Pa ovaj kraj Srbije se nista ne ulaze narocito u peteve a tek u prugu sto bi bi bilo normalno jer tu je Zlatibor i put za more ali vaznije je za Madjarsku haha sta nas briga sot Madjarska nema mora bruka uzas i sramota od vlade
Pruga i vozovi su u očajnom stanju. To je istina. Međutim, uvodni deo autorke je blago rečeno skandalozan. Toliko uvredljivih kvalifikacija na račun putnika koji putuju tim vozom… A sve umotano u neki privid političke korektnosti. Meni već odvratno…
Ne smem ni da zamislim kako toalet izgleda, sobzirom da vidim da su u pitanju ovi vagoni iz SFRJ Al’ nadam see pošto je u pitanju dalek put da je toalet ipak uredan. Možda je ovo samo šala za toalet NADAM SEE!
У напредној Западној Европи воз на релацији Амстердам-Копенхаген вози 12 сати уз три преседања, дакле нисмо ништа гори од других а неупоредиво богатијих.
Пруга није изграђена због „парадајз туриста“ већ због повезивања Београда, односно Србије са луком у Бару. Море у Бару је најдубље и ту могу да пристају највећи прекоокеански бродови. Бар се налази на почетку Јадранског мора и најјефтиније је да се у Бару робе истоварају, него брод да плови до Ријеке или Копра, Трста, још неколико дана пловидбе и 3.000 долара скупље. Бар је имао географске услове да буде највећа југословенска лука али Словенија због Копра а Хрватска због Ријеке су га увек минирали. Други разлог је тај што је 1976. истицао уговор о концесији на 50 година који је имала Србија са луком у Солуну.
Ово је могао да напише неко ко се никад није возио возом у Европи и не зна како изгледа путовање тамо и како изгледају возови. Такође неко ко има површна сазнања о Барској прузи.
Ne znam samo zašto je ukinut „KSR“,jer se tada moglo iole kulturnije putovati,sa dva noćna polaska ,čiji su sastav činila vagon restorani,spavaća i kušet kola
Krajem devedesetih je bilo donekle komfornije, posebno auto voz sa samo spavacim kolima i auto vagonima, oko 23h je kretao a mislim da je oko 9 sati putovao sto je bilo ok. 2003. sam isao od Subotice do Bara, kasnjenje 4 sata, stroka na sve strane. Tad, i nikad vise
Vozovi razdvajaju ljude,pevala je Riblja corba…80% Srbije je razdvojeno od mozga…Pisete o spavacim vagonima?Izdajnik prodade sve,ubija zarad ostanka na vlasti,pravi afere od kojih se dize kosa na glavi,ekonomski tigar najavljuje letece automobile u zemlji gde je ,,dobar“ Golf 2 pojam…Jadar prodade ! A vi o lokomotiva?
Čitate li vi uopšte Radar ili vas je neko poslao. Sve što ste nabrojali se ovde uveliko i najviše piše, a ja se čudim što svi ostali mediji ne prenose već samo Radar. Pročešljajte malo, neće vam biti bolje, ali bar ćete se dodatno iznervirati šta se radi
Mesto se zove Buljarica a ne Buljarice.
Dođi u Buljaricu pa pogledaj šta piše na saobraćajnoj tabli na ulazu ili u budvanskim opštinskim dokumentima.
A mogao ni i da naučiš kako se pristojno komunicira bez vređanja sagovornika.
Pre ce se stici pesice nego vozom.
Pored njega nogu pred nogu.
Pa zajedno za Bar,i nazad za Beograd.
A na carinu kad stignete,samo recite ako ne moze da prodje granicu lokomotiva ja cu da je poguram.
Jer na svakih 10 km se pokvari.
Radim na toj Zeleznici.
I iz iskustva pricam.
Sada u sezoni,u prethodnoj nedelji kasnio je dolaskom u Bar 210 minuta.
UZAS
zar „naš“ portal ne sme da čita ko želi ?
Recimo neka osoba (nepoznate genetike i nacionalne pripadnosti) stanuje na „našoj“ planeti, razume jezike, zanima je svet oko sebe… pa se usudi da komentariše, pa čak na jeziku koji većinoa itekako odlično razume na „našem“ portalu?
