1730476616 b2ff8b0bd5df403189975f5d339bd0af 0 83a2417edaf44c0fba2010e9e313330c
Inženjerka Andrijana Milovanović o propustima na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu

Ko je pustio ljude u zgradu bez upotrebne dozvole

Izdanje 35
  1. U ovoj zemlji ni neke škole nemaju upotrebne dozvole. Čak i suđenja koja su započinjana u vreme bivše vlasti su zaustavljana i korupcija u izgradnji nije utvrđena. Zato se ne treba čuditi kad se jednog dana i tamo nešto desi.

  2. Ovo je samo deo trulog sistema vrednosti, samo su bitni lični džepovi i računi političke mafije. Običan pošten narod će biti kolateralna šteta onih koji ignorišu i ne izlaze na glasanje čime potpomažu da bude ovakav vladajući vrh.

    1. Inženjerka je Žena sa diplomom građevinskog fakulteta. Kako je u članku navedeno da je sa višedecenijskim stažom, može se zaključiti da diplomu nije stekla u nekom Megatrendu, niti po tzv bolonji.
      Što znači, kako bi Vam bilo jasnije, Gospođa je INŽENjER!
      U ovom trenutku, Vaše maliciozno pitanje je tužno.

  3. Koleginica je u skoro u svemu u pravu.

    Dve male opaske:

    1. Zakon o planiranju i izgradnji ne prepoznaje (koliko je meni poznato) termin „tehnički prijem“ već je u pitanju tehnički pregled objekta (članovi 154-156 zakona).
    „Tehnički prijem “ je kolokvijalni izraz koji se stalno koristi ali taj termin ne postoji u zakonu.

    2. Merodavna je i licenca 311 (dobijali su je gradj. inženjeri koji su završavali fakultet u Novom Sadu).

  4. Pa nije Vesić znao da zgrada nema upotrebnu dozvolu. Prevaren je od strane opozicije. Oni su ukrali svesku broj 2 i sve mu namestili.
    Užas. Da li je moguće da je ova vlast toliko bahata? Aman, kako spavate sns-ovci?

  5. Boze blagi,pa koliko botova komentarise ovde,znaci uplašili se ovog puta? A komentari su kao da im je kolektivni IQ 50!

    1. Kako mislite da ostanemo da radimo na železnici ako ne botujemo. Mi to volimo, to nas dusevno ispunjava, drugo i nista ne znamo da radimo.
      Ako hoćete da radite na železnici morate se istaknuti kao kreativan bot, što više arhičnih reči i besmislenijih imate veću šansu, normalno IQ ne veći id 50 i vrata na železnici su otvorena za vas

  6. U pravu su obe strane. Finansijeri rekoše da je rekonstruisana…znači negde je nekom plaćeno. Izvođači rekoše da nije rekonstruisana…nije im ni plaćeno, sem za šminku …neko opterećenje u toleranciji, na nerekonstruisanu statiku….i najgore, oslabljenu radi šminke, bez konzola, utega, koje niko nije konstatovao da su sklonjene radi šminke. Izvođač i nije znao, jer nije dobio tu dokumentaciju, da se nebi postavljalo pitanje…gde su pare. A sa time, zakazala kontrola…i niko ne bi dao upotrebnu dozvolu. Po sistemu, pa neće valjda grom u koprive. Al udari na živote nedužnih ljudi. Dok je razlika para, finansija ….završila na neke druge račune. Brojka je enormna,…Korupcija, kriminal, zločin. Slično je u većini gradova gde se vrše građevinske investicije, a bruji se o prosperitetu….o uspehu o investicijama infrastukturi…a čijim? I gde? Istinskim. Lični interesi, preko leševa, a ne kroz trnje do zvezda je geslo pristalica i podanika vladajuće koalicije.

