3487416
Evropska automobilska industrija u ozbiljnoj krizi, domaća nepovratno upropašćena

I radnici u Kragujevcu strahuju za budućnost

Izdanje 35
  1. Ko god je u bivsoj SFRJ mogao,kupovao je ili Reno iz Litostroja-Ljubljana,Ostin iz Novog Mesta,NSU iz Vogosce a kasnhe VW,opel-IDA iz Kikinde,pa tek onda Zastavu.,čiji su svi modeli imali problem sa zatvaranjem vrata,curenjem vode,korozijom.

  2. Placamo tudju glupost a najvise svoju!!! Kakve veze ima Kina sa ekonomskom katastrofom po svetu? Krivi smo mi koji dopustamo da nam prodaju djubre!Da se postavi standard ni njihovi oroizvodi ne bi mogli biti jeftiniji a samim tim niko ih ne bi ni kupovao! Zasto sad EU dopusta da se po povoljnim carinama uvoze americka vozila??? A mi tj.kragujevcani su toliko neradnici i zatucanci da se recima ne moze opisati! Nikad nismo imali nas automobil jer nasi inzenjeri kad se zaposle rade sve samo ne svoj posao!!! Cak i tog ,,juga,,koga svojatamo italijani su dizajnirali! Bila plata super ,radio ne radio!!!

  3. Pa Fiat je već lagao. Nije bilo novog modela,pravio se 500 l punih 10 godina. Budućnosti nema,nema ko da kupi el.auto. Zato nema ni proizvodnje. To kao mobilni,samo njega baciš , ne kupuješ novu bateriju, ovde se ne zna ni koliko ona košta. Ljudi se osvestili,plus Tramp neće forsirati lažnu zelenu agendu.

  4. Ne moraju da se plaše za budućnost, jednostavno je nemaju u Fiatu. Katanac i back to the countryside, tj. nazad u selo rapalji.

  5. Ne mogu da shvatim lupetanje pojedinih ljudi. Svi modeli zastave su bili fiatiovi projekti, sve do jugo Floride, koju je Giugaro dizajnirao. Podguzne muve nemačke auto industrije su uspešno uništile zastavu, dok su se Rumuni patriotski oduprli i savučali svoje. Sad ovi nastavljaju tim pravcem digitalizacije i elektrifikacije, Fiat da unište, a po nalogu fašističkih vođa iz EU. Još oni pamte da Švaba nije smeo da uđe u KG!!!

  6. Zastava je oduvek proizvodila NEKVALITETNE automobile i to upravo zahvaljujući SAMOUPRAVLJACIMA kojima je uvek prioritet bila KOLIČINA a finansijska isplativost i KVALITET se nisu ni SPOMINJALI.
    Isto je važilo i za Elektronsku Industriju NIŠ,BEKO,KLUZ,SLOBODU-Čačak,PKB.

  7. Neka neka,svi nek dobiju otkaze i lepo na ulicu da gledaju sta ima po kontejnerima jer su prihvatili da radi fiat pandu za mesecni minimalac i to nocne smene isto. Dok drugi sto su se bunili su bili oterani,ovi stranaci radnici kome sad isto gori se plase.

  8. zamolio bih samo veliku većinu novinara da ne prave grešku pišući FIJAT, jer je kompanija FIAT ( fabrika italijanskih automobila Torino) i ne podleže nikakvim gramatičkim pravilima. To je jednostavno IME. Inače tekst je odličan.

  9. Pise da je zbog slabe traznje nastao velikih problem kod proizvodnje EV, pa se zatvaraju fabrike I odlaze pocetak proizvodnje. Ali, ne stiti se valjda ta industrija carinama od 45%, za robu sa slabom traznjom ? Stvar jeste u tome da zaista postoji slaba traznja EV u Evropi, ali za postojeci cenovni nivo. Na nekom nizem cenovnom nivou ta traznja itekako postoji, I to odlicno znaju Kinezi. I od tog cenovnog nivoa se u stvari brane prozvodjaci u Evropi, novouvedenim, visim, carinama. A to opet znaci, da nije niska traznja uzrok padu prodaje, vec nekonkurentnost. A to je vec ozbiljniji problem.

  10. „ponovo uspostave „pošteni uslovi konkurencije“, jer velike državne subvencije kineskim proizvođačima omogućavaju da svoje automobile na evropskom tržištu prodaju po znatno nižim cenama od Folksvagena, Stelantisa i drugih evropskih giganata“ – Je li toj EU neko brani isto? Bolje plaćajte subvencije za elektro auta nego neke „ćorave ratove“ i azile svakome kome se digne da dođe….

    1. Никакве субвенције нису потребне зато што искривљују законе тржишта. Основни проблем је одлука бриселске бирократије да се фиксира датум до кога мора престати производња аутомобила на моторе са унутрашњим сагоревањем. Европа и свет и даље нису спремни за масовну употребу аутомобила на батерије. А што се тиче Србије, криза ће неминовно утицати на мотачнице каблова.