20240722172654 VELA9142
Dugo najavljivana proizvodnja električnih automobila u Kragujevcu izgleda neće početi u oktobru

Pandu ukočila slaba tražnja

Izdanje 28
  1. Nije ni cudo sto ta fabrika i Stekantis propadaju. U eri SUV vozila mi smo sklapali monovolumen Fuat 500L a sad kad svi lagano usporavaju sa preskupim elektricnim aiuomobilima mi pokrecemo proizvodnju beskorisno malog skupog autica.

  2. Imam pred soboj jos 15-20 godina vozackog staza i razmisljam da kupim nov automobil koji bih otplatio do odlaska u penziju.
    Prvo ne pada mi na pamet da uzmem ni H od hibrid a o elektrici ne razmisljam uopste infrastruturu za to nema ni Nemacka a nece imati ni Srbija dok ja jos vozim.
    Kad malo bolje razmislim takodje necu uzeti ni automobil sa tri cilindra jer ti turbo benzinci u 1,0 i 1,2 ne mogu da izadju na dobro.
    Ko drugacije misli pozdravljam ako ima petlju da kupi.
    Mi Srbi cemo tek shvatiti koliko je dobar porodican automobil bio 500l bez turba. Solidan klirens za nase rupe, sahtove, trotoare, solidan gepek, odlican prostor u kabini a i stedljiv za one koji ne glume sportiste.

  3. Nikad se lepše i bolje nije živelo samo neka traje ovako zamolio bi menagment kad već nema posla nek puste malo radnike na 65% da se odmore kao u zlatno doba 500L-a. Jer nema efekta da sedimo u fabrici i obrok za sto kinte i kafenisanje

  4. Па,није,ни чудо шта су очекивали волим Фиате али ово више нема везе са Фиатом Французи су их иништили направили су ружан и прескуп ауто на струју коме то треба права пропаст

  5. Kad evropljani predstave novi model vecina ih je u prodaji par mjeseci do par godina nakon toga,ulozi se u promociju i reklamu i kad ljude zainteresuju kazu im da cekaju. Kinezi kad to urade u roku od par sedmica max vozila su u prodaji u salonima. Tako je nemoguce biti ozbiljan i konkurentan na trzistu a koliki je tehnoloski zaostatak evropskih proizvodjaca to je posebno pitanje

  6. Elektricni automobili u Srbiji?
    Gde da se puni takav auto u Beogradu?
    Koliko ljudi moze to da uradi u svojoj kuci/zgradi gde stanuje?

    1. Trenutno dodjemo kafica mafica…čekamo klopu za 100 dindži u 12 u 14h ponovo kafica i u 16 h paljba…nikad se lepše i bolje nije živelo…samo da daju malo na 65% kao u zlatno doba kad je bio 500L.

  7. Nikad se lepše i bolje nije živelo samo neka traje… Živela tranzicija izmedju SUS motora i elektrike

  8. Neka u pandu ubace po dva ili tri savremena dizel i benzinska motora,malo spuste cenu i prodavaće se kao alva.Priča sa masovnom proizvodnjom električnih automobila teško će proći na svetskom nivou u naredne dve-tri decenije jer to ne može da izdrži elektro energetski sistem ni jedne države.Mnogo je bi realnija proizvodnja vozila na sa vodoničnim motorima.

  9. Ima 3-4 dana da smo gledali šta se sa ovim Grand Pandom dešava jer je početak proizvodnje najavljen krajem Jula, a tražimo povoljan novi automobil pa još ako je hibrid bilo bi winwin, i bilo nam je čudno u toj meri što uopšte nema nigde nikakvih informacija kada bi mogla početi prodaja, koje će biti cene za koje pakete opreme. Tako da Fiat možda neki drugi put, ovog puta je izbor pao na Japnskog proizvodjaca iz komšiluka.

  10. E moji strucnjaci, sto ne nastaviste proizvodnju Grande Punta, auta koji bi mogao da na kredit kupi prosecan kupac. Ove elektricne skalamerije nisu za nase trziste. Cist promasaj.

  11. Pa naravno da niko ne traži električne automobile,prvo zbog cene,autonomije,skupe struje na zapadu a Srbiju ko šiša.Vratite vi lepo benzince sa normalnih 4 cilindra i dizele pa da vidiš prodaju .ali cena ne veća od 15000 e.

    1. Možda bi i muzičku želju? Ono što je pre 5-6 godina koštalo 15.000E, danas je 27.000E. Pojela inflacija. Ako ti plata za to vreme nije skočila +80% u Eurima, prevarili su te.