  7. Posto vam je misljenje citalaca vazno evo nekoliko pitanja. Zasto je doticna inzinjerka sa „decenijskim“ iskustvom cutala kada je pusten saobracaj na mostu na Adi iako nije imao upotrebnu dozvolu? Zasto nije digla glas kada je videla masu gradjana kako prelazi most u trenutku otvaranja i time sebe mozda dovela u zivotnu opasnost. Zasto nije digla glas protiv tadasnjeg gradonacelnika Djilasa koji se hvalio tim mostom kao svojim najvecim dostignucem i pustio ga za saobracaj bez potrebnih dozvola? Da li smatra da Djilas treba za to krivicno da odgovara? Naravno pitanja se odnose i na doticnu novinarku cisto da vidimo da li postoji neka objektivnost u njenom radu.

    1. Bože vi ste kao papagaji, uhvatite se za neku levu stvar potpuno nebitnu u celoj priči . Upotrebna dozvola nije merilo kvaliteta izvedenih radova. Upotrebna dozvola u Srbiji može da se kupi, kao i fakultetske diplome, kao i ozakonjenje nezakonito izgrađenih objekata, kao i vozačke dozvole, radna mesta, čak i ministarske funkcije. Ovde se radi o korupciji, o trulom sns burazerskom sistemu, gde pristojan svet koji ima znanje i stručnost, ne može da dođe do izražaja od umreženih laktaroša koji su dolazak na vlast videli kao priliku za lično bogaćenje i čerupanje budžeta. Ljudi 12 godina govore, ali vlast se na to cinično smeje. Polusvet na vlasti koji čak neće da prihvati da vlast i funkcija po zakonu automatski podrazumeva i odgovornost, pa bivši pozornik Vesić daje ostavku i budalasto izjavljuje da ne oseća odgovornost. Nikoga ne interesuje šta on oseća. On je odgovoran jer je na odgovornoj funkciji. Neverovatan diletantizam je nametnut svima nama kao neka sns merka, koju normalan narod ne prihvata i još se ljutite što ne prihvata. Manjina teroriše većinu, nadam se ne još dugo, zbog dobrobiti svih nas, pa čak i vas.

      1. Ti tek sad shvatila da zivis u lopovskoj drzavi.??? Dobro jutro komsinice!Ne, u ovoj drzavi vecina ( lopovi ) vladaju nad manjinom ( posteni ).

    2. Kakve veze ima ovo što se desilo u Novom Sadu sa vašim pitanjem.
      Da bi ste imali pravo da procenjujete nečiju objektivnost treba da ste dovoljno stručni.
      A ne da se kao papagaj pozivate na izjavu vašeg predsednika koji je takodje nestručan.
      Na kraju krajeva, time što je neko negde prekršio zakon (i, recimo, na sreću ništa se nije dogodilo) ne može opravdati drugo takvo kršenje zakona.
      I vaš predsednik to ipak treba da zna da u pravnoj državi ako kršiš zakon ne možeš da se opravdavaš time da je neko drugi na isti način prekršio zakon ( ne ulazeći u to da li je u ovom slučaju bilo tako).
      Ili Srbija nije pravna država???

    3. Most je imao privremenu dozvolu koja je redovno obnavljana sve do izdavanja trajne. To je po zakonu. A pitnje za tebe: zasto lazes?

  8. Ne bih bila u koži ponosnih vlasnika stanova na petnaestom spratu novogradnji u Bg na vodi. Zato na onim terasicama nema žive duše, ni hoklice za puš pauzu.

  9. I vi ste kupili stan u novoj zgradi koja nema upotrebnu dozvolu, svesno, znali ste znaci.Ako ste sve vreme ziveli ovde, i vidite da je sve problematicno u poslednjih desetak godina, onda ste vrlo hrabri.

  10. Cute naravno! Svako stavio neki milion evra u dzep i sad krivi?! Krivi su nesrecni ljudi koji su se tu zatekli verovatno!