Čiji je recimo, Facebook? Ko bi po vama, Miloše, tamo smeo kome da komentira, pardon, komentariše?
Cesto sam putovao tom prugom na relaciji Beograd Prijepolje sredinom ‘80 tih godina. Voz je bio takozvani “poslovni” sa narandzasto ofarbanim vagonima, cistim i urednim. Iz Beograda polazio u 14:15 a stizao oko 17:40 u Prijepolje. Ta 3.5 sata udobne i relaksirane voznje ne mozes danas da postignes ni sa autom premijum klase, drumski put do tamo je jednostavno prezagusen i tezak za voznju.
Ne znam koje je opravdanje koliko para toliko muzike, cena karte 2. razred je oko 24e, 1. razred oko 35e. Istovremeno Barselona Madrid oko 40e, voz koji pređe 620km za manje od 3 sata i koji je kao apoteka. Nema ovo veze sa cenom karte nego smo takav narod. Jel problem da bar bude cisto?
Sta nas briga za Španiju…samo nešto kukate čudite se negodujete pa opet ne možete čudom da se načudite…Ova vožnja ima svoje draži i prestavlja svojevrsan doživljaj za razliku od sterilnih vozova i mumija od putnika na zapadu…
Nije u pitanju samo Španija, već cela zapadna Evropa. Ljudi putuju vozovima jer su brži i dostupniji od aviona (ne mora se doći 3-4 data pred let), vrlo je udobno i čisto. Celo detinjstvo sam provela u spavaćim kolima do Splita, Dubrovnika, Rijeke, Zadra – bilo je divno i lepo. Sad se ne bih usudila da na more idem vozom jer ništa nisu popravljali i menjali 40 godina, a mi smo kao putnici postali prljaviji, bahatiji i bezobzirniji. Inače – to smatram najlepšim načinom putovanja kad su uslovi dobri.
Odavno ne volim Srbiju ovakvu kakva jeste.
Zbog takvih bakutanera koji su u stanju sve da istrpe, Srbija i jeste takva kakva je, t.j. NIKAKVA. Zar ne zelite ciste vozove koji idu po redu voznje, gde radi klima/grejanje, i gde se osecate bezbedno.
Zbog vas zivimo i dalje u XIX veku sa feudalnim gospodarom, polupismenom „elitom“, pokondirenim femama i u patrijarhalnom drustvu gde zene i dalje imsju manju upotrebnu vrednost od kosilice!
Apsolutno se slažem. Putovala sam 2005. godine, 465km, na liniji Niš -Bar, sredinom jula meseca…U startu kasnio sat vremena,umesto u 18h, krenuo u 19h, kvario se, išao presporo, stigao u 12:30 sutradan…računajte koliko je to putovanja. O tom iskustvu ne želim ni da pričam…nikakvog rashlađivanja, štroka na sve strane, stakla kao da je neko pljuvao po njima, sam voz prljav da prljaviji biti ne može,vrištanje na sve strane…ujak koji nas je sačekao nije mogao da veruje da toliko putujemo. Povratak je bio još gori…u 4 ujutru su nas izbacili iz dva vagona kod Kraljeva i nagurali u preostale. Tu smo sve vreme džonjali u hodniku pored klozeta jer je samo tu bilo mesta. Usmrdeli smo se kao tvorovi. Dobila sam neke plikove na licu.Tada i nikada više!
Ja sam godinama putovala ovim nocnim vozom i malo se duze putuje ali ja dosta spavam i svake godine nova poznanstva i nove avanture. Neznam zasto ali ove godine sam uzela vozne karte za dnevni voz iz NSada do Bjelog Polja i Bara… Da li je neko putovao ovim vozom ove sezone i molim podelite iskustvo. Hvala
Na zalost, ove godine necemo ici prugom … Jednostavno, neljubaznost i neprofesionalnost osoblja na novoj Glavnoj nas je odbilo od daljeg putovanja … Ali ovo je moje detinjstvo, jedinstveni dozivljaj koji i moja deca vole, putovati spavacim kolima na more, a nazad utovaren auto… Detinjstvo u malom, ako bih trebao da opisem taj put na jug i nazad 😀
Moja drugarica i ja imamo skoro 70 godins, putovale smo prošle godine u Rafajlović! Rezervaciju smo imale za četvorokrevetni kupe. Sve je bilo ok, od usluge, cene karte (penzionerke), jedino zameram, što se wc nečisti malo češće!
