Одакле почети? Од идиота који су уништили Заставу и металски домаћи комплекс у Србији. Странци само користе домаће корисне идиоте који везе немају са животом али знају добро да се уграде и рекламирају.
Застава је запошљавала преко сто хиљада људи у ланцу производње који је уништен и практично поклоњен Италијанима уз бесплатну радну снагу и јефтине сировине. Сировине на власти нити су знале нити могле боље.
Само за део пара који је скрцкан у субвенције могла се купити лиценца и кренути у производњу онако како су то радили Чеси и Румуни који нису уништавали домаће брендове, нису имали Динкића и Ђелића Вучићеве саветнике и осталиу банду јелте.
Што се тиче електричних аутомобила ту се показује сва беда корпоративно политичког глобалистичког сектора који врло добро зна да ресурса за обновљиву производњу за масовну замену бензинских и дизел мотора електричним НЕМА, поготово не за батерије.
За једна електрична кола потребно је 96 пута више средстава за батерије него за хибрид и 17 пута више за комбиновани електрични и бензински генератор.
Зато је било крајње блесаво препуштати домаћу производњу корпоративним профитерима који ће сутра да затворе фабрике и збришу чим не буде било профита а субвенције пресахну.
Да има мозга као што нема код нас Италијанима би захвалили на глуматању и испратили би их експресно.
Купили би од Џенерал Моторса лиценцу за Шевролет Волт који има бензински генератор и прелази преко 70 км на батерије и скоро 500км на бензин ако затреба што је довољно за 90% времена коришћења у електричном режиму. Тај модел је у Америци напуштен из глупавих разлога копирања прескупих модела Тесле и сигурно би се могао лиценцирати по разумној цени.
Али за то треба имати политичаре који гледају добро своје земље и народа а не незналице на власти које знају једино да се уграде и рекламирају док све не униште.
E, ovakvo pisanje je vec posledica svakodnevne konzumacije dobre dozice domace brlje. Naravno da je Zastava unistena od strane idiota. Od strane istih idiota, koji su kraj 80ih,umesto da idemo u EU i zajedno napredujemo, radije odlucili da skoro 10 godina divljaju po YU. Dobro da je uopste i bilo sta za prodati posle 5. oktobra. BTW, Fiat je isto bio u mogucnosti da kupovinom fabrike zadrzi brend Yugo ili Zastava. Ali je odlucio, da to ne uradi, jer je taj brend bio previse poznat samo po svemu losem, da bi ponovo probali proboj na zapadna trzista. Sto nije bio slucaj sa Dacia-om, a jos manje sa Skodom.
Ovo tvoje buncanje oko 96x i 17x vise necega za EV proizvodnju, cak i o nemanju resursa za „obnovljivu proizvodnju“, je isto buncanje deluxe. Resursa za baterije ima koliko hoces. Nece samo avtomobili preci na baterije, nego ce i nasi domovi preci na baterije. A i javne ustanove, fabrike, itd, u prevodu sve. To se vec masovno desava, ali ti to niti vidis, niti znas nista o tome. Ali imas misljenje, naravno. Taj baterijski prelaz je sala mala, jer resursa ima koliko hoces. Plus, mora da se zna, da je tehnologija baterija jos uvek u povojima, u ozbiljan i masovan razvoj se ulaze tek dobrih 10 godina. Za 20 godina ce ovo danas biti pretpotopna tehnologija sve, a nova resenja nevidjeno efikasnija i mnogo jeftinija laksa za proizvodnju. Realno idemo ka vremenu, da javna elektricna mreza nece vise biti potrebna. Kako ce to zavrsiti, nemam pojma. Jer interesi elektro lobista su naravno veoma veliki. U SLO vec lobiraju, da ne bi covek imao pravo da se totalno iskljuci sa javne elektro mreze. Jer onda oni gube parice, jel?
I, na kraju, kao sto je cest slucaj, EV mrzitelji iz nekog cudnog razloga vole hibride. Koji su najgore od oba sveta. Imas 2 sklopa, koja moras popravljati, ako nesto krene po zlu. A krenuce, n aravno, sve je to pokvarljivo. Od ta dva sklopa, jedan je obicno totalno poddimenzioniran, EV sklop naravno. I crkava masovno posle par godina upotrebe, a popravke kostaju kao Sv. Petra kajgana, kao sto Srbi volite da kazete. I ne, taj odel nije napusten zbog kopiranja Tesle, nego sto je neisplativ, i zato sto ga ljudi nisu kupovali. Kad bolje pogledas Volt, kao PIH i extended range hibrid, stvarno nije bio lose
koncipiran. Mnogo bolje i kvalitetnije od vecine njih. Ali bio bi dobar, da je predstavljen pre 35 godina, a ne kad je vec pocela Tesla da rastura.
AL si se ti brate nalupeto gluposti
A ti stidljivo ne pominjes nista od toga? Nivo osnovne skole, 2. razred.
Priznajem, veliki sam protivnik električnih automobila (i motora sa tri cilindra):
1. Ako zanemarimo „jeftine“ kineske automobile, u startu, svi ostali su preskupi;
2. Domet, realno, ne zadovoljava svakonedeljnu upotrebu;
3. Cena punjenja baterija je previsoka;
4. Prodaja polovnih električnih automobila je probkematična, najbolje bi bilo da ih nekom poklonit posle nekoliko godina, ukoliko se nađe neko ko bi ih vozio, lično ne bih;
5. A samo proizvodnja je izuzetno štetna po okolinu, imamo primer „našeg“ Jadra. Da ne pominjem izuzetnu pojačanu potrošnju elektrine energije i za punjenje i za proizvodnju;
6. Kako i gde će se odlagati batarije kada kapacitet padne ispod 50%? Na divlje deponije po Srbiji? Vratite vi nama dizelaše i benzince i ne brinite za ekologiju.
Ali zapad, malim slovom, samo gura svoje kolonijama. Dobri smo za svako đubre.
E, korupcijo…
Ti priznajes samo to, da o EV pojma nemas.
