Urednici i novinari medija u okviru United medije uputili su otvoreno pismo u kojem traže hitne i jasne odgovore menadžmenta i vlasnika United Group, nakon što je izvršni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić u javnom nastupu izneo niz tvrdnji i optužbi na njihov račun.
Tokom gostovanja na Euronews Srbija, televizijskom kanalu koji posluje u sistemu Telekoma Srbija, Lučić je izneo, kako navode urednici, niz neistinitih i politički obojenih tvrdnji o United Group, United mediji i njihovim zaposlenima. On je optužio novinare ovih medija da vode kampanju protiv njega i Telekoma Srbija, da se bave nezakonitim aktivnostima, kao i da su fabrikovali audio-snimak koji je objavio OCCRP, iako je United Group javno potvrdila autentičnost tog snimka.
Posebnu zabrinutost izazivaju, kako se navodi u pismu, Lučićevi javni komentari o unutrašnjim poslovima privatne kompanije. On je govorio o kadrovskim rešenjima, unutrašnjoj organizaciji, pa čak i o budućoj uređivačkoj politici medija United medije. Najavio je i pokretanje „međunarodne kampanje“ kojom bi medije United medije predstavio kao instrumente „ruske propagande“, dok bi medije Telekoma Srbija prikazao kao „prozapadne“, što urednici ocenjuju kao politički motivisanu tvrdnju bez dodirnih tačaka sa realnošću srpskog medijskog tržišta.

Ovakvi nastupi, prema oceni potpisnika pisma, nameću niz ključnih i hitnih pitanja:
- Na osnovu čega izvršni direktor Telekoma Srbija, državnog konkurenta i bliskog političkog saradnika predsednika Srbije, poseduje informacije o budućim kadrovskim rešenjima i internim odlukama u United mediji?
- Kako je moguće da direktan konkurent javno govori o unutrašnjim poslovima United Group, dok menadžment UG ostaje potpuno nem?
- Da li ovaj nastup potvrđuje da i dalje postoji saradnja Telekoma Srbija i United Group iza kulisa, uprkos šteti koju takva saradnja nanosi nezavisnim medijima u Srbiji?
- Zašto menadžment United Group uporno ignoriše legitimna pitanja urednika i novinara medija čiji su vlasnici, dok se informacije očigledno dostavljaju državnoj konkurentskoj kompaniji?
Ukoliko Telekom Srbija nije faktički preuzeo operativni uticaj ili donošenje odluka u United Group, kako je moguće da direktor državnog konkurenta jedini javno govori o pitanjima koja su isključiva odgovornost BC Partnersa, britanskog investicionog fonda i formalnog vlasnika United Group?
U pismu se podseća da je Telekom Srbija godinama vodio, kako se navodi, sistematsku kampanju sa ciljem urušavanja i gašenja medija United medije. Kao dokaz navodi se i interni strateški dokument Telekoma koji je United media ranije objavila, a u kojem je kao eksplicitan cilj navedeno: „ugasiti sve kanale United media“.
U tom kontekstu, poslednje izjave Vladimira Lučića ne vide se kao izolovan incident, već kao nastavak dugoročne, državom podržane operacije usmerene ka destabilizaciji nezavisnog novinarstva u Srbiji.
Urednici dodatno ističu da je u trenutku kada su urednici i news direktori u četiri zemlje predložili, kako navode, jedino održivo rešenje za zaštitu nezavisnosti – menadžerski otkup – o toj internoj inicijativi javno govorio upravo direktor konkurentske državne kompanije, dok zvanični vlasnici United Group ostaju nemi. Takva situacija ocenjuje se kao bez presedana i duboko zabrinjavajuća.
Ukoliko je United Group zaista posvećena zaštiti profesionalnog i nezavisnog novinarstva, urednici u otvorenom pismu zahtevaju hitan, jasan i nedvosmislen javni odgovor na ove napade, objašnjenje zbog čega direktan konkurent izgleda govori u ime United Group, kao i odgovore na ključna pitanja o budućnosti njihovih medija koja urednički timovi postavljaju već mesecima.
„Ćutanje vlasnika u ovakvom kontekstu nije neutralno. Ono stvara nesigurnost, produbljuje opravdanu sumnju i ohrabruje one koji otvoreno rade na gašenju nezavisnih medija u Srbiji“, navodi se u pismu.
Na kraju se poručuje da novinari, publika i javnost u svim zemljama u kojima United media posluje zaslužuju jasne odgovore – sada više nego ikada.
