1715854787 HAM 0006 copy
U školsku godinu sa „belim štrajkom“

Nastavnike koji poklanjaju ocene niko ne bije

Izdanje 25
  1. Најискренија подршка просветарима. Не постоји ништа важније од просвете која обликује садашњост и будућност. Међутим, постоји један проблем на који скоро нико не указује. Ради се о тежини ђачке торбе основаца. Сваки пут када подигнем руксак са књигама моје унуке, ученице 5-ог разреда, обузме ме бес. Зар је могуће да наставнике не интересује што се на свим систематским прегледима основаца појави велики проценат деформисаних, кривих кичми. Таква безосећајност је несхватљива и ја сам одлучио да одем код директора школе јер се ради о непотребној а далекосежној појави. Такође, не разумем родитеље који због личних проблема недовољно брину о здрављу своје деце. Када се кичма искриви биће касно.

  2. Nema to toliko veze sa time, nego sa cinjenicom da smo devedesetih usli u pogresan voz. Ovo sve su samo posledice pogresne odluke.

  3. Upravo ovakav raspad se desava i u GSP Beograd. Tu privatnici sve preuzimaju, pa je za ocekivati da ce se isto dogoditi i u prosveti. Ko nema da plati – ostace funkionalno nepismen.

  4. Sve po zakonu,isto za sve.Nista drugo.Propala država i sve s njom.Procitaste li negde,deca pre svega i njihov interes.Ne.Samo o štrajku prosvetara zbog vazda malih plata.Deca prvo,pa onda i plate i ostalo.Uvesti nadzor nad radom nastavnika,pa zavesti red .Pa napred.Ovako,kada se samo priča o platama više ni o čemu.. mrka kapa…

  5. Dajte svima petice. Dajte im kontrolne sa odgovorima. Svi odlični mirna Bačka. Samo da deca budu normalna budu budućnost Srbije

  6. Lepo ste se odmorili, pocrneli, naspavali pa ste se setili, kad ste potrošili pare, da malo štrajkujete. Kad dalazite na časove i koliko traju????

  7. Preporuka piscu teksta: prisustvujte na nekoliko sastanaka školskog veća i saveta roditelja, u bilo kojoj školi. Samo će mu se kazati gde i šta su problemi u školstvu.

  8. Gospodo draga…

    Radikali i obrazovanje ne idu i nikada nisu išli i neće ni ići u istu rečenicu.

    Oni se ni ne trude da slažu da im je bitno obrazovanje. Isto važi za demokratiju. Isto važi za slobodu medija.

    Nećete čuti nikada da to izgovaraju.

    A kamoli da nešto urade da to postignu.

    I kada bi znali kako.

    A sigurno je da ne znaju.

    Jer i oni koji bi pomogli, ne žele da imaju veze sa riboljustim i njegovom ekipom. I razumem ih.

    Zato na izbore, umesto na tastature.

  9. Eksterna procena znanja je jedino rešenje.

    Na taj način će se procenjivati i učenički i nastavnički rad i postignuće, a ujednačiti kriterijumi ispitivanja i isključiti mogućnost napada na nastavnike zbog ocena.

  10. Eksterna procena znanja je jedino rešenje.

    Na taj način će biti ocenjeni i učenički i profesorski rad, a nastavnike niko neće moći da napada.

  11. Ne treba pisati ni ocene, ni administraciju, niti podučavati. Ostavite da klinci budu rudari koji kopaju litijum. Ostavili ste i spavali 12 godina i dozvolili da Saruman vlada. Dozvolili smo, šta vam nije jasno. Spavali ste i još uvek spavate. Nedovoljan 1. Sad ste se setili spavači. Reaguje se odmah dok se pacovi ne namnoze. Sad neka klinci kopaju litijum

  12. Ствари у просвети се могу помаћи са мртве тачке само ако се оснује један једини струковни синдикат као код адвоката и лекара.Више синдиката значи контролу државе преко својих представника који су чланови истих и који ће за неки бенефит одустати од финализације као пре неколико година.Тада је председник једног синдиката добио локацију у Врњачкој Бањи да сазида хотел.Ја се само питам како са просветарском платом може то да финансира?

  13. Propala država, eto !
    Nadležne ništa ne interesuje, a trebalo bi
    Nema države ! Jasno ?
    Funkcionišemo po inerciji, takvi smo.
    (Naštrajkovao sam se, a ustvari radio )
    I dokle tako ?
    Pa, „krčag ide po vodu dok se ne razbije“.

  14. Bravo Deki, ti si sigurno zavrsio nesto iz oblasti prirodnih nauka a nemas zaposlenje, cekas da ovi sto traze, trunku, normalnosti, napuste prosvetu, pa da ti uletis, a do tada ces da botujes i lupetas

    1. O čemu pričaš, likovi kao Deki nikada ništa u životu nisu radili. Iz iskazane mržnje prema nastavnicima, može da se zaključi da je srednju završio preko veze, a zatim se kao SNS kadar zaposlio u opštini na mestu nekog šefa, i skoro sigurno u toku radnog dana u kancelariji provede 2 sata, a u kladionici 6 sati.