  12. To sa Fiat-om mi je malo dosadilo!Te sada će te sutra slaba tražnja!Mi gradjani nikako da prihvatamo šta je!Imam utisak da se Fiat pošto je ovde manjinski vlasnik ne ozbiljno odnosi prema firmi!Fiat me je razočarao i treba dovesti recimo Tojotu sa najnovijim tehnologijama!Utisak je da Fiat ovom poslu ne pristupa dovoljno ozbiljno!

  13. A domaći „eksperti“ se zaleteli da se podsmevaju nemačkoj automobilskoj industriji. Kao da nemaju pristup internetu i ne umeju samostalno da potraže informaciju. A ta je jasna: potražnja je pala u celoj Evropi ako ne i svetu. I to posebno važi za BEVs.

    1. Pala je potražnja u EU ,ali ne i u Aziji. Sva nova kineska vozila su takva. 90 % taxija je EV. Imate 54 kineske firme koje imaju vrhunska vozila. U jednoj od tih ,koja pravi 700000 vozila /g , radi 44 čoveka,sve rade roboti. Ove motore u točkovima ima svaki kineski auto već godinama. Pročitajte nešto o BYD , Chery, Geely, Livan,Zeekr , Neo , Avatr , Livan …
      Ima ih 54. Auto od 20 hiljada u Kini je zver ! Imate super džip za te pare. Na primer , Geely Galaxy E5 ,koji je u top opremi 20k. Ima 210 konja ,do 100 za 6 sekundi , domet 500km ,punjenje 20min. Svemirski brod unutra. Ima masažer,head up display, 16 zvučnika,2 u naslonu za glavu , ekran preko cele table ,kao TV,360° kamera , 5 zvezdica na testu sigurnosti… Zato niko neće Pandu, Fiću .

  14. Čini mi se ne samo kod nas ali odluka političara da se do 2045 načisto pređe na električne automobile ima da uništi kompletnu evropsku auto industriju. Ili će se veliki odreći onoga dela profita što uzimaju na ime brenda ili će ih na kraju sve kupiti neki kineski proizvođači jeftinih automobila. I Ameri su se ovako ponašali pa su ih na kraju Japanci pojeli. Isto i Englezi da im je na kraju njihove premijum brendove da bi se dalje pravili kupio indijski tata Motors koji je do tada pravi samo jedan auto sa cenom od 3-4 hiljade dolara a zbog velikog svog tržišta imao ogroman profit. Tako i danas i Kinezi koliko god ih visokim carinama sprečavali oni imaju svoje veliko tržište da će oni na kraju ostati s ovi tvrdoglavi nestati u istoriji ili opstati sa novim kineskim vlasnikom.

  15. Само још један доказ да је у питању коруптивна мућка Италијана и режима од којег Србија има само штету.
    Цео концепт ослањања на корпоративне робовласнике је карактеристичан за банана државе у којима цветају корупција лоповлук и лаж.
    Фијат деценијама пљачка буџет Србије и раднике. Добили су на гратис фабрику у коју је уложено преко милијарду долара само да би добили субвенције, јефтину струју и јефтине раднике као модерно робље. Режим од целе приче има пропаганду „развоја“, заболе их патка за штету буџету.
    Да има мозга као што нема имали би и даље своју фабрику као Чеси и Румуни који су били паметнији па купили технологију и у кооперацији раде са странцима. „Наше“ лопине нису хтеле да се оптерећују са оним што не знају јелте.

    1. Treba samo pogledati preko Dunava u Rumuniju. Šta su oni uradili od svoje Dačije, a šta smo mi od zastave.
      Onda stižemo valjda do nekog zaključka.

  16. Ukocila je previsoka cena!!!! Taj automobil ne bi smeo u najjacem paketu opreme biti vise od 14000€! U osnovnom paketu samo ispod10000€!

  17. Wow, slaba prodaja. Ružniji automobil nisam vide i naravo, slaba prodaja. Još jedna notorna laž koju su proizveli. Pa uvidjeli su da mogu da lažu i kradu pa eto ih…

  18. Ljudi CENA je jedini problem i dokle god NAFTNI GIGANTI budu harali svetom dotle će tako i biti. Baterija, elketromotor, kontroler koštaju više nego motor, instalacije, agregati, menjači, difernciali, senzori, računari, izduvni sistemi, turbine…. (milion sitnih i krupnih delova koji imaju SUS motori) NEMA ŠANSE DA ME NEKO UBEDI U TO!

    1. Baterija je najskuplja stavka u EV. Oko 140E/kWh što znači da za 70 kWh u autu treba 10.000E i je samo „sirov“ deo baterije, dakle nije ni spakovana. Ostatak auta, plus transport i distribucija, i izađe na 26.000E. Sličan auto ali sa SUS motorom košta 21.000E. To su cene za kineske proizvođače, A ove iz EU treba pitati šta im još podiže cenu. Opet se EV više isplati za +5.000E, jer se ta razlika samo na razlici cene gorivo/struja otplati za 50-60.000 km.

