1660910172 VEC 9331 02
Školski predmeti od nacionalnog značaja

Udžbenik od oca Srbina i majke Srpkinje

Izdanje 74
  1. Primer patriotskog zadatka iz matematike ( ha,ha ) :
    Vitez Uroš učestvovao je u Kosovskoj bici. U proseku na 27 godina rađa se novo koleno u porodici. Urošev potomak Nemanja živi danas u Kruševcu. Koje je on koleno ( generacija ), počevši od Uroša?

  2. U Srbiji osim srba zive i drugi narodi.Svako srbovanje moze da naskodi medjunacionalnim odnosima.Udzbenik treba da je u svrhi nastave i to je sve.

  3. Једноставно је! Кроатистичке и титоистичке импресије у просвети потпуно избрисати, јер су у већини лажне! Српска држава, српске књиге, мањинама правне оквире и стандарде европске уније! Шта је ту спорно?

  4. Decu nije briga. Deca uče istoriju ionako napamet, bez ikakvog razumevanja materije, čast retkim izuzecima. Deca izlaze iz škole, a da na kraju ne umeju da odgovore tačno na pitanje koje godine je počeo II svetski rat, šta reći dalje?

  5. Otvaranje tržišta udžbenika pre svega treba da podigne kvalitet – neko ko je angažovan da napiše novi udžbenik će svakako biti u boljoj poziciji ako može da pogleda tri-četiri postojeća, uoči njihove slabosti, inspiriše se dobrim delovima…
    Državni monopol ne garantuje pristupačnost, može i državni izdavač da nabije cene, može da izdaje besplatne udžbenike, a može i država da obezbedi sredstva roditeljima za nabavku i udžbenika i drugih potrebnih stvari za školu nezavisno od toga od koga će ih kupiti. Najbolje bi bilo insistirati i na pristupačnost i na rešenju koje podiže kvalitet.

  6. Ko će biti autori udžbenika? Ko će ih odrediti? Po kojim kriterijumima? Kako se mere rad i znanje, pa se na osnovu toga zaključuje da je neko dao značajan doprinos očuvanju nacionalnog identiteta? Sve je veoma maglovito, po sistemu: „Može da bude, ne mora da znači.“ što ostavlja dosta prostora za razne manipulacije. Setimo se nacionalnih penzija, kada za neke nismo ni pretpostavili da su dali veliki doprinos nekoj oblasti, dok nas neko nije o tome obavestio.
    Bojim se da tamo gde ima pompeznih i pretencioznih najava, bombastičnih izjava uz korišćenje termina koje ni oni koji su ih upotrebili ne bi mogli do kraja da objasne – nema pravog sadržaja.

    1. Kako ne znate autore udzbenika? Nasa nacionalna sveznalica, koja ce se oslanjati na Seseljeve radove iz istorije i opste kulture, na iskonsku mudrost Aleksandra Vulina i srpske jezicke vratolomije Ane Brnabic.
      Posto se od djaka nece traziti znanje, nego nabubana poslusnost, vise od ovog nije potrebno.

  7. A šta smeta i da su otac Srbin i majka Srpkinja ??? Kome to smeta u Srbiji ??? Pa neće da može . Srbija je država pre svega Srba i ostalih prema tome ako vam se ne svidja put pod noge . Dosta je bilo gušenja srpstva od strane jugoslovena i ostalih . Vreme je za srpski preporod .

    1. Predsednik Srbije, zemlje Srba izjavljuje:,,Prekinite sa tim „mi smo Srbi“, ima nas i koji nismo Srbi. U našem glavnom odboru ima više ljudi koji nisu srpske nacionalnosti…“ Dalje izjavljuje da će u Srbiji do 2030. biti više imigranata nego domaćeg stanovništva. Dovlači nam Kineze, Nepalce, crnce iz Gane. E sad objasni ‘leba ti, kako zamišljaš taj srpski preporod? ‘Oćete da prefarbate Ćacilend, Dedinje i Bg na vodi u boje zastave, ili kako?

  8. Histerija oko izdavanja „nacionalnih udžbenika“, kao i ovo grozničavo iscrtavanje nacionalnih simbola i kačenje srpskih zastava, s akcentom na Vojvodinu, odražavaju nesigurnost i uplašenost vladajućeg establišmenta, ali i tzv. nacionalne inteligencije. Znaju oni dobro koliko su tanki mnogi njihovi argumenti.

    Cilj je sveopšta informerizacija društva – da se iz „Informera“ daju uputstva tužilaštvu i sudovima šta treba da rade, a isto važi i za tumačenje istorije i tekućih političkih dešavanja.

    Nešto kao oni ruski „navigatori detinjstva“ tj. politički komesari predviđeni da od 2022.g. po školama decu usmeravaju saobrazno nalozima iz Kremlja.