Ove godine idemo opet i nadamo se, da ćemo proći kao i prošle godine! Pozdrav za sve koji vole ovu Srbiju, ovakvu kakva jeste, jer smo to MI!
Volim Srbiju, ali to nije opravdanje da budemo stoka, koja iza sebe ostavlja samo prljavštinu i nered.
Po tome nas, na žalost, prepoznaju
Toga bi trebalo da se stidimo, a ne da se time ponosimo.
U šta ste Vi protraćili 70 godina?!
Isao cira sa Cukarice do Zelenike (pored Hercenovog) preko Uzica i Sarajeva dve noci i jedan dan sa lokomotivama na ugalj a tunela bezbroj, lepo smo se kao deca zabavljali opisano u clanku je fantastican napredak u odnosu na proslost u kojoj smo putovali na Crnogorsko more.
Iz teksta je potpuno nejasno odakle voz ide i dokle ? Pominje se povecavanje guzve na pocetku u Sutomoru, lokomotiva koja crkava posle 5 km itd. Autorki ocigledno nije jasno da JZ vise ne postoji i da postoje potpuno 2 odvojena sistema i to ne od juce vec od 90-tih jos dok je postojala „zajednicka drzava“ bar u svom naslovu. Zeleznica CG i Srbije nemaju medjusobno Nikakve veze ! CG lokomotive i vagoni voze po teritoriji CG , po teritoriji Srbije veze spske lokomotive i vozovi !
Za sve sto se desava na teritoriji Cg je odgovorna njihova zeleznica i obrnuto ! Ovako napisano zbrda dola nije napisano nista smisleno !
Tim vozom sam se vozio 93 dok sam bio vojnik Vojske Jugoslavije. Služio sam u Crnoj Gori u Morači i Maslinama. Vraćaju se sećanja… Više lepih nego manje ružnih
Ovo je na toliko nivoa lose napisan tekst da je pravo cudo da je uopste objavljen.
Voz ko voz, ni losiji, ni gori nego bilo sta sto ima u ponudi spavaca kola svuda po Evropi, uz napomenu da: koliko para, toliko i muzike.
Da ne pricam o delu gde su ljudi „lenji i glupi da potraze drugi wc“, ako je to jedini, ili ako je situacija generalno takva, to ne znace da su putnici lenji i glupi, vec jednostavno musterije se ne tice sto je usluga zapusena, vec onog ko uslugu nudi.
Pozdrav za Draganu sa zeljom da putuje „vlakom“ i tamo gde vlakom putuje <3
Voz ide godinama, zar ne, problema ima kao i na svakoj strani, a onda se nadje neko da te i takve putnike, takvog voza malo omalovazi, eto kao, druga su liga, muče se za 7 dana mora. Da na primjer na ledjima bih nosio moja dva sina do mora!
Pre više godina gledala sam TV reportažu o putovanju ovim vozom, koje je trajalo 17 sati. Bilo je puno živopisnih likova, od onih koji su spavali u nemogućim pozama u hodniku, do onih sa licem crvenim od besa.
Čini se da putovanje na ovoj relaciji treba shvatiti kao veliku avanturu, pravi podvig koji će se pamtiti čitavog života, nešto kao penjanje na Mont Everest.
To idi ti u tvojoj kroaciji. Ovo je bre dozivljaj i iskustvo kako preziveti do mora. A u klozet se verovatno ispraznio ovaj ekonomski tigar pa se sve zapusilo😂
Ovo jednom morate probati. To vam je kao u Indiji ali skuplje i dosta bliže, a i ako poželite ipak da iz toga popalite kuća vam nije tako daleka. Inače prvi put sam tim vozom i prugom putovao pre nekih skoro 4 decenije i bez obzira što je to tada bilo gotovo novo izgledalo je kao da je sa kraja XIX veka i da niko ni u prugu, a ni u sam voz za svo to vreme nije uložio ni jednu jedinu dindzu. Sam voz je inače neverovatno prljav i smrdjiv, a spavaće kabine su toliko male da bukvalno u njima nema kiseonika.
