u normalnoj zemlji, a mi živimo u Ćacilendu.
Neznam ĉemu napadamje novinara,ako je taĉno da je direktor Źeleżnica ukazao na mane,ĉemu to botovanje.A niko ne komentariŝe 900 i kusur moliona evre!?Pa jesu li pravili atomski nosaĉ aviona,ili prugu!?
Pitanje za Vuka!
Ako je Orban prijatelj Vučiću, šta je Predator za Srbiju 1999.god pod premijerisanjem tridesetsestogodisnjaka Madjarskom?
Hvala na ovom prikazu stanja pruge i objekata.
Moram da napomenem da bi trebalo da budu postavljene i zaštitne ograde duž trasa u samim naseljima i u njihovim blizinama.
Pruga je izgrađena, ali propisanih ograda nema.
Hvala za članak, da znam da ne idem tom prugom
Mora da su prugu pravili od gline ko nekada Vasi auti put UbLajkovac
Svakako da treba ozbiljno uzeti u razmatranje sve navedene nedostatke, pruga je u eksploataciji vec par godina i treba da se kadrovi na železnici pripreme za praćenje standarda odrzavanja nove pruge, naravno i drugih pružnih pravaca.
VELIKI PROBLEM predstavlja najezda i uzurpacija radnih mesta od strane ĆACIJA, njih je toliko da su uzurpirali sva radna mesta koja su rukovodeća i od značaja za funkcionisanje železničke infrastrukture.
ĆACI nisu samo SNS kadrovi, ma da njih ima najviše, imate i među železničarima koji su do juce bili skretnicari, otpravnici vozova, manevristi, pregledači kola, SS mehaničari, itd. svi oni su zavrsili neku višu/visoku strukovnu školu ili neki šnb privatni fakultet-menadzment, a zajednicko za sve njih je da ne ispunjavaju uslov iz pravilnika o sistematizaciji poslova pa pribegavaju izmeni istog i tako dovodeći nestrucne ljude, bez strucnog ispita za rad na železnici, ugrozavaju bezbednost železnice. Primer: direktor Sektora za gradjevinske poslove je zavrsio Višu školu i nema polozen STRUCAN ISPIT po Pravilniku 646, jer prvo nije dipl.gradj.inž. a morao bi biti…
Tako je po svim sektorima i sluzbama, mnogi imaju diplome nepriznatog Fakulteta za menadzment iz ZAJEČARA-MEGATREND, i jos puno toga, mnogi imaju 6 stepen strucne spreme a postavljeni su na radnim mestima sa 7 sss, puno toga ima, i niko ne brine o bezbednosti i kvalitetu rada na železnici. ĆACI su rak rana železnice, a lako se prihvataju direktorskih i rukovodećih funkcija.
Državo reaguj dok ne bude kasno !!!
Država da reaguje!? Pa ona ih je zato takve i postavila, da potpisuju i da se ne bune, da botuju i ucenjuju da zaposleni glasaju za sopstvenu propast. Sumorna je i neizvesna naša budućnost.
Naprave ljudi čudo i naravno nadju se hejteri…
Ponoviću brza pruga Beograd-Novi Sad je nešto najbolje u saobraćajnom smislu što se napravilo u ovoj zemlji.
Preskupa reklama za račun stranke na vlasti o trošku naroda.
tako je ja se cudim kako je to uopste pusteno da prevozi ljude obzirom na brojne reklamacije
Pronađite moj komentar i videćete da to što pišete nije na žalost istina!
Već od prvog dana uzimanja vlasti 2012. stranka SNS je krenula sa zloupotrebom novca građanja u cilju održavanja na vlasti. Korumpirani su pojedinci, vrh SPS-a, Vulin, absorbovani su članovi G17+, DS, SRS skloni korupciji, Šapić, kriminalci u Beogradu i lokalni đilkoši. Trgovinom uticajem, radnim mestima u javnim upravama i preduzećima, agencijama koje su obećali da će ukinuti, radnim mestima u stranim investicijama, državnim zemljištem, dozvolama za male elektrane, podizvođačkim poslovima, legalizovanjem nelegalnih objekata, korupcijom su premrežili državu… Paraziti.