1. To je zato, jer je to industrija u povojima. EV se masovnije proizvodi tek jedva 10 godina.
2. Domet zadovoljava 99% potreba. Osim onog 1%, koji navodno voze 1000km sa svojim TDI bez da stanu.
3. Cena punjenja u SLO je oko 2€ za 100km. U SRB verovatno jos manje. To je frakcija troska goriva. A imas i besplatne punionice na mnogo lokacija.
4. Moja 2014 Tesla S je na 498.000km. I drzi cetvrtinu cene novog auta jos uvek. Nadji mi jos jedan slican auto koji posle 11 godina i sa takvom kilometrazom drzi vise od 10% cene novog.
5. Proizvodnja EV i ICE auta se razlikuje samo u bateriji i pogonskom delu bukvalno. Sve ostalo je isto. 90% materijala za baterije se kopa u pustinjama Australije i J Amerike. I minimalno utice na ekologiju tih drzava. Jedino SRB je toliko luda, da je to isto kopanje nudila na podrucju, koje je neverovatno lepo i plodno.
6. A zasto bi odlagao baterije bilo gde? Kao prvo, 100% se recikliraju, kao drugo, mogu da posluze za 100 drugih nacina. Naprimer za napajanje manje zahtevnih sklopova nego sto su auti. Rabljene baterije se prodaju kao alva, oglasi se brisu posle dan, dva.
„Ali zapad, malim slovom, samo gura svoje kolonijama. Dobri smo za svako đubre.“
Sam si birao 1991e da li hoces da budes Zapad ili da budes „slobodar-sko“ djubre. Zapad te je zvao i cak nudio pare da mu se pridruzis. Ili da citiram legendarnog Antu Markovica, „Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije u Evropi.“ Vi trenutno placate daleko naveci ceh svojih slobodarskih zabluda.
Jos nesto?
Не лупетај Словенац. Еколошки отисак сваког Тесле је десетинама пута већи од Хамера ако се урачуна производња и рециклажа батерија.
Гледати само измештену потрошњу за пуњење је жвака за наивне.
ПС
И не каки о деведесетим – да је правде одговарали би за ратне злочине убијања голобрадих регрута ЈНА. Ви сте изазвали ланац зла који се завршио ратовима а карма је чудо – затрпаће вас батеријски отпад једног дана, само наставите.
Ti si covece malo hmhm, upitljiv, da kazem blago. Buncas o Teslinom ekoloskom otisku, a ne nudis nikakve podatke da potkrepis svoje buncanje. Niti ih mozes, jer su plod tvog visednevnog meracenja sa brljom u glavnoj ulozi. Mislim, navikli ste vi provsrbijanci da lapate bez osnova, tako da me ne realno i ne iznenadjujes.
Sto se karme tice, karma nije sarma, malo je kompleksnija to stvar. Tako da bolje gledaj kakava se karma sprema vama za 10 godisnje divljanje po YU. Da vas slucajno ne zatrpa baterijski otpad. Nas nece, jer ne bi baterije ni stigle do otpada, previse su vredne i upotrebljive u svakidasnjem zivotu.. A kod vas zaostalih je moguce sve, tako da pazi.
@ Slovenac
Teško je balkaneandertalcima otvoriti oči. Ako nisi znao, oni su ti najpametniji i sve znaju.
Hahahaha, jeste. Ali navikao sam ja na takve. Radio sam u SRB lep deo svog radnog veka. I zezao prvosrbijancice, bilo je tu svasta. Opasno se naljute kad ih demontiras. A obicno krenu sa pametnom dosta.
Zašto naši „čelični“ prijatelji.ne otvore fabriku EV u Srbiji, već u Madjarskoj, pa oni će sličan auto grande pandi da naprave za 10000 evra (možda malo slabija baterija, ali ko mari, to vozilo i nije nego za po gradu)????!!!
Ovaj autic je neverovatno simpatican. Mozda se i hoce prodavati, ali ja osobno ga ne bi uzao nikad. Jer je razlika od njegove cene do cene premium brend razreda veoma mala. Ovde dodas jos trecinu placanja i uzmes Teslu. Koja je AUTO (namerno velikim slovima) za ovaj autic. Njega ce kupovati ljudi, koji retko idu dalje od svog grada. Ima ih mnogo svugde, tako da mozda ce i uspeti. Najocitija konkurencija trenutno su mu R4 i R5?
Cekam jedan jedini tekst na Radaru, za koji smatram da je nedeljenik za intelektualniju citalacku grupu, i koji govori o dekarbonizaciji i vaznosti ovog pitanja kako globalno tako i lokalno. i koji podrzava zelenu agendu, nudi neki autorski osvrt na temu, obrazlaze da li je utopija ili nije, gde smo mi na mapi, zasto smo realno tu, stavove velikih sila, sta rade globalne liderske kompanije u svakoj bransi, rudarstvo, hemijska industrija, petrohemija, metalurgija, cement. Koja je pozicija automobislke industrije i sl.
I kada god se pomenu elektricni automobili, to se dovodi u paralelnu ravan sa politickom strukturom, praznim obecanjima, krene da caruje neka ironija, provlaci se neka rekla-kazala cifra, spinuje se da nista ne valja i da treba da ti se gadi sto ovde zivis pod ovakvim uslovima i da mora da bude bolje od ja tebi ti meni poslovne filozofije. A jaje naravno ima 2 kraja, a propagira se samo trtica.
Vi ljudi niste normalni! Toliko spekulacija.
Troskovi logistike, mislim stvarno! Kontinentalna veza je uvek jeftinija od prekookeanske, a ucesce troskova logistike u ceni jednog vozila je zanemarljivo i nije nikakva poluga.
Zasto nema nikakvog pomena vesti da ce ElevenS da otvori fabriku LFP baterija u Subotici, sto je divna vest. Zasto se ne govori o proizvodnji elektricnog vozila kao buduceg katalizatora energetske tranzicije koja dolazi iz Srbije kao mali doprinos evropskoj strategiji. Naravno postoji uzrocno posledicna veza izmedju ponude i potraznje, ali ne mogu da se otrgnem utisku da je Stelantis u ovom mediju bio pokriven samo kroz vest da gen dir (do 2024) zastupao NaJon baterije umesto Li-jonskih. I da je njegova strategija kao i on postala „istorija“.
