profimedia 0929104673
Članovi Građevinske potkomisije Anketne komisije za Radar

Vlast je od prvog dana istragu usmeravala u pogrešnom pravcu

  1. Vučić je poslao Vesića da skloni stručnjake sa železnice u stranu , iako su odgovarajućim zakonskim odlukama oni formalno jedini legalni za te radove i da preuzme kontrolu nad radovima , da bi oni bili završeni pre roka radi Vučićeve propagande . Vesić je to uradio i to usmeno i zato treba da odgovara i Vučić , a ne samo Vesić , jer oni ne mogu biti iznad zakona ,

  2. KAKO JE PALA NADSTREŠNICA, NE ZNA SE?

    Nalaz Anketne komisije o padu nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu se pojavio nakon devet meseci od dešavanja nesreće, a među vremenu narod se naslušao nebuloze i izmišljotine vodećih političara umestop da ostave da stručnjaci daju konačan sud o padu nadstrešnice, a ne da se izlupavaju vodeći političari. Ovo navodi da i oni, o ovom slučaju, nisu čisti i nevini, a ne razmišljaju kako je došlo do pada neposredno od završenog remonta i sličnog. Najneobični zaključak da je, po izjavi ΛV da je poslanik Miša Bačulov šetao ispod nadstrešnice na novosadskoj železničkoj stanici prvog novembra prošle godine i najverojatno sumnja da je Bačulov uticao na pad nadstrešnice. U ovoj priči se pridružuje i poslanik Nebojša Bakarec. Ova dva tumača pada nadstrešnice ne daju konkretne akcije Bačulova samo tvrde da je on bio istog dana pre njenog pada. Mora gospodin Bačulov da je omagiosao nadstrešnicu, jer nema dokaze da je nešto fizički radio, u ostalom na stanici skoro uvek ima putnika koji su u čekanju. Ivica Dačić javlja se kao zadnji sada da se, u slučaju pada nadstrešnice u Novom Sadu, ne može unapred odbaciti pitanje da li je došlo do sabotaže, diverzije ili terorizma. Ovi Dačićevi nalazi i oni od strane ΛV samo su dolivanja vatre na glupostima, treba verovati stručnjacima, a ne lažovima i nedoraslima.

  3. Zna se ko ima obicaj da svaku istragu skrece u pogresnom pravcu. „Curuviju je ubila crnogorska mafija“ rece taj 1999. godine. Majstor skretanja sa teme, neodgovorenih pitanja, kontra-optuzbi, nazivanja drugih ljudi lazovima, sakrivanja informacija, podmetanja laznih teza i svih drugih taktika zbunjivanja. Zato i sedi uvek sam u svakom studiju i sam ide u medjunarodne posete.

  4. Za sve sto se oko nadstresnice desavalo i van nje direktni krivac je Aleksandar vUcic. On je inicijator i inspirator zla u Srbiji za svo ovo vreme njegove vladavine. On je direktni naredbodavac za sve sto se gradilo, radilo i pljackom razgradjivalo. Vreme je doslo da za sva ne dela sa njegovim pajtasima polozi racune i krivicno odgovaraju. Takodje da im se sva pokretna i nepokretna imovina oduzme i vrati drzavi.

  5. Stovani Novosade!
    Gledali ste Nastresnicu 60 godina i niste prepoznali ubicu.
    Jedan Vas emeritus gradjevine divi se ubici, a besmisleno krivicu za pad pripisuje pravnicima.
    Ploča nadstrešnice je izlivena na visini od 4,50m, a teska oko 190t.
    Torba caka meri 5kg. 190 X 1000 je 190000kg; 190000 : 5 je 38000 djackih torbi.
    Padom sa visine 4,5m torba je opasna po zivot.
    Vas sugradjanin tvrdi da su postojali stubovi ispod nastresnice. Neko je procenio da su nepotrebni. Sklonjeni su sa ciljem koji se ostvaruje danas.
    Skoro godinu buncate o padu nadstresnice.
    Ko je i kojim povodom naterao radnike da grade monstruma 1963/64 godine?
    Zna se da ne postoji projekat iz 1963. Pominju se skice po kojima je najverovatnije i gradjen objekat, bez gradjevinske dozvole, bez tehnickog prijema, upotrebne dozvole i uputstva za odrzavanje.
    Zavod zastite spominika N.S. je stanicu stavio na lisu 01.11.2018.g.
    Tog dana 2024. godine spomenik kulture je postao spomenik stradanja.
    Tuznije od stradanja je cutanje gradjevinske struke, nase nauke i javnosti o besmislu nadstresnice.
    Oborena greskom ili sa namerom nadstresnica je bila nasa zla kob.
    Njena sudbina zapisana je u Periodnom sistemu elemenara. Na osi 10 (Neon) i osi 18 (Argon), su vertikalnre, rdjom neostecene vesaljke. Osam V zatega rdja je ucinila beskorisnim. Zadnja osa stanice i krila D je 42.
    Destrukcija nastresnice se desila u 60,42 godini posle otvaranja 31.05.1964. god. U Periodnom sistemu ne postoje prirodni 43 i 61. elemenat.