Ako je ovaj tekst tacan , a vidi se da je napisan od strane strucnog lica , odnosno citati se odnose na strucne izraze , svakom zeleznicaru koji radi u Izvrsnim sluzbama dize se kosa na glavi. Svaki problem sa uklapanjem skretnica ja samo pitanje trenutka kada ce se desiti katastrofa. U tom , nedaj Boze , slucaju nece biti ni mirnih demonstracija , ni studentskih setnji a verovatno ni sudjenja. Posle toga narod ce suditi
Малициозан текст пун оптужби и зле намере. Овим возом за 36 минута стижете. Аако вам се не свиђа преправите пругу у вратите воз који је путовао сат ипо или цела два сата.
У нашем народу се каже да рђавом ….. и длака смета.
Daleko si ti od Sokrata, sendvičaru!
Prvo, moram da izrazim sumnju da će moj komentar uopšte biti objavljen..
E sad, vrlo konkretan tekst, zapravo prenos dokument IŽS uz par, nedopustivih sitnica, koji mogu da izmene smisao i dovedu u zabunu.
Dakle, svi mi koji smo iole vezani za železnički sektor smo očekivali ovakve stvari, mada iskreno ja lično, ne u ovolikoj meri i na na pojedinim JAKO BITNIM ELEMENTIMA, iskreno lomovi na jezicima skretnice su me zgranuli, kao i nefunkcionisanje komunikacione i ostale elektronske opreme.
E sad, pominjanje SRBIJA VOZA nimalo nije korektno u ovom kontekstu,
Prvo nije SRBIJAVOZ ukinuo u navedenim danima saobraćaj, ukinut je po nalogu MUP, a nalog dalje dao generalni direktor, dakle generalni nije SRBIJAVOZ, kao ni što AV nije Srbija,
Pitanja „anketne komisije“ prema SV su GLUPOST, jer to trebaju uputiti IŽS, prevedeno Kao kada bi Lastu pitali za stanje puteva..
Pravi pitanje prema SV bi bilo: Da li smislu smetnje na vozilima koje su uzrokovane stanjem pruge, recimo.
Dakle, IŽS je ta koja je merodavna, prevoznici slabo..
E sad, ovakav dokument je verovatno duže vremena pripreman, pitanje šta se čekalo sa njim toliko dugo..
Mislim da nam je odgovor sasvim jasan, zar ne.
Kao što rekoh, samo se čekao trenutak da ovo ispliva, sve o da nije baš toliko strašno na novim objektima NEDOPUSTIVO…
Pozdrav.
Dovoljno je pogledati nadvožnjak u Zmajevu prema Ravnom Selu i zaključiti kakva je pruga. Taj nadvožnjaka mnogo govori o mozgu onih koji su radili na ovom zlodelu. On je u upotrebi ali bi neko morao da proveri zašto je tako projektovan i zašto tako nedovršen. Nesmemo zaboraviti da je momak Crnčević koji je još uvek u kritičnom stanju posle pada nadstrešnice baš iz Zmajeva.
Postoji izreka „U TUĐEGA TATKA POGOLEMA PA.KA“ pa vam sve smeta. Kad je više bilo autoputeva u Srbiji. Idi begaj sve vam smeta. A ZAŠTO …
Postoji izreka da je glupost neizleciva. Za tebe nema leka, jado.
Razmišljanje ti je kao i nik.Šumsko.
Smeta svakom poštenom coveku,kilometar auto puta skuplji tri puta nego u Engleskoj ili Nemackoj ,kvalitet nikakav radili dabi se ugradili , Zbog cega se nepusta u promet deonica od N. SADA do granice s Mađarskom e tu postoje tek problemi
Ti si obicna prostacka patka.
Bolje se ne voziti tim putevima i prugama.Moze biti jos mnogo nastresnica.