Popila sam bromazepan i spavala svo vreme sa otvorenim prozorom u spavaćim kolima. Ne sećam se nikakve drame osim kod utovara auta, pakleno vruće, zaposleni se svađaju i psuju a posle love golubove, wc nikad čišceni.
Ali to je Srbija.
Dosta kompleksnih stvari u vezi sa pomenutim temama definitivno nije zasluzilo ovoliku dozu cinizma u tekstu..
Pozdrav iz voza!
Išao, zadnji put, 2009-te. Pre toga stotine puta. Nikad više, neću ući u tu šklopociju.
Pa ovaj kraj Srbije se nista ne ulaze narocito u peteve a tek u prugu sto bi bi bilo normalno jer tu je Zlatibor i put za more ali vaznije je za Madjarsku haha sta nas briga sot Madjarska nema mora bruka uzas i sramota od vlade
I sta pesnik htede da kaze?!?
Iz N Sada auto vozom do Bara, spavaca kola bilo je super i tako 22 god po mesec dana. Ustanem odmorna.
Pruga i vozovi su u očajnom stanju. To je istina. Međutim, uvodni deo autorke je blago rečeno skandalozan. Toliko uvredljivih kvalifikacija na račun putnika koji putuju tim vozom… A sve umotano u neki privid političke korektnosti. Meni već odvratno…
Mogao bi stečajni upravnik Srbije da ga koristi za Budimpeštu.
Ne smem ni da zamislim kako toalet izgleda, sobzirom da vidim da su u pitanju ovi vagoni iz SFRJ Al’ nadam see pošto je u pitanju dalek put da je toalet ipak uredan. Možda je ovo samo šala za toalet NADAM SEE!
У напредној Западној Европи воз на релацији Амстердам-Копенхаген вози 12 сати уз три преседања, дакле нисмо ништа гори од других а неупоредиво богатијих.
Пруга није изграђена због „парадајз туриста“ већ због повезивања Београда, односно Србије са луком у Бару. Море у Бару је најдубље и ту могу да пристају највећи прекоокеански бродови. Бар се налази на почетку Јадранског мора и најјефтиније је да се у Бару робе истоварају, него брод да плови до Ријеке или Копра, Трста, још неколико дана пловидбе и 3.000 долара скупље. Бар је имао географске услове да буде највећа југословенска лука али Словенија због Копра а Хрватска због Ријеке су га увек минирали. Други разлог је тај што је 1976. истицао уговор о концесији на 50 година који је имала Србија са луком у Солуну.
Ово је могао да напише неко ко се никад није возио возом у Европи и не зна како изгледа путовање тамо и како изгледају возови. Такође неко ко има површна сазнања о Барској прузи.
Ne znam samo zašto je ukinut „KSR“,jer se tada moglo iole kulturnije putovati,sa dva noćna polaska ,čiji su sastav činila vagon restorani,spavaća i kušet kola
Ovo je istinita prica. Samo je treba i doziveti.
Lagodna voznja kasnio je nepun 20 min posteljina cista i kondukteri ljubazni.
Putovala mnogo puta.ko voli avanture nek putuje.ko ne voli ima avion .autobus.auto.pa nek raspale
Bože blagi…😱
Krajem devedesetih je bilo donekle komfornije, posebno auto voz sa samo spavacim kolima i auto vagonima, oko 23h je kretao a mislim da je oko 9 sati putovao sto je bilo ok. 2003. sam isao od Subotice do Bara, kasnjenje 4 sata, stroka na sve strane. Tad, i nikad vise
Vozovi razdvajaju ljude,pevala je Riblja corba…80% Srbije je razdvojeno od mozga…Pisete o spavacim vagonima?Izdajnik prodade sve,ubija zarad ostanka na vlasti,pravi afere od kojih se dize kosa na glavi,ekonomski tigar najavljuje letece automobile u zemlji gde je ,,dobar“ Golf 2 pojam…Jadar prodade ! A vi o lokomotiva?