Sve se cini kako bi se sto losija slika bacila na energetsku tranziciju i stoga obesmislio rudarski projekat u Loznici. To je glavni cilj.
Mnoge neverne Tome bi rekle“pametnom dosta“, no iznad smo tih glupih postapalica pa cemo preskociti bilo kakav poenterski zakljucak.
Vazno je za sve da shvate da postoji vise strana i da svaka ima neki argument. Ali da za energetsku tranziciju ne postoji nijedan jedini protiv, osim ako se svi na planeti ne odlucimo da manje trosimo i degradiramo kvalitet zivota. Koliko nas je spremno na to i na koliko dugo?
Gospodine Guru, Vi stalno kao kiša oko Kragujevca, ali na kraju završite na projektu Jadar i promociji iskopavanja litijuma u Srbiji. Da, zelena tranzicija mnogo lepo zvuči, ali se svodi na to da Srbija treba da kopa i bude žrtvovana kako bi Nemac ili Francuz vozio električno vozilo u čistijoj životnoj sredini. Projekat u Subotici je takodje lepa zamisao, ali je put do realizacije dug i ima dosta krivina. Što bi rekli u filmu Mali Budo „svijet je jedna džunga, u tu džunglu ili si tigar ili si plijen“. Ja se nadam da građani Srbije ne pristaju da budu plen tuđih interesa.
Kako stvari stoje, ceo text ti je rekla kazala…..Komentar me podseca na „drugovi mi moramo““….
Nema nikakvog spina u textu, a prevoz kamionima iliti kontinentalni prevoz je uvek, bio i ostao najskuplji, pored avionskog naravno, koji ne vazi za u ovom slucaju….Ako si u auto industriji onda bi to trebao da znas.
A sto se proizvodnje baterija tice…ukoliko prodaja krene, a sanse za tako nesto su male, doduse problem je u nerealnim ocekivanjima, a ne u prozvodnji, onda bi bilo ispravno da bi trebali gledamo „pravo“ i u neku „de karbonizovanu“ buducnost.
Samo, ima jedan mali problem. Ursula i onaj propali Olaf obecavaju subvencije od po 10K evra po komadu, drugim recima da „podkupe“ kupce, nebili njihova politicka agenda „za sako glasova“ bila sto uspesnija. Jedini problem je taj sto nijedna drzava ne pravi „profit“. Najveci drzavni „profit“ dolazi od porez placenim od gradjana. Pa samim tim oni bi „da plate“ nasim parama. E to, vidis, ta, „de-karbonizacija“ je propala i u Kanadi, a i u Americi, pa tako da mi nije jasno kako to mislis da nece propasti i u Evorpi. Sama EU nije vise koherentna ni u jednom pogledu, a kamoli u ovome.
I na kraju, niko nije razmisljao, da li ljudi hoce EV? Pa nije valjda sve u ceni? Daj mi ga dzabe ja nebih uspeo da zavrsim nista u toku dana… Inace ne postaje se Vegan preko noci…. Mozda vegeterijanac (hybrid), ali ne i Vegan. E zato je tvoj komentar „pausalan“ i to sve ako urednik „odobri“ ovaj text. Ko zna, mozda nisam politicki podoban… LOL
Druze, pricamo o firmi, koja realno nema pojma u proizvodnji EV. Naravno da je takvima svaki prekomerni trosak, u ovom slucaju logistika, suvisan. Zasto bi placao po 800€ za prevoz tih auta do Zapada kamionima, kad ih pruge prevezu za trecinu tog troska. A 80.000.000€ moze lepo da se iskoristi na nekim poboljsanjima samih tih auta. Jedino ako su za tebe male pare? Stelantisu, koji se trenutno bori da prezivi u borbi sa naprednijim kompanija, verujem da to nisu male pare.
Ne bih nikada kupio njihov automobil. Kvalitet prizvodnje na nivou Avganistana.
Treba prepoznati ambicioznost i realnost izazova s kojima se autoindustrija suočava, mislim da ipak preuveličavate.
O cemu ti to, osim o nicemu?
Stelantis radi u skladu sa uslovima tržišta, to je normalno za sve kompanije
Stvarno? Ko bi rekao…
Ne vidim problem, kad se steknu uslovi, porizvodiće se.
Naravno, da ne vidis. Jer ti je jedini problem, da li ce stici sendvic ili ne.
Normalna je prilagodba tržištu, a ne katastrofa! Nemojte da preuveličavate, Vlada zna šta radi
Koja vlada? U ostavci?
Alo, koja vlada ?
I šta je „normalno“ a šta „realnost“ ??
U Srbiji prirodna sredina ne igra nikakvu (!) ulogu, na svim portalima se patriJote podsmevaju navodno nepostojećoj promeni klime i regenerativnim izvorima energije, smeće se baca gde ko stigne čak i u sred nacionalnih parkova, divlje deponije svuda i u plamenu, vazduh katastrofa, reke prepune otpada i fekalija, kanalizacija ili ide direktno u reku ili teče otvoreno ulicama, prečišćavanje otpadnih voda i 13 godina i uz ogromnu bespovratni pomoć iz EU samo mislena imenica…
U Srbiji će se proizvoditi Fijat autobombili to će svako pojačati BDP Srbije
Auuuu, sta vas je
A da se ne proizvodi, opet bi bio problem.. Zaista mi neke stvari nisu jasne..
Bože daj, da se planirano ostvari!
Kako ih nije sramota da nece da rade 2000 dinara dnevno, pa jos im država dala prednost u dobijanju subvencija da je kupe i voze novu Pandu poluasfaltitranim ulicama Kragujevca. A uz to im je država ispunila sve, ama bas sve uslove koje je Fijat tražio da bi imao normalno poslovanje. A sto nece da rade,“električna auta su odlična“?
