Anat Cohen Quartetinho photo Shervin Lainez 1
photo Shervin Lainez
Radart

Izbor urednika: Džez festival, Megi Smit, Betmen, Ida Prester…

Izdanje 33
1

Svake nedelje donosimo izbor urednika kulture iz sveta muzike, filma, pozorišta, književnosti…

40 godina: Beogradski džez festival

Beogradski džez festival, najstarija domaća i međunarodno najistaknutija naša džez manifestacija, slavi 40. rođendan, pod sloganom Džez nasleđe / Jazz Legacy! od 24. do 28. oktobra. Uz nove muzičke projekte i evociranje uspomena na najznačajnije momente u istoriji festivala, u Domu omladine Beograda i MTS dvorani nastupaju sastavi sa Novog Zelanda, Haitija, Kube: iz Amerike, Japana, Izraela, Brazila, Italije, Francuske, Austrije, Nemačke, Velike Britanije, Portugalije, Holandije.

Kinoteka: Megi Smit

U petak i subotu, u okviru mini ciklusa „Sećanje na… Megi Smit“, Jugoslovenska kinoteka prikazuje filmove Vrući milioni (1968; reditelj: Erik Til), Soba sa pogledom (1985; Džejms Ajvori), Zlo pod suncem (1981; Gaj Hamilton) i Gosford park (2001; Robert Altman)…

Betmen: Početak karijere

Čarobna knjiga najavljuje strip Pingvin: Nebitan čovek Toma Kinga i Stevana Subića kao maestralnu digresiju u Pingvinovu i Betmenovu prošlost unutar mini-serijala Pingvin. Napisana u vidu intermeca, priča ovde data i u kolor i u crno-beloj verziji, opisuje stariji Gotam i Betmena na početku karijere dok se bori protiv mafije „čije zlo nagriza temelje njegovog grada“.

Ida Prester: Solo karijera

Ida Prester nastupa 24. oktobra u Bitef art kafeu. Kako čitamo na sajtu bitefartcafe.rs, „balkanska indie pop ikona“ objavila je ove godine prvi solo album Sad. Dnevnik – kako sama kaže – jedne naoko odrasle žene sa dušom devojčice zarobljene u „raljama života“. Kvar, Dodir, Minuta, Sad – naslovi su četiri od ukupno četrnaest pesama.

Izložba: Nikola Radosavljević

U Galeriji ’73 traje izložba Mantre Nikole Radosavljevića koji na stranicama dnevničkih notesa, po rečima kustosa Miroslava Karića, postupkom pažljivog perforiranja slojeva papira direktno ucrtava reči i rečenice. Linije inkrustiranih tekstova – primećuje – doživljavamo „kao stanja kroz koja prolazimo u našim svakodnevnim sudarima sa realnošću, u ispunjavanju merila društvene prihvatljivosti, egzistiranju koje sve više liči na nesavladivu trku bez cilja i sa sve češćim pitanjem: ima li smisla.“

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

1 komentar
Poslednje izdanje