Čitate li vi uopšte Radar ili vas je neko poslao. Sve što ste nabrojali se ovde uveliko i najviše piše, a ja se čudim što svi ostali mediji ne prenose već samo Radar. Pročešljajte malo, neće vam biti bolje, ali bar ćete se dodatno iznervirati šta se radi
Ne kaže se „u Buljaricama“ nego „u Buljarici“
Oh,naša gramatiko!Naravno da se kaže u Buljaricama,jer se mesto zove Buljarice,a ne Buljarica.Ponovo u školu.
Mesto se zove Buljarica a ne Buljarice.
Dođi u Buljaricu pa pogledaj šta piše na saobraćajnoj tabli na ulazu ili u budvanskim opštinskim dokumentima.
A mogao ni i da naučiš kako se pristojno komunicira bez vređanja sagovornika.
Pre ce se stici pesice nego vozom.
Pored njega nogu pred nogu.
Pa zajedno za Bar,i nazad za Beograd.
A na carinu kad stignete,samo recite ako ne moze da prodje granicu lokomotiva ja cu da je poguram.
Jer na svakih 10 km se pokvari.
Radim na toj Zeleznici.
I iz iskustva pricam.
Sada u sezoni,u prethodnoj nedelji kasnio je dolaskom u Bar 210 minuta.
UZAS
Ko to tamo peva, samo u buducnosti.⁰
Jel ovo Srpski ili Hrvatski portal? Sta znaci VLAK? Hvala
Hrvati vise vole da se kace na nase portale nego ista. Sve preko ograde proviruju ko macke sta to radimo pa makar bio i voz za Crnu goru😂😋
zar „naš“ portal ne sme da čita ko želi ?
Recimo neka osoba (nepoznate genetike i nacionalne pripadnosti) stanuje na „našoj“ planeti, razume jezike, zanima je svet oko sebe… pa se usudi da komentariše, pa čak na jeziku koji većinoa itekako odlično razume na „našem“ portalu?
Čiji je recimo, Facebook? Ko bi po vama, Miloše, tamo smeo kome da komentira, pardon, komentariše?
za odgovor.
Smeta vam vlak, ali biste d… lizali onima koji korite train ili Zug.
Strašno koliko primitivaca i prostaka ima u ovom narodu
Vlak znaci voz. A portal je za sve ljude koji zele da ga prate.
Cesto sam putovao tom prugom na relaciji Beograd Prijepolje sredinom ‘80 tih godina. Voz je bio takozvani “poslovni” sa narandzasto ofarbanim vagonima, cistim i urednim. Iz Beograda polazio u 14:15 a stizao oko 17:40 u Prijepolje. Ta 3.5 sata udobne i relaksirane voznje ne mozes danas da postignes ni sa autom premijum klase, drumski put do tamo je jednostavno prezagusen i tezak za voznju.
Ne znam koje je opravdanje koliko para toliko muzike, cena karte 2. razred je oko 24e, 1. razred oko 35e. Istovremeno Barselona Madrid oko 40e, voz koji pređe 620km za manje od 3 sata i koji je kao apoteka. Nema ovo veze sa cenom karte nego smo takav narod. Jel problem da bar bude cisto?
… i dobar primer iz Španije za poređenje hvala, tako i treba, kratko i jasno, pa ko razume shvatiće.
Sta nas briga za Španiju…samo nešto kukate čudite se negodujete pa opet ne možete čudom da se načudite…Ova vožnja ima svoje draži i prestavlja svojevrsan doživljaj za razliku od sterilnih vozova i mumija od putnika na zapadu…
Koje su to draži, nisam shvatio? Štroka, kašnjenje ili nešto treće?
Nije u pitanju samo Španija, već cela zapadna Evropa. Ljudi putuju vozovima jer su brži i dostupniji od aviona (ne mora se doći 3-4 data pred let), vrlo je udobno i čisto. Celo detinjstvo sam provela u spavaćim kolima do Splita, Dubrovnika, Rijeke, Zadra – bilo je divno i lepo. Sad se ne bih usudila da na more idem vozom jer ništa nisu popravljali i menjali 40 godina, a mi smo kao putnici postali prljaviji, bahatiji i bezobzirniji. Inače – to smatram najlepšim načinom putovanja kad su uslovi dobri.