Bugarska,Albanija,Makedonija su države koje su zamislite botovi primer demokratski uređenih država i tamo bi ovakve pljačke velikih razmera bile nezamislive.Nije bilo tako do pre desetak godina ali je ovaj režim sadašnji zacementirao Srbiju u nekim mračnim devedesetim godinama i nismo mrdnuli odatle osim u propagandi i krađi.Nivo krađe koji sprovodi SNS sekta zajedno sa vlasnikom AV je dostigao nivo kleptomanije.Nema više para u budžetu i sada kradu pare iz kredita koje uzimaju.Predaja nije opcija ovaj nakaradni režim mora da ode na đubrište istorije sa obaveznom lustracijom.Liste i spiskovi sa imenima i prezimenima botova biće objavljeni posle oslobođenja da bi se buduće generacije stidele dotičnih.Imate još malo vremena da napustite sektu i spasete obraz i čast.
Nemoguća misija…..
Smeta im panda a ne vide kako se opozicija upetlila pa ako dodje na vlasti nece biti ni srba a ne pande
Srba nema tamo gde su Vucic i Dacic „branili“ srpski interes. Od Krajine do Kosova i Metohije. Mora da si veliki s*ot kada poturas ovakve lazi.
Od“ Krajine“?!? Nikad vi pameti doći nećete.
Fijat grande panda je velika stvar za srbiju
To je odlicno, elektricna auta su odlcina.
Jel voziš pa znaš?
Srbija će uskoro postati modernizovona.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Ali samo u BG. Auto su Kola
Svakako je dobro sto su dosli kod nas,ali pojedini oni dobrom nadju negativno
Zašto sef smene botova uporno šalje ove nepismene? I ova bežala sa casova srpskog.
70000 za nk radnika malo? Kod opozicije minimlaac bio oko 27000 a plate dve godine nismo videli. Moreee..
Razumeš se ti u šta je ko dobio ko Marica u kriv …. Slika i prilika parizerasa iz call centra.
Kao prvo, u FCA ne rade NK radnici. Kao drugo, taj minimalac od 27.000 RSD je bio u vreme kada si za EUR dobijao 70 RSD i kada su cene proizvoda u prodavnicama i usluga bila daleko niže. Neću da kažem da se tada bolje živelo, ali ovo stalno pozivanje na to šta je bilo pre 13 godina je suludo. Svet napreduje pa je valjda logično da se i u Srbiji vidi neki napredak.
Elektricna vozila su ekonomski i ekoloski najgore moguce resenje, vreme ce razotkriti tu zelenu laz.
Ma nemoj, bolje da nam smrdi iz 1.000.000 izduva, a? A sto se ekonomije tice, po tebi je bolja tehnologija sa 30% efikasnosti bolje od one sa preko 90%?? Da ne pricam, koliko manje komponenti treba za prvu, sto ce na kraju rezultirati u mnogo jeftinijoj proizvodnji.
Razumem frustracije koje su dovele do protesta, ali nasilje samo produbljuje podelu u društvu. Hajde da razgovaramo i tražimo mirno rešenje.
Da razgovaramo tačno sa kime bote? Sa vama muvama zunzarama ili vašim naprednim lopovima i lazovima? Na koga si mislila jadnice?
Kakve ovo ima veze sa proizvodnjom električnih vozila u Kragujevcu? Promašio si tekst.
Samo vi provocirajte.
Tek smo počeli. Prelazimo na krivičnu odgovornost.
Umesto da su ljudi zadovoljni što će imati šansu da rade ni to nekome ne odgovara
Da rade kao robovi, da. Sekta samo robove treba, tako funkcionišete.
Ana, da li Vi radite u FCA u Kragujevcu? Ako ne radite, da li biste želeli da radite na proizvodnoj liniji u dve ili tri smene za 70.000 RSD. Naš narod ima lepu izreku koja kaže da je „lako tuđim mlatiti gloginje“. E tako i Vi.
Sada ne odgovara ni kada se pokreće proizvodnja. Zašto u svemu morate naći manu
Korupcija je jedino sto se pokreće u tvojoj sekti. Drugo ne znate.
Dok su oni pre njega sistematski uništili Zastavu Vučić je uspeo opet da pokrene i zato mu svaka čast
Zastava je uništena za vreme Slobe Miloševića kada se raspala kooperantska mreža i kada je fabrika počela da izbacuje škartove kao rezultat proizvodnje. Obnova autoindustrije se dogodila za vreme, kako ih vi nazivate, „žutih“ koji su doveli Fiat u Srbiju.
Klasicna botovska prica ispranog mozga tipa Vučić uradio ovo, Vučić uradio ono. Fiat je 2008 doveo Dinkić
Vucic je izmislio tocak a Tesla i Edison mu motali kablove,dok je vama Majo napravio vupu u glovi.
Da bi tako komentarisala,trebalo bi da znaš da Zastava uništena 90-tih, a zna se ko je tadabio na vlasti, a ko mu je bio u koaliciji.
FIAT je u Zastavu došao 2008. proizvodila se Zastava 10, pa Punto, a 2012. počela je proizvodnja FIAT 500L.
Dobro je da Zastava uopšte preživela 20 godina devastiranja, da bi danas fabrika bila tehnički i tehnološki modernizovana, pa i za proizvodnju savremenih automobila.
Kao Kragujevčanin iskreno želim da projekat uspe, ali evropska automobilska industrija generalno je u krizi 😏
Баш ва а, тако
I u čemu je problem? Prvi ćete se boriti da kupite fiat pandu, a sad lelemudite…
Na mene ne računajte.
Čekao sam, čekao, surfovao po netu (čak i u letu) šta će reći eminentni predstavnici eminentne DS.
Pa ko veruje nek čita.
Drugo bih, potegnem pre dva dana iz Laosa (fini čarter, bilo nas je dvoje) da prisustvujem i učestvujem u revoluciji. Dal je obojena il crna il zaokruženo A.., svejedno.
Pogledah u interkontinentu i rezultate izbora onog 17.12. I ovog 2.6. Tu očekivah (na osnovu retultata izbora o kojima se obavestih) da će me juče na i oko Gazele i ostalo malo mostova, kružnih tokova, petlji… sačekati minimum 250.000 revolucionara koji 2.6. zaokružiše atlantištičku i forepatriotsku opoziciju.
Kad ono, da nas častim, 2.500, podosta i nepunoletnih…
To je ozbiljna tema. A Stelantis će se snaći, dal nama na korist il štetu..?
Tebi bote treba nekih lekova jer ti nije čisto u glavi. Možda si navukao nešto u Laosu.
