Jedna veća fontana u centru, kao ona na Slaviji, bi sigurno relaksirala i ohladila nervozne vozače, dok čekaju svoju šansu da prođu u željenom pravcu !
Problem je što ljudi ne znaju da voze i ništa drugo. Većina do skoro u svom zavičaju ni semafor nije imala. Trebaće poprilično vremena da se adaptiraju.
Ne radi se samo o takvima već o tome da mnoge auto škole propuštaju likove koje nikada ne bi trebali da ne bi došli na zao glas i da ih ljudi ne bi izbegavali. Eto jutros gledam komšiju kako se uparkirava 6-7 minuta. Napred, nazad, pa izađe skroz, pa pola na trotoaru, pa jadničak izađe iz vozila da pogleda… Ulica jednosmerna, uska a ovaj blokirao saobraćaj. Na kraju se zadovoljio što mu je samo zadnji desni bio na trotoaru, a ovo mu je inače bilo jedno od uspešnijih uparkiravanja.
Mačak pričaj u svoje ime i neuopštavaj da ljudi ne znaju da voze. Znaju, nego imaš mnoštvo situacija gde saobraćajnice nisu dobro uredjene spram obima saobraćaja.
Naj veće probleme protoku vozila kroz kružni tok (KT) prave pešački prelazi koje gradjani nisu mogli da bezbedno koriste zbog velikog priliva vozila.
Da su napravljeni podzemni prolazi KT bi bio rasterećen i semafori nebi bili potrebni.
Neophodna je nova izlazna traka sa mosta prema Zemunu takva da uopšte ne dodiruje kolovoz KT, da se vozila lakše odlivaju prema Zemunu.
Pametni ljudi su pre 50 godina pravili podzemne prolaze da bi rasteretili raskrsnice ovima danas podzemni prolazi ne padaju na pamet.
Na Slaviji su podzemni prolazi jedini spas za sprečavanje nagomilavanja vozila.
U Beogradu broj vozila stalno raste u narednim godinama neka nam je Bog u pomoći da preživimo saobraćajne kolapse.
Ako su nadležni već hteli da na raskrsnici bulevara Mihajla Pupina i Nikole Tesle izgrade kružni tok onda bi on morao da bude oblika elipse i unutrašnjih dimenzija 100-110m x 60-70m tako da ulica Sajmište tangira dužu stranu elipse. Pri tome bi motorna vozila koja sa Brankovog mosta skreću desno u Bulevar Nikole Tesle imala saobraćajnu traku izvan kružnog toka, drugim rečima stalno zeleno svetlo. Semafori bi se postavili u samom kružnom toku, tako da bi vozila koja sa Brankovog mosta ulaze u kružni tok imala semafor tek kada kružni tok ima kontakt sa Bulevarom Nikole Tesle. Bulevari Mihajla Pupina i Nikole Tesle bi imali semafore na ulasku u kružni tok. Ulica Sajmište ima minimalan saobraćaj i tu za sada nije potrebno postavljati semafor. Ako nadležnima nešto iz napred napisanog nije jasno, neka odu u Berlin i pogledaju kružne tokove oblika elipse; Strausberger PLatz koji ima unurašnju dimenziju oko 90mx70m i u sredini vodoskog prečnika 30m ili Bersarin PLatz koji ima unutrašnju dimenziju oko 85mx65m.
Na ukrštanju-raskrsnici dve saobraćajnice od kojih jedna ima mnogo veći intezitet saobraćaja motornih vozila od druge, se umesto semafora realizuje kružni tok.Tako se omogućava motornim vozilima koja dolaze saobraćajnicom manjeg inteziteta, da se uključe u saobraćajnicu većeg inteziteta ili da preko nje nastave saobraćajnicom manjeg inteziteta, bez da bi se prekidao saobraćaj motornih vozila na saobraćajnici većeg inteziteta.
ChatGPT, ako mu zadate dobre opisne parametre kakva je situacija u ovom kruznom toku (najveci protok od Usca i Brankovom i da najveci broj ljudi ide samo u suprotnom smeru) predlaze da raskrsnica nije najbolje resenje, vec semaforizovan kruzni tok i to semaforizovan zbog spica.
I objasni lepo zasto je to tako.
Evo vam primer (iako pise gore da je moguci pristrasan odgovor zbog custom instrukcija – probajte u vasem chatu iste parametre, dobicete isti odgovor, jer prompt nisam menjao).
—-
Dajete mu poene samo ovakvim tekstovima jer niste u pravu, ali vec nekoliko nedelja se bavite temom i to pogresno.
nije problem u kružnim raskrsnicama problem je u saobraćajnoj nekulturi samih učesnika u saobraćaju daimaju tolerancije i srtpljenja mnogo bi to pomomoglo bržem protoku :navevšću greške neblagovremeno prestrojavanje,nepoštovanje vozila ispred kada da migavac ,nepoštovanje desne strane,ima tu još da se nabraja pa je pitanje dali su ti učesnici u saobraćaju polagali regularno vozački da još dodam trube kao u albaniju pošto sa i tamo vozio kao i u iraku tačnije u Bagdadu sve su kružni tokovi ali izvanredno fukcioniše saobraćaj menjajmo loše navike i eto rešenja pozdrav od brže😀
Rampa bi najbolje rešila ove probleme jer vozači ne poštuju žuto trepćuće !
Jedna veća fontana u centru, kao ona na Slaviji, bi sigurno relaksirala i ohladila nervozne vozače, dok čekaju svoju šansu da prođu u željenom pravcu !
Problem je što ljudi ne znaju da voze i ništa drugo. Većina do skoro u svom zavičaju ni semafor nije imala. Trebaće poprilično vremena da se adaptiraju.