  19. Prvo pocetna plata radnika u proizvodnji je 64-65000 dinara,sto je mnogo manje od proseka republickog.Cak i supervizori novi su ispod republickog proseka.Ova fabrika nikad nece praviti 100% elektricna vozila.Mora da pravi hibride i manje benzince da bi opstala.Organizacija je losa,delovi kasne a za sada izadje dva auta dnevno i to verovatno za testiranje.Ukoliko ne podignu plate ni ovih 800 sadasnjih radnika nece raditi.A za sada je stopirano zaposljavanje novih radnika.

      1. Ta plata ne omogućava ni da se preživi mesec sa ovakvim cenama. Pa ti posle pričaj kako je to dobra plata. Cene u maloprodaji su nam na nivou visokorazvijenih zemalja EU, a plate afričke. Naši ljudi koji rade u inostranstvu letos su se krstili kada su videli cene u prodavnicama. Gorivo nam je najskuplje na potezu Italija-Grčka.

  20. Kakve veze Srbija sad ima?

    Greška je to što zbog alavog Ilića i ostalih spo-ovaca vuka Draškovića nismo doveli Tojotu ili Hjundaji umesto Fijata.

    Fijat je sad u dubiozi nezavisno od Srbije.

    1. Tojota i hundaji,nisu ni bili zainteresovani ,vec pezo i reno! A reno je trebao da uzme tako bi se ,,dacija,,pravila kod nas! I ne samo to,reno je firma koja ima sve pa i namensku proizvodnju! Mi nismo hteli da dozvolimo nasoj namenskoj iz Kragujevca da dospe u ruke stranaca jer nasi lopovi i ratni orofiteri ne bi mogli da svercuju oruzije a jako nam oruzije do m….!

      1. Оружје нам јесте јако не брини. Знам, радио на њему. Убедили су вас да ништа ето не можемо да правимо да би све узели странци и направили банана државу све са мајмунима.

  21. Nije slaba traznja, vec previsoka cena za ono sta kupci dobijaju. I tako ce biti uvek, kada performance bivaju precenjene. Trziste je tu neumoljivo, a proizvodjac, ukoliko ne nadje troskovni prostor da to uskladi, bolje I da ne pocinje proizvodnju.

  22. Tekst obiluje predvidjanjima i nagadjanjima. Od evropske fabrike baterija nema nista, potraznja za EV kao sto je Panda je ogromna. To je best buy za taj novac u Evropi. To sto Srbija nema izgradjenu mrezu punjaca i ne pogadja Stellantis previse. Bice. Ipak smo mi malo trziste.

    1. 90% proizvodjaca automobila uvozi baterije!!!! Nije problem u baterijama nego u prenaduvanoj ceni!!!! Nema razloga da ,,panda,,bude skupla od bilo kog kineza u svojoj klasi! Nit su materijali bolji nit je radna snaga skuplja!!!! Kineze jos kaci visoka carina!!!! Ova ,,panda,,ne sme biti skuplja od 14000€ u najjacem paketu opreme!!!!

      1. O, razloga ima itekako:
        država u Kini jako subvencionira izvoz kineskih automobila. Kinezi proizvode veliki broj automobila, zato su troškovi po vozilu daleko niži…

  23. Pa super. Moći će tzv. predsednik svega i svačega još dosta puta da najavljuje proizvodnju pande i strahovit napredak ekonomskog tigra.

  24. Plate nama novim radnicima su 63.500 što je ponižavajuće! Oko 530 evra! U ovom vremenu kada sve poskupljuje!Imamo najniže plate u gradu! Bolje da radimo u trafici.Jer je sramota reći nekom kada te pita koliko primaš a radiš u gigantu poput Stelantisa.Zato se pročulo po gradu kolike su plate i ne mogu da nađu radnike retko ko će da im radi za 63.500.A i mi novi radnici, dosta nas se sprema da napusti firmu.Pa neka im neko radi za 63.500 i neka oni podignu svima 2% plate u Srbiji samo nama novima ne treba da se poveća. Plata ispod 85.000 do 90.000 za nas nove radnike je neprihvatljiva! Sramota šta se radi! Robovi za 530 evra u vlastitoj zemlji hvala trenutnoj vlasti što misli na nas!!!

    1. Plata u Zitoproduktu, tj, Don Don je uglavnom 55.000. Neki imaju i oko 75…tako da to vam je super plata.

    2. A koliko bi vi hteli. Mislim da je 63000 jako lepa plata, i naš predsednik se potrudio da imate dobar posao i redovnu platu, i treba da budete zahvalni.