Одакле почети? Од идиота који су уништили Заставу и металски домаћи комплекс у Србији. Странци само користе домаће корисне идиоте који везе немају са животом али знају добро да се уграде и рекламирају.
Застава је запошљавала преко сто хиљада људи у ланцу производње који је уништен и практично поклоњен Италијанима уз бесплатну радну снагу и јефтине сировине. Сировине на власти нити су знале нити могле боље.
Само за део пара који је скрцкан у субвенције могла се купити лиценца и кренути у производњу онако како су то радили Чеси и Румуни који нису уништавали домаће брендове, нису имали Динкића и Ђелића Вучићеве саветнике и осталиу банду јелте.
Што се тиче електричних аутомобила ту се показује сва беда корпоративно политичког глобалистичког сектора који врло добро зна да ресурса за обновљиву производњу за масовну замену бензинских и дизел мотора електричним НЕМА, поготово не за батерије.
За једна електрична кола потребно је 96 пута више средстава за батерије него за хибрид и 17 пута више за комбиновани електрични и бензински генератор.
Зато је било крајње блесаво препуштати домаћу производњу корпоративним профитерима који ће сутра да затворе фабрике и збришу чим не буде било профита а субвенције пресахну.
Да има мозга као што нема код нас Италијанима би захвалили на глуматању и испратили би их експресно.
Купили би од Џенерал Моторса лиценцу за Шевролет Волт који има бензински генератор и прелази преко 70 км на батерије и скоро 500км на бензин ако затреба што је довољно за 90% времена коришћења у електричном режиму. Тај модел је у Америци напуштен из глупавих разлога копирања прескупих модела Тесле и сигурно би се могао лиценцирати по разумној цени.
Али за то треба имати политичаре који гледају добро своје земље и народа а не незналице на власти које знају једино да се уграде и рекламирају док све не униште.
E, ovakvo pisanje je vec posledica svakodnevne konzumacije dobre dozice domace brlje. Naravno da je Zastava unistena od strane idiota. Od strane istih idiota, koji su kraj 80ih,umesto da idemo u EU i zajedno napredujemo, radije odlucili da skoro 10 godina divljaju po YU. Dobro da je uopste i bilo sta za prodati posle 5. oktobra. BTW, Fiat je isto bio u mogucnosti da kupovinom fabrike zadrzi brend Yugo ili Zastava. Ali je odlucio, da to ne uradi, jer je taj brend bio previse poznat samo po svemu losem, da bi ponovo probali proboj na zapadna trzista. Sto nije bio slucaj sa Dacia-om, a jos manje sa Skodom.
Ovo tvoje buncanje oko 96x i 17x vise necega za EV proizvodnju, cak i o nemanju resursa za „obnovljivu proizvodnju“, je isto buncanje deluxe. Resursa za baterije ima koliko hoces. Nece samo avtomobili preci na baterije, nego ce i nasi domovi preci na baterije. A i javne ustanove, fabrike, itd, u prevodu sve. To se vec masovno desava, ali ti to niti vidis, niti znas nista o tome. Ali imas misljenje, naravno. Taj baterijski prelaz je sala mala, jer resursa ima koliko hoces. Plus, mora da se zna, da je tehnologija baterija jos uvek u povojima, u ozbiljan i masovan razvoj se ulaze tek dobrih 10 godina. Za 20 godina ce ovo danas biti pretpotopna tehnologija sve, a nova resenja nevidjeno efikasnija i mnogo jeftinija laksa za proizvodnju. Realno idemo ka vremenu, da javna elektricna mreza nece vise biti potrebna. Kako ce to zavrsiti, nemam pojma. Jer interesi elektro lobista su naravno veoma veliki. U SLO vec lobiraju, da ne bi covek imao pravo da se totalno iskljuci sa javne elektro mreze. Jer onda oni gube parice, jel?
I, na kraju, kao sto je cest slucaj, EV mrzitelji iz nekog cudnog razloga vole hibride. Koji su najgore od oba sveta. Imas 2 sklopa, koja moras popravljati, ako nesto krene po zlu. A krenuce, n aravno, sve je to pokvarljivo. Od ta dva sklopa, jedan je obicno totalno poddimenzioniran, EV sklop naravno. I crkava masovno posle par godina upotrebe, a popravke kostaju kao Sv. Petra kajgana, kao sto Srbi volite da kazete. I ne, taj odel nije napusten zbog kopiranja Tesle, nego sto je neisplativ, i zato sto ga ljudi nisu kupovali. Kad bolje pogledas Volt, kao PIH i extended range hibrid, stvarno nije bio lose
koncipiran. Mnogo bolje i kvalitetnije od vecine njih. Ali bio bi dobar, da je predstavljen pre 35 godina, a ne kad je vec pocela Tesla da rastura.
AL si se ti brate nalupeto gluposti
A ti stidljivo ne pominjes nista od toga? Nivo osnovne skole, 2. razred.
Priznajem, veliki sam protivnik električnih automobila (i motora sa tri cilindra):
1. Ako zanemarimo „jeftine“ kineske automobile, u startu, svi ostali su preskupi;
2. Domet, realno, ne zadovoljava svakonedeljnu upotrebu;
3. Cena punjenja baterija je previsoka;
4. Prodaja polovnih električnih automobila je probkematična, najbolje bi bilo da ih nekom poklonit posle nekoliko godina, ukoliko se nađe neko ko bi ih vozio, lično ne bih;
5. A samo proizvodnja je izuzetno štetna po okolinu, imamo primer „našeg“ Jadra. Da ne pominjem izuzetnu pojačanu potrošnju elektrine energije i za punjenje i za proizvodnju;
6. Kako i gde će se odlagati batarije kada kapacitet padne ispod 50%? Na divlje deponije po Srbiji? Vratite vi nama dizelaše i benzince i ne brinite za ekologiju.
Ali zapad, malim slovom, samo gura svoje kolonijama. Dobri smo za svako đubre.
E, korupcijo…
Ti priznajes samo to, da o EV pojma nemas.