  11. Zna se tačno ko je i kad na koga vršio pritisak! To je lanac komandovanja, pljačke i smrti. Robija

  12. Da li neko zna i zašto se ne priča i potrebnim dozvolama koje nisu izdate za završene stambene zgrade a ljudi su već tamo useljeni i žive. Takvih novo izgrađenih zgrada po Bg- u ima jako puno i uopšte se ne priča o tome niti bilo ko kontroliše šta je izgrađeno i u kom kvalitetu. Ja živim sa porodicom u jednoj takvoj zgradi na Tošinom bunaru i rečeno je prilikom kupovine da će po izvršenom teh pregledu biti izdata i upotrebna dozvola. Prošlo je dve godine…..

  13. Molim Vas bez drame.U Beogradu 90% novogradnjae nema ni gradjevinsku dozvolu a stanovi se prodaju na kredit ,kako to.Samo da ne bude neki zemljotres ili odrona, posebno u Mirijevu gde kažu da je klizište

  14. Као лаик, на основу тога где су све утеге пукле (при врху), и како су анкерисане, могу с великом сигурношћу да закључим како је дошло до пада надстрешнице.
    Сада сви замотавају и одуговлаче јер је главно питање кривице и одговорности.

  15. Железница није годинама у стању да направи употребљив сајт за путнике, а о томе да примене доследно Закон о званичном језику да не говоримо. Многима ово друго није битно, али на малом се често одлично види целина.

  16. Odgovorni su svi od ministra, preko direktorke infrastrukture ŽS, izvršnog direktora za infrastrukturu, menadžera za razvoj i investicije. Kada se završi bilo koji projekat na železnici nadzorni organi, koji jesu stručni jer su to uglavnom dipl. inženjeri saobraćajne, elektrotehničke i građevinske struke idu u pregled uređaja i objekata. Oni daju svoje mišljenje u vidu zapisnika. Po tačkama se nabroje nedostaci i šta treba da se otkloni kako bi se bezbedno pustili u rad objekti i uređaji. Ali onda nastupa jedan užasan pritisak na te ljude da se pusti u rad stanica jer je ministar obećao Svevišnjem datum puštanja koji nije realan. Direktorka Jelena Tanasković onda preti i proziva sve kako su nesposobni. Tako ljudi pod pritiskom potpisuju ono što ne bi hteli. Eto tako to funkcioniše u Infrastrukturi ŽS. I šta tu nije jasno? Ko je kriv? Pa svi u tom lancu SNS poltrona.

    1. Kolega, moram da vas razocaram.
      Saobraćajni inženjeri ne mogu da se pitaju za građevinske, mašinske i objekte koji služe elektroenergetskom sistemu železnice, kao i drugi uredjaji i oprema koji služe za kontrolu infrastrukturnih uredjaja.
      Saobraćajni inzenjeri treba da se bave saobracajem u Srbijavozu i Srbija Kargu.

      To sto su ostali u Infrastrukturi železnice Srbije da rade poslove koje ste pobrojali, rade po inerciji iz predhodnog tehnoloskog procesa koji je bio zastupljen tokom dvadesetog veka, i apsolutno su nekompetentni po tim pitanjima, na zalost to se sada pokazalo u Novom Sadu.
      Mi smo firma koja se bavi, primarno, infrastrukturom, a sekundarno organizacijom saobracaja.
      To sto je neko na “mucku” upisao u APR da smo firma koja se bavi organizacijom saobracaja, a ne upravljanje infrastrukturom to ce biti ispravljeno.

      Pozdrav od dipl. inž. građevine, dipl. inž. masinstva i dipl. inz. elektrotehike.

      Saučešće porodicama stradalih, a povređe ima brz oporavak .

  17. Nešto otežu sa saopštenjem na kraju će biti da niko nije kriv.Možda vrate i Vesića koji tvrdi da nije kriv.To je Srbija.

