Pišu: Studenti Fakulteta veterinarske medicine Univerziteta u Beogradu
Glagol studirati potiče od latinske reči studere koja označava nastojanje da se neka stvar ispita i da se o nekoj stvari razmišlja. Baviti se nekom naukom, učiti, proučavati. Biti slušalac univerziteta ili drugih visoko obrazovanih ustanova radi proučavanja nauke.
Mi proučavamo veterinarske nauke, ali vrlo lako ih možemo prožeti kroz svakodnevni život. Veterinarska histologija i anatomija nas uče o mikro i makrostrukturama životinjskog organizma.
Biohemija i fiziologija nas uče o tome kako organizam funkcioniše. Patologija i patološka fiziologija nam govore o tome šta se dešava u jednom organizmu koji je zakazao. O jednoj narušenoj morfologiji i funkciji.
Na farmakologiji i hirurgiji ćemo govoriti o tome kako da saniramo narušeno, a na klinici kako da promene dijagnostikujemo i koju terapiju da primenimo. Infektivne bolesti, namirnice i sudska veterinarska medicina nas opominju da štitimo i životinje, ali i čovečanstvo.
Malo po malo, ispit po ispit, stižemo do diplome doktora veterinarske medicine. Mi ispitujemo i razmišljamo, mnogo razmišljamo ovih dana. Dijagnostikovati nije bilo teško. U sistemu postoji patologija.
Terapija je BLOKADA.
Fakultet veterinarske medicine Univerziteta u Beogradu stupio je u blokadu 11.12.2024. godine. Razlog blokade jeste patologija jedne zgrade, Železničke stanice u Novom Sadu. 1. 11. 2024. u 11.52 obrušila se nadstrešnica železničke stanice, pri čemu je poginulo četrnaest ljudi. Troje je ranjenih. Petnaesta osoba podlegla je ranama sedamnaest dana kasnije.
Studenti Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu 22. novembra okupljaju se ispred fakulteta i odaju počast stradalima kroz petnaest minuta ćutanja. U tih petnaest minuta profesori i studenti ovog fakulteta bili su fizički i verbalno maltretirani. Za to niko ne odgovara. Fakultet dramskih umetnosti stupa u blokadu. Ubrzo se i drugi fakulteti pridružuju.
Histologija i anatomija nas uče da je čovek osnovna jedinica društva. Biohemija i fiziologija kako taj čovek u društvu funkcioniše. Kako se povezuje i udružuje sa drugim čovekom. Patologija nam pokazuje sve poremećaje ličnosti i ponašanja čoveka, a patološka fiziologija posledice u funkciji društva.
Petnaest ljudi stradalo je tuđim nemarom. Još niko ne odgovara.
Terapija BLOKADA.
Mi učimo. Svakodnevno. Učimo da gradimo jedno bolje društvo. Zajedno na fakultetu ponavljamo gradivo i spremamo se za ispite. Mi ne zanemarujemo svoje aktivnosti, mi nismo na raspustu.
Mi crtamo, pišemo, spremamo hranu, konačimo u Ustanovi. Mi našu Ustanovu čuvamo. Mi čuvamo jedni druge. Mi poštujemo jedni druge. Poštujemo studente drugih fakulteta. Na plenumima demokratski odlučujemo. Mi smo zahvalni na svim donacijama i podršci. Mi delimo.
Mi smo studenti – mi nastojimo da se neka stvar ispita. Mi nastojimo da se objavi SVA dokumentacija o rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu i da se privedu pravdi svi odgovorni za pad nadstrešnice. Mi nastojimo da se podnesu krivične prijave protiv napadača na studente i profesore tokom mirnih blokada. Mi studiramo.
Mi smo budući doktori veterinarske medicine. Naši pacijenti ne govore o svojoj boli, na nama je da otkrijemo, a mi ne ćutimo.