    1. @ Mesec,
      Одличан коментар,
      „Ko je i kojim povodom naterao radnike da grade monstruma 1963/64 godine?“.
      Јасно, „Osam V zatega rdja je ucinila beskorisnim“, надстрешница је пала због корозије каблова, а не због корупције или зато што је Горан Весић примао мито од комесара из Европске Уније.
      На страну што правници ове „комисије“ потежу корупцију као узрок пада надстрешнице, жалосно је што грађевински део комисије ево цео данашњи извештај разглабају о неким неправилностима у уговорима, грађевинске дозволе, избора извођача радова и тако даље, и то наивно истичу као узрок пада надстрешнице. Професионална одговорност ових анкетара захтева да се они упусте у вештачење грађевинске природе позиције „надстрешница“, а не о неправилностима у Уговорима.
      Испада да се (непотребни) правни и економски део више меша у објашњење грађевинских узрока пада надстрешнице, него што су у овом извештају то чинила ова два грађевинска стручњака.
      Мене већ хвата блам од тога што ће европски стручњаци из грађевине који нису сорошоиди, на парламенту у Стразбуру читати овакве правне конструкције грађевинских инжењера.

    2. @ Mesec,
      Нешто се мислим,
      Па шта, нека се у Стразбуру читају овакве правне конструкције српских грађевинских инжењера, нико тамо неће да се напреже да то да слуша. Европосланици неће гласати према логици, гласаће према ономе како им срце каже.

  6. Molim komisiju da obrati pažnju I na noseće grede.
    Gotovo godinu dana je starost zatega jedini uzrok obrušavanja.
    Bez ikakvih teorija zavere, zašto armature na gredama nisu bile predmet ozbiljnijeg ispitivanja?
    Nisam politički obojen, ali ni oduševljen utvrđenim nepravilnostima.
    Pitanje je, koja su to tehnička lica odgovorna za niz koji je izazvao onakvo trenutno obrušavanje I da li je u pitanju samo bahatost.

    1. Laički gledano zvuči kao logično pitanje ali u ovom slučaju se radi o visećim konzolnim gredama čije je maksimalno opterećenje preneseno na kabl, a ne na armaturu u gredi. Radi se o kontra gredi u kojoj je armatura rasporedjena u donjoj zoni grede i služi samo da greda ne bi pukla po sredini usled sopstvene težine. Najbolji primer, koji ćete lakše razumeti, su viseći mostovi kao što je most na Adi u Beogradu koga drže kablovi, a ne armatura u samom mostu, i koji bi se bez kablova srušio istog trenutka kakva god da se armatura nalazi u konstrukciji mosta. Da je u pitanju armatura u samoj gredi one bi pukle na svojoj sredini, ili na drugom osloncu gde su ankerisane u konstrukciju same zgrade, a ne bi prednjom stranom popadale kao domine. Ono što svakako jeste problem u ovom slučaju je dodatno opterećenje u vidu ploča postavljenih na grede jer je to opterećenje koje se direktno prenelo na inače već oslabljene kablove. Sve u svemu, u gradjevinskom smislu ovde nema mnogo dilema i „filozofije“ zbog čega se nadstrešnica srušila, pa bi sada svako dalje nagadjanje predstavljalo bespotrebno sludjivanje javnosti.