1. To je zato, jer je to industrija u povojima. EV se masovnije proizvodi tek jedva 10 godina.
2. Domet zadovoljava 99% potreba. Osim onog 1%, koji navodno voze 1000km sa svojim TDI bez da stanu.
3. Cena punjenja u SLO je oko 2€ za 100km. U SRB verovatno jos manje. To je frakcija troska goriva. A imas i besplatne punionice na mnogo lokacija.
4. Moja 2014 Tesla S je na 498.000km. I drzi cetvrtinu cene novog auta jos uvek. Nadji mi jos jedan slican auto koji posle 11 godina i sa takvom kilometrazom drzi vise od 10% cene novog.
5. Proizvodnja EV i ICE auta se razlikuje samo u bateriji i pogonskom delu bukvalno. Sve ostalo je isto. 90% materijala za baterije se kopa u pustinjama Australije i J Amerike. I minimalno utice na ekologiju tih drzava. Jedino SRB je toliko luda, da je to isto kopanje nudila na podrucju, koje je neverovatno lepo i plodno.
6. A zasto bi odlagao baterije bilo gde? Kao prvo, 100% se recikliraju, kao drugo, mogu da posluze za 100 drugih nacina. Naprimer za napajanje manje zahtevnih sklopova nego sto su auti. Rabljene baterije se prodaju kao alva, oglasi se brisu posle dan, dva.
„Ali zapad, malim slovom, samo gura svoje kolonijama. Dobri smo za svako đubre.“
Sam si birao 1991e da li hoces da budes Zapad ili da budes „slobodar-sko“ djubre. Zapad te je zvao i cak nudio pare da mu se pridruzis. Ili da citiram legendarnog Antu Markovica, „Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije u Evropi.“ Vi trenutno placate daleko naveci ceh svojih slobodarskih zabluda.
Jos nesto?
Не лупетај Словенац. Еколошки отисак сваког Тесле је десетинама пута већи од Хамера ако се урачуна производња и рециклажа батерија.
Гледати само измештену потрошњу за пуњење је жвака за наивне.
ПС
И не каки о деведесетим – да је правде одговарали би за ратне злочине убијања голобрадих регрута ЈНА. Ви сте изазвали ланац зла који се завршио ратовима а карма је чудо – затрпаће вас батеријски отпад једног дана, само наставите.
Ti si covece malo hmhm, upitljiv, da kazem blago. Buncas o Teslinom ekoloskom otisku, a ne nudis nikakve podatke da potkrepis svoje buncanje. Niti ih mozes, jer su plod tvog visednevnog meracenja sa brljom u glavnoj ulozi. Mislim, navikli ste vi provsrbijanci da lapate bez osnova, tako da me ne realno i ne iznenadjujes.
Sto se karme tice, karma nije sarma, malo je kompleksnija to stvar. Tako da bolje gledaj kakava se karma sprema vama za 10 godisnje divljanje po YU. Da vas slucajno ne zatrpa baterijski otpad. Nas nece, jer ne bi baterije ni stigle do otpada, previse su vredne i upotrebljive u svakidasnjem zivotu.. A kod vas zaostalih je moguce sve, tako da pazi.
@ Slovenac
Teško je balkaneandertalcima otvoriti oči. Ako nisi znao, oni su ti najpametniji i sve znaju.
Hahahaha, jeste. Ali navikao sam ja na takve. Radio sam u SRB lep deo svog radnog veka. I zezao prvosrbijancice, bilo je tu svasta. Opasno se naljute kad ih demontiras. A obicno krenu sa pametnom dosta.
Zašto naši „čelični“ prijatelji.ne otvore fabriku EV u Srbiji, već u Madjarskoj, pa oni će sličan auto grande pandi da naprave za 10000 evra (možda malo slabija baterija, ali ko mari, to vozilo i nije nego za po gradu)????!!!
Ovaj autic je neverovatno simpatican. Mozda se i hoce prodavati, ali ja osobno ga ne bi uzao nikad. Jer je razlika od njegove cene do cene premium brend razreda veoma mala. Ovde dodas jos trecinu placanja i uzmes Teslu. Koja je AUTO (namerno velikim slovima) za ovaj autic. Njega ce kupovati ljudi, koji retko idu dalje od svog grada. Ima ih mnogo svugde, tako da mozda ce i uspeti. Najocitija konkurencija trenutno su mu R4 i R5?
Cekam jedan jedini tekst na Radaru, za koji smatram da je nedeljenik za intelektualniju citalacku grupu, i koji govori o dekarbonizaciji i vaznosti ovog pitanja kako globalno tako i lokalno. i koji podrzava zelenu agendu, nudi neki autorski osvrt na temu, obrazlaze da li je utopija ili nije, gde smo mi na mapi, zasto smo realno tu, stavove velikih sila, sta rade globalne liderske kompanije u svakoj bransi, rudarstvo, hemijska industrija, petrohemija, metalurgija, cement. Koja je pozicija automobislke industrije i sl.
I kada god se pomenu elektricni automobili, to se dovodi u paralelnu ravan sa politickom strukturom, praznim obecanjima, krene da caruje neka ironija, provlaci se neka rekla-kazala cifra, spinuje se da nista ne valja i da treba da ti se gadi sto ovde zivis pod ovakvim uslovima i da mora da bude bolje od ja tebi ti meni poslovne filozofije. A jaje naravno ima 2 kraja, a propagira se samo trtica.
Vi ljudi niste normalni! Toliko spekulacija.
Troskovi logistike, mislim stvarno! Kontinentalna veza je uvek jeftinija od prekookeanske, a ucesce troskova logistike u ceni jednog vozila je zanemarljivo i nije nikakva poluga.
Zasto nema nikakvog pomena vesti da ce ElevenS da otvori fabriku LFP baterija u Subotici, sto je divna vest. Zasto se ne govori o proizvodnji elektricnog vozila kao buduceg katalizatora energetske tranzicije koja dolazi iz Srbije kao mali doprinos evropskoj strategiji. Naravno postoji uzrocno posledicna veza izmedju ponude i potraznje, ali ne mogu da se otrgnem utisku da je Stelantis u ovom mediju bio pokriven samo kroz vest da gen dir (do 2024) zastupao NaJon baterije umesto Li-jonskih. I da je njegova strategija kao i on postala „istorija“.