Zoki… najjeftinija karta je 80e i vozi 4h30min. Ne dezinformiši javnost. A cena za taj što stiže za 2.5h je 160e.
Odavno ne volim Srbiju ovakvu kakva jeste.
Zbog takvih bakutanera koji su u stanju sve da istrpe, Srbija i jeste takva kakva je, t.j. NIKAKVA. Zar ne zelite ciste vozove koji idu po redu voznje, gde radi klima/grejanje, i gde se osecate bezbedno.
Zbog vas zivimo i dalje u XIX veku sa feudalnim gospodarom, polupismenom „elitom“, pokondirenim femama i u patrijarhalnom drustvu gde zene i dalje imsju manju upotrebnu vrednost od kosilice!
Apsolutno se slažem. Putovala sam 2005. godine, 465km, na liniji Niš -Bar, sredinom jula meseca…U startu kasnio sat vremena,umesto u 18h, krenuo u 19h, kvario se, išao presporo, stigao u 12:30 sutradan…računajte koliko je to putovanja. O tom iskustvu ne želim ni da pričam…nikakvog rashlađivanja, štroka na sve strane, stakla kao da je neko pljuvao po njima, sam voz prljav da prljaviji biti ne može,vrištanje na sve strane…ujak koji nas je sačekao nije mogao da veruje da toliko putujemo. Povratak je bio još gori…u 4 ujutru su nas izbacili iz dva vagona kod Kraljeva i nagurali u preostale. Tu smo sve vreme džonjali u hodniku pored klozeta jer je samo tu bilo mesta. Usmrdeli smo se kao tvorovi. Dobila sam neke plikove na licu.Tada i nikada više!
Upravo tako! U potpunosti se slazem!
Polupismena si ti i izvini na izrazu ,uskurcena bez pokrica
Ja sam godinama putovala ovim nocnim vozom i malo se duze putuje ali ja dosta spavam i svake godine nova poznanstva i nove avanture. Neznam zasto ali ove godine sam uzela vozne karte za dnevni voz iz NSada do Bjelog Polja i Bara… Da li je neko putovao ovim vozom ove sezone i molim podelite iskustvo. Hvala
Odlican voz.klima wc cist udoban.presedali u drugi voz ok.i on imao klimu.
Na zalost, ove godine necemo ici prugom … Jednostavno, neljubaznost i neprofesionalnost osoblja na novoj Glavnoj nas je odbilo od daljeg putovanja … Ali ovo je moje detinjstvo, jedinstveni dozivljaj koji i moja deca vole, putovati spavacim kolima na more, a nazad utovaren auto… Detinjstvo u malom, ako bih trebao da opisem taj put na jug i nazad 😀
Moja drugarica i ja imamo skoro 70 godins, putovale smo prošle godine u Rafajlović! Rezervaciju smo imale za četvorokrevetni kupe. Sve je bilo ok, od usluge, cene karte (penzionerke), jedino zameram, što se wc nečisti malo češće!
Ove godine idemo opet i nadamo se, da ćemo proći kao i prošle godine! Pozdrav za sve koji vole ovu Srbiju, ovakvu kakva jeste, jer smo to MI!
Volim Srbiju, ali to nije opravdanje da budemo stoka, koja iza sebe ostavlja samo prljavštinu i nered.
Po tome nas, na žalost, prepoznaju
Toga bi trebalo da se stidimo, a ne da se time ponosimo.
U šta ste Vi protraćili 70 godina?!
Sve pohvale za tekst!
Isao cira sa Cukarice do Zelenike (pored Hercenovog) preko Uzica i Sarajeva dve noci i jedan dan sa lokomotivama na ugalj a tunela bezbroj, lepo smo se kao deca zabavljali opisano u clanku je fantastican napredak u odnosu na proslost u kojoj smo putovali na Crnogorsko more.