  7. Srbija je od početka devedesetih, znači već dobrih 35 godina, bila u potpunosti lišena velikih infrastrukturnih projekata. Ni 10 godina pre toga, osim završetka auto puta Niš-Beograd-Zagreb, nije bilo značajnih investicija i radova na važnoj infrastrukturi. Posledica takve stagnacije je osetna restrikcija i pomanjkanje stručnog kadra u nadležnim državnim institucijama kao i u gradjevinskim kompanijama koje su samo na papiru preživele ovaj težak period. Kada se na sve to doda opšti javašluk i korupcija koju ovaj režim strastveno promoviše nije nikakvo iznenadjenje što ugovaranje i izvodjenje ovako zahtevnih projekata prate amaterske greške dostojne „banana“ država.

    1. Rusenje nadstresnice nema veze sa „nedostatkom strucnih ljudi“,vec je rec o korpupciji,gde nikog nije briga za misljenje „strucnih ljudi“,vec samo kako da se sto pre namaknu pare. Nije problem deficit strucnog kadra, vec je sve to cist lopovluk,gde se odrede desetine podizvodjaca da vise ne mozes da raspetljas ko je za sta odogovoran

  8. Hvala g Dasicu i g Kuzmanovicu za ovaj tekst koji navodi niz nepravilnosti i propusta prilikom obnove zel. stanice.

    Vlast je pocela da izmislja neverovatne price o padu nadstresnice u stilu : neki Novosadjanin se „unezvereno“ kretao stanicom i govorio telefonom a to niko nije znao . . . neke betonske kocke su visile na zategama . . . mozda je neko daljinskim uredjajem izazvao oscilacije . . . jos malo pa ce okriviti i jato golubova koje je sletelo na nadstresnicu . . .

  9. “Међутим, у тренутку потписивања Комерцијалног уговора није постојао ни један ниво пројектне документације препознат у важећем закону о планирању и изградњи(ЗОПИ),чак ни идејно решење (постојао је само нацрт идејног пројекта,који као такав у ЗОПИ не постоји.)……Шта нам ово говори?Да није ни постојао план да се нешто изгради што је добро за народ и будућност ове земље.Да су то хтели они би прихватили кредит од ЕУ-је око 330 милиона Евра.Градили би европску пругу по европским стандардима (160 км на сат).Но,то су преиначили на 200 км. на сат.Што им је био алиби да одбију европске паре и узајме се од Кинеза за вишеструку суму.То што су имали један нацрт за целу трасу и те силне објекте и надвожњаке такође су знали(као професионални криминалци) да ће даље моћи модификовати пројекат бескрајно,што даље значи да ће моћи узимати све више новаца из касе без дна.Јер банка која им је дала новац даће још шта год потраже.Банка је обичан зеленаш који дупло извлачи новац назад.Прво и прво тако што је први извођач кинеска фирма и друго сав новац ће вратити Србија кад те тад.Ако не буде могла.још боље.Узеће нам Војводину као залог.Осим тога банка зна да ће зајмодавци тражити још пара од ње.Зар има још оних коме није јасно како Кина напредује тако убрзано?То не ради само нама већ прави пројекте(без пројекта)у многим корумпираним режимима.Дели са њима вишак новца……Кад све ово имамо у виду јасно се изводи закључак да Врховни Муфљуз и његов тим не изграђују Србију због ње саме већ им је изградња алиби за колосално богаћење.Док ће дугове враћати народ.Народ коме су узели и јаре и паре.Јер овај пројект,брзу пругу до мађарске границе мора неко убрзано реновирати(кориговати).После више скупих корекција ЕУ-ја ће је морати поново правити.Јер је она важна спона између Азије и Европе.Дакле,не само да су Србији отели паре него ћемо(по својој прилици)враћати два кредита и онај Кинески и онај Европски.Живи били па сами видели…….п.с.Ако тужитељи мисле добро Србији требају одмах и без одлагања ухапсити све кримосе у овом ланцу који су оробили Србију.Као и одузети им сву имовину док још није касно.Криви су сви,почев од врха пирамиде (Врховног Муфљуза)и онога који потписује Комерцијални уговор без да тражи да види пројектну документацију,као и онај који потписује банкама уговоре о зајму а да га не занима где иду паре и зашто.Ни једна нормална банка на свету неће дати паре ни једном коцкару.Јер их занима како ће узималац кредита вратити новац.Треба казнити и све газде ових грађевинских фирми,које су фушариле на целом пројекту да би им што више новца остало у џепу.Списак је јасан и не треба много памети тужилаштву да почне одмах да делује.Из горе наведеног се јасно види да и обичан пандур може ствари истерати на чистац,камоли школовани тужиоци.Само то.