Sve se cini kako bi se sto losija slika bacila na energetsku tranziciju i stoga obesmislio rudarski projekat u Loznici. To je glavni cilj.
Mnoge neverne Tome bi rekle“pametnom dosta“, no iznad smo tih glupih postapalica pa cemo preskociti bilo kakav poenterski zakljucak.
Vazno je za sve da shvate da postoji vise strana i da svaka ima neki argument. Ali da za energetsku tranziciju ne postoji nijedan jedini protiv, osim ako se svi na planeti ne odlucimo da manje trosimo i degradiramo kvalitet zivota. Koliko nas je spremno na to i na koliko dugo?
Gospodine Guru, Vi stalno kao kiša oko Kragujevca, ali na kraju završite na projektu Jadar i promociji iskopavanja litijuma u Srbiji. Da, zelena tranzicija mnogo lepo zvuči, ali se svodi na to da Srbija treba da kopa i bude žrtvovana kako bi Nemac ili Francuz vozio električno vozilo u čistijoj životnoj sredini. Projekat u Subotici je takodje lepa zamisao, ali je put do realizacije dug i ima dosta krivina. Što bi rekli u filmu Mali Budo „svijet je jedna džunga, u tu džunglu ili si tigar ili si plijen“. Ja se nadam da građani Srbije ne pristaju da budu plen tuđih interesa.
Kako stvari stoje, ceo text ti je rekla kazala…..Komentar me podseca na „drugovi mi moramo““….
Nema nikakvog spina u textu, a prevoz kamionima iliti kontinentalni prevoz je uvek, bio i ostao najskuplji, pored avionskog naravno, koji ne vazi za u ovom slucaju….Ako si u auto industriji onda bi to trebao da znas.
A sto se proizvodnje baterija tice…ukoliko prodaja krene, a sanse za tako nesto su male, doduse problem je u nerealnim ocekivanjima, a ne u prozvodnji, onda bi bilo ispravno da bi trebali gledamo „pravo“ i u neku „de karbonizovanu“ buducnost.
Samo, ima jedan mali problem. Ursula i onaj propali Olaf obecavaju subvencije od po 10K evra po komadu, drugim recima da „podkupe“ kupce, nebili njihova politicka agenda „za sako glasova“ bila sto uspesnija. Jedini problem je taj sto nijedna drzava ne pravi „profit“. Najveci drzavni „profit“ dolazi od porez placenim od gradjana. Pa samim tim oni bi „da plate“ nasim parama. E to, vidis, ta, „de-karbonizacija“ je propala i u Kanadi, a i u Americi, pa tako da mi nije jasno kako to mislis da nece propasti i u Evorpi. Sama EU nije vise koherentna ni u jednom pogledu, a kamoli u ovome.
I na kraju, niko nije razmisljao, da li ljudi hoce EV? Pa nije valjda sve u ceni? Daj mi ga dzabe ja nebih uspeo da zavrsim nista u toku dana… Inace ne postaje se Vegan preko noci…. Mozda vegeterijanac (hybrid), ali ne i Vegan. E zato je tvoj komentar „pausalan“ i to sve ako urednik „odobri“ ovaj text. Ko zna, mozda nisam politicki podoban… LOL
Druze, pricamo o firmi, koja realno nema pojma u proizvodnji EV. Naravno da je takvima svaki prekomerni trosak, u ovom slucaju logistika, suvisan. Zasto bi placao po 800€ za prevoz tih auta do Zapada kamionima, kad ih pruge prevezu za trecinu tog troska. A 80.000.000€ moze lepo da se iskoristi na nekim poboljsanjima samih tih auta. Jedino ako su za tebe male pare? Stelantisu, koji se trenutno bori da prezivi u borbi sa naprednijim kompanija, verujem da to nisu male pare.
Ne bih nikada kupio njihov automobil. Kvalitet prizvodnje na nivou Avganistana.
Treba prepoznati ambicioznost i realnost izazova s kojima se autoindustrija suočava, mislim da ipak preuveličavate.
O cemu ti to, osim o nicemu?
Stelantis radi u skladu sa uslovima tržišta, to je normalno za sve kompanije
Stvarno? Ko bi rekao…
Ne vidim problem, kad se steknu uslovi, porizvodiće se.
Naravno, da ne vidis. Jer ti je jedini problem, da li ce stici sendvic ili ne.
Normalna je prilagodba tržištu, a ne katastrofa! Nemojte da preuveličavate, Vlada zna šta radi
Koja vlada? U ostavci?
Alo, koja vlada ?
I šta je „normalno“ a šta „realnost“ ??
U Srbiji prirodna sredina ne igra nikakvu (!) ulogu, na svim portalima se patriJote podsmevaju navodno nepostojećoj promeni klime i regenerativnim izvorima energije, smeće se baca gde ko stigne čak i u sred nacionalnih parkova, divlje deponije svuda i u plamenu, vazduh katastrofa, reke prepune otpada i fekalija, kanalizacija ili ide direktno u reku ili teče otvoreno ulicama, prečišćavanje otpadnih voda i 13 godina i uz ogromnu bespovratni pomoć iz EU samo mislena imenica…
U Srbiji će se proizvoditi Fijat autobombili to će svako pojačati BDP Srbije
Auuuu, sta vas je
A da se ne proizvodi, opet bi bio problem.. Zaista mi neke stvari nisu jasne..
Bože daj, da se planirano ostvari!
Kako ih nije sramota da nece da rade 2000 dinara dnevno, pa jos im država dala prednost u dobijanju subvencija da je kupe i voze novu Pandu poluasfaltitranim ulicama Kragujevca. A uz to im je država ispunila sve, ama bas sve uslove koje je Fijat tražio da bi imao normalno poslovanje. A sto nece da rade,“električna auta su odlična“?
Bugarska,Albanija,Makedonija su države koje su zamislite botovi primer demokratski uređenih država i tamo bi ovakve pljačke velikih razmera bile nezamislive.Nije bilo tako do pre desetak godina ali je ovaj režim sadašnji zacementirao Srbiju u nekim mračnim devedesetim godinama i nismo mrdnuli odatle osim u propagandi i krađi.Nivo krađe koji sprovodi SNS sekta zajedno sa vlasnikom AV je dostigao nivo kleptomanije.Nema više para u budžetu i sada kradu pare iz kredita koje uzimaju.Predaja nije opcija ovaj nakaradni režim mora da ode na đubrište istorije sa obaveznom lustracijom.Liste i spiskovi sa imenima i prezimenima botova biće objavljeni posle oslobođenja da bi se buduće generacije stidele dotičnih.Imate još malo vremena da napustite sektu i spasete obraz i čast.