Iz teksta je potpuno nejasno odakle voz ide i dokle ? Pominje se povecavanje guzve na pocetku u Sutomoru, lokomotiva koja crkava posle 5 km itd. Autorki ocigledno nije jasno da JZ vise ne postoji i da postoje potpuno 2 odvojena sistema i to ne od juce vec od 90-tih jos dok je postojala „zajednicka drzava“ bar u svom naslovu. Zeleznica CG i Srbije nemaju medjusobno Nikakve veze ! CG lokomotive i vagoni voze po teritoriji CG , po teritoriji Srbije veze spske lokomotive i vozovi !
Za sve sto se desava na teritoriji Cg je odgovorna njihova zeleznica i obrnuto ! Ovako napisano zbrda dola nije napisano nista smisleno !
Tim vozom sam se vozio 93 dok sam bio vojnik Vojske Jugoslavije. Služio sam u Crnoj Gori u Morači i Maslinama. Vraćaju se sećanja… Više lepih nego manje ružnih
Ovo je pisala neka razmazena persona. Uvek sa detetom idem vozom, uzmem spavaca kola. Uvece legnes da spavas, ujutru se probudis naspavan na moru.
Ovo je na toliko nivoa lose napisan tekst da je pravo cudo da je uopste objavljen.
Voz ko voz, ni losiji, ni gori nego bilo sta sto ima u ponudi spavaca kola svuda po Evropi, uz napomenu da: koliko para, toliko i muzike.
Da ne pricam o delu gde su ljudi „lenji i glupi da potraze drugi wc“, ako je to jedini, ili ako je situacija generalno takva, to ne znace da su putnici lenji i glupi, vec jednostavno musterije se ne tice sto je usluga zapusena, vec onog ko uslugu nudi.
Pozdrav za Draganu sa zeljom da putuje „vlakom“ i tamo gde vlakom putuje <3
Odlican komentar! Putovala sam pretprosle godine i skoro nista nije bilo ovako. Lepo ste rekli- koliko para, toliko i muzike. Sta nije jasno?
Voz ide godinama, zar ne, problema ima kao i na svakoj strani, a onda se nadje neko da te i takve putnike, takvog voza malo omalovazi, eto kao, druga su liga, muče se za 7 dana mora. Da na primjer na ledjima bih nosio moja dva sina do mora!
Pre više godina gledala sam TV reportažu o putovanju ovim vozom, koje je trajalo 17 sati. Bilo je puno živopisnih likova, od onih koji su spavali u nemogućim pozama u hodniku, do onih sa licem crvenim od besa.
Čini se da putovanje na ovoj relaciji treba shvatiti kao veliku avanturu, pravi podvig koji će se pamtiti čitavog života, nešto kao penjanje na Mont Everest.
Treba ić zrakoplovom
To idi ti u tvojoj kroaciji. Ovo je bre dozivljaj i iskustvo kako preziveti do mora. A u klozet se verovatno ispraznio ovaj ekonomski tigar pa se sve zapusilo😂
Ovo jednom morate probati. To vam je kao u Indiji ali skuplje i dosta bliže, a i ako poželite ipak da iz toga popalite kuća vam nije tako daleka. Inače prvi put sam tim vozom i prugom putovao pre nekih skoro 4 decenije i bez obzira što je to tada bilo gotovo novo izgledalo je kao da je sa kraja XIX veka i da niko ni u prugu, a ni u sam voz za svo to vreme nije uložio ni jednu jedinu dindzu. Sam voz je inače neverovatno prljav i smrdjiv, a spavaće kabine su toliko male da bukvalno u njima nema kiseonika.
…a može i zrakomlatom!
Neobična tema i odličan tekst. Poslednji put sam išla tim vozom pre 20ak godina.
To je tvoj fozivljaj Srbije a takav radi lepog misljenja o sebi.Pa odsdli sw elllito u Austtiju ili Kuvajt
Popila sam bromazepan i spavala svo vreme sa otvorenim prozorom u spavaćim kolima. Ne sećam se nikakve drame osim kod utovara auta, pakleno vruće, zaposleni se svađaju i psuju a posle love golubove, wc nikad čišceni.
Ali to je Srbija.
Putovala spavaćim kolima, sve čisto (uključujući i toalet), domaćin ljubazan. Uslovi više nego adekvatni ceni.
Zadnji put sam u to čudo ušao 2003. i nemam nameru nikad više pa makar živeo duže od Metuzalema.