    1. Želim da budete objektivni i da ne slušate neodgovorne vesti. Svako ko se bar malo razume u građevinarstvo zna da je nemoguće izgraditi železnicu za brzinu od 160 km/h dužine 108 km, dvokolosečnu i elektrifikovanu, za samo 330 miliona evra; samo komunikacioni i signalni sistemi verovatno koštaju oko 200 miliona evra. Dajem vam jedan primer – ovo je konkretan slučaj železnice iz poslednjih deset godina koja je izgrađena uz korišćenje sredstava EU i evropskih izvođača, sa projektovanom brzinom od 160 km/h, pa pogledajte koliko košta po kilometru: u Slovačkoj, železnica Bratislava–Žilina modernizovana je za ukupno oko 323 miliona evra (za deonicu od oko 15,92 km), što daje oko 20,3 miliona evra po kilometru (€323m ÷ 15,92 km); period izgradnje bio je oko 2 godine i 9 meseci, od druge polovine 2019. do maja 2022.

      Možete videti da je samo po kilometru za železnicu od 160 km/h potrošeno 20,3 miliona evra, dok železnica u Srbiji koja je trenutno u funkciji, a nije 160 km/h već 200 km/h, ima cenu po kilometru samo 8,73 miliona evra. Do sada, nijedna zemlja na svetu nema izvođače koji mogu da konkurišu Kini po ceni, upravo zato što Kina ima celokupni lanac industrije i bogato iskustvo u izgradnji. Ako i dalje ne verujete, pruga od Beograda do Niša, koja se takođe gradi uz korišćenje sredstava EU, kada se izračuna cena po kilometru, pokazaće da će biti znatno skuplja od sadašnje.

      1. @трутх,шта ви хоћете рећи?Да ли то-Да братија није узела много,већ само 115 милиона Долара,колико знамо (за сада)?!

    2. @ Dragan Pik lon (pantalon),
      Ала ти је добар овај галиматијас, врховни соро Муфљуз би се поносио са тобом.

  10. тест,тест,тест……

    1. Bravo za, Komentar. Kinenskim kriminalci su najopadniji. Nista my nismo dobro videli od Kineza. Nepomenik je umislio, da, ce mo my sve verovatno, jer kjexKnineska firma izvodaci, pa ce nas zaplasiti, jer je Kina nalozila da sve bude Drzavna Tajna za narod. Vucicu ne znas sta je srpski narod. Cela bi sa, Juga je govorila za nase profUniverziteta, e da mi imamo, samo ovakave ekonomiste, gde bi nam bio kraj. To su Govorili o prof. BRANKU Maricicu, koji je bio u dva Mandata Ministar za, trgovini I Turizam,. Kad sam zvala moje bivse kolege, da I’m javim da je Branko ubijen, rekli su Jadna Srbija. A samo je imao Primedbe na ProgrammVlade 2016g.Pretili su mu.. SVE se zna. Obavestena je cela Jugoslavija.

  11. Kakav javašluk, nepoštovanje zakona, propisa, ugovora, bez odgovornosti i poštovanja osnovnih moralnih načela. Neverovatno šta se sve ovde izdešavalo.

    Hvala Radaru što nam omogućava da putem izveštaja Anketne komisije što više saznamo o katastrofalnom i kriminalnom postupanju odgovornih.