  18. Pojeo vuk magare.Da li to nekoga ovdje iznenadjuje?.Lako je donesti zakon( pravi malo teze), a sprovesti ga,to je slozeba prica.

  19. Poštovani čitaoci i novinari,
    Kao neko ko radi preko 25 godina na zeleznici zelim da nam pomognete.
    Ne zelim da iznosim pausalne ocene o navedenoj nesreci, to ce sud uraditi, ono sto javnost treba zna, je struktura zaposlenih u Akcionarskom drustvu za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom “Infrastruktura železnice Srbije” Beograd i njihova stručnost, od koje se polazi u ovakvim situacijama, obzirom da Železnicka stanica Novi Sad pripada nasem Drustvu.
    Mi kao zaposleni trebamo biti upoznati sa procesom rada u svim organizacionim delovima naseg Drustva i sa svim zaposlenim koji obavljaju poslove (medjusektorska saradnja). Problem postoji, izgubila se “linijska organizacija posla” vertikalna i horizontalna.
    Mi koji radimo decenijama na zeleznici ne znamo sta je kolega/koleginica zavrsila/o škola/fakultet i za sta su strucni, a sedimo u kancelariji zajedno, to je toliko porazavajuce da nemamo reci, jednostavno se kriju stecena zvanja, nivo obrazovanja i kompetencije.
    Molimo sve novinare da istraze podatak, koliko ima zaposlenih sa diplomama (master/VII-1):

    Gradjevinskog,
    Mašinskog,
    ETF i
    Saobraćajnog fakulteta.
    Nadamo se da ćete istraziti i objaviti navedene podatke, koji su od opsteg interesa za gradjane R Srbije.

    Gore navedene struke su poređane po hijerarhiji.

    Saucesce porodicama stradalih

    1. Pa sta mogu da istraze kad pola ljudi radi s kupljenim diplomama,stavljeni na radna mesta od strane tetke,tate,babe,nekog rodjaka ili kuma. Ima masa ljudi na radnim mestima koji se ni ne pojavljuju na poslovima. Zivd u pokrajini ali su na platnim spiskovima skoro svih javnih preduzeća. Ova zemlja je toliko ogrezla u mito,korupciju i kriminal,da je to nestvarno. To je kao kad rak uhvativsvaki vitalan organ,i mislimo da cemo operacijom jednog organa spasiti osobu?! Nemoguca misija,isto kao i “ ozdraviti“ ovo trulo drustvo.

      1. Evo primera tzv psiholoske projekcije jednog bota koji je dobio posao samo zato što je bot, inače nista drugo ne zna da radi, a to sto mu je ostala MAC adresa od poruke na osnovu cega je lociran, ne razume bot ništa.
        Sedi i botuj i dalje, misli da će te tvoji bot-mentori spasiti kada SNS padne sa vlasti, posle ti ne vredi plakati, ovaj bot je to uradio skoro.
        Izjavi saučešće porodici pre nego sto izlijes fekalije iz tvojih usta, u ovom teškom trenutku za porodice stradalih. Železničari ostaju vi ste prolazni, osetićš to veoma brzo, bote jedan od hiljadu.

        1. SNS botovi se izdvajaju od železničara, provalicete ih po tome sto se kreću u manjim grupama u botovskim grupama koje su formirane prilikom zaposlenja, centrala botova ih šalje da špijuniraju po firmi i sve prenose u centralu botova. Svako ima svoj zadatak! Ukoliko se drznu da prestanu da špijuniraju kazna stize brzo. Zato oni neprestano rade, danju na železnici špijuniraju a noću botuju po portalima, pod raznim pseudonimima koji su im dodeljeni od strane velikog brata bota.

    1. Bas si ti organ,i ove tvoje kolege iz centrale sto salju šablonske poruke. Mucni ste vise s vasom ljigavoscu. Jel bi pustili vase dete u fiskulturnu salu bez upotrebne dozvole,jel bi pustili dete u vrtic bez tehnicke provere,jel vas strah kad idete preko novo izgradjenog mosta,gazele vijadukta,podzemnog prolaza? Zaboga ljudi imajte savest!