    Bivši gradonačelnik Beograda Bogdan Bogdanović je rekao početkom 2000-ih: „A kako će izgledati neki srpski, nacionalni kulturni model, neke skalamerije od tzv. srpske duhovnosti – kosa mi se diže na glavi“.

    1. Ау која замена теза око дезинформера. Нема ово везе са икаквом информеризацијом друштва. Наши стари су имали државне уџбенике па опет нису испали „информеризовани“ као што то кажете због њих, они су се изинформеризовали кад је дотични медиј кренуо да постоји са јефтином, лажно родољубном реториком. А о убацивању Кремља ни нећу колико то тек нема везе са темом.

      Не, посреди су грчевити покушаји јефтиних политичких поена на конто нечега што народ подржава. Народ жели јефтине/бесплатне уџбенике па сад ови покушавају да се представљају као да су много велики родољуби. Исто као и са заставама, исто као и са црквом. Лиманци нису против цркве као цркве колико су против тога да се црква гради у водозаштитном подручју на месту јединог преосталог парка. Али не, јефтини, зажутели и припрости медији одмах спинују да то значи да су сви Лиманци атеисти и расрбице. Срећом па им то више не пали.

  9. Dozvolit Kavĉić fondaciji da knjige za celu Srbiju budu iste i tri put jeftinije.

  10. Nedavno je Vučić rekao:,,Prekinite sa tim „mi smo Srbi“, ima nas i koji nismo Srbi.“ Znači predsednik Srbije, zemlje Srba nije Srbin po sopstvenom priznanju. Jel sad jasnije otkud mržnja prema narodu? O njegovim lažima je i knjiga napisana.

  11. @Zeljko
    Ofarbaj svoju kuću u boje zastave kad ti ne smeta. Nek idu vaši huligani da farbaju Bg na vodi u boje zastave. Ko si ti da uništavaš ljudima imovinu? Milošević je rekao da će Srbima ostati samo zastava i folklor, a da ćemo biti kao Kurdi, narod bez zemlje. Upravo ti i tvoj predsednik zdušno radite na tome. Nema potrebe da se u tom prljavom poslu, kukavički krijete iza zastave. Svi vidimo šta radite i šta vam je cilj. Vi ste separatisti, vi forsirate tu priču i niko više.

  12. Svi izdavači imaju visoke cene udzbenika. Primer Geografija 5 ima cene preko 1.000 dinara ( 10 ili 11 izdavača) i “ besplatni izdavač“ je dobio saglasnost da štampa udzbenik. Zavodova geografija nije 300 dinara!

    1. Najgore je što ti dete nemože naslediti udžbenike starijeg školarca i što se gradjani izlažu visokim nepotrebnim troškovima.
      U ovako sirotinjskoj državi.

  13. Potpuno se slažem da je generalno dobra ideja ako ne bude oskrnavljena I obezvređena kao I sve u našoj državi trenutno.
    Dosadašnji sistem je bio samo da bi pojedinci zaradili kako u izdavaštvu tako I školama. Knjige se nisu mogle naslediti od starijeg brata/sestre jer svaki nastavnik može da bira…pa ni to nije bio najveći problem već sam kvalitet knjiga. Od štamparskih do pravopismih I gramatičkih grešaka pa do bezumnih I megalomanskih copy-paste sasvim neprilagođenih uzrastu…pozdravljam ideju nacionalnih udžbenika ali na kvalitetan I stručan pristup u izradi a ne ovako kao do sada…

    1. A gde si ti to, vrsni stručnjače, uočio sve te greške? Šta je to „copy paste“? Ako miskiš na sličnost u tekstu lekcija, to je normalno jer svi autori pišu prema propisanom Nastavnom planu i programu. Tu ne može biti previše lufta. Svaki program za određenu oblast sadrži tačno određene sadržaje i ključne pojmove koje lekcije moraju imati. Bez toga ne bi bilo odobrenja! Gramatička greška se desi peilikom preloma teksta ili prekucavanja. Kada pregledaš udžbenik od 300 strana, svako slovo, reč, sliku, grafikon…desi se o posle 10 pregledanja da se provuče. To je najmanji problem..Ključna stvar je što će nivo kvaliteta budućih „nacionalnih“ udžbenika vrlo brzo opasti, usled monopola koji će imati država. Živi bili,pa videli!
      Još nešto moraš znati (da bi komentarisao) – u jednoj školi isti je udžbenik za jedan predmet, bez obzira na nastavnika. Udžbenik se bira na period od četiri godine i svi nastavnici su u obavezi da ga koriste. Tačka!

    2. Koja je to dobra ideja. Graditi nacionalni identitet u 21. veku? U državi gde živi više nacija.

  14. Niko normalan nije protiv nacionalnog , od izdavaštva do pripadnosti .

    Ali svako normalan je protiv ovakvo nacionalno šovinističke matrice življenja koja se prezentira od vlasti , svakodnevno .