  12. Tragičan slučaj Novosadske nadstrešnice konačno je, još uvek samo delimično, upalio alarme uspavanih mozgova koji su dugi niz godina nalazili alibi za, najčešće nepotrebne projekte građene suprotno sistemu vrednosti i prioriteta. Stalno se čula ta ofucana, podmuklo plasirana rečenica, „makar se gradi“, armirana tvrdnjom „graditelja“ da ni Broz, za 35 godina duge vladavine nije toliko uradio. Generalno je utihnula stručna javnost, da li iz straha, slepila ili korupcije samo oni znaju. Kako nikome od toliko stručnjaka nije palo u oči da standard građana i njihovo zdravlje nisu prioritet već auto putevi kojima se voze krševi prosečne starosti 18 godina, i podatak da milionski Beograd još uvek direktno šalje fekalne i sve otpadne/otrovne vode direktno u Savu i Dunav???. Bizarno zvuči podatak da Beograd još uvek nema ni jedan filter za prečišćavanje vode i vazduha pa je redovno u vrhu liste najzagađenijih gradova sveta uprkos čuvenoj košavi koja je prirodni klima uređaj. Kako je moguće da 40 % gradske zone Beograda nema kanalizaciju a već sa ponosom pričaju o delfinarijumu koji će trajati koliko i Vesićeve palme na Kalemegdanu i Đilasove Terazije kod železničke stanice Novi Beograd. Skoro sam sanjao težak san u kome se na livadi u Surčinu na ražnju okreće delfin a oko vatre Miša Vacić, Turšija Pavlović, Simo Spasić, Jelena Karleuša, Lidija Vukićević, Čedomir Antić, Legijina JSO, studenti iz Ćacilenda….pale zastave EU i SAD i urliču. Ko želi da sazna cenu gradnje mnogo hvaljenih „auto puteva“ samo treba sa par klikova da zamoli čika Gugla da uporedi cene „dijamantskih“ puteva u Srbiji i recimo Norveškoj, Australiji, Hrvatskoj…. i…. mora unapred popiti lek za smirenje. A što se kvaliteta tiče velika je sreća što im je podloga zemljina kora, inače bi svi od reda popadali u prvoj godini upotrebe.

    1. Ta ofucana fraza „makar se gradi“ je identicna onoj „on bar nesto radi“ koju je cela Srbija papagajski ponavljala o Draganu Markovicu Palmi i njegovoj vladavini u Jagodini. Akva park, fontane i zoo vrt, ilegalne vikendice i hoteli na Moravi, lokalni putevi. Uz donacije i ekskurzije to je sve zvucalo kao idilicna srpska varosica. U stvarnosti kriminal do koske, poplave, propala poljoprivreda i parada kica i sunda. Tzv. neodrzivi razvoj.

  13. Hvala profesoru i gospodinu Dašiću za hrabrost i stručnost( znanje, moral i integritet) koje ulažu u borbu za istinu a protiv sistemske korupcije.

  14. Da li ima u državi Srbiji neka od institucija da dovede ovu stvar do kraja koja je bitna a i da nije ona mora da se dovede do kraja . Ako treba i privatni detektivi neka rade. Neka idu po stovarištima i traže dokaze . Neka pričaju sa ljudima, valjda gledaju filmove i vide kako to drugi rade ako već istražitelji neće ili ne znaju a i tužioci , ne zna se šta je gore, dal’ neće ili dal’ ne znaju . Proveriti usput i Zakon u vezi ovakvih stvari da li je dobar .

    1. Vratiti kriminalističke, poreske i finansijske inspektore na slučaj nadstrešnice. Ostaviti TOK da radi svoj posao. Toliko.

    2. Struka je pocela da do detaljapise greske Vladajuce Vrha, to je dekan i Prof saxGradevinskog Fakulteta, poziva ju se u svojoj oblasti, na Zakone.
      Docice do vestscenjaxi super vestacenja. Nije to velika matématika kad imaju znanje. Da, su ih konsultovsli, ali Nisu. Bila je tajna, I to Ostroga, a kad sje potpisao Ugovor sa, Kinezima, ostalo je sve DT za gradane, a, za pojedine nadlezne ministre bilo je oznaka Strogo poverljivo. Razume te li. Radila sam u Komisuji za izbor najboljeg ponudaca. Komsija je morala sve da izremavmcuns I vrednost, cenu, kvalitet rokove,. Odgovaraoje svako, ako neko for sira neku firmu, a nista nije bilo DT, sem kod poslova gde je ukljucen Vojni Vrh, kao sto je bila izgradnju Skladista sirove nafte, koje ne pominje Vladar da ga imamo, jer ne bi onda mogao da, se ugraduje.