Galenika je deo brazilske NC Grupe i posluje na tržištima Evrope, Azije i Afrike. U fazi smo daljeg osvajanja internacionalnih tržišta i na tom putu ,,compliance” je prisutan od samog pocetka, ističe Josif Jušković, direktor sektora pravnih poslova u Galenici. Na konstataciju da Galenika intenzivno internacionalizuje poslovanje i na pitanje, koliko je usklađivanje sa propisima nove zemlje važno za otvaranje novih tržišta, Jušković ističe da u Galenici pristupaju svakom tržištu kao posebnom projektu.
„Analiziramo zakonodavstvo i pozitivne propise, usklađujemo procese i tek onda gradimo poslovni model. To je jedini način da rast bude održiv i da se reputacija ne dovede u pitanje“, poručuje Josif Jušković.
Koliko je važno da partneri sa kojima sarađujete na novim tržištima zadovolje određene standarde?
Naši zahtevi prema partnerima su vrlo jasni: usklađenost sa propisima, transparentnost i visoki standardi kvaliteta. Ako taj lanac popusti na jednom mestu, rizik se prenosi na sve. Zato partnerstva sklapamo samo sa onima koji dele princip odgovornog poslovanja i koji razumeju koliko je usklađenost poslovanja u farmaciji važna.
Kakva je veza između brenda Galenika i compliance-a?
Reputacija Galenike je rezultat dugoročnog posvećenog rada na zdravlju i kvalitetu života građana kao i doslednom poštovanja pozitivnih propisa koji traju već 80 godina. Naš brend se vezuje za bezbednost, kvalitet i poverenje, a da bi te vrednosti opstale, usklađenost mora biti deo svakodnevnog poslovanja, a ne administrativna obaveza. U Galenici se compliance ne doživljava kao kontrolni mehanizam, već kao garant da su proizvodi i procesi na nivou koji korisnici očekuju.
Naši zahtevi prema partnerima su vrlo jasni: usklađenost sa propisima, transparentnost i visoki standardi kvaliteta. Ako taj lanac popusti na jednom mestu, rizik se prenosi na sve. Zato partnerstva sklapamo samo sa onima koji dele princip odgovornog poslovanja
Kada govorimo o pozitivnim propisima, koliko je važno konstantno praćenje regulative?
Regulativa se menja brže nego ikada zato praćenje propisa mora biti kontinuirano, sistematično i zasnovano na dobrim alatima. U tom procesu sve važniju ulogu ima veštačka inteligencija (AI): ona nam omogućava da brzo identifikujemo regulatorne novine, analiziramo njihove posledice i dobijemo rane signale o promenama koje dolaze. AI ne zamenjuje stručne saradnike, ali im daje preciznije uvide i štedi dragoceno vreme. Zahvaljujući tome, ne reagujemo samo kada se nešto već promenilo — već možemo da predvidimo trendove i unapred prilagodimo poslovanje novim propisima. Upravo to čini razliku između reaktivnog i modernog, proaktivnog compliance pristupa.
Koliko compliance utiče na reputaciju Galenike kao kompanije koja posluje globalno?
Reputacija je danas više nego ikada važna za probijanje na globalno tržište, a zavisi ne samo od kvaliteta proizvoda, nego i od načina na koji poštujete i primenjujete principe održivog poslovanja u čijoj osnovi je usklađenost sa lokalnom regulativom. Galenika je prepoznata kao stabilan i pouzdan proizvođač upravo zato što ne pravi kompromise kada je reč o usklađenosti. U farmaciji je poverenje možda najvažniji kapital — a compliance je način da se to poverenje zasluži i sačuva.
Brand Voice, PR