    Komunisti ,sa moralno politickom podobnoscu , su bili “ mala deca “ za danasnje “ uniformisanje u pravosrbe“
    ( Šta će nam “ švapski most kada imamo “ srpski “ ) ?

    Da pišem o “ nacistima , fašistima , teroristima , ustasama , obojenim revolucionarima , blokaderima “, neću .
    Hoću o diktiranom retrogradnom , paroldzijskom jednoumlju koje je svakodnevno .

    Sada su na red dosli udžbenici .

    Naravno skrivena , pozadina “patriotizma “je kinta . ( a kako “napredno “ drugačije ) ?

    Čekam samo da glavni lektor postane Porfirije , pa da crkva u svom vlasništvu gradi novi Zavod za izdavanje udžbenika .

    To bi bilo ono pravo .

    Em “ srpsko bre “ učenje , em spoj svetovnog i duhovnog .

    Brzim koracima u svetlu prošlost .

  15. Неке групе Зборова народне гарде у Новом Саду и ван њега деле исечен снимак у којем се не види како сепаратиста на Лиману први напада људе који су кречили тако што је истресао канте боје на њих и почео да их песничи. То су исекли и пустили у групе само снимак где се види одговор и самоодбрана српских родољуба који су враћали тробојке које су Зенгаши дан пре прекречили.

    Неће проћи та манипулација у маниру CNN медија!

    1. A šta će proći , po tebi ?
      “ Istina “ sa Informera , Kurira , Alo , Novosti , ST ( ima ih koliko hoćeš ).
      I ko je tebe botino prodana ovlastio da nekoga nazivaš Zengama ?
      Samo ti “ slugo pokorni “ nemoj pisati o “ prodanim dušama “.
      Delujes onakvim kakav jesi , IQ negativan .

    2. Ljudi koji su vraćali boje zastave na tuđu imovinu su plaćenici, a ne rodoljubi..

    3. Zengasi?
      Ljudima su radikalske svrake mozak popile. Njima ne treba nacionalni udzbenik jer vec imaju naprednjacki manifest i ubrzani kurs srbovanja.

    4. U farbanju zgrada učestvovao je Vukašin Đokić, propagator lgbt agende i ulazak Srbije u NATO. To su ti vaši veliki Srbi. Nek ide na Kosovo tamo da kreči u boje zastave.
      A ti tamo gde živiš i odakle se javljaš, pa farbaj tuđe zgrade i kuće, da te vidimo dal’ to tamo može.

  16. Ја сам за то да се Заводу за уџбенике врати монопол над издавањем. Прво и прво – не могу бре Немци да беру кајмак преко уџбеника. Једноставно не могу. Ово сад је монопол само приватничке природе. Клет преко Клета, Логоса и Фреске држи преко 80% тржишта уџбеника и може сам да диктира цене. Друго, делимично везано за прво – обарање цена је преко потребно и враћање државног монопола је једини начин за евентуално успостављање система бесплатних уџбеника за све основне и средње школе.

    Начелно добра идеја која је, нажалост, ишчашена због перфидних политичких поена.

    1. Drzava bi trebala da zakonima regulise trzisni okvir (na pr antimonopolski zakon i njegova primena ) , a ne da direktno smanjuje konkurenciju na trzistu udzbenika . Svi udzbenici se pisu na osnovu planova i programa koje donosi Ministarstvo prosvete Srbije , sto znaci da se svi izdavaci moraju toga pridrzavati . Na trzistu postoje i odlicni domaci izdavaci ( na pr Eduka, Datastatus…,) i sta cemo sa njima ? Nisu strani placenici ! Na zalost , Zavod za udzbenike ne inovira svoja izdanja godinama , bar kad su u pitanju udzbenici za srednje strucne skole. Postavlja se pitanje sta su prioriteti drzave u obrazovanju ? Kvalitet obrazovanja ili nesto drugo

      1. Не. Уџбеници не би уопште требали да буду поље тржишног такмичења. У питању су књиге које би требало да буду приступачне сваком детету.

        Ено погледај Црну Гору – имаш само њихов Завод за уџбенике као монопол, нико други не сме да штампа уџбенике. И нико се не буни. Зашто смо ми морали да се правимо паметни и уводимо тржишну утакмицу у поље где је она очигледно контрапродуктивна ма колико год покушавао да је изрегулишеш?

        А што се тиче проблема иновирања – уведеш правило да Завод мора да ревидира природно-научне уџбенике на 5 година, а друштвено-научне на 10 година. Дефининеш ревизију као „исправку текста уџбеника тако да је уџбеник ажуриран у складу са најновијим научним сазнањима“, ево чисто као пример. Што мислим да није немогуће поготово сад у доба кад имаш ПДФ фајлове.