    1. Da se mediji nisu umešali do istrage ne bi ni došlo već bi se sve zataškalo. Proglasili bi nekog Peru za odgovornog a svi ostali bi oprali ruke.

    1. Nepismeni: ću, ćeš, će, ćemo, ćete, itd.
      O neupotrebi znakova interpunkcije neću ovom prilikom.

  20. Praksa je da se upotrebne dozvole izdaju nekoliko godina nakon završetka radova sve dok se ne završe sve sitnice a objekat je globalno spreman za upotrebu.

  21. Ko god da je pustio ljude u železničku stanicu u Novom Sadu biće za to propisno kažnjen.

    1. A. Vučić ih je pustio, tako što je svečano otvorio i pustio u rad kao bezbednu. Isto je uradio sa stanicom Prokop , a tek o Bg na vodi…

  22. Decenijama unazad ,pa i u prošlom veku mnoge zgrade nisu imale upotrebnu dozvolu,kao i dan danas ih nemaju,nisu uknjižene a ljudi ih koriste i žive u njima.

  23. Sve je objašnjeno juče, nema potrebe za dodatnim pitanjima – Ukoliko su sve informacije već pružene, bolje je da to prihvatimo i ne insistiramo na istom.

  24. Juče je dato objašnjenje oko tih dozvola i nema potrebe za daljim preispitivanjem ako su stvari već objašnjene.

  25. Predsednik nikad obecanje nije ostavio neispunjeno,tako da ce pustiti tuzilastvo da radi svoj posao i odgovorni ce sluziti kaznu u zatvoru

  26. Izgleda da panika lagano kreće. Mask zatražio da se ukine finsnsiranje nevladinog sektora van SAD, a velika većina odobrava. Ostalo je još samo da se Tramp saglasi,a nadam se da hoce

  27. Pa šta? Članska kartica SNS je i upotrebna dozvola, gradjevinska dozvola, elaborat, ugovor, licenca i sve ostalo što je potrebno za izgradnju i upotrebu bilo kojeg objekta u Srbiji. Kriv je dakle Tito koji nije bio član te elitne organizacije.

  28. Isto kao što je aktuelna opozicija puštala ljude u Arenu, pa je Čolić pevao dok je Arena imala privremenu dozvolu, ili su ljudi prelazili svakodnevno most na Adi, tako je i stanica imala svoju privremenu dozvolu. Kakvi dvostruki aršini…

    1. Stanica nije imala nikakvu dozvolu kad je pustena u rad, cak ni gradjevinsku za uradjenu rekonstrukciju.

    1. Još jedan logoreičan ispad i laž da se baba Mira sa Vračara otrovana snskojevka i njena komšinica Daca iz Malog Zvornika ne nasekiraju baš mnogo.

    2. Doduše, to nije vučićev posao ali koga briga za to što satrapski mikrodiktator krši sve zakone počevši od Ustava u prčiji od zemlje koja se zove Srbija. Nas glupe botove pogotovo nije briga. Samo trbamo parizer na kojeg smo navučeni.

    3. Mislite kao što je milion puta rekao da će naći krivce za smrt pevačice, male Danke, Stanike na naplatnoj rampi, pregažene poridice… AV želi da nađe krivce isto koliko i vi želite da nađete svoj moralni kompas.

  29. Odgovorni e svakako odgovarati ova vest pokazuje da struka ne cuti i ne krije nista i kdfa je vlast u pitanju

      1. Poštovani, da li mogu da vas zamolim da mi objasnite u čemu je štos sa dovitljivim komentarima na sobstveni post. Hvala.

  30. Nemojte misliti da oni neće biti ispitani, svi koje je gospođa navela, ako se utvrdi da su krivi, debelo će odgovarati.