Kolko para je u dzepovima lopova!!
Svaki deo pruge posle upotrebe mora da se pregleda i održava. Sve negativne promene mogu i moraju da se otklone od strane firmi koje održavaju te objekte. Ali kakve to veze ima sa političarima vlasti itd…
Železnica (INFRASTRUKTURA) se stara o tome. Ovaj deo pruge je mali deo divne i prelepe mreže u Srbiji i daj bože da svi delovi budu takvi.
Pustite politiku i saobraćaj da se odvojeno razvijaju. Jedva čekam da se završi cela pruga do Budimpešte i da se provozam sa ponosom i tom brzinom. Moj radni staž je 42,5god.na železnici i mislim da Vi novinari nemate osnovna znanja o železnici.Pozdrav za sve Vas koji pročitate ovaj tekst…..
Hmmm mm……. Pa sad, i da i ne…. Železnički sistem NIGDE ali NIGDE u Evropi nije odvojen od politike i SVUGDE pre ili kasnije sve promašene političke odluke vezano sa saobraćajnu politiku, nažalost, dodju na naplatu, a cena je nažalost uvek PREVELIKA..
Jel Zeleznica Srbije zna sta se desilo u N.Sadu ?
Ko je odgovara ran za pad nadstresnice ?
Ko ce u bajbokanu ,sta kazu odgovorni!!
Ne vidim žuškastu prugu pa makar sa manom!!!😂😂😂🍀🍀🍀
Mnogo je desetina godina robije u ovom tekstu.
A za auto put od gline Ub Lajkovac
Ma treba vam vratiti drvene klupe i uzani kolosek nezahvalnici. Ali to smo mi tako da za nigde i nismo.
Kad kadrove vladajuće partije vratimo u zatvore na drvene klupe biće nam bolje…do tada krugovi pakla u Srbiji
Šta je tvoj predlog,da se ćuti o nepravilnosti do sledeće nesreće
Sve to zna vlast,to jest, To zna Vrhovni Hulja,druge Poluhulje i ostale Podhulje.Njima je vazno da ova pruga izdrzi do EKSPO-a.Posle toga ce biti apsolutno nenadlezni.Citajte -pobecice pacovskim kanalima.Neki ce pobeci ka kamiljem pecenju,neki ka kineskoj svili,treci ka zenevskom satu a ovi zadnji ka Kurtiju i magarecem pecenju……..P.S.Moj deda(bacvar) je pevao na gozbama,kod domacina,prilikom obavljana posla,omiljenu pesmu-„Oj sevaru,belo lisce,drzi vodu dok majstori odu……“
S e sam vise ubedjen da su ovaj cvijic i slicni minirali nadstresnicu,a i ribnikar nije daleko
Druže, šta da ti kaže sem da imaš veliki problem. Potraži medicinsku pomoć. Iskreno sam zabrinut za tebe.
Ma ne to su bile Ustaše lol
Jesi ubeđen da i da je Vučić ubio Cvijana i Ivanovića…
Jesi ubeđen u Jovanjicu i mafijašku vlast?
Ok.Komentar!!
Svaka cast za ovaj projekat. Ja nisam putovao ali moj sin jeste i to mu olaksava dolazak kuci. Iako i on ne podrzava vlast zbog trenda, solidarise se sa studentima. Ali ma platu, zivot, prevoz se ne zali. Uziva u zivotu.
Sin vidi kolika nesreća je na pomulu zbog ove vlasti. Ko seje mržnji i bedu, žanje gnev… a precednik ii njegova kriminalna klika upravo to rade.
Pa kod vas kada ste bili na vlasti nema sta da se srusi sem Dzikijevog mosta koji vec popusta nemoze se srusiti jer nista nije ni izgradzeno cesto putujem autoputem Milos Veliki put je milina a vi stazicu ne napraviste
Posle 5. oktobra moralo je dosta toga da se popravi jer je sve bilo u raspadu. Putevi su bili puni rupa, mostovi nesigurni i dotrajali. Penzionerima su se dugovale penzije, elektroenergetski sistem pred kolapsom. Da li misliš da je moguće u takvoj situaciji graditi autoputeve, a prete ti restrikcije struje?
