autobuska stanica Foto Vesna Lalic Nova rs 3
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs
Otvorena Beogradska autobuska stanica u Bloku 42

„Saobraćajna kapija Srbije“ u privremenom objektu

Izdanje 30
9

Veći problem od snishođenja privilegovanima, jeste cena ovog poduhvata, volšebno narasla sa 19 na čak 60 miliona evra, počev od 2017, pa bi sa tog aspekta, stanica ipak bila „dugoočekivana“, da sredstva nije dalo preduzeće BAS

Za novootvorenu Beogradsku autobusku stanicu na Novom Beogradu, mogli bismo da kažemo da je „dugoočekivana“, da ne predstavlja so na rane već iznemoglih građana prestonice i svih drugih koji bi odavde da krenu u raznim pravcima, od prigradskih do međunarodnih destinacija. Prvi rebus koji moraju da reše je da pronađu Blok 42, a potom i samu staničnu zgradu, smeštenu u privremenom objektu.

Do nje će tabanati od stanice gradskog prevoza, kao i odatle do toaleta, izvan staničnog kompleksa. Ta agonija će trajati do 2027, prema najavama gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji ovih dana namerava da raspiše tender za centralni stanični objekat, sa sve trgom ispred, kao i hiljadama kvadrata poslovnog prostora.

Tek će biti zanosno kad zdanje autobuske stanice bude bilo povezano „toplom vezom“ sa železničkom postajom, na nivou iznad

Nadstrešnicu nad prigradskim peronima Šapić nije pominjao, previđajući potrebu putnika da budu sklonjeni sa kiše i vetra, zimi, a sve krvožednijeg sunca leti. Izvesni dignitet ipak je omogućen izmeštanjem „buvljaka“ – „tamo preko“, po Šapićevim rečima, a zapravo na Miljakovac. Tek će biti zanosno kad zdanje autobuske stanice bude bilo povezano „toplom vezom“ sa železničkom postajom, na nivou iznad.

Poenta svega navedenog je „da učinimo da Beograd na vodi bude tranzitno prometniji“, pored uzgrednog rasterećenja centra grada. Uostalom, zbog tog nacionalnog projekta, selidba je i izvršena, a uskoro će i tramvajski most biti srušen, da bi žitelji trenutno najelitnijeg naselja mogli da spavaju snom pravednika.

Veći problem od snishođenja privilegovanima, jeste cena ovog poduhvata, volšebno narasla sa 19 na čak 60 miliona evra, počev od 2017, pa bi sa tog aspekta, stanica ipak bila „dugoočekivana“, da sredstva nije dalo preduzeće BAS. Grad je opet ustupio zemljište, a Vlada Republika Srbije dala kredit, što je gradonačelnik nazvao „finansijskom injekcijom“, jer bez te pomoći izgradnja „ne bi bila izvodljiva“. „Ova širina, ova komunikacija“ novobeogradske ledine omogućiće da stanica bude „saobraćajna kapija Srbije“, premda na dan svečanog otvaranja (27. septembra) nije bila postavljena nijedna kanta za smeće. Ali, za to nisu krivi ni Grad, ni Šapić, već „direktor BAS-a“, po navodima gradonačelnika.

Vaše mišljenje nam je važno!

Učestvujte u diskusiji na ovu temu, ili pročitajte šta naši čitaoci misle.

9 komentara
Poslednje izdanje