Ne radi se samo o takvima već o tome da mnoge auto škole propuštaju likove koje nikada ne bi trebali da ne bi došli na zao glas i da ih ljudi ne bi izbegavali. Eto jutros gledam komšiju kako se uparkirava 6-7 minuta. Napred, nazad, pa izađe skroz, pa pola na trotoaru, pa jadničak izađe iz vozila da pogleda… Ulica jednosmerna, uska a ovaj blokirao saobraćaj. Na kraju se zadovoljio što mu je samo zadnji desni bio na trotoaru, a ovo mu je inače bilo jedno od uspešnijih uparkiravanja.
Mačak pričaj u svoje ime i neuopštavaj da ljudi ne znaju da voze. Znaju, nego imaš mnoštvo situacija gde saobraćajnice nisu dobro uredjene spram obima saobraćaja.
Naj veće probleme protoku vozila kroz kružni tok (KT) prave pešački prelazi koje gradjani nisu mogli da bezbedno koriste zbog velikog priliva vozila.
Da su napravljeni podzemni prolazi KT bi bio rasterećen i semafori nebi bili potrebni.
Neophodna je nova izlazna traka sa mosta prema Zemunu takva da uopšte ne dodiruje kolovoz KT, da se vozila lakše odlivaju prema Zemunu.
Pametni ljudi su pre 50 godina pravili podzemne prolaze da bi rasteretili raskrsnice ovima danas podzemni prolazi ne padaju na pamet.
Na Slaviji su podzemni prolazi jedini spas za sprečavanje nagomilavanja vozila.
U Beogradu broj vozila stalno raste u narednim godinama neka nam je Bog u pomoći da preživimo saobraćajne kolapse.
Ako su nadležni već hteli da na raskrsnici bulevara Mihajla Pupina i Nikole Tesle izgrade kružni tok onda bi on morao da bude oblika elipse i unutrašnjih dimenzija 100-110m x 60-70m tako da ulica Sajmište tangira dužu stranu elipse. Pri tome bi motorna vozila koja sa Brankovog mosta skreću desno u Bulevar Nikole Tesle imala saobraćajnu traku izvan kružnog toka, drugim rečima stalno zeleno svetlo. Semafori bi se postavili u samom kružnom toku, tako da bi vozila koja sa Brankovog mosta ulaze u kružni tok imala semafor tek kada kružni tok ima kontakt sa Bulevarom Nikole Tesle. Bulevari Mihajla Pupina i Nikole Tesle bi imali semafore na ulasku u kružni tok. Ulica Sajmište ima minimalan saobraćaj i tu za sada nije potrebno postavljati semafor. Ako nadležnima nešto iz napred napisanog nije jasno, neka odu u Berlin i pogledaju kružne tokove oblika elipse; Strausberger PLatz koji ima unurašnju dimenziju oko 90mx70m i u sredini vodoskog prečnika 30m ili Bersarin PLatz koji ima unutrašnju dimenziju oko 85mx65m.
Na ukrštanju-raskrsnici dve saobraćajnice od kojih jedna ima mnogo veći intezitet saobraćaja motornih vozila od druge, se umesto semafora realizuje kružni tok.Tako se omogućava motornim vozilima koja dolaze saobraćajnicom manjeg inteziteta, da se uključe u saobraćajnicu većeg inteziteta ili da preko nje nastave saobraćajnicom manjeg inteziteta, bez da bi se prekidao saobraćaj motornih vozila na saobraćajnici većeg inteziteta.
Folc dojčer saobraćajnih filozof.
Sto reče Bora,- prave od nas volove
Još jedna sjajna investicija ,finansijska,menagera Beograds
ChatGPT, ako mu zadate dobre opisne parametre kakva je situacija u ovom kruznom toku (najveci protok od Usca i Brankovom i da najveci broj ljudi ide samo u suprotnom smeru) predlaze da raskrsnica nije najbolje resenje, vec semaforizovan kruzni tok i to semaforizovan zbog spica.
I objasni lepo zasto je to tako.
Evo vam primer (iako pise gore da je moguci pristrasan odgovor zbog custom instrukcija – probajte u vasem chatu iste parametre, dobicete isti odgovor, jer prompt nisam menjao).
—-
Dajete mu poene samo ovakvim tekstovima jer niste u pravu, ali vec nekoliko nedelja se bavite temom i to pogresno.
Veoma poštujem ChatGPT i redovno ga koristim, ali nisam znao da je „njegovo“ mišljenje merodavnije od inženjera Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta.
To pre svega nije misljenje nego statisticko zakljucivanje bazirano na slicnim primerima.
Sta pristrasni inzenjeri kazu nije toliko relevantno jer da si izasao malo iz Srbije, znao bi da je semafor u kruznom toku bas cesto resenje.
Prosto mi je fascinantno da moram „ove“ da branim. Nije poenta price to, nego da se bira gde se trosi i usmerava opoziciona energija.
nije problem u kružnim raskrsnicama problem je u saobraćajnoj nekulturi samih učesnika u saobraćaju daimaju tolerancije i srtpljenja mnogo bi to pomomoglo bržem protoku :navevšću greške neblagovremeno prestrojavanje,nepoštovanje vozila ispred kada da migavac ,nepoštovanje desne strane,ima tu još da se nabraja pa je pitanje dali su ti učesnici u saobraćaju polagali regularno vozački da još dodam trube kao u albaniju pošto sa i tamo vozio kao i u iraku tačnije u Bagdadu sve su kružni tokovi ali izvanredno fukcioniše saobraćaj menjajmo loše navike i eto rešenja pozdrav od brže😀
Да ли знате где је “ булевар Патријарха Павле“ и њиме ујутро кренуо према мосту на Ади? Он се гради већ четири, пет година а крај се не назире!