Sve što ste ošljarili i što ste nakrali kroz stranku sve ćete da popravljate kroz prinudni rad …sve!
Ako se ne uzima redovno,terapija ne deluje.Ne preskači!
Nauči pravopis Ćaci.
Dali vidiš dasu ga poceli krpiti posle šest meseci od puštanja u promet, prešao sam celu Evropu auto putevima ,ali nisam nešto zapazio takvo krivudanje ko po Milošu velikom.
Svi imaju mana ali kao sto ih ima opozicija retko ko ih ima
Svaka vlast ima mana i problema, ali naša je šampion afera, krađa, ubistava i pretnji… jer uz sns dno je pomično.
Nemaju oni mana kad nista nisu uradili zasto da im covjek nadje manu treba prvo nesto da se odradi pa onda da se komentarise
Nista nije postojalo pre Vucica? Nije bilo skola, bolnica, puteva? Pogledaj samo kako ste sredili EPS, Telekom, Krusik.
Imaju li Belivuke, salju huligane na narod, izbacuju decu iz obdanista, palili kuce novinarima, koristili su zvucne topove? Imali su Cvijana i Olivera Ivanivica? Cutite i pokrijte se. Ti si neki Ćaci, vezbas ovde?
A voz ods liniju Subotica Novi sad vise niko ni ne spominje, muk u medijima niko ne sme ni da postavi to pitanje…
Ovakve navode o nebezbednosti pruge od Beograda do Novog Sada svakako treba detaljno istražiti a ako se ispostavi da su glasine lažne odgovorne treba uhapsiti i procesuirati u skladu sa zakonom.
Koliko je naopak ovaj režimski nazovi sistem vrednosti (a u suštini sistem anti – vrednosti), pokazuje i to što uglednim novinarima sada otvoreno prete čak i njihovi nesrećni botovi. Znači, čak i ta njihova prezrena pešadija, njihovo pomoćno osoblje, njihovi pripravnici, njihovi najniži ešaloni misle da su dovoljno moćni i silni, te da mogu i imaju pravo da vitlaju batinom i prete nam.
Ah, kako bih voleo da se Sutra javno obelodane svi spiskovi svih ovih stvorenja koju su se tako olako prodali, i to za mizernu siću. Svi treba da znamo ko je (od nas) prodao veru za večeru, ko je lakomisleno menjao svoje dragoceno ljudsko dostojanstvo za hrpu bednih ostataka sa nečije bogate trpeze.
Isto tako i ukoliko se pokaze da su navodi tacni
A ako se ispostavi da su navodi tačni, kompletnu vlast u zatvor na višegodišnje robije uz teške fizičke poslove da isprave ovaj javašluk su napravili i pokrali narod i državu…
Vita
Debilu ovo nisu glasine nego stručni nalazi.
Ovo nisu glasine već izvod iz dopisa ,,Infrastruktura železnice“ o uičenim nedostacima.
Radite po sistemu kradi i hapsi ko se pobuni?
Cemu ljubomora?
Čemu zloba i tupost?
Nikako nije dobro da ekonomista bude direktor Infrastrukture železnice.
Zašto? Ako se čovek bavi upravljanjem preduzećem, a tehničke stvari prepusti ljudima koji su iz te oblasti ne vidim problem. Suština je da svako treba da se bavi onim za šta je kvalifikovan.
Odličan tekst,sve dobro sagledano i objašnjeno.
Koristim samo objekte i infrastrukturu izgradjenu pre ’90ih
Poštovani autori ovog i mnogih drugih sličnih tekstova:
Ovo već postaje mučno. Kad normalan i pristojan čovek pročita sve to i “živi” sve to već 13 godina, a najveći deo obmanutog naroda koji ga i drži na vlasti dok u poluagoniji preživljava sa mizernim penzijama, i dalje mu kliče, ne zapitate li se da ovo što pišete, ne dopire do onih koji mogu nešto da promene?