Nemoguća misija…..
Smeta im panda a ne vide kako se opozicija upetlila pa ako dodje na vlasti nece biti ni srba a ne pande
Srba nema tamo gde su Vucic i Dacic „branili“ srpski interes. Od Krajine do Kosova i Metohije. Mora da si veliki s*ot kada poturas ovakve lazi.
Od“ Krajine“?!? Nikad vi pameti doći nećete.
Fijat grande panda je velika stvar za srbiju
To je odlicno, elektricna auta su odlcina.
Jel voziš pa znaš?
Srbija će uskoro postati modernizovona.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Ali samo u BG. Auto su Kola
Svakako je dobro sto su dosli kod nas,ali pojedini oni dobrom nadju negativno
Zašto sef smene botova uporno šalje ove nepismene? I ova bežala sa casova srpskog.
70000 za nk radnika malo? Kod opozicije minimlaac bio oko 27000 a plate dve godine nismo videli. Moreee..
Razumeš se ti u šta je ko dobio ko Marica u kriv …. Slika i prilika parizerasa iz call centra.
Kao prvo, u FCA ne rade NK radnici. Kao drugo, taj minimalac od 27.000 RSD je bio u vreme kada si za EUR dobijao 70 RSD i kada su cene proizvoda u prodavnicama i usluga bila daleko niže. Neću da kažem da se tada bolje živelo, ali ovo stalno pozivanje na to šta je bilo pre 13 godina je suludo. Svet napreduje pa je valjda logično da se i u Srbiji vidi neki napredak.
Elektricna vozila su ekonomski i ekoloski najgore moguce resenje, vreme ce razotkriti tu zelenu laz.
Ma nemoj, bolje da nam smrdi iz 1.000.000 izduva, a? A sto se ekonomije tice, po tebi je bolja tehnologija sa 30% efikasnosti bolje od one sa preko 90%?? Da ne pricam, koliko manje komponenti treba za prvu, sto ce na kraju rezultirati u mnogo jeftinijoj proizvodnji.
Razumem frustracije koje su dovele do protesta, ali nasilje samo produbljuje podelu u društvu. Hajde da razgovaramo i tražimo mirno rešenje.
Da razgovaramo tačno sa kime bote? Sa vama muvama zunzarama ili vašim naprednim lopovima i lazovima? Na koga si mislila jadnice?
Kakve ovo ima veze sa proizvodnjom električnih vozila u Kragujevcu? Promašio si tekst.
Samo vi provocirajte.
Tek smo počeli. Prelazimo na krivičnu odgovornost.
Umesto da su ljudi zadovoljni što će imati šansu da rade ni to nekome ne odgovara
Da rade kao robovi, da. Sekta samo robove treba, tako funkcionišete.
Ana, da li Vi radite u FCA u Kragujevcu? Ako ne radite, da li biste želeli da radite na proizvodnoj liniji u dve ili tri smene za 70.000 RSD. Naš narod ima lepu izreku koja kaže da je „lako tuđim mlatiti gloginje“. E tako i Vi.
Sada ne odgovara ni kada se pokreće proizvodnja. Zašto u svemu morate naći manu
Korupcija je jedino sto se pokreće u tvojoj sekti. Drugo ne znate.
Dok su oni pre njega sistematski uništili Zastavu Vučić je uspeo opet da pokrene i zato mu svaka čast
Zastava je uništena za vreme Slobe Miloševića kada se raspala kooperantska mreža i kada je fabrika počela da izbacuje škartove kao rezultat proizvodnje. Obnova autoindustrije se dogodila za vreme, kako ih vi nazivate, „žutih“ koji su doveli Fiat u Srbiju.
Klasicna botovska prica ispranog mozga tipa Vučić uradio ovo, Vučić uradio ono. Fiat je 2008 doveo Dinkić
Vucic je izmislio tocak a Tesla i Edison mu motali kablove,dok je vama Majo napravio vupu u glovi.
Da bi tako komentarisala,trebalo bi da znaš da Zastava uništena 90-tih, a zna se ko je tadabio na vlasti, a ko mu je bio u koaliciji.
FIAT je u Zastavu došao 2008. proizvodila se Zastava 10, pa Punto, a 2012. počela je proizvodnja FIAT 500L.
Dobro je da Zastava uopšte preživela 20 godina devastiranja, da bi danas fabrika bila tehnički i tehnološki modernizovana, pa i za proizvodnju savremenih automobila.
Kao Kragujevčanin iskreno želim da projekat uspe, ali evropska automobilska industrija generalno je u krizi 😏
Баш ва а, тако
I u čemu je problem? Prvi ćete se boriti da kupite fiat pandu, a sad lelemudite…
Na mene ne računajte.
Čekao sam, čekao, surfovao po netu (čak i u letu) šta će reći eminentni predstavnici eminentne DS.
Pa ko veruje nek čita.
Drugo bih, potegnem pre dva dana iz Laosa (fini čarter, bilo nas je dvoje) da prisustvujem i učestvujem u revoluciji. Dal je obojena il crna il zaokruženo A.., svejedno.
Pogledah u interkontinentu i rezultate izbora onog 17.12. I ovog 2.6. Tu očekivah (na osnovu retultata izbora o kojima se obavestih) da će me juče na i oko Gazele i ostalo malo mostova, kružnih tokova, petlji… sačekati minimum 250.000 revolucionara koji 2.6. zaokružiše atlantištičku i forepatriotsku opoziciju.
Kad ono, da nas častim, 2.500, podosta i nepunoletnih…
To je ozbiljna tema. A Stelantis će se snaći, dal nama na korist il štetu..?
Tebi bote treba nekih lekova jer ti nije čisto u glavi. Možda si navukao nešto u Laosu.
Kolika ti je dnevnica?