  15. Koliko opozicionih botova!!!!!
    Ko ne zeli da radi i nije zaeovoljan neka oslobodi mesto, ima ko hoce!

    1. Varaš se majstore, to “ima ko hoće” više ne važi. Probaj da nadješ vodoinstalatera ili električara. Moraš da zakažeš 15 dana unapred i košta kao Svetog Petra kajgana. Naći dobrog profesora je još teže. Zbog tog “ima ko hoće”, vodoinstalateri i moleri su nam po Nemačkoj, a prosvetni radnici svuda po svetu. Nismo hteli da poštujemo i platimo naše ljude pa uvozimo kadrove iz Indije, Bangladeša i Nepala.

    2. Deki, neće niko. Ŝkole vape za nastavnicima.
      Hoće
      samo nestručni sa ĉlanskom. Nadam se da imaṣ̌ decu.

  16. Kakav bre beli strajk? Generalni strajk prosvete sutra, bas kada pocinju skole. Zatvorite sve skole i kazete: danas nema skole. Strajk! Do ispunjenja zahteva. Ali vi to necete uraditi. Stavise, opet cete glasati za Oskara. Onda trpite batine!

  17. Pa koliko ja znam, uvek su se poklanjale ocene, nekom manje nekom više. Osamdesetih zbog dede, babe, mame, tate, tetke , ujne, devedesete „ti meni, ja tebi“, a zadnjih 20- ak godina u skladu sa inflacijom.
    Ima časnih i poštenih prosvetnih radnika, ali ih nema dovoljno da bi mogli da pobede i promene već ustaljen sistem. U današnje vreme borba sa vetrenjača, ne biva

  18. Ideja da se svima daju/zakljucuju petice, bez obzira – je odlicna ideja! Pitanje je koliko ce onih koji zapravo daju tu ocenu tj. upisuju je u dnevnik to i uraditi. Verovatno, ne dovoljno i ne u kriticnom broju. Osim toga – ta petica, kao i bilo koja druga ocena, i nema neki smisao ni tezinu. Ne postoji ‘etalon’ sta je za pet, cetiri …. Tako, petica u Trsteniku ne garantuje da je isto zasluzena kao i u Kragujevcu ili Krcedinu ili Beogradu. Maturski ispiti na kraju VIII razreda tu dodju kao nekakav filter, kao i prijemni ispiti za fakultete. Medjutim, iskustvo nam pokazuje da ni to nije bas objektivno, tj. cak i ako jeste postoje uhodani mehanizmi da se to zaobidje. Mozda se resenja za obrazovni sistem nalazi negde gde dosad nismo pogledali. Ali, koga to jos interesuje …. Ministarstvo i drzavu, svakako ne. Njima trebaju ljudi bez ikakvih sposobnosti za kriticko, kreativno, konstruktivno misljenje, bilo da su djaci/studenti ili uciteljice/nastavnici/profesori. Sadasnje stanje stvari upravo to obezbedjuje.

  19. Sustina problema je cinjenica da ovde vecina, onaj „narod“, vidi samo ispred svoga sopstvenog nosa. Da nije tako, svima bi bilo jasno da osim placenika raznih fela, koji su joj neophodni, vlast NI O CEMU ne vodi racuna. Jedini posao kojim se bave je pljacka. Zato grade, zato kopaju, zato rasprodaju… Nista drugo ih ne interesuje. Ni obrazovanje, ni kultura, ni zdravstvo, ni socijala. Svi mi mozemo analizirati, izvestavati, upozoravati, nista to ne vredi, dok se taj „narod“ jednoga dana ne doseti da uradi jedino moguce – promeni vlast.

  20. Danas su na ceni „ala grčić
    & co“. U nekoj budućnosti možda će se ponovo ceniti školstvo i znjanje.

  21. Povećanje vidljivosti i značaja određenih smerova i putem kampanja i saradnje sa industrijama može pomoći u privlačenju više studenata.

    1. AU! Marko je ocigledan bot, ali ti si se zbilja potrudio(la). Istina, kod kopiranja se malo teksta zagubilo. Mozda ce ovo vredeti dva sendvica?

      1. Poboljšati obavezno pristup nastavnika prema deci.Ne samo plate nastavnici.Jedino se o tome samo priča.O deci,i njihovim interesima niko nista.Sramota.

    1. E moj čMarko, mislio si reći da država, tj. vlast, ovakva nakaradna čini sve da NE poboljša položaj prosvete i obrazovanja uopšte.
      Tako će se stvoriti nove generacije nepismenih i polupismenih, u svakom slučaju nesposobnih, nove generacije naprdnih glasača , jednom rečju STADO.
      NEĆETE KOPATI!

  22. Diktatori ne podnose obrazovane, nije to njihovo “ glasačko telo“. Zato sistemski uništavaju obrazovanje. Tragično, ali na “ dobrom su putu“ da ostvare i ovaj „cilj“.