Čemu onda sve to? Došli smo do dna. Nikad goreg nismo imali na vlasti a nikad teže neće ni sići sa nje. Opozicija ako logično porazmislimo, da posle istorijskog okupljanja 15 marta, kao da namerno ne nalazi niti pokušava da izbaci nekog koga bi ovaj zaostali narod mogao prihvatiti kao alternativu.
Kao da su plaćeni da se maltene ne čuju kao da i ne postoje.
Ova agonija nema kraja.
Konačno da neko detaljno iznese u javnost sve mane i znakove korupcije na železnici. Najgore od svega je to što je IŽS tek pre 9 dana poslao spisak svi nedostataka na novoizgrađenoj pruzi. Znači mora neko da pogine kako bi se oni probudili i krenuli u kontrolu radova.
Pored nas je prošla brza pruga i sa.o nam je nanela veliku štetu uništila nam i tako stare stanove koje smo mi održavali ali sada to nemojte.o jer si stanovi popucali krovovi su pomereni sve je uništeno a mi novca nemamo za popravku a niko se za nas ne interesuje nema kome nismo. Pisali i žalili sa ali to nikoga ne dotiče xak ni lokalnu samoupravu jednom reči živimo na deponiji
Ja sam se nekoliko puta vozio tom prugom. I ne mogu se otarasiti straha. Ljudi misle, da bar na tim projektima nisu krali. JEr kao, pa ne bi tu, zivoti ljudi su u pitanju, ako lose naprave. Tokom gradnje je niklo mnogo privat kuca od materijala za prugu, kao i kad je niklo desetine novih kuca po Beskoj i Indjiji, kad se gradio most kod Beske na autoputu. Meni kod vas prosto nista ne mirise na dobro, jer je privat interes jaci od svakog zajednickog. I upleteni bi uradili sve, da ga sprovedu. NAdam se, da nisam u pravu, naravno. Ovaj tunel Fruska gora, on mi je isto strasljiv. Mnogo toga je nestalo sa gradilista, pricaju ljudi. Hvale se u kafanama , u biti. Kako plate ovo i ono po pola cene. Gde prvosrbijanska lopovska noga kroci, tamo ostaje samo pustos, unesreceni ljudi i naravno smece.
Ma svi bre kradu, cak i da je sve uradjeno po propisu, opet imas ove sto uz prugu kradu kablove pa svaki cas ti kablovi moraju da se nadomestaju…
Bez komentara !!!
Na novoj pruzi ne postoje stanice Čortanovci i Karlovački vinogradi
Dovoljno ste rekli.
Kao ljubitelj i zaposlen na železnici, još uvek se nisam vozio vozom na ovoj pruzi do Novog Sada, jednostavno nemam poverenja da je pruga bezbedna. Možda je do mene, ali s obzirom na to da znam ko je učestvovao u izgradnji i nadzoru…
Pruga koja je koštala milijardu dolara se već raspada?! Slika i prilika našeg raspadnutog društva odnosno sistema koji je pojeo sam sebe i školski primer sistemske (kapitalne) korupcije.
Nadam se da je ovo dovoljna pouka svima zaposlenima u javnim preduzećima, da nikako i ni pod kojim uslovima ne potpisuju nešto pod pritiskom, jer smo videli kako se posle problema političari sklanjaju od odgovornosti i poturaju nesrećnu, degradiranu, poniženu „struku“. Neka potpisuju oni koji su uzeli masne provizije i od istih pazarili svakim raskošom opremljene kuće u Trstu (Trst je naš:)!).
Pobiće nas ova vlast ko miševe..
Pa naravno, kazu da bi se zel. stanica srusila u Vrbasu od jacine vibracija pruge!
Pljacka veka, sa tragicnim posledicama. Samo da ne bude jos zrtava….
dokle ide opozicionarska masta u izmisljanju
Vi ste za lecenje, kada mozete da pisete ovakve gluposti.