      1. To je tvoj predsednik moj nije! Dok je god takvih kao sto si ti poltron! ovim krimosima! na vlasti nama bolje biti nece! Sendvicaru!!! Ne vidis sta radi tvoj predsednik celu zemlju je rasprodao strancima! Severni deo Kosova i Metohije predao siptarima! Bolje cuti i ne lupetaj kad ne znas kakvo je stanje u drzavi zahvaljujuci takvima poput tebe! Koji glasate za njega i ove ostale izdajice!

    3. Realno nije to velika plata, ali sta ti nudis tvojoj firmi zauzvrat? To je srafciger industrija, radnicima nije potrebno nikakvo iskustvo niti ikakve kvalifikacije da bi tu radili, zato su i plate takve. Ako mislis da znas i vredis vise, nadji sebi placeniji posao, nemoj kukati i celati da ti povecaju platu.

      1. Tebe cu da pitam! Sendvicaru! sta se tebe tice sto je meni plata mala! Sto si se uvredio! Ti ako si spreman da radis za tu platu posto je verovatno tvoja jos manja ili ne radis! Ja cu da ti ustupim!

        1. @Marko, ne nervirajte se, vidite da su se botine aktivirale da spasu sliku o velicanstvenom im predsedniku. To su neradnici, ljudi bez karaktera, zaradjuju pare hvaljenjem voljenog im Pante, zaradjuju vise od nas postenih i zato se boje da im se taj udoban zivot beskicmenjaka nikako ne poremeti ili „ne daj Boze“ promeni.

  25. Мотори са унутрашњим сагоревањем још имају простора за напредак и на том пољу је европска ауто индустрија одавно лидер.
    С тим у вези, мислим да би им било паметније да престану да се такмиче са кинеским произвођачима који не само да имају огромну подршку своје државе и далеко јефтинију радну снагу од других светских произвођача, већ је Кина та која контролише сировине за израду кључних компоненти електричног аутомобила.
    Европљани треба да производе оно у чему су испред осталих – возила са СУС моторима.

    1. Evropa se na Pariskoj konferenciji obavezala da drastično smanji svoj udeo u emisiji CO2, što se prilično ozbiljno shvata. Deo toga je evropsko ograničenje za proizvođače, čija se cela flota računa. Ko od njih pređe zadate stroge granice, moraće da plaća velike kazne u Briselu.
      Deo tog programa za ograničenje štetnih emisija je i zabrana prijave novih SUS-vozila od 2035. Znači nove benzince i dizelaše od 1.1.2035. više ne možete da registrujete, samo već registrovane polovne dalje da vozite.

      SUS-motori emituju 75% energije kao otpad u vidu toplote, el. motori pretvaraju najmanje 90% primarne energije u rad/kretanje.

      1. У питању је тешка глобална превара политичара и корпорација намењена углавном пљачкању буџета свуда као и код нас. Укупна емисија гасова за производњу, животни век и рециклажу поготово батерија превазилази вишеструко по електричном аутомобилу ону по аутомобилу са бензинским мотором.
        Излаз постоји – хибридна возила са десетина пута мањим трошковима за батерије, минималном емисијом и високом ефикасношћу.
        Прпозвођачи то знају али им је одговарало да иду са наративом глобалиста да би узимали субвенције.
        Потрошачи то полако схватају и гласају новчаником.

      2. Zelena agenda je okrenuta, kao i većina lepih zamisli, naglavačke. Jednostavno treba da služi da se oligarsi i duboka država još više obogate. Ono što je praksa je da se napravi jedan elektro automobil potroši toliko resursa, da je on već neekološki a da ne pričamo o njegovoj reciklaži, pogotovo istošenih baterija. Vodonik, metan pa i TNG su realnost drumskog saobraćaja, to treba usavršavati. E-automobili lepa zamisao ali daleko od realnosti u bliskoj budućnosti.

  26. Nesposobna vlada zato SE I to deshava kao uostalom I svi problem I u drzavni nazalost gradjana Serbije laz do lazi I posle lazi laz samo revolucija Nas spashava.

  27. Шта је ту ново овај народ треба лагати, по потреби малтретирали, туцати у главу, мало пребијати, хапсити, осуђивати за вербални деликт, уцењивати са јајима од једанаест динара итд.Што значи овај народ једном речју треба сазрети.

    1. Za našeg predsednika spremni smo da radimo i više od 8 sati dnevno za 1 hleb. Ko neće dar radi, nema hleba. Živela Srbija, živeo naš voljeni vođa.