Pa tako je to kad kriminalna organizacija na vlasti pravi prugu. Aleksandra Vučića pod hitno treba sprečiti da vrši vlast i pljačka državni budžet. Šta misli o žrtvama u Novom Sadu, Aleksandar Vučić je pokazao 15. marta. Na vlasti je zli psihopata.
NaprDNO, nema sta. Tuzilastvo obavezno da ukljuci i politicare i izvodjace radova, a prevoz obustaviti. Naloziti izvodjacima radova da u roku od 60 dana sve nedostatke isprave. Ukoliko nisu u stanju KONFISKOVATI im svu pokretnu i nepokretnu imovinu, kako firmama tako i odgovornim licima u tim firmama. Pa od tog novca platiti strucnjake koji ce zavrsiti posao. A ove nase politicare u rudnike i to sa lancem i kuglom od 20 kg vezanim za nogu!
Nikakvo čudo u zemlji Srbiji. Narod od vajkada govori „ne može i jare i pare“ -Znači ne može da se pokradu milioni evra korupcojim i plaćanjem da bi se sakrio tok korupcionog novca gomile nekvalifikovanih podizvođača radova u dugom lancu, a da se posao odradi kvalitetno! Da bi i Kinezi i Rusi dobro zaradili, muvali su na svim nivoima. A to je morao da zna i vrh države koji je i „uglavio“ poslove sa pomenutim firmama, aminovao i nadzorne organe kao i prijem radova koji su, kako RADAR otkriva, običan fušeraj. Da imamo pravnu državu koju nemamo, tužilaštva i istražni organi su trebali da narede hapšenje svihodgovornih koji su planirali, ugovarali poslove i insistirali da se baš pomenuti izvođači radova i svi njihovi pod-pod-pod izvođaći pohapse. Naravno od Vučića -jer je to njegov „bratski“ projekat sa Kinezima pa do poslednjeg nadzornika radova. Ali- od toga nema ništa, kao što će i obrušavanje nadstrešnice u Novom Sadu okarakterisati kao „prirodnu nepogodu“ za koju su krivi svi poginuli jer su, gle čuda, stajali ispod nadstrešnice! Kako ono beše- u pogrešno vreme na pogrešnom mestu. A loša pruga, loše skretnice, kilavo urađeni mostovi, elektronsko-tehnička zaštita itd. ? Pa šta, rećiće možda AV -Srbija i sve novoizgrađene autoputeve (i druge objekte!) mora samo mesecima posle svečanih palamuđenja AV kod proslave puštanja u saobraćaj da popravlja, krpi i dograđuje. Naravno na trošak naroda -kao npr. odrone u Grdeličkoj klisuri i asfalta skoro na svim autoputevima! Ali je zato deviznih milionera, tu je čak i nekolicina deviznih milijardera, svakim danom Vučićeve vlasti SVE VIŠE. Ne od poštenim radom zarađenog novca nego PLJAČKAMA BUDŽETA! A to je, ako nije i sam umešan u te pljačke, morao da spreči baš Alekandar Vučić. A on- ćuti i štiti mafijaše.
Isto važi i za Dunavsku magistralu,svi ukljucno iskljucni putevi su katastrofalno projektovani,previše i bez potrebe izuvijani….i mnoga naselja su potpuno odsečena za bicikliste i pešake pa i traktore…neadekvatna saobracajna signalizacija
Од сад ако идем до Новог Сада, имам варијанте : аутом, аутобусом, бициклом и пешке.
Да ми је жива ташта, па њој да рекламирам воз.
VI NISTE NORMALNI!
Ovi će nas definitivno sve pobiti. Da li ima jedan normalan čovek i vladajućim strukturama? Šta se ovo radi? Jesmo li mi ovce spremne za klanje? Koga oni više varaju? Ljudi, da li možemo da se dozovemo pameti, skinemo ove sa vlasti i uspostavimo normalnu Srbiju. Ovi svaki dan nas bukvalno ubijaju